Seuraa 

Meillä poika 2v3kk on nyt jo kolmatta viikkoa ilman päiväunia. Sängyssä saattaa olla jopa pari tuntia mutta ei nuku. Sama juttu illalla vaikka ei päikkäreitäkään nuku niin nukahtamiseen menee 1-2 h eli yleensä nukahtaa vasta klo 22. Vaikka aamulla saattaa herätä jo 7.30 eli kovin monta tuntia on hereillä!!!

Tänään huomasin että kaikki poskihampaat on puhjenneet, voiko se aiheuttaa noin pahoja uniongelmia???

Vai mistä moinen voisi johtua???

Korvat on ainakin kunnossa. Putket laitettu ja tarkastus oli juuri viime viiklla ja kaikki ok.

Äiti alkaa olla aika poikki kun ei saa missään vaiheessa päivää huilata. Pienempi poika on 1 vee joten täyttä työtä aamusta iltaan.

Kommentit (2)

En tosiaan ole luovuttanut vielä päikkäreitten suhteen vaan poika saa kyllä joka päivä olla sängyssään puolilta päivin 1-1,5 h, nukku taikka ei.

uusien taitojen oppimisesta sen verran, että on oppinut käymään pöntöllä pissillä ja myös uusia sanoja tulee oikein urakalla. Tietty voisi olla esim kyse siitä, että jännittää pissaamista vaippaan, kun nukkuessa vielä vaippaa pidetään.

Ehkäpä tämä tästä. Eilen illalla laitettiin jo klo 19 sänkyyn ja nukahtikin puolessa tunnissa. Kohta taas sänkyyn laiton aika...

Poskihampaat ovat vielä kipeämpiä puhjetessaan kuin muut ja ovat kipeitä vielä siihen asti kunnes ovat kokonaan esillä.

Kannattaa kuitenkin jatkaa päikkäreille laittoa, vaikkei nukahtaisikaan.

Tuon ikäiset tottuu kovin nopeasti uusiin tapoihin. =)

Meillä myös pojat nyt 2v2kk ja 11kk. Isomman on välillä hirveän vaikea nukahtaa iltaisin ja saattaa pyöriä sängyssä hereillä 1-1,5 tuntiakin. Nykyään tuota ei onneksi enää kovin usein tapahdu. Meillä muutos parempaan tuli kun poika oppi nukahtamaan iltaisin yksin.

Se tapahtui yllättäen aika helposti! Yhtenä iltana sanoin pojalle peittelyn jälkeen, että " Nyt -nimi- on kasvanut ja osaa nukkua itse. Hyvää yötä!" Parina yönä poika alkoi kitistä kun olin lähtemässä hänen luotaan, mutta lopetti kun sanoin hänelle " -nimi- on nyt kasvanut isommaksi, isot nukkuu itse. Katso nyt kun siskokin nukkuu itse!" (pojan sängystä näkee esikoisen huoneeseen ja hänen sängyn, jos ovi ei ole kiinni)

Päivä unet jäävät välillä pois, mutta joskus nukahtaa niillekin ihan itse, joskus taas ei millään meinaa nukahtaa. Tuo univaikeus saattaa johtua myös siitä, jos poikasi on oppinut jotain uusia asioita lähiaikoina.

Meillä on ollut nukahtamisen kanssa selvästi hankalampaa, kun on opittu: kävely, pyöräily, portaiden kiipeäminen ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat