Seuraa 

Olen jo aiemmin huhuillut täällä nimeä Lilli Ilonan pikkusisarukselle. No, nyt tuo pienokainen on ponkaissut maailmaan, ja hän on tummatukkainen ja melko vihainen pieni nainen. Mikä siis nimeksi?

Olisi kiva, jos nimi ei olisi älyttömän yleinen ja sointuisi Lilli-nimeen joko äänteellisesti tai siten, että olisi samalta aikakaudelta (eli 1910 - 1920-luvulta). Sukunimemme alkaa L:llä. Mies ei haluaisi nimeen r-äännettä.

Auttakaa, hyvät ihmiset. Lillin nimi oli jo tosi vaikea keksiä, ja nyt on vielä vaikeampaa. Yritän kommentoida ehdotuksianne! Kiitän!

Kommentit (20)

Anni

Emma

Essi

Leija

Maija

Nelli

Siiri (tässä on kyllä se R mutta sopisi niin ihanasti!)

Marilla (R tässäkin mutta kävisikö toiseksi nimeksi?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihanat ihmiset, hienoja nimiehdotuksia! Lupasin kommentoida niitä, mutta pieni ihmisemme on pitänyt minut poissa koneelta. Heh, heh!

Ehdottamistanne nimistä Lilli Ilonan siskolle minä pidin eniten Pipsasta (sopiiko Lillin pariksi?), Tildasta, Miitasta, Sissistä (onko sotainen?), Mennistä (tuttavaperheessä harmittavasti käytössä), Myystä (molemmat vanhemmat tosi pitkiä, voiko olla pitkä Myy?), Liisistä (onko liian lempeä nimi pienelle sufragetille?) ja Mimmistä (tuleeko pimu mieleen?).

Toiseksi nimeksi olisivat kivoja Matilda ja Justiina (sopii todellakin luonteeseen ;o).

Itse olen pyöritellyt mielessäni vielä Fanni/ya ja Mimmaa.

Elsasta pidän hirmuisesti, sillä mieleen tulee " Elsa - vapaana syntynyt" -leijona ja vauva muistuttaa suuttuessaan pientä kissapetoa (vaikka meillä ollaan koiraihmisiä:o), mutta Elsa taitaa olla nyt tosi yleinen nimi. Myös Maija olisi ihan kiva, mutta sekin on nähtävästi tosi yleinen. Onko tällainen yleisyyden pohtiminen relevanttia?

Niinpä. Vaikeata on. Lillistäkin meinasi tulla Elina, mutta onneksi tuli Lilli, kun tyttö on niin Lilli kuin vain voi olla!

Kommentoikaa! Ehdotelkaa!

Kivoja nimiä! Itse tykkään eniten nimistä Elsa, Tilda ja Maija. Lillin kanssa voisi toisaalta sopia Miitta ja Mimmakin. Pipsasta tulee aina mieleen Jaska Jokusen Piparminttu-Pipsa :-).

Ei Elsa mikään hirveän yleinen nimi ole, sitä on annettu viime vuonna 255 kpl. Kun miettii kuinka monta lasta syntyy vuosittain (jotain lähemmäs 60 000 kait), niin ei siitä juuri omalle luokalle toista Elsaa löydy, saati sitten kouluunkaan. Maija nimen sai saman verran tyttöjä (229). Minä en miettisi yleisyyttä ollenkaan, valitkaa vain sellainen nimi, joka teitä eniten miellyttää. Nykyään annetaan niin paljon erilaisia nimiä, että harva nimi yltää tosi yleiseksi ja nimimuoditkin muuttuvat nopeasti. Nyt harvinainen voi olla parissa vuodessa suosittu tai toisinpäin.

Toisista nimistä kummatkin, Justiina ja Matilda ovat ihania.

Oikein topakkoja minusta ovat Pipsa,Mimmi, Liisi ja Sissi, mutta kyllä muutkin sopii kivasti ja ovat ihania :o)!!

Ainoastaan Myy on nimi, josta minulle kyllä tulee mieleen pieni ja pippurinen, mutta väkisin myös punatukkainen tyttö enkä osaa Myytä kuvitella tummalle tytölle..tosin jos tietäisin jonkun tumman Myyn niin asia olisi luultavasti toisin ;o)!!

Ihania yhdistelmiä näistä sais Matildan tai Justiinan kanssa:

Mimmi Matilda

Fanni Matilda

Miitta Matilda

Elsa Justiina

Mimma Matilda

Tilda Justiina

Sissi Justiina

Liisi Matilda

Meillä on täällä kotona reilu 1v Myy Millariina, kovasti nimestä on saatu kehuja (vaikka tosin niitä kauhistelujakin joukkoon mahtuu..). Mutta nimi sopii meidän neidille kuin nenä päähän (tumma, pieni, pippurinen!)

Minusta ei olisi yhtään hassumpi pidemmällekään ihmiselle! Suosittelen siis tätä Myy nimeä teillekin (ja toiseksi nimeksi vaikkapa Millariina ;)) Omista ehdotuksistasi Matilda olisi minusta kivempi Myyn seuraksi, Matleena ja Marleena olisivat myös kivoja =)

Ja vielä kaikenlisäksi Myy sopisi todella hyvin Lillin siskolle! Meillä on sisarukset Marianne, Meeri, Mira ja Myy...

Terv. Vinnirasva

ps. muistaako kukaan enää minua, kun kyselin silloin täältä nimiehdotuksia Myylle?

Lyyli olisi Lillin foneettinen " serkku" olematta kuitenkaan liian samankuuloinen!

Lyytikin ois kiva

Mutta tuohon temperamenttiin/haluamaanne vuosilukuun voisi yhdistää seuraavat

Oili - tässäkin olisi Lillin kanssa tuo -li -pääte kuten Lyylissä

Selja - muuten vaan ihana

Martta -sopisi luonteenkuvaukseen... ;o)

Justiina - ks edellä

Irja -kyseisen aikakauden kaunis, " unohdettu" nimi

Mimmi - Lillimäisen suloinen!

Vai tuli sieltä melko vihainen pieni tyttö :o) Sehän on sitten Myy tietysti!! Ei tosin ole vanha nimi, mutta sopisi must hienosti suloisen Lillin siskolle!

Myy Marianne

Myy Alina

Myy Eliisa

Myy Maimu Matilda

Myy Minea

Onnea tytöistä!

Tulinpa pitkästä aikaa antamaan tänne omia ehdotuksia, samalla kun näistä keskusteluista olen yrittänyt bongailla hyviä nimiä omalle tulevalle pikkuiselle!

Lilli Ilonan ihana nimi innoitti keksimään pikkusiskolle seuraavanlaisia ehdotuksia:

Neili

Miili

Alli

Aili

Ailis

Saili

Elli/Ella

Alina tai --> Elli Alina

Toivottavasti ei nyt tullut epähuomiossa jo ehdotettuja nimiä. Aiemmin ehdotetuista mielestäni Liisi sopisi ihanasti!

Kaikki jo ehdotetut nimet sopisivat kivasti pikkusiskolle. Tässä vielä muutama ehdotus lisää:

Milla Emilja/Emilia

Menni Matilda

Samalta aikakaudelta olisivat Lyyti ja Lyyli =)

Samoin esim. Hilpi Helinä

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat