Vierailija

jos kysymyksiä riittää.

Sivut

Kommentit (40)

20 jatkaa, vauvalla kaikki ok, sekä virtaukset ok ja istukka toimii hyvin..pitäskö mun vaatia lisätutkimuksia vai mitä?lääkäri ei ollut nähtävästi huolissaan asiasta.

Suunnittelen nyt kolmatta raskautta. Ensimmäinen syntyi kiireellisellä sektiolla ja toinen hätäsektiolla. Toisen kohdalla kohtu repesi, ja se ommeltiin kasaan. Uskallanko edes tehdä kolmatta, vaikka niin kovin haluaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miten niin lyön lisää- kuka sitä aiemmin oli lyönyt?

Itse ehdotti että on menossa VAATIMAAN lääketieteellisiä asioita...

en muuten ole klö vaan av-mamma, täällä on ihan tapana käyttää värikästä kieltä eikä hymistellä että vaadi vaan ja älkää muutkaan raskauksien välillä laihduttako kun aina kun vaatii, palvelu pelaa... ;-)

Vai onko nykyään kaikki entiset lastenhoitajatkin kätilöitä? Onko lähihoitajalla mitään mahdollisuuksia päästä synnytyssairaalaan/lapsivuodeosastolle töihin?

Aika varmasti sektio edessä, voinko vaatia nukutusta sektion ajaksi tällä painolla?

Jos lapsi syntyy alateitse kumminkin niin mikä asento on näin isolle paras synnyttäessä?

Vierailija:

Lainaus:

Tällaista vähän ihmeellistä asiaa kyselisin, kun mun alapää on alkanut oudosti tuoksahtaa. Keskiraskaudessa alkoi. Aina kun harrastetaan miehen kanssa seksiä, tuoksahdus häviää muutamaksi päiväksi. Mistä voi johtua tällainen?

Sitten toinen kysymys: Pari päivää sitten noustessani sohvalta tuntui, kuin alavatsaani olisi isketty puukko. Jalat lähti alta kivusta. Kipu helpotti heti kun pääsin kippuraan lattialle. Hiukan vielä juili pari minuuttia, mutta sitten koko juttu oli ohi. Kipu oli samanlainen, kuin kohdun venymiskipu, mutta paljon paljon voimakkaampi. Edellinen syntyi sektiolla ja näin miettimään, ettei vaan ole mitään vakavaa?

Kiitos!

Voisit käyttää gefilus tuotteita tai otain maitohappobakteereita suun kautta tai paikallisesti emättimeen, se voisi tuoksahdukseen auttaa. Kannattaisi myös tulehdusnäytteet ottaa neuvolassa.

Kipukohtaus voisi olla lihasvenähdys tai häpyliitoksen venähdys, mutta arvailuahan tämä vaan tutkimatta asiaa on. Tuskin huolestuttavaa, jos jo mennyt ohi.

klö

Vierailija:

Lainaus:

Mitä jos hiiva on päällä synnytyksen aikana?

Hiivatulehdus voi ärsyttää limakalvoja, jolloin repeämiä tulee helpommin ja limakalvot vuotavat helpommin. Synnytyksessä lapsi voi saada hiivatulehduksen suuhunsa l. sammaksen.

klö

Painoitko tosiaan sen edellisenkin sektion aikaan 165 ja sektio oli helppo??

mikäs noita toistuvia sektioita aiheuttaa, perätila?

terv utelias

Kuukautiset eivät ole alkaneet. Imetän vielä, mutta vauva syö myös soseita. Kahdelta aikaisemmalta lapselta kuukautiset alkoivat 3 ja 5 kuukauden päästä. Kuinka kauan kuukautisten palautumiseen voi mennä? Vai olisiko jo tässä aihetta tehdä raskaustesti? :O

Tällaista vähän ihmeellistä asiaa kyselisin, kun mun alapää on alkanut oudosti tuoksahtaa. Keskiraskaudessa alkoi. Aina kun harrastetaan miehen kanssa seksiä, tuoksahdus häviää muutamaksi päiväksi. Mistä voi johtua tällainen?

Sitten toinen kysymys: Pari päivää sitten noustessani sohvalta tuntui, kuin alavatsaani olisi isketty puukko. Jalat lähti alta kivusta. Kipu helpotti heti kun pääsin kippuraan lattialle. Hiukan vielä juili pari minuuttia, mutta sitten koko juttu oli ohi. Kipu oli samanlainen, kuin kohdun venymiskipu, mutta paljon paljon voimakkaampi. Edellinen syntyi sektiolla ja näin miettimään, ettei vaan ole mitään vakavaa?

Kiitos!

Vierailija:

Lainaus:

joutuu ponnistamaan aika kovaa, eilen sitten emättimen suulle ilmestyi sellainen pahkura, kun olin joutunut punnaamaan. Mikä on ja haittaako raskautta/synnytystä?

Olisiko kohdun laskeumaa tai emättimen seinämän laskeumaa? Tarkistuta seuraavalla neuvolakäynnillä. Suolta pehmentävää ruokavaliota tai lääkettä kannattaa käyttää.

klö

Toiselle kätilö- vastaajalle. Mielestäni tulee vastata asiallisesti siihen kysymykseen, mitä kysytään eikä tuomita ketään tavalla, jolla ylipainoiselle teit. Terveyskasvatusta on varmasti saanut ja ongelmansa tietää, miksi vielä sanalla lyöt lisää?

klö,ap

Olet jo painosi vuoksi niin korkean riskin synnyttäjä että ammattilaiset saa käyttää kaiken taitonsa, välineidensä ääri-ominaisuudet ja omien käsiensä ulottuvuudet ja kaiken mielikuvituksensa että jotenkin saavat sinut ja lapsesi hengissä ja eläväni synnytyksestä...

Siinä ei tarvita enää mitään " mut kun mä vaadin ja haluun asennetta!"

Itse olet riskisi kerännyt

terv ei se kätilö joka alunperin lupasi vastailaa

Ja kyllä keskustelin lääkärin kanssa 2 päivää synnytyksen jälkeen kun olin kiinnostunut miten sektio onnistui. Lääkäri sanoi että sektio oli täysin normaali ja helppo. Ei ollut mitään ongelmia. Sujuikin hyvin nopeasti. Ainut ongelma oli vain tämä puudutuksenlaitto josta minulle jäi traumat. Sektion syynä oli vauvan perätila.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat