Vierailija

olen menossa huomenna työpaikkahaastatteluun ja mietin mitä vastaan jos kysyvät suosittelijaa. Olen ollut samassa työpaikassa vuodesta -99 lähtien eli menin sinne jo ennen kuin valmistuin. Olen nyt hoitovapaalla ja olen ollut pois töistä reilut 2 vuotta. Eli minulla ei käytännössä ole muita suosittelijoita kun nykyisen paikkani pomo. Hän varmasti voisi minua suositellakkin mutta ongelmana on se että jos en paikkaa saa niin paalaan vanhaan työhöni ja pomoni suhtautuminen voi olla aika nihkeää jos muista paikoista on kyselty minusta.....

Eli soittavatko oikeasti noille suosittelijoille jos eivät valitse ko. hakijaa. Sanonko pomoni suosittelijaksi vaikken ole asiasta sopinut hänen kanssaan vai sanonko ettei minulla ole suosittelijaa?

Sivut

Kommentit (33)

Kertokaapas, että ketä teillä yleensä on sitten suosittelijoina. Nykyistä työnantajaa ei voi pyytää, koska en todellakaan haluaisi, että hän tietäisi minun etsivän (puolitosissaan) uutta työpaikkaa. Entisiä työpaikkoja (omalta alalta) ei pilvin pimein ole.

En ole koskaan edes ajatellut, että suosittelijoita tarvittaisiin. Ilmeisesti en sitten ole hakenut tarpeeksi vaativiin hommiin. Koulutuksena akateeminen tutkinto tekniseltä alalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

" Tavallisissa" työhaastatteluissa ei haastattelijota kysellä.

Minä kysyn joka ikiseltä ja haastattelen useita hakijoita eri työpaikkoihin ja eri aloille päivittäin. Samoin tekevät kollegani. Mutta mikäli " tavallinen" työhaastattelu tarkoittaa ei-akateemista tai ei-vastuullista työpaikkaa, niistä en osaa sanoa mitään.

ja siellä kysyivät suosittelijaa. Oli hankalaa kun en oikein tiennyt mitä vastata..... niinpä yritän nyt miettiä hyvää vastausta valmiiksi jos taas kysytään.

voinko sanoa suosittelijaksi työkaverin? Olen ollut kotona reilut 2-vuotta joten en kyllä keksi muitakaan kun nykyisen pomon tai työkaverin. Asiakkaita en voi paljasta kun olen pankissa töissä ja kun en ole heitä pitkään aikaan nähnytkään.... ja muutenkin tuntuisivat erikoisilta suosittelijoilta. Haen nyt vakuutusyhtiöön töihin.

terv. ap.

Moi,

mulle ei tulisi mieleenkään kysyä nykyistä esimiestä suosittelijaksi, vaan pyytäisin suosittelijaksi esimerkiksi sisäistä tai ulkoista asiakasta. Työkaveria tai rinnakkaisen tiimin vetäjää voi tíetysti kysellä myös. Jos pyytää nykyiseltä työpaikaltaan suosituksia, niin tietenkin kannattaa varautua siihen, että asia ei pysy salaisena.

Ja kyllä, rekrytoijat soittelevat perään sekä virallisesti että epävirallisesti. Se luvan kysyminen vaan tarkoittaa sitä, että suostuuko suosittelija antamaan virallisen (positiivisen) suosituksen.

Vierailija:

Lainaus:

Harvemmin suosittelijoita edes kysytään ja tietenkään nykyiselle pomolle ei saa soittaa ilman hakijan erillistä lupaa.

Kyllä vähänkään vastuullisemmassa työssä suosittelijoita kysytään ja heihin myös otetaan yhteyttä.

Vierailija:

Lainaus:

Suosittelijalle ei saa soittaa ilman sinun lupaa, eli vaikka suuosittelija antaisi luvan, niin sinä päätät saako haastattelija soittaa.

Kyllä monet käyttävät hyväksi bisnesverkostoaan ja soittelevat ja kyselevät hakijoista, mutta tekevät sen epävirallisesti.

Kerrankin soitin hteen työpaikkaan ihan huvikseni ja kysyin onko heille tulossa paikkoja auki. Seuraavana päivänä esimieheni kutsui minut puheilleen ja kertoi, että tästä firmasta oli soitettu

en usko että pomollani olisi minusta mitään pahaa sanottavaa kun olen työni hyvin hoitanut. Mutta jos en siis saa paikkaa ja sieltä soittaisivat pomolleni niin se olisi kurjempi juttu....

olen 30-v ja tosiaan ollut samassa duunissa vuodesta 99 lähtien. En kuulu mihinkään yhdistykseenkään. Joten onko sitten suurikin miinus jos ei ole suosittelijaa...? Muut duunit on sitten opiskeluajan kesäduuneja kaupoista yms. eivät varmaankaan muista sitä jotain myyjää 10 vuoden takaa....

Enkä tietenkään halua kysyä nykyistä pomoani suosittelijaksi sillä silloinhan tietää että haluan mielummin vaihtaa paikkaa kun palata sinne takaisin ja jos palaankin saan tehdä jotain pas**a hommia.

Käykö työkaveri suosittelijaksi?

mutta kyllä sun täytyy siihen ensin saada ko. pomon suostumus.

Ei ne varmaan soittele ja kysy suosituksia kuin vaan siinä tapauksessa että ovat sinusta erittäin kiinnostuneita.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat