Vierailija

Hieno elämä varmaan...

Kommentit (23)

koskaan ei oo ollut niin tiukkaa että tarttis edes miettiä otanko koulu/tarhakuvat...

kiva lapsille kun ei voi vaihtaa kuvia muiden kanssa yms.

kummasti näillä ihmisillä millä on aina niiiiiiin tiukkaa rahaa tuntuu löytyvän tupakkaan ja mäyräkoiriin! :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onneksi nuo tarhakuvat jne. eivät olekaan meille välttämättömiä :) Netti on, koska tarvitsemme sitä molemmat opiskeluissa - kaikilla ei ole kirjastoa vieressä.. :P

Jos pitää valita, ostaako lapselle kengät vai kuvat niin eiköhän me ne kengät osteta ;)

Silti oman tapauksesi kaltaisia perheitä on paljon, joissa oikeasti tehdään kuten kirjoitin. Hienoa että te pystytte priorisoimaan, mutta kaikki eivät. Moni ei osaa käyttää rahaa tai ajatella taloudellisesti.

Esim yh/opiskelija perheessä on taatusti rahat tiukalla, koska eihän ne tuet nyt kauhean suuria ole. Itse muistan opiskeluajoilta kuinka sinniteltiin poikaystävän (nyk mieheni) kanssa viimeinen viikko ennen opintotukia makaronia mutustaen. Eikä meillä ollut silloin lapsia, joihin menee rahaa kuitenkin enemmän kuin lapsilisät ja opitnotukeen mahdollisesta saatava korotus...

Vaikka ollaan edelleen pienituloisia ja minä hoitovapaalla, niin taloudellinen tilanne on siihen aikaan verrattuna hyvä, mutta toisilla saattaa olla päälle iosja lainojen lyhennyksiä jne eli eletään ihan kädestä suuhun.

Miksi pitää ihmetellä, onhan nykypäivänkin Suomessa oikeasti köyhyyttä.

Vierailija:

Lainaus:

kummasti näillä ihmisillä millä on aina niiiiiiin tiukkaa rahaa tuntuu löytyvän tupakkaan ja mäyräkoiriin! :/

t: 4-henkinen perhe, joka on kituutellut 2kk 800e/kk tuloilla (meillä ei polteta eikä juoda)

Tänä lukuvuonna annoin lasten ottaa luokkakuvat. Yksi lapsista ei saanut sitäkään, kun ei otattanut itsestään yksittäiskuvaa. Toiset meni yksittäiskuvaan, mutta niitä ei lunastettu, vain ryhmäkuvat. Meillä ei mene rahaa kaljaan eikä tupakkaan.

Yleensä niissä alle keskituloisissa (tms.) perheissä, joissa jokainen sentti on tiukilla, on rahaa käytetty moneen aivan turhaan asiaan; maksulliset tv-kanavat jotta näkisi formulat paria tuntia aiemmin kuin muut, kalliita merkkivaatteita esim. lenkkipolulle, ei hintavertailua kaupassa...olen itse toimeentulotuella elänyt pakon edestä viime kuukaudet ja vaikka tiukkaa tekee, pystyisin nuo kuvat lunastamaan hyvin todennäköisesti. Jos tietää esim. kuvauksen olevan tulossa, miksei voi pistää syrjään rahaa, jolla ne maksaa? Ja onko pakko ottaa koko paketti, paljonkos pelkät luokkakuva+ tarrakuvat (jos lapsi niitä vaihtelee, muussa tapauksessa yksittäiskuva) maksaisivat?

Meillä löytyy kaapista vielä mun ja miehen koulukuvat melkein joka vuodelta (muutama arkista ehkä puuttuu), ihan turhaa ottaa aina koko sarjaa... Vai pitäisköhän noita nyt alkaa jakelemaan kaikille kavereille. :)

Toista sitten ne ryhmäkuvat.

mietipä sitä summaa pelkistä valokuvista. Tottahan nyt luokkakuvat otetaan ja ehkä jotain muuta. Kamera se on itselläkin ja hyvin saa silläkin kuvia. Paitsi tietty sitten jos sairaanhoitajat saa sen suuren palkankorotuksen, ehkä meilläkin on sitten varaa :)

siihen on varaa mitä pitää tärkeänä. Alkoholisti saa rahaa alkoholiin ja tupakoitsija tupakkaan, koska niitä pitää tärkeinä. Koulukuvat eivät ole kalliita valokuvaamon kuviin nähden, mutta kun meillä on ne kaikki toistaiseksi otettu, suurin osa on käyttämättöminä laatikossa. Varmasti ryhmäkuvat ovat kivoja muistoja aikanaan, ja isommat lapset varmaan vaihtavat kuvia keskenään, mutta pikkaisen se tuntuu tyhmältä niitä kuvia aina ostaa tuonne laatikkoon, vaikkei se meillä onneksi rahasta kiinni olekaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat