Vierailija

Ja pahimmassa tapauksessa jopa alle 18 -vuotialta.

Eli ainoastaan vanhempiensa saurassa voisivat asioida.

Alan olla niin kyllästynyt käymään joko lähikaupassamme, taikka sitten kauppakeskuksissa näiden huonosti käyttäytyvien esimurrosikäisetn takia. Pahimmillaan jo 7-vuotiaat käyttäytyvät siellä todella tökerösti, aina sinne 15 -vee saakka. >:/

Näillä lapsilla kun ei ole mitään käytöstapoja; juoksevat ja riehuvat ympäri kauppaa, lenuuvat siellä tunti tolkulla. Yleensä kulkevat isossa lössissä, joista sitten yksi saattaa ostaa 30sentillä jotain ja loput vainroikkuvat mukana. Eivät väistä kapeilla käytävillä, vaan saa huomauttaa lopulta asiasta jo aika napakasti (kun kaunis pyystö " anteeksi väihtyisttekö" ei riitä) jonka jälkeen kyllä väistyvät mutta perään kuuluu kauhea supatus ja hieman kauempana sitten uskaltavat huudella jotakin törkeää perään ja naureskelevat. Jonossa etuilevat tai töinivät (kun koko lauman pitää jumittaa samassa kohtaa jonossa ja pelleillä), ja sama homma kuin edelle, jos ja kun sanot heille asiasta, saat taas vain haistatukset päälle.

Muutenkin roikkuvat kaupan tuulikaapissa, kielenkäyttö todella törkeää, räkivät ja oven edessä sitten heitetään kaikki karkki- ja jäätelöroskat maahan.

Siis käytös on aivan järkyttävää!

Itse en olisi edes uskaltanut/kehdannut käyttäytyä saman ikäisenä tuolla tavalla jossakin kaupassa, jossa kuitenkin vielä silloin piti kaupan työntekijöitä sillä tavoin arvossa, että auktoriteettiä löytyi; ei halunnut että he olisivat tulleet huomauttamaan jostakin. Nykyään työntekijät eivät edes sano mitään. Johtuen varmaan siitä, etteivät jaksa sitä haistattelua.

Ja noissa kauppakeskuksissa; nuoret notkuvat vain sisällä, koko ajan saa kuulla " v***u sitä, v***u tätä..." ja nuoret tytöt puhuu kovaan ääneen tyyliin keneltä ei ikinä ottaisi suihiun, ja keneltä voisi ehkä ottaa, ja keneltä ottaa, ja kenelle antoi...

Kiva siinä käydä lasten kanssa kaupassa...

Kun asiasta on huomauttanut (moneen kertaan) lähikaupan kauppiaalle, niin hän sanoo ettei voi kieltää kyseisiä lapsia tulemasta kauppaan, sillä heidän vanhemmat ovat kuitenkin maksavia asiakkaita!!!

Eli jos olet maksava asiakas, saat käyttäytyä (tai jälkikasvusi) ihan miten lystää. Ei siis tarvitse noudattaa yleisiä käytöstapoja, saati sitten järjestyssääntöjä jne???

Minunhan siis kannattaisi esim. hommata koira ja käyttää se aina kakalla vihannesosastolla, ja vedota siihen, että koska olen kuitenkin maksava asiakas, saa koirani tulla kauppaan ja käyttäytyä omalla eläimellisellään tavalla. Sääli, jos joku sattuu astumaan jätökseen, taikka siitä leviää joitakin bakteereja tms.

Ihan oikeasti. Vaikka kuinka olisi maksava asiakas, niin eikö silti kaupalla ole oikeus tiettyihin sääntöihin?

Ja jos nämä lapset eivät osaa käyttäytyä (olkoon syy kenessä tahansa), niin mitä pahaa siinä olisi että heille asetettaisiin porttikielto sinne yksin. Kävisivät sitten vanhempiensa kanssa.

Itse kun olin koulussa, ja koulun vieressä oli kauppa, niin samojen ongelmien takia kouluumme ilmoitettiin, että meillä koululaisilla oli porttikielto kauppaan klo:07:00-16:00 välisenä aikana (yksin/ilman aikuista). Eikä kenenkään vanhempi valittanut tästä asiasta, vaikka koulussa oli kuitenkin muutama sata oppilasta. Asia sopi erittäin hyvin kaikille vanhemmille.

Saimpahan purkaa... vielä kun keksisin keinon, miten saisi kauppiaan tajuamaan ongelman.

(Kaipa tulevaisuudessa näiden ns. rauhallistenkin kaupunkien ja pikkukauppojen henkilökuntaan joudutaan palkkaamaan vartijat, joiden tehtävä on heittää huonokäytöksisiä nuoria pihalle.)

Kommentit (4)

mutta on olemassa vielä pieni osa nuoria ,jotka osaavat käyttäytyä. Heidän kaupassakäyntikin pitäis sitten lopettaa vain iän vuoksi :( Ihan kaikki eivät kuitenkaan kiroile, saati puhu säädyttömyyksiä ym. Vartijat oville, ja kauppaan, ajamaan ulos näitä häiriköitä....voi lapsiparkoja..............missähän heidän vanhemmat ovat?????

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eikä vain vedota siihen, että heidän vanhemmat ovat maksavia asiakkaita.

Pointtini olikin se, että vaikka kuinka on maksava asiakas, niin tulee silti noudattaa yleisiäkäytöstapoja ja sääntöjä.

Olenhan minäkin maksava asiakas; miksei minulla ole yhtäläistä oikeutta käydä kaupassa, jossa ei tarvitse törmätä mesoaviin ja haitatteleviin nuoriin.

Nimittäin siinä vaiheessa kun minun lapseni ovat saman ikäisiä, ja jos he käyttäytyvät samalla tavalla, niin toivon todellakin että heille laitettaisiin kauppaan porttikielto. Oppisivathan olemaan, jos ei kotoa annetut opit ole menneet perille, ja heidän käytöstään joutuisi jo häpeämään. Voi kumpa joku tulisi minulle sitten kertomaan, jos he käyttäytyvät huonosti!

ap

Se on sellainen terveyssyistä tehty juttu ;-) Eli siinä ei kauppiaalla ole paljon sanavaltaa...

Mutta mutta, osa nuorista on todella huonokäytöksisiä mutta olen varma, että suurin osa ei ole. Kyseinen ikäraja siis oli rangaistus kaikille alle 18-vuotiaille siksi, että marginaaliryhmä käyttäytyy huonosti...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat