Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Nyt vasta pääsin palstalle, tästä on varmaan jo kirjoiteltu.

Varmaan aika kauhee juttu, itsekin olen pelännyt samaa.

Mitenkähän itkuhälyttimestä ei kuulunut mitään? Meidän hälyttimestä kuuluu kyllä tosi herkästi kaikki, ja itse käyn kurkkimassa aina, kun sieltä jotain pientäkin kohinaa kuuluu.

Onneksi löytyi.

Kommentit (24)

jos menee kuuluvuusalueen ulkopuolelle. Eli jos jostain syystä yhteys ei toimi niin alkaa piippaamaan ja lujaa.

Musta se olis ollut ihan ok juttu muuten mutta juuri toi että oli muka itkuhälytin eikä silti huomannut herätti mulla epäilystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli mä aidosti ihmettelen kuinka voi olla itkuhälytin joka ei hälytä jos yhteys katkeaa.

Kommentin tarkoitus ei ole kritisoida tapauksen äitiä. Minusta tää oli niin " älytön" juttu että oli hälytintä tai ei niin ei tälläiseen olis osannut varautua. Suomessa on niin normaalia nukuttaa lasta ulkona ettei se tee äidistä syyllistä vaikka ei olis hälytintä ollutkaan. Mä vaan en ymmärrä kuinka sellaisia huonoja hälyttimiä edes valmistetaan, kun mulle ainakin hälyttimen tarkoitus on se ettei tarvitse olla viiden minuutin välein katsomassa onko kaikki hyvin. Eli hälyttimen toimintaan on minusta voitava luottaa niin hyvin että se ilmoittaa jos yhteys ei toimi kunnolla.

Ja äiti " unohtanut" lapsen parvekkeelle koska aavee on siepannut äidin muihin maailmoihin.. Eli kaikki kiitos aihevapaalle!!

JA tää oli vain henkilökohtainen diagnoosini ja ainiin kaupunki ei ole lapsiperheiden paikka asua!!!

Kai se ääni vaan sitten loppuu jos ei kantavuus riitä.. :(

Muutamaan itkuhälyyttimeen oon törmänny joissa oli kaamee rahina kun lapsi vähänkin kääntyi, joten kai vaunujen tönääminenkin jää huomiomatta helposti?

Tää oli Tampereella kun äiti nukutti lasta pihassa. Vaunut oli kadonnu, löyty jokusen matkan takaa pihasta. Lapsi ei ollu vaunuissa, täkki oli maassa ja lapsi nostettu keinumaan. Vissiin joku pihapiirin lapsista leikkiny kotia. Kovasti on jääny mietityttään että miten kamala tilanne mahtaa olla äidille kun vaunut ei olekaan paikallaan ja löytyy pihasta kauempaa. Hyi..

vauvan kanssa. Sitten kun tällainen äärettömän omituinen juttu tapahtuu, ollaan äitiä syyllistämässä! Juupa juu. Mutta eihän haaskalinnut logiikalla elä. :)

Uskomatonta että jo siitäkin aletaan syyllistää äitiä.

Mä en ymmärrä millasia supermammoja täällä elelee, jos kukaan ei tee koskaan mitään virhettä tai kaiki olisivat koko ajan haukkana vahtimassa lastaan...

jotkut jopa nukkuvat itse sohvalla itkuhälyttimen kanssa ja vauva ulkona.

Ennen Nokia 2110:aa tekstiviestejä ei voinut yleisesti lähettää/vastaanottaa (1993), mutta täällä varmaan kaikki luulee että ne on keksitty samaan aikaan kuin lankapuhelin.

On kohtuutonta syyllistää ihmistä siitä, että on kelpuuttanut itkuhäläriksi vähän vanhemman mallin.

No mä aattelin kans et ei oo kauheen tehokas hälytin ollut.... Tuntuis et lapset ainakaan ( vaikka lapsen tekosilta vaikuttaakin) pystyis laittamaan sitä kiinni niin hiljaa, ja toisekseen ei ollut ede mainintaa että olisi se hälytin suljettu?

Se piha oli oman pihan jatketta? Siis asutaan maan pinnalla ja vaunut siinä pihassa?

Tai ei ole parveketta -tai kulkeminen vaunujen kanssa esim. hissittömässä kerrostalossa hankalaa?

mutta jossain jutussa mainittiin että vaunuja ois työnnetty itkuhälyttimen kantomatkan ulkopuolelle ja sitten vasta lapsi nostettu vaunuista pois.

Itse olen nukuttanut lastani vain omalla parvekkeella, tai vanhempieni luona omakotitalon pihalla. Omakotitalon piha on yksityisaluetta, johon ei kukaan saisi tulla. Mutta kerrostalon pihalle kuka vain voi, ja saa tulla. Aiemmin kun asuimme kerrostalossa, jossa oli muiden kanssa yhteinen parveke, en halunnut nukuttaa vauvaa sielläkään.

hälytintä. Toisen lapsen kohdalla hälytintä käytettiin kylläkin joskus ja jouluna ja nyt kolmannen kohdalla ei juuri ollenkaan.

Ei se tuolla kaapissa hälytä jos vauva viedään. En kylläkään suostu panikoitumaan, ei tuolaista nyt kovinkaan usein tapahdu.

Äidin hätä on kyllä varmasti ollut ihan sanoinkuvaamaton..hui.

Jos itkuhäläri on vaunuissa ei se todellakaan ilmoita jos vaunut liikkuvat. Vaunut työnnettiin siis kuuluvuus alueen ulkopuolelle. Lukekaa ne lehdet vähän tarkemmin kiitos.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat