Seuraa 

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! En olekaan varmaan pariin viikkoon päässyt juttuja lukemaan, mutta toivottavasti saan asian korjattua.

Oma maha: Paksusti voidaan, maha on kasvanut aika lailla ja liikkeitä tuntuu päivittäin. Tosin edelleen vaan sivuilla ja " katossa" , istukka etuseinämässä vaimentaa kyllä aika hyvin... Eilen masumies melskasi hetken ja pysähtyi sitten, tuntui navan yläpuolella kummalliselta ja koitin kädellä, niin siinä tuntui joku isohko, kovempi möykky, joka sitten " säikähti" ja meni pois, kun sitä tunnustelin. Oli siis joko pikkuisen pää tai pylly, vaikea sanoa. Meinasi taas iloitku päästä, niin mukavalta se tuntui silittää pientä siellä mahassa...

Tällä viikolla neuvolakäynti. Rakenneultra on vasta kolmen viikon päästä rv 20+6.

Aurinkoiset päivänjatkot!

Tuutis ja Masumies rv 17+6 (poksista poks huomenna...)

Sivut

Kommentit (24)

että pino taas aktivoituu.

Onnea Naperolle ja paljon plussasäteitä kiertoon!

Kylläpä Levinian vaiva on kiusallisen kuuloinen. Toivottavasti pian kutinat loppuisivat ja jalatkin saisivat huilia. Varmasti on hankala olo.

(.) Huomenna neuvola ja saas nähdä onko painoa tullut taas miljoona kiloa vai vaan tuhat. Hemppa ei meinaa nousta, saa nähdä mitä se nyt on. Kelan paprut saan huomenna ja voin laittaa ne sitten eteenpäin. Kohdun kasvua eniten mietin, huomenna sekin sitten selviää. Maha on seistessä iso, mutta kohtu ei ole ollenkaan niin ylhäällä kuin edellisessä raskaudessa ja otan siitä selvästi välillä paineita. Saa nähdä, onko kohtu kasvanut missään suhteessa mahan kokoon nähden.

Huomenna palailen varmaan pinoutumaan.

Västis ja Taimi 23+5

ONNEA IHAN MILJOONASTI!!!

Rekkalastillinen vauvaliimaa ja tarrasukkia pienelle matkaan!

Täällä podetaan iskiasta oikein todella. Ihan järjetön kipu ollut tänään vasemmassa perskankussa, ja sitä myötä sit on alkanut kipeytyä koko selkä. *prkl*

Yritän tästä tokentua, että huomenna taas kykenis töissä olla...

Jushka ja Naksu 29+6

huomenna paukkuu viikot!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä nyt " vaihdoin" oman nimimerkkini " tuohon tuttuun ja turvalliseen" naperoon, elikkäs oon siis k@tk@. Tuon otin käyttöön, kun en halunnut että " kaikki" tutut tunnistavat mut tuolta kuumeilusta... mutta siis jos ei ketään haittaa, niin jatkan tällä...

Mä soitin tänään aamusta sinne polille, kun ei menkkoja (taaskaan!) kuulu eikä näy... (ei siis oo mitenkään uutta meikäläiselle) ja sanoin että tuolta kaapista löytyy primolutteja, että voinko käyttää niitä,et saatais tuo menkka-asia kuntoon... siis oon tehnyt kaks negaa viikon sisään, joten en voi olla raskaanakaan... Ja sanoi,ettei näe mitään estettä siihen! No, iltapäivällä sitten huomasin tai no tunsin että menkat alko, joten nyt sitten päästään sinne hoitoihin!!! JEE!!!

Joten ehkä minäkin vielä jonain päivänä pääsen kirjoittelemaan tänne odotuspuolelle, eikä vaan vierailijana!

Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan, meillä esikko on ollu kuumeessa koko viikonlopun, eikä loppuu näy...huoh!

napero kp1, ja silti hyvä mieli, vaikka välillä kyllä tuntuu ettei meille koskaan toista lasta suoda...

Täällä päin olikin tänään vähän kylmempää, mutta illalla ei enää satanut ja käytiin tytön kanssa pyöräilemässä ja puistoilemassa.

Vointi on hyvä, mutta maha on kuin olisin jo puolivälissä, eilen olin tuntevani jotain liikehdintää, mutta takuuseen en tietenkään mene. Tuntuisi kyllä aika varhaiselta tuntea mitään, joten jospa se oli vain kuplia mahassa.

Kannattaakin varmaan Jondeliini hankkia pojalle sänky jo aikaisemmin, ettei sitten koe vauvaa sänkynsä viejäksi. Meillä hankintoja ei ole juurikaan tehty, toiset vaunut ajateltiin hommata ja laittaa nuo tytön vanhat parvekkeelle. Bongasinkin jo tuolta osta & myy palstalta sellaiset mitä etsin, mutta tuntuu turhan aikaiselta hankkia ja toisaalta rahaakaan ei tunnu olevan. Kestovaippoja ajattelin myös hommata enemmän ja ehkä monipuolisemmin kuin tytön vaippa-aikoina.

Tyttö se jaksaa edelleen yllättää positiivisella asenteellaan vauvan tuloon. Viikonlopun alla halusi etsiä vauvaleluja vauvalle ja helistimen löydettyään soitti sillä vatsalleni (alun perin olisi halunnut laittaa lelun vatsani sisälle). Tänään oli hyvin varovainen, ettei vahingossakaan pompi mahani päällä, ettei vauvaan vain satu. Joskus sitä kyllä ihmettelee, miten me ollaan miehen kanssa saatu tuollainen aarre aikaiseksi...

-kärttyli & pikku-kärttyli 13+5-

Roppakaupalla onnea Tepalle ja tervetuloa tänne puolelle!!

Ja Naperolle myös onnea kun pääsette hoitoihin, toivottavasti tuottaa tulosta pian.

Itse lasken vielä viikkoja loman ja äippäloman alkuun, heinäkuun alusta siis jään - kohta voisikin jo siirtyä laskemaan työpäiviä ;) Jushkalla ei tosiaan paljon enää ole jäljellä..

Pakko jatkaa töitä..

Jondeliini ja pikkuinen 21+4

Tervehdys, syystoiveiset.

Enpä ole ehtinyt pahemmin palstailla viime aikoina, pääsiäisestä eteenpäin kaiken vapaa-ajan vei koulutyöt, jotka nyt alkavat olla onnellisesti takana. Perjantaina oli päättötyön seminaari, ja siihen loppui mun Porissa juokseminen. Vielä on muutama kirjallinen tehtävä tehtävänä, kun en mene toukokuun lähiopetustunneille. Epistä, aiemmin piti korvata vain seminaaripoissaolot, nyt pitää korvata sitten jo lähiopetustunnitkin. =/ Sanoin vielä etten jaksa matkustaa enää 140km sivu kahtena päivänä ja istua 8 tuntia paikallaan tämän mahan kanssa kun nytkin teki tiukkaa ja iskias ei tykännyt tippaakaan. Opettaja vastasi tähän että ¿ymmärrän, että keväisin opiskelu voi tuntua raskaalle¿. No justiin, siitähän olikin kyse!! *mrh*

Mitäs teille..

VÄSTIS kyseli vauvalle tehtyjä hankintoja.. No meillä on iso nippu vaatteita, eniten kokoa 56 cm, en ole 50cm ostanut kuin ihan vissiin pari, tyyliin paidan ja potkarit. Mä olen ite ollut 54 cm syntyessäni, joten en jaksa uskoa että meille alle 50 cm tirriäinen tulisi. Mutta saahan niitä sit jos näin käy. =) Sitterin ostin kaverilta, vaunut ostin toiselta kaverilta. Tärkeimmistä hankinnoista puuttuu sänky ja turvakaukalo. Hoitopöydästä on kaverin kanssa kaupat sovittu, mutta ei ole vielä vaihdettu rahaa ja tuotetta. ;)

Että kaikki alkaa olla aika kohdallaan. Toisaalta, ei näitä viikkojakaan enää ihan turhaksi saakka ole jäljellä..

Raudasta.. Mä en ole yhtään rautatablettia joutunut syömään, mistä olen äärest onnellinen. Mulle kun ei rautatabletit sovi. Se mikä parhaiten sopii laittaa mahan ihan kovalle ja sit tulee sellaisia kaninpipanoita. Loput merkit tekee ihan järjetöntä vesiripulia. Mulla oli lähtöHB 137, sen jälkeen seuraavaks mittasin töissä oli 140. Nyt ei oo katottu vähään aikaan, mutta huomenna on neuvola ja ajattelin kysäistä että voiskos sen mitata, on meinaan alkanut vähän väsyttää. Mut voi johtua kyllä jo tästä olotilastakin.

Tänään aamulla olen ekaa kertaa kans huolestunut tulevasta kesästä ja helteistä. Oli meinaan ihan järjettömän kuuma täällä kämpässä, vaikka kaikki ikkunat on auki ja ovi partsille ja vielä parvekelasitkin auki. *hiki!!!*

Naksulle kuuluu hyvää, aamukahvin jälkeinen kofeiinimyrsky on parhaimmillaan tällä hetkellä masussa. Tosi vallaton liikkumaan tämä kaveri. Mielenkiintoista huomenna kuulla terkalta missä asennossa sen mielestä Naksu on, viimeksihän sen kolarin jälkeen ultrassa Naksu majaili perspuoli alaspäin. Musta kun tuntuu ettei se ois kääntynyt sen jälkeen.

Vointi on muuten ihan ok, masu on vaan jo aikastas iso ja kävelylenkit on aika puuskuttamista. Hengästyy ihan eri lailla kun ennen. Raskausarpia on tullut muutama, mutta niihin olin kyllä varautunutkin. Tylsiä ne silti on.

Voikaahan paksusti, ystävät kalliit.

Jushka ja Naksu 29+3

Torstaina paukkuu sit viikoille toivottavasti viimeinen uusi etunumero ; )

Joo, on tosiaan kurjaa istua päivät pitkät täällä sisällä kun ulkona on niiiin ihana ilma. Viime viikolla olin yhden päivän pojan kanssa kotona kun hoitaja oli sairaana ja kylläpä oli ihanaa istuskella auringonpaisteessa hiekkalaatikon reunalla ja käveleskellä rauhassa kauppaan ja nauttia olosta. Kyllä jo todella odotan, että saisi jäädä kotiin. Heinäkuussa pidän kolme viikkoa lomaa ja 22.7 alkaa äitiysloma, millään en vaan malttaisi sinne saakka odotella ja työmotivaatio on kateissa. Ajatukset ihan muualla. Kai se on taas ne hormoonit jotka tähänkin vaikuttaa..

Mitään hankintoja ei olla vauvelille tehty, eikä pahemmin varmaan tehdäkään. Jotain vaatteita ostelen varmaan sitten kunhan syntyy ja etenkin jos on tyttö. Pojan vaatteita on kaapit pullollaan. Muut tarvikkeet on ennestään hyvässä kunnossa. Niitä kaksostenrattaita mietin edelleen ja eilen jo huuto.netistä vähän katselinkin, mutta enpä tiedä edelleenkään hommataanko vai ei. Pojalle sen sijaan pitäisi ostaa sänky, jotta saadaan pinnis vauvalle, ja opettaa poika jo hyvissä ajoin uuteen sänkyynsä.

Nyt vissiin kaikesta motivaation puutteesta huolimatta töiden kimppuun..

Aurinkoista viikkoa kaikille,

Jondeliini ja pikkuinen 20+3

Raudasta: Mä olen syönyt sitä lähes alkuraskaudesta alkaen, kun usein ollut ongelmia hb:n kanssa. Viime aikoina on väsyttänyt kovasti, joten aloitin päivittäisen raudan napsimisen, tuntui kyllä auttavan ja hb oli neuvolassa 133.

Oma, iso, masu: Neuvolassa kävin siis ke, kaikki hyvin, Masumies jytäsi hurjasti sydänääniä kuunnellessa ja liikkui koko ajan alta pois. Kohdunkaulan tilanne oli hyvä, kaikki ok, oli samalla lääkärintarkastus nimittäin (hieman myöhässä kyllä, mutta väliäkös tuon). Terkka ihasteli kovasti sitä, että etuseinämäistukasta huolimatta tuntuu jo liikkeet hyvin ja ihasteli mun pallovatsaa myös, luultavasti istukka " työntää" mahaa vähän normaalia enemmän ulospäin. Mitattiin huvikseen sf-mitta, vaikka viikkoja oli 18+1. Tulos 19 cm eli sen verran, mitä keskimäärin kuukautta myöhemmin, rv 22... No, pallomaha mikä pallomaha.

Tuutis kera Masumiehen rv 18+3

Minä nyt tulen ilmoittamaan, että tänään käyty polilla ja kaikki kunnossa, kohtu siisti ja ok. Jotenka saan aloittaa piikitykset perjantaina! Joten EHKÄ mäkin tuun vielä tälle puolelle, sitten joskus... Pitäkäähän mulle paikkaa, eiks joo?

Ja Tepalle oikein paljon onnea! Ja tarraliimaa pikkuiselle kilokaupalla!

Teille muille (ja miksei Tepallekin) voikaahan paksusti!

napero kp3

Viikot vierii vauhdilla. Yliaikaisuudesta.. Me ollaan molemmat miehen kanssa tulleet maailmaan yliaikaisina ja silti tyttö syntyi 40+4. Kaikki kolme ollaan kyllä sitten avustettu maailmaan imukupin avulla.

Onnea Napero hoitoihin pääsystä.

Jushkalla ei ole enää kauan uusiin lukuihin. Milloin aloitat lomat?

Minulla enää alle 30 työpäivää ja sitten alkaa kesäloma ja siitä suoraan äitiysloma. Ei tosiaan ole enää pitkä aika kesään. Kylmyys saisi tosin vaihtua jo lämpimämpiin ilmoihin, vaikka kesällä sitten tuskailen täällä varmasti hiostavaa ilmaa. ;)

Mukavaa viikkoa!

Västis ja Taimi 23+3

Mä olen itse ollut yliaikainen (toki " vain" 4 pv) ja Ukkokultakin tais viihtyä viikon pidempään masuasunnossaan muinoin, joten olen kyllä kovasti varautunut siihen että ei tää Naksukkainen ymmärrä ajallaan tulla. Itse asiassa just asiasta puhuttiin neuvolassakin tänään ja totesin itsekin että sitä vaan kummasti tuijottaa sitä LA -päivää, vaikka sen tietää että äärest harva vauva syntyy laskettuna päivänä.

Mut aina toivoa saa. ;)

Neuvolassa oli kaikki jees, ei mitään merkillisyyksiä.

Ei vaan vielä saatu selville missä asennossa Naksukainen on, kun ei suostunut ilmiantamaan itseään terkalle. Epäily perätilasta toki on olemassa, mutta kattoo nyt sit 3 vkn päästä seuraavassa neuvolassa mille vaikuttaa.

Jushka ja Naksu, 29+4

VÄSTIS mulla on jäljellä 23 työpäivää!!! 30.5. on eka mammalomapäivä. En pidä lomia tässä ennen vaan säästän ne sinne äitiysloman loppuun että sit saan vähän aikaa taas palkkaa. =)

Työmotivaatio vähenee samaa tahtia kun työpäivät, mutta eiköhän tässä nyt kestä vielä hetken. Toisaalta on tosi kivaa olla vielä töissä kun jaksaa ja pystyy ja kyllähän sitä sit kotonakin saa olla ihan riittävästi.

LEVINIA Hienosti vaan sullakin jo viikkoja.

Kyllä sitä tässä vaiheessa kattelee noita viikkonumeroita ja miettii että voihan elämän kevät, missä vaiheessa näin pitkälle ollaan ehditty!!

Tähän saakka on vaan kerännyt niitä viikkoja, että niitä ois mahdollismman paljon, nyt alkaa selvästi jo laskea jäljellä olevia viikkoja. Malttamattomuus alkaa saada vallan, vaikka tietää ettei kaverilla ole vielä pariin kuukauteen MITÄÄN asiaa masun tälle puolen.

Naksu työntää itseään mun oikeaa kylkeä vasten, vasemmalla puolella mahaa ois vaikka ja miten tilaa, mut ei kelpaa. Olo alkaa olla jo vähän tukala välillä. Sit vaan pitää oikaista itsensä ja antaa pienelle tilaa. Melkoinen pomottaja näyttää olevan kun äidin asennotkin määrää ihan täysin. ;)

Jushka ja Naksu 29+5

Onpa taas työviikko vienyt voimat ja millään ei tänään enää olisi jaksanut sängystä nousta. Viikonloppuna tulee tosin vieraita, joten lepäilyksi ei mene sekään, mutta eipä tarvi tänne töihin sentään raahautua.. Ja eipä ole hyvää keliäkään luvattu niin ei harmita kun ei ehdi pihahommiin ja terassin rakennuspuuhiin.

Raudasta joku kyseli. Vielä ei ole tarvinnut mun aloittaa kun hb oli viimeksi neuvolassa viikolla 19+4 121. Esikoisesta söin retafereja ja mitään ongelmia ei sen kanssa ollut, vissiin aika rautaa mun maha kun tuntuu, että toi merkki ei monellekaan sovi.

Mulla on ihan mieletön salmiakin himo koko ajan. Saatan kesken työpäivän käydä ostamassa kahvilasta supersalmiakkiaskin ja hotkaista sen ihan hetkessä. Muutenkin oon kyllä aina tykännyt salmarista, mut nyt tuo himo on välillä ihan ylitsepääsemätön. Ei kovin terveellistä siis, vielä ei onneksi ole näkynyt verenpaineessa. Eiköhän sekin sitten kesähelteillä nouse ja salmiakki joutuu pannaan.

Viikonloppuja!

Jondeliini ja pikkuinen 20+6

Tepa: Suurensuuri onnittelu plussasta! Ja tervetuloa tälle puolelle " kokonaan" !

Jushka: Vähiin käy sinulla työpäivät. Onnea siitä! Mullakin on kesä-heinäkuun kesälomaa, mutta sitten olen vielä neljä viikkoa ennen äippäloman alkua töissä. Vähän höhlää, mutta kiva silti, että saa lomailla edes jossain vaiheessa.

levinia: Minkälaista se sun ihottuma on? Mulla oli viime kesänä punatäplähilse. Oli pirullinen, kun sille ei voinut mitään. Kutisi vietävästi ja meni sitten ittekseen pois noin kolmessa viikossa. Ei pitäisi enää koskaan uusia, kun on sen kerran sairastanut. Tuli ilmeisesti stressin takia, oli hieman kiireinen heinäkuu mulla... Jos haluat, googleta punatäplähilse / -hilseily / pityriasis rosea, josko sopisi sinun " taudinkuvaan" . Nimimerkillä kotidiagnoosit kunniaan. *virn*

Miten nämä säät voivatkin näin vaihdella.. Nyt on vaihteeksi maassa hivenen lunta, vaikka tuskinpa kauan.

Pitäisi kai vähän hiljentää tahtia, kun flunssa ei näytä parantuvan. En oikein ole malttaut levätä ja näin se taitaa kostautua.

Kärttylilläkin taitaa vatsa tulla aikaisin esiin. Itsekin kyllä olen kasvattanut paljon varhemmin isompaa mahaa kuin esikoisen kanssa. Nyt saan jo usein kommentteja vatsan koosta ja taitaa vain kommentit lisääntyä.

Syökö kukaan teistä rautaa? Minulla ongelmia sen muistamisessa/ajoittamisessa. Se tuo nimittäin helposti vatsanväänteitä tai närästystä. Ehkä jossain vaiheessa pitää vain alkaa syömään persiljaa tai jotain muuta rautapitoista vähän väliä. Harmi, että mustaviinimarjat taitavat kypsyä siellä lasketun ajan tienoilla, niitä voisin vaikka syödäkin koko ajan.

G: onko tässä raskaudessa erityisiä himoja? Minulla himot näköjään vaihtelee. Kausittain on himot tiettyihin ruokiin, joita sitten syön usein. Nyt tosin kärsin vieroitusoireista, jos en pääse pariin viikkoon/viikkoon syömään intialaista ruokaa. Erikoista mielestäni. Ja tuskin tekee närästykselle hyvää.

Viikonloppua odotellessa.. Västis

vihdoinkin olen tulossa seuraanne, tänään vein varmistu testin labraan ja positiivinenhan se oli :)))) ai että on pölmistynyt olo. Innoissani ja iloissani olen vaikka siis ihan alkumetreillä ollaan ja mielessä kummittelee se syksyn km, mutta siis la ois ihan joulukuun lopussa.

ja heissan vaan napero, mehän ollaankin sitten piinailtu samassa kuukausi pinossa(joulukuisissa nyt ainakin) ja ihanaa että pääsette hoitoihin. minä mysö vaihdan nimmari ku on tullu käytettyä tota toista sittenkin enemmän niin yrittäkää tunnistaa mut jatkossa tamatu nimellä..

nyt ois käytävä nukkumaan vaikka mieli on ihan sekaisin, enkä edes kykene kommentoimaan teidän muiden juttuja..

Ihan ensiksi onnea niin Tepalle plussasta kuin Naperolle yritykseen. Taitaa kohta olla jengi kasassa, tosin kohtahan jotkut jo siirtyy tonne vauva-puolelle...

Itselleni ei kuulu sen kummempaa, housut kiristää tai siis suurin osa ei mahdu enää edes jalkoihin. Kilojakin on tullut jo noin 10... Neuvolan mukaan lähtöpaino on onneksi se mikä lukemaksi saatiin silloin ensimmäisellä kerralla. Seuraava neuvola on nyt perjantaina, saas nähdä mitä neuvolan täti sanoo painon noususta. Häntäluu on myös alkanut vaivata, sama vaiva oli tyttöä odottaessa. Jouduin raahaamaan aina tyynyä luennoilla, kun muutoin en olisi pystynyt istumaan. Onneksi tältä keväältä istumatyö alkaa pian olla ohi. Huominen ja perjantai olisi vielä aikaa väsätä lopputyötä. Mutta siis, tuo häntäluu on aika kiusallinen. Istuminen on pitemmän päälle hankalaa ja kohta voin unohtaa myös pyöräilyn. Närästystä ei onneksi vielä pahemmin ole, kunhan vain muistan pitää näppini erossa herkuista ;)

Selvästi olen myös alkanut tuntea pikku-kärttylin liikkeitä, välillä heittää sellaista kuperkeikkaa, että en voi enää erehtyä. Tyttö on edelleen kiltti vatsalleni, joka selvästi alkaa näkyä jo ulkopuolisten silmiinkin...

Koittakaahan nyt kaikki " vaivaiset" parantua ja " kärsiä" vain tästä yhdestä vaivasta. Täytyy kyllä myöntää, että minä en ehkä ole niitä ihmisiä, ketkä on parhaimmillaan raskaana ollessaan, vaikka välillä saankin kuulla ns. kehuja upeasta olemuksestani ja kuinka tämä tila pukee minua.

-kärttyli & pikku-kärttyli 14+6-

Meillä esikon synnytys käynnistyi rv 40+5, mutta mies oli jo lähes hysterian partaalla heti 40+1, että kyllä sen jo pitäisi syntyä. Meinas mennä hermot ukon kanssa! Itse oon ollut lähes 2 vkoa myöhässä, joten en edes kuvitellut, että meidän lapsi syntyis laskettuna aikana. Mies oli huolissaan, että kuinka iso poika mahtaa olla ja onko kaikki ihan hyvin, kun yliajalle menee ja miten mä voin sen synnyttää, jos se on tosi iso. Sitten se vielä kehtasi vihjailla, että jos liikkuisin enemmän, niin varmaan syntyisi... Huusin sille yks aamu naama punasena, että jos saa**na tunnin lenkki joka päivä koirien kanssa ei riitä, jos se siitä on kiinni, niin mun puolesta vauva saa olla mahassa vaikka teini-ikään. Ulkoilu oli silloin vielä yhtä tuskaa, kun vauva painoi kipeesti ja vatsalihakset meni aina ihan kramppiin ja supistuksiakin tuli. Argh, vieläkin alkaa sapettaa, kun muistelee ukon tahdittomuutta. Toivottavasti tajuaa pitää suunsa kiinni tämän tokan suhteen. ;)

Ja sisällä vain töissä kökin pitkän päivän. Saa nähdä antaako kunto myöten kävellä kotiin.

Linkki edelliseen viikkooon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10019041&p=3&tmode=1&smode=1

Nyt alkaa flunssa helpottamaan ja tekisi mieli aina hyvillä ilmoilla touhuta vaikka mitä, mutta kohtu taitaa alhaalla ollessaan painaa aika paljon, tulee helposti liitoskipuja ja turvotusta. Turvotusta tulee sekä sormiin, että selvästikin myös alapäähän. Tunne ei ole kiva. Vatsa on kasvanut kiitettävästi, vaikka kohtu pysytteleekin alhaalla. Sen vuoksi selkä uhkaa mennä liian notkolle ja tulla sitten selkäkipuja. Täytyy vähän väliä muistutella itseään ryhdistä.

Tuutupiillakin viikkoja on kasassa hyvä määrä. Aika menee tosi kovaa vauhtia. Varmaan sitten kesällä alan murehtia, kun aika alkaa matelemaan. Eilen kyllä tuli ekaa kertaa kauhu kesän helteistä ihan konkreettisesti, kun meillä koti lämpenee niin nopeasti sisältä. Täytyy pian jo ostaa tuulettemia iso kasa, kun ilmalämpöpumppuun tuskin on varaa.

Kuinka moni on jo tehnyt vauvalle hankintoja? Itse olen ostanut yhdet potkarit, muuten tuntuu tuota pientä ja isoa tarviketta olevan ihan kunnolla. Kuun lopussa saan äitiyspakkaushakemuksen laitettua ja varmaan alan haalimaan kestovaippojakin. Tuntuu hassulta, kun toiselle ei tarvitse juuri mitään hankitoja tehdäkään. Tätä ennen olin siitä tyytyväinen, nyt tekisi kuitenkin mieli mennä vähän hiplailemaan vauvatavaroita..

Mukavaa viikkoa!

Västis ja Taimi 22+3

Tepalle tervetulemast tanne puolelle, ja paljon onnea jatkoon!

Muille kiitokset ' omista' nappylavihjeista, heh. Ma kans kuulun tuohon luokkaan, etta kotianalyysit kunniaan, heh, mutta nyt kylla kavin oikein ihotautilekurilla, kun gynenkaan antamat ' neuvot' eivat tepsineet ja karsin jo yli kuukauden naita nappyja ja kutinaa... Eli mulla on parasiittitartunta, mikroskooppinen sellainen, joka on kuin pieni hyttysenpurema ensin, ja kun sita sitten raavit paasee verenkiertoon ja ihoon nousee ihan hyttysenpureman nakoisia pisteita mutta PALJON ja vahan jokapuolelle!

Mulla kolmonen sai kans tan ' tartunnan' ja sai siihen penisilliinikuurinkin, mita mulle ei suotu raskauden vuoksi. Likalla meni runsaassa viikossa ohi; mulla on naitten rasvailujen ja shampoilujen kanssa kestany jo kohta 2 kk! Raivostuttavaa, varsinkin oisin kun lampenet ja sitten alkaa tuo kutina. Onneks nyt enaa raajoissa enimmakseen, sen jo kestaakin. Mutta tasta on ollu seurauksena kauheet MUSTELMAT eli raajat on kuin hakatun! Veri nousee selvasti helpommin pintaan, voi tietty johtua tuosta baby-asperiinista mita syon joka paiva?! Sen vuoks taa mun hematoomakin ei nayta loppumisen merkkeja??

Mutta voikaa hyvin ja nauttikaa kevaasta!

-levinia ja Hope rv 19+4-

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat