Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

3v lapsi aloittamassa päivähoidon parin viikon kuluttua. Antakaa oikein rautalangasta väännettyjä esimerkkejä, millaista vaatetta sisälle ja millaista ulos, mitä muuta oleellista? Vaatteiden nimikoinnista myös kysyttävää, tartteekos se nimi lukea jossain siellä niskalapun tietämillä, vai voiko helman pesulappuun laittaa (ts. löytyykö sieltä)? jne jne. Äitiä jännittää niin kauhiasti ;)

Kommentit (7)

Siinä tärkeimmät. Minä olen nimikoinut vaatteet siihen lappuun, mihin parhaiten mahtuu. Toki yleensä kaulukseen tms. helppoon paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ulkoiluun kannattaa ostaa noinkin pienelle, maassa leikkivälle naperolle kunnon välikausihaalarit. Ovat lapsen helppo pukea itsekkin päälle eikä selkä ole paljaana (maa kun on vielä aika pahasti jäässä, ainakin täällä rannikolla). Ilmojen lämmetessä tuuli- tai verkkapuku on passeli valinta.

Ulkoiluun myös sopivat asusteet eli välikausikintaat/sormikkaat, pipo ja lenkkarit/saappaat. Kurahousut ovat myös oltava päiväkodissa.

Sekä ainakin yksi sisävaatekerta jo pelkästään ottaen huomioon sen, että 3-vuotiaalta voi vielä se pisukin päästä housuihin.

millaisia vaatteita pk:ssa pidetään pihalla esim. tällasella säällä? Kotihoidetulla on farkkuja yms, mutta mä oonkin itse niitä napittamassa ;)

Minä olen suosinut collareita ja verkkareita sisävaatteina ainakin niin kauan kun lapsi ei huolehdi pukemisesta ja riisumisesta täysin itse.

Eskarityttöni käyttää jo jonkin verran farkkujakin pk:ssa, mutta vuotta nuorempi poika ei.

Joissakin päiväkodeissa on sitten tapana laittaa ulos päälle kaikki, mitä kassista löytyy (suunnilleen). Kannattaa tarkkailla ulkovaatetusta ja tarvittaessa ohjeistaa, mitä milläkin kelillä juuri tälle lapselle laitetaan. Kuuntelevat kyllä jos sanoo asiallisesti ja napakasti.

Tällä säällä ehkä ohkaset tuulihousut tms. olis parhaat . Varmaan tänään verkkareissakin tarkenee. Tärkeintä on kesäaikaan ne vaihtovaatteet, ettei tarvii likaisissa olla sisällä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat