Vierailija

Kommentit (13)

syntyi ystäväni vauva. Kokoa oli 800g ja risat. Kaikki on mennyt ihmeen hyvin. Lapsi on nyt reipas esikoululainen eikä edes kehityksellisiä viiveitä ole havaittu.

Mun tyttäreni syntyi viikolla 33+3 ja on nyt 5v päätä pidempi kuin ikäisensä! Eli ei todellakaan mikään keskonen enää, alustakin selvisi hienosti ilman mitään lisähoitoja. Lähtöpaino 2180g ja 43cm, nyt 5v 122cm ja 23kg:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lähes 30-vuoteen ehtinyt nainen, täysin terve, eikä mitään ongelmia ole ollut. painoin 1700 g... enkä ole pieneksi jäänyt.. 175 cm nyt.. :)

Olin jo leikki-iässä täysin ikätovereideni tasolla, ehkä jossain asioissa heitä edelläkin (mm. osasin lukea alle 4-vuotiaana). Motorisista taidoistani voidaan mainita, että olin koululaisena sm-tasolla kahdessa urheilulajissa, nimittäin joukkuevoimistelussa ja hiihdossa.

Nyt aikuisena olen 170 cm pitkä. Minulla on kaksi lasta, ja he molemmat ovat syntyneet vasta hieman yli lasketun ajan, nelikiloisina.

painoin vähän yli kilon syntyessään ja nyt on vuoden ikäinen jössikkä. Mitään vikaa ei ole löytynyt ja kaikki on sujunut todella hyvin.

kuin täysiaikaisillakin. Toki keskosilla on enemmän erilaisia ongelmia ja oireyhtymiä kuin täysiaikaisilla ja niistä jotkut voivat vaikuttaa kasvuun, mutta terve keskonen (joita valtaosa keskosistakin kuitenkin on) kasvaa ihan saman pituiseksi kuin olisi muutenkin kasvanut.

Vierailija:

Lainaus:

jäävätkö noilla viikoilla syntyneet automaattisesti lyhytkasvuisiksi aikuisinakin?

Hyvin voidaan ja ällikin on kohdallaan. Alussa piti vähän syödä kavereita kiinnin nenä-mahaletkun avulla ja oli kaikkea pientä.

33 ei ole homma eikä mikään keskoselle!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat