Seuraa 

Sivut

Kommentit (24)

Vain nopea piipahdus kun on Jessen iltatoimet kesken. Huomenna toivon mukaan ehdin töistä kirjoitella ja kommentoida enemmän, perjantait on yleensä rauhallisia päiviä. ;-)

Kiitos teille myötätunnosta Jessen käsihaaveria kohtaan, olette ihania! Kittyn diagnoosi oli muuten huomattavasti parempi kuin Mehiläisen lääkärin, siellä lääkäri oli vaan monttu auki kun ei näkynyt turvotusta eikä mustelmia ja kyseli Jesseltä " missä on pipi, missä on pipi" . Kyynärpää alkaa olla jo suht normaali, Jesse enää aavistuksen arastelee välillä mutta hyvin jo kättä käyttää ja pystyy myös nukkumaan kipeän käden päällä. Eilen oli jo tarhassa ja hienosti oli mennyt, hyväntuulinen poika oli ollut ja sai siitä erikseen kehujakin. Särkylääkkeitä ei ole enää eilisen aamun jälkeen tarvinnut antaa.

Meillä on ollut muuten tänään myös kiukuttelupäivä. Aamulla jo Jesse-uhmuri pisti kaikin voimin hanttiin kun piti ulkovaatteita pukea ja kiukkuuminen alkoi taas kun päästiin kotiin tarhasta. Huomiota tuntui kovasti hakevan vaikka sitä kyllä hakemattakin sai, oli tainnut olla tänään vähän ikävä hoidossa. Aamulla jäi pitkästä aikaa vähän itkien ja juoksi vielä ulko-ovelle mun peräänkin kädet ojossa. Oli kuulemma ollut aika surusilmä tänään, ei ollut itkenyt mutta ei ollut myöskään normaalin nauravainen. Kysyinkin Jesseltä iltapäivällä että oliko sulla äitiä ikävä tänään ja sain vastaukseksi totisia nyökkäyksiä. Kyllä sydämestä ottaa välillä tämä päiväkotitouhu.

Voi hitsit, mekin haluttais Jessen kanssa treffeille teidän kanssa, mutta ei taideta täältä Tampereelta saakka päästä. Eikös järkätä jotkut treffit tänne Tampereellekin? :-)

Nyt Jesseä ilmakylvettämään Titi-nallen tahtiin... :-)

[color=blue] + kämppä on siivottu aika perusteellisesti

+ uusia vaatteita ostelemaan viikonloppua varten

+ aurinko yrittää paistaa pilvien raosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nopeasti piti tulla kurkkaamaan teidän kuulumisia, vieroitusoireita!!

Kiitos paljon onnitteluista! Ja kiitos myös tsempityksistä synnytykseen, oli ihana lukea niitä jälkeenpäin, tuli tosi hyvä mieli! Olette kyllä ihania :)

Voi Jesse pieni kun niin itsensä loukkasi, hö. Toivotaan että pian paranee :)

Noema, teillä kyllä aina sattuu ja tapahtuu, ihana lukea aina teidän juttuja!

10kakkosen Jere on kyllä syötävän suloinen tapaus, kävin kanssa katsomassa kuvat!

Kittylle jaksamista loppuun! Ei mene enää kauaa :)

Mymmeliä synnyttäessä olin ammeessa kolmisen tuntia avautumisvaiheessa. Oli kyllä kiva kokemus, en tosin tiedä että auttoiko suppareihin, oli aika kivuliaita siltikin.. Mutta uskon kyllä että se lämmin vesi myös rentoutti! Ponnistaminen kävi selällään. Miehellä oli käsi ihan hapoilla kun kätilö kehtotti koko ajan pitämään leukaa rinnassa, ja itse kuitenkin puskin päätä taaksepäin ja mies sitten eteenpäin!

Aatu on hirmuisen kiinnostunut pikkusiskosta. Koittaa halia, ottaa syliin ja silittää. Toooosi tarkkana saa kuitenkin olla, ei vielä osaa silitellä varovasti ym. Ja pinnasänkyyn antaa siskolle leluja, saa vahtia ettei mene mitään isoa tai kovempaa. Aatu ei vielä ole alkanut osoittamaan mustasukkaisuutta tai mieltään, kovin haluaa olla sylissä ym. Ja syliin tietysi pääsee aina, äidin vauva :) Oli ihan hirveää olla sairaalassa sen 3 päivää erossa aatusta, ikävä oli mieletön. En halunnut että aatua tuodaan sairaalaan, ajattelin että se olisi vielä hirveämpää nähdä hetken ajan ja sitten toinen taas lähtisi. Tuli sitten isin kanssa hakemaan meitä sairaalasta kotiin. Aluksi ei oikein ollut mun kaveri, mutta nyt ollaan jo kuin ennenkin :) Kaikki kuitenkin mennyt hyvin tähän asti. Eipä nuo pienet paljon muuta tee kuin syövät, nukkuvat ja täyttävät vaippaa :) Kauhulla odotan että miehen isyysloma loppuu, miten sitä sitten pärjääkään.. No eiköhän sitä totu :) Tuolta synnytyspuolelta huhtikuisten pinosta löytyy pieni synnytyskertomus jos joku tahtoo lukea :)

Kaipa menen nukkumaan, ei taas tiedä että miten ensi yönä saa nukuttua. Onneksi aatu vielä sen verran pieni että nukkuu päikyt, saa itsekin nukkua samalla.

Palaillaan taas, ja hyviä öitä :)

aatun_äipälle onnea tyttösestä! =))) <3 Ihania vauvantäyteisiä hetkiä ja jaksamista jos ja kun joskus väsyttää kahden pienen kanssa!

Oulussakin on 13 astetta varjossa, joten kevättä tekee väkisellä! Lunta on vielä pihassa joten pihatyöt saa oottaa, mutta pyykit kuivuu iloisesti ja raikkaana narulla =) Oli ihana käydä Topin kanssa ulkona kun ei tarvinnut välikausivaatteita laittaa. Pojukin oli ihan täpinöissään.

Täällä on siivottu kaksi päivää taloa. On tyhjätty kaapeista romua roskiin ja muuta tarpeetonta varaston puolelle. On puunattu ja hinkattu ja kiillotettu, joten tänään saadaan sisäkuvat otettua myynti-ilmotukseen ja viikonloppuna on sitten ensiesittely. Melkoinen urakka tämäkin, mutta energiaa antaa ajatus että joskus vaiva palkitaan uudella kodilla. Vanhaa tai uudempaakaan valmista taloa ei enää osteta, seuraava rakennetaan ihan meitä varten =) Pitkässä kuusessa koko projekti vielä, mutta entisen mökin myymisestä se liikkeelle lähtee. Löytyispä ostaja nopeasti! No, se on utopistinen ajatus kun rintamamiestalon myynnistä kyse.

Viikko laskettuun aikaan eikä vieläkään mitään meininkiä lähdön suhteen. Huokaus.

Topille kuuluu sen sijaan hyvää, sairastelut loppuivat siihen paikkaan kun päivähoito loppui. Yli kuukausi on oltu täysin terveenä =) Oli siis hyvä päätös ottaa poika kotiin, vaikka raskasta onkin ollut touhuta sen kanssa päivät pitkät. Kun tuo maha asettaa melkoiset rajoitukset äitin jaksamiselle. Mutta siis hyvä näin.

Ihanaa ja upeaa kevättä!

[color=green] Se on jälleen uusi viikko tosiaan!

Pää lyökin ihan tyhjää, kun pitäisi kirjoittaa :D

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=MinDelSon&album_id=1453922

Tuolta löytyy kuvia meidän pihasta. Täytyy sanoa että olen aika friikki tuon irc-gallerian kanssa. Siellä tulee roikuttua enemmän kuin laki sallii!

Monia vanhoja tuttuja sieltä on tullut löydettyä ja Jeonkin kanssa siellä usein jutellaan.

äh, kai se on mentävä siivoamaan aivoissa ei liiku..

10kaks

Juuri siskoni kanssa syötiin wrappeja, Olli istui ihan rauhassa olkkarissa ja katsoi sen aikaa teletappeja, luksusta.

Noema, mulla sama tilanne, että pystyn kahvin juomaan jos poika syöttärissä ja syö myös itse samalla jotain! Mulle sopisi jumbossa tapaaminen vallan mainiosti, olen sellainen autolla ajaja, että osaan tietyt rietit ja ne on Jumbo, Itis ja molemmat Ikeat, sekä variston lastentarvike heh! Siihen sitten mun ajot pääkaupunkiseudulla jää.. Ja itse kannatan aamupäivä tapaamista, mutta yritän järjestää itseni paikalle on aika mikä tahansa.

Noema, inhoan myös yksin yötä olemista, tai vaan Ollin kanssa, yleensä menen vanhempien luokse, tai siskoni/pikkuveljeni on tullut yöksi, mutta jos mieheni jonain päivänä alkaa tehdä vuorotöitä, niin sitten on vaan opeteltava olemaan muksujen kanssa kaksin/kolmin.

Nyt laittamaan miehelle vielä ruokaa, kun kohta kotiutuu! Huomenna päästään mieheni kanssa elokuviin, kun mummu harjoittelee taas Ollin nukuttamista ja sunnuntaina täällä Porvoossa on suuri kirppis, sinne sitten!

Hyvät viikonloput kaikille!

Olipas Jesselle sattunut kurjasti :( Kolhuja tosiaan tulee, mutta nyt taisi sattua vähän isomminkin. Onneksi ei ollut murtumaa, ja toivottavasti alkaa Jessen vointi helpottaa jo! Varmasti iso oli säikähdys vanhemmilla. Halaus ja tsemppiä vain, näin pienillä käsittääkseni jopa ne murtumatkin paranevat nopeammin ja paremmin kuin meillä aikuisilla.

Kittylle hirmuisesti tsemppiä viimeisiin odotuspäiviin! Ihanaa kun marraksille alkaa tulla jo näitä uusia vauvoja :) Oletpa kyllä reipas kun noin viime metreillä raskautta jaksat vielä kotia puunata jne. Toivottavasti saatte talonne hyvin kaupaksi!

Kymppikaks, kävin myös katsomassa kuviasi. Ihana hymypoika kyllä Jere on! Ja kivasti olette pihaa laittanut. Mullakin on vähän haaveissa josko joskus tulisi muutettua kotiin, missä olisi hiukan omaa pihaa. Nyt asutaan kerrostalossa, tosin oikein mukava asunto tämä nyttenkin on.

Noema, voi kun Onni on toimelias pieni poika! :) Että osasi sitten oikein sängyn pistää palasiksi! Ei voi kuin hymyillä. :) Ja reippaasti menee jo liukumäkeä itse laskemaan. En kyllä ihmettele sikäli, kun Onni alkoi muutenkin liikkumaan jo niin aikaisin. Meillä karhunpoika on oppinut kyllä kiipeämään niitä rappusia liukumäelle, mutta ei vielä osaa laskea alas yksin kolhimatta itseään. Myös rappusissa pitää vähän olla seläntaustaa turvaamassa välillä.

Semmoista mietin kun jäi Noema hihasta nykimättä silloin pääsiäisenä tuossa kirkolla, että olisko kiinnostusta joskus muuten treffailla? Voitais tehdä vaikka porukalla isommatkin treffit, kuinka moni tästä pääkaupunkiseudulta olisi halukas tapaamiseen? Ja tietenkin vaikka kauempaakin, jos vain haluaa tänne matkustella.

Päivä on vasta alkanut, mutta koitetaan jotain plussia jo keksiä:

+poikanen nukkui kahdeksaan asti

+mies halasi pitkään ennen töihin lähtöään

+keittiö on ihanan siisti eilisen siivoilun jäljiltä

Taisi jäädä viime viikolla kirjoittelut kokonaan.. Nyt ryhdistäydyn :)

Aatun_äipälle Onnittelut, tai tietysti koko perheelle!

10kaks, aina välillä käyn kuviasi kattomassa, ihanaa kun on oma piha, mekin kerrostalossa asutaan.

kittykatille, toivotaan, että kohta jakaudut, ei tarvitsisi ainakaan yli mennä :) ja minusta hienoa kun olet jaksanut pitää Topin kotona.

Auringonkukan Jesselle paranemisia, toivotaan, että käsi paranee ihan itsestään! Voin vaan kuvitella millaista olisi viedä meidän vilpertti röntgeniin tai vastaavaan!

Noema, hauska herätys ollut teillä :)

gerda, minä ainakin vousin täältä Porvoosta hurauttaa tapaamiseen :) mulla vaan on vähän rajallista kun on tuo hoitolapsi päivät, paitsi perjantaina vaan 9.30 asti. Mutta olen kyllä mukana :) Olisi mukavaa tavata!

Meillä poitsu on sairastellut pitkäperjantaista asti, kuumetta, ihme näppylää, vatsatautia. Eilen oli oikeastaan eka terve päivä, tänään ollaan oltu vielä kotosalla, jos huomenna pääsisi jo ulos!

Päivän plussat:

+ Olli söi aamulla puuroa

+ lähden lenkillle kun mies kotiutuu

+ vatsataudin jälkeinen pyykkivuori pesty!

[color=green] Voi vitsi! Nyt surupuserossa täällä *nauraa itselleen* Laitoin huuto.nettiin myyntiin Jeren ensimmäiset vaunut ja niitä on huudettu. Kohteessa ei siis ole hintavarausta joten kaupaksi meni.

Ihmettelen omaa reaktiota, koska olen jo uudetkin ostanut kun en niistä traktoreista enää välittänyt. 250euroa niistä saan ainakin ja Emmaljungan Ceroxit lastentarvikkeesta saisin sillä rahalla. Tosin meillä on City Cerox 360 :D Mä olen hullu.

Meille käy myös parhaiten perjantai, kellon ajasta ei niin väliä, kunhan ei ennen klo 11, koska joudumme lähteä kotoa 2h ennen sovittua aikaa.

Minua ei täällä näy varmaankaan ennen maanantaita. Lähden huomenna Helsinkiin Epilepsia liiton järjestöpäiville. Siellä on pari kokousta ja Helsingin epilepsia yhdistyksen 40v pippalot.

Rankka kolmipäivänen tulee olemaan. Aloitamme kokoustelut jo huomenna klo 18 ja sunnuntaina vielä klo 10-14 on liittokokous.

Hyviä viikonloppuja kaikille!

10kaks ja Jere

Tuhannesti onnea Aatun äipälle ja koko perheelle! Aivan ihania uutisia :) Hienoa, että kaikki sujui hienosti ja vauva sekä äiti voivat nyt hyvin! Tulehan sitten myöhemmin kertomaan lisää kuulumisia, kun härdelli vähän rauhoittuu. Odotan innolla kuulla, miten poikanen on rinsessaan suhtautunut.

Auringonkukka meillä Onni juo myös sitä kauramaitoa, jossa kalsiumia lisänä. GoGreen taisi olla nimeltään. Lääkäri oli sitä mieltä, että antavat sitten allergiasairaalasta tarkemmatohjeet kalkin saannin suhteen, kun päästään sinne ilmeisen nopeasti. Lääkäri käski antaa 500mg kalkkia tablettina päivittäin, jos poika ei suostuisi juomaan kauramaitoa. Soijamaito aiheutti saman reaktion kuin normimaito. Tämä meidän maitoallergia ei ole ihan niin selkeä, koska iskukuumennettua hyla-maitoa Onni voi kuitenkin juoda ilman reaktiota. Sitä juodaankin tuon kauramaidon ohella.

Omaa reviiriä Onnilla ei vahvasti ole. Toki alkuun monesti ujostaa (kerjää kaikkien huomiota) jos vieraita tulee, mutta tämä menee ohi parissa minuutissa. Oltiin lauantaina Korkeasaaressa ja siellä joku vieras poika tuli Onnia silittelemään. Antoi halin ja suukonkin ja Onni vaan hymyili. Taitaa nauttia siis kaikesta huomiosta mitä osakseen saa :)

Oli muuten mukavaa käydä Korkeasaaressa, kun Onni oli ihan innoissaan eläimistä. Oikein hihkui, kun näki livenä samoja eläimiä, mitä kotona ollaan kirjoista katseltu.

Kittylle tsemppiä loppuraskauteen ja talonmyyntiin!

Hienoa Vilma, että teillä on hoitokuviot lähteneet noin lupaavasti käyntiin. Toivotaan, että sama suuntaus säilyy jatkossakin. Mukavaa, että olet viihtynyt töissä :)

Gerdalle ja karhunpojalle paranemisia :)

10kaks, me laitettiin kanssa viikonloppuna pihaa kuntoon. Haravoitiin vielä ja siirreltiin niitä kukkia. Mies laittoi liuskekivistä kujan joka johtaa kadulta talolle, tosi kivan näköinen tuli! Ihanan näköistä kun on vähän ruopattu pihaa. En tosiaankaan ole mikään viherpiipertäjä, joten mitään unelmien puutarhaa meillä ei ole, eikä tule, mutta siisti on nyt ainakin talven jäljiltä.

Ulkoiltu ollaan oikeastaan koko viikonloppu. Sisällä käyty vain syömässä. Mies tosin kokosi meille uuden grillin, joten pian päästään jo ulkoruokintaan :) Ihanaa, kesä tulee!

Plussat:

+ Koko tämä fiilis tällä hetkellä on pelkkää plussaa :)

+ Sovin huomiselle taaperotreffit puistoon ihanan ystävän kanssa, jota en ole pitkään aikaan nähnyt!

+ Onni nukkui pitkään ja sain nukuttua itsekin!

Noema

Ihania vauvauutisia! Lämpimät onnittelut Aatun äipälle pienestä tytöntylleröstä! :-)

Kittykatille tsemppauksia loppusuoralle ja onnea myös talon myymiseen!

Jää kommentoinnit tällä erää tähän kun on niin iso väsy. Jesse satutti sunnuntai-iltana oikean kätensä kun leikki meidän vanhempien sängyllä ja kierähti sieltä vatsalleen alas niin että käsi jäi alle. Voi mikä parku oli eikä ihan heti loppunutkaan. Heti tajusi että nyt sattui ja kovasti. Päivystykseen ei enää haluttu silloin illalla Jesseä lähteä raahaamaan kun tuntui että särkylääke helpotti tilannetta ja pystyi kättään liikuttamaan, vaikka se kipeää tekikin. Pari yötä on kuitenkin ollut melko levotonta kun Jesse herää aina kun vaihtaa asentoa, käteen tekee niin kipeää. Su-ma-yön nukkui kokonaan meidän välissä, viime yön omassa sängyssään ja muutaman kerran sain käydä rauhoittelemassa. Viime yö oli jo huomattavasti parempi kuin edellinen, jolloin heräsin Jessen parkaisuun n. tunnin välein.

Eilen käytiin sitten ensin Mehiläisessä lääkärillä, mutta siellä ei ollutkaan röntgeniä (eikä asiantuntemusta muutenkaan??) ja meidät passitettiin Taysin ensiapuun. Siellä menikin sitten aikaa ihan kohtuuttoman paljon, ensin odotettiin ikuisuus röntgeniin pääsyä, sitten toinen ikuisuus lääkärille pääsyä ja itse asiassa luovutettiin klo.20 kun oli kertakaikkiaan pakko saada Jesse kotiin iltapalalle ja yöunille. Soittelin sitten ensiavun päivystävälle kirurgille myöhemmin ja sain kuvien tulokset. Röntgenkuvat eivät olleet kovin tarkkoja, kun Jesseä ei saanut pysymään hetkeäkään täysin paikallaan siinä kuvauspöydällä, mutta kyllä niistä sen verran näkyi ettei kädessä ole murtumaa. Kehoittivat kuitenkin menemään loppuviikosta uusiin kuvauksiin, jos käsi on vielä kovin kipeä. Toivon mukaan ei tarvitse, Jesse huusi eilenkin röntgenissä kuin hyeena vaikkei mikään tehnyt edes kipeää. Ei vaan tykkää siitä kun pakotetaan olemaan paikoillaan.

Kyynärpäässä se kipukohta tuntuu olevan, käteen nojaaminen tekee hurjan kipeää, samoin käden koukistaminen ja niitä Jesse kyllä välttääkin. Syö vasemmalla kädellä, samoin tutin laittaa suuhun vain vasemmalla kädellä, kipeällä kädellä kyllä tarttuu leluihin ja pystyy nostamaan kättä ylöspäin suorana, mutta koukistaminen sattuu. Paitojen pukeminen ja riisuminen on ollut aika kurjaa. Särkylääkettä on annettu nyt maksimiannokset eli kolme kertaa vuorokaudessa, aamulla Jesse osasi jo itse lääkettä pyytää. On kai huomannut että se auttaa. :-) Mitään näkyvää jälkeä kädessä ei näy eli mustelmaa, turvotusta tms. Olisipa kyllä kiva tietää mikä siellä on vialla vaan eipä osanneet lääkäritkään kertoa.

Jotta tällaista tänne. Tänään olen vielä Jessen kanssa kotona, huomenna viedään tarhaan jos seuraava yö menee hyvin ja käsi on parempi. Pystyy kuitenkin leikkimään ja ulkoilemaan normaalisti, joten tarhassa pärjää varmasti hienosti jos on vaan saanut nukuttua hyvin. Eilenkin oli iloinen hurmuri sairaalassa ja tuntui piristävän monen muun kyllästyneen odottajan mieltä hymyillään ja touhotuksillaan. :-) Itse puolestaan taisin olla melkoinen hapannaama kun aikaa alkoi kulua ja päivärutiinit meni ihan sotkuun. Nauroin kyllä miehellekin että kenellekös ne rutiinit loppujen lopuksi ovatkaan tärkeitä, mulle vai Jesselle. Hmmmm. ;-)

Tulipas sepostettua, nyt päiväunille kun mahdollisuus vielä on...

[color=purple] Oliko teistä kellään rentoutusmusiikkia mukana synnytyksessä? Ajattelin että olisi kiva semmoinen hankkia ja joskus synnytyksessä sitä kuunnellakin.

Entä, onko kukaan ollut avautumisvaiheessa vedessä?

Kokemuksia kiitos :) Olen tässä ajatellut synnytystä enemmänkin (vaikka en ole edes raskaana), jäi varmaankin se sektio vaivaamaan alitajuntaan.

Ja mikä oli mielestäsi paras kivunlievitys, ihan lääkkeellisesti ja luonnonmukaisesti.

Sitten vielä, missä asennoissa ponnistitte?

10kaks jälleen

[color=green] täällä tippalinssissä, kävin lukemassa synnytysjuttusi. Onneksi kaikki meni hyvin.

Oliko sulla edellinen sektio, jotenkin muistelen niin.

Nyt aamupalalle

Joo edellinen oli sektio, siksi olinkin tosi onnellinen kun sain kokea myös alateitsesynnyttämisen. Ja istuminenkin alkaa pikkuhiljaa sujua ;)

Voi mitkä ilmat pukkasi. Mies lähtee tänään koko viikonlopuksi Turun saaristoon kalastamaan kaverettensa kanssa ja taitaa olla pojilla kylmät ja märät oltavat. Tuulikin puhaltaa 21 m/s. Iiks. Olen ihan pannarissa koko viikonlopun, ettei vaan mitään satu. Toivottavasti tajuavat istua mökissä sisällä, jos ilma käy vallan hurjaksi.

Onnin isomummu tulee meille viikonlopuksi. Äitikin sanoi, että tulee yökylään kun kerran on koko talo tyhjänä. Mukavaa, mä olen sellainen jänishousu, että pelkään pimeällä olla ilman toista aikuista kotona. Onnin myötä on tullut näitä pelkoja. Hysterisoin itseäni ajatuksella, että joku tulisi tekemään jotain pahaa Onnille. Hullu nainen ;D

Minäkin kävin Aatun äippä lukemassa synnytyskertomuksesi ja mullekin tuli tippa linssiin. Ihanaa, että kaikki päättyi hyvin ja olette nyt kotona. Mahtavaa, että Aatu on ottanut pikkusiskonsa niin hienosti vastaan! Toivon samaa reaktiota Onnilta.

Gerda, harmillista ettei epiduraali toiminut sinulla. Toivotaan, että mahdollisella seuraavalla kerralla se toimisi. Se on laittajastakin kiinni monesti, että osuuko juuri oikeaan paikkaan. Teidän karhunpoika oli todellinen karhunpoika, kunnon jössikkä. Ei ole ihme, jos tikkejä tuli enemmän kuin laki sallii. Huh. Muistan kertoneesi pojan olleen suuri.

Pitäsikö meidän treffata sitten joku perjantai? Jos se päivä sopii kaikille? Näkisittekö mielummin aamupäivällä vai iltapäivällä? Aamupäivällä joskus ehkä 11 maissa tai iltapäivällä joskus 15 aikoihin? Niin ja missä treffattaisiin? Jos menisi lounaalle taaperoitten kanssa aamupäivällä tai iltapäivällä välipalalle? Meidän Onni on ainakin sen verran vilkas, että ainoa keino, miten voin hörpätä kupin kahvia ja jutella on se, että poika sidotaan syöttötuoliin :) Ainakin Jumbon Fazerilla on jonkin näköinen lastenpuoli ja useita syöttötuoleja. Tosin mulle käy kaikki paikat!

10kaks on oikea vaunuhullu! Nainen shoppailee vaunuja kuin viimeistä päivää :D Taitaa olla oikein harrastus? Tsemppiä viikonlopulle, tosin taidat jo olla siellä järjestöpäivillä.

Hienoa, että Jessen käsi on jo parempi! Voisi olla suhteellisen haastavaa yrittää pitää kipsiä eloisalla 1- vuotiaalla :) Miehellä oli taaperona katkennut jalka ja se oli ollut kipsissä nilkasta nivusiin. Hienosti oli painellut silti samalla vauhdilla kuin ennenkin ja ilman mitään keppejä. Oli voittanut monet nopeusjuoksussa silti. Onni on perinyt mieheltäni nämä elohopeageenit :) Harmi, jos ette pääse tapaamiseen, olisi tosi kiva nähdä teidätkin! Ymmärrän toki, että Tampereelta on matkaa. Jos hyppäisitte pendolinoon :D

Plussat:

+Viikonloppu edessä ja " vieraita" tulossa!

+ Koti siivottu :)

+ Alaselkään tuli joku ihmeen jumitus (en päässyt aamulla liikkumaan, kun vihloi niin lujaa persiistä nilkkaan saakka), mutta nyt se tuntuu helpottaneen.

Noema

Tosi kiva lukea Aatun äippä miten teillä on lähtenyt siellä kotona rullaamaan, ja miten Aatu on suhtautunut vauvaan. Synnytyskertomuksenkin kävin lukemassa, hienoa että toivut hyvää vauhtia jo ja istuminenkin alkaa sujua :)

Ollin äiti muistan kyllä miten hirveää oli, kun meilläkin oli vatsatautia joskus kuukausi sitten. Ja pyykkiä tuli enemmän kuin laki sallii. Onneksi teillä ollaan nyt parannuttu!

Kymppikaks kyseli synnytyksestä. Mulla oli musiikkia mukana, sekä rauhallisempaa että rokimpaa, mutta en sitten kuitenkaan kuunnellut synnärillä niitä. Oli mukavaa olla rauhassa vaan, ja en tainnut koko musiikin mukana oloa edes muistaa.

Avautumisvaiheessa olin jonkin aikaa synnärillä lämpimässä suihkussa, siellä istuskelin semmoisen jumppapallon päällä. Ammetta oli tarkoitus kokeilla myös, mutta en siihen ehtinyt enää kun halusin puudutusta. Josta pääsemmekin kivunlievitykseen, mulla epiduraali ei onnistunut. Siis ei mitään eroa sitä ennen/jälkeen, koko ajan vaan muuttuivat supistukset kipeämmiksi. Ja muuta en sitten enää saanutkaan. Joten omalla kohdalla parhaat kivunlievitykset olivat miehen tuki ja läsnäolo, oma ajattelutapa ja se että yritin aina rentoutua mahdollisimman hyvin supistusten välissä. Alkuvaiheessa auttoivat jonkin verran myös lämmitetty kaurapussi sekä tuo lämmin suihku, ja ehkä se että koitin liikuskella eikä vaan maata paikallaan, loppuvaiheissa ei auttanutkaan enää mikään. Kyllä se tuntui niin rankalta, etten kestä sitä kipua, ja kun ei pakoonkaan päässyt. Meillähän oli myös se n. viisikiloinen vauva, käsi poskella tuli maailmaan ja tikkejä sain enemmän mitä kannatti laskea.

Ponnistin sillei puoliksi kyljelleen puoliksi istuen. Mua kyllä on mietityttänyt kanssa paljon synnytys, vaikken ole edes raskaana. Pelottaa kyllä jonkin verran, myös se toipuminen mikä viimeksi otti useita kuukausia. Silti haaveilen vielä vauvasta :)

Meillä on päiväunet suunnilleen samaan aikaan kuin Noema kirjoitit. Eli n. 12 eteenpäin 2-3 tuntia. Joten meillä sopisi myös parhaiten tuo tapaaminen joko aamupäivällä tai sit myöhemmin iltapäivästä. Päivistä käy lähes kaikki paitsi lauantait, jolloin olen töissä. Hienoa että innokkaita treffikamuja löytyy, on kiva nähdä teitä ihan livenäkin!

Plussat:

+päästiin sairastelujen jälkeen taas muskariin tänään

+pizza paistumassa uunissa

+aurinko paistaa

Gerda

Meillä päikkärit myös samoihin aikoihin, eli noin 12 pintaan, mutta joustaa voi! Mulle oikeastaan käy vaan perjantai tai sitten vkl. kun on tuo hoitolapsi muut päivät.

Nyt ei ehdi enempää..

Kävin myös Aatun_äippä lukemassa synnytyskertomuksen, vauhdilla sitten eteni :)

Itsellä ei ole kuvia, pikkusiskollani on, nimimerkki: sw

siellä on meidän Ollista kuvia, itse olen se Laura, joka esiintyy sisaruskuvissa. Olen joskus miettinyt kuvien laittamista, mutta ei taida aikaa kuitenkaan löytyä..

Meidän ukkeli tuijottaa pikkukakkosta, tulee joku luontopätkä, osoittelee ja naureskelee ötököille :)

Tänään laitoin talvivaatetta pois, vihdoin!

Jaahas, taidan suunnata sauvakävelylle, heti kun mies kotiutuu..

ja taas pikapika silmäilin teidän juttuja, ja onhan sattunu ja tapahtunu, onneksi jessen käsi jo parempi.

Onnea myös aatun äipälle pikkutyttelistä.

me allekirjoitettiin eilen asuntopaerit ja päästään 6vk:n päästä vasta muuttamaan.

muuten meille ei kumemmpaa, kiirettä ja töitä, pitkiä päiviä tehen ku ei ole sijaisia ja sen kyllä huomaa, tällä viikollakin meni 3pv etten ku vilaukselta teemun näin niin johan oli eilen ku takiainen mun kimpussa, ei hetken rauhaa. onneksi ollaan nyt vkl kotona ja saadaan helliä toisiamme.

me oltas myöskin kiinnostuneita tulla teitä tapaamaan, jos vain aikatauluun sopii. viitsiskö joku laittaa mulle vaikka spostia sitten ku teidätte päivän ja ajan ku mie en yksinkertaisesti ehi tulla tänne juttuja lukemaan. tamatu@suomi24.fi

ja nyt kuuluukin heppuli olevan hereillä, joten mennään taas

[color=orange]

Kittykatti: Tsempitykset täältäkin viimeiseen viikkoon!

Vitsit, teillä on mennyt kurjasti päivähoito, ei voi muuta sanoa. Elän toivossa että meillä saa kakkonen alkunsa lähikuukausina, ettei Jereä tarvitse hoitoon laittaa. Sairastettu on täälläkin ihan riittämiin!

Mä voisin ostaa teijän talon ;) Haaveissa ollu talo jota täytyy rempata ihan lattiasta kattoon. En vain tiedä jaksaisko sitä loppujen lopuksi.

Voi Auringonkukka ja Jesse! Miten nuo pienet aina onnistuu satuttamaan itsensä. Toivottavasti käsi on jo parempaan?

Heh, Noeman Onni se osaa! Joka kerta noeman juttuja lukiessa tulee hyvälle tuulelle Onnin uusista keksinnöistä :D

Gerda: Minä olen ainakin näillä näkymin mukana tapaamisessa. Riippuen aina koska ja missä, asustelemme täällä Riksussa.

Ollin_äiti: Oletkos rekisteröitynyt galleriaan? Milläs nimimerkillä, jos saa udella?

Vitsit, Jerellä iskenyt uhmis! Heti, kun ei saa tahtoaan läpi alkaa kamala huuto, mekastus, rimpuilu, potkiminen ja maahan heittäytyminen! Rupeaa hermot olemaan kireellä välillä. Onneksi asia unohtuu parissa minuutissa.

Nyt lähden juomaan vettä, suuta kuivaa!

10kaks

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat