Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (40)

Pääs kiinni. Itsekästä se on, koita nyt tajuta. MINÄ menen ensin! Jos kolisee niin kolisee juuri siksi että MINÄ menen ensin. Jos kaikki neljä menee samalla ajatuksella niin romua syntyy.

Susta oikea tapa liikkua autolla on mennä ekana eikä välittää toisista? Toivottavasti kohtaatte joku kaunis päivä samassa risteyksessä toisenne..

15

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja myös joutuvat väistämään oikealta tulijaa..

Eli tämä on se tilanne missä suomalainenkin joutuu joustamaan liikenteessä! yhden on vaan lähdettävä varovasti liikkeelle ja toivottava että annetaan mennä... siitäpä tilanne purkautuu

Ja ainahan voi itse näyttää sille autoilijalle joka joutuisi minua väistämään että " ole hyvä ja mene!"

Neljästä suunnasta siinäkin autoja vain tulee, mutta kun jokaisella risteyksestä lähtevällä tiellä on oma nimi, niin eri teitä ne ovat. Samanlainen risteys toki voi olla kahdellakin tiellä, jos molemmat tiet jatkuvat risteyksen jälkeen samannimisinä.

Vierailija:

Lainaus:

kun kaksi tietä menee ristiin, autoja tulee neljältä suunnalta!! Harvemmin sitten oikeasti neljä tietä menee ristiin.

:D

Voi sitä kättä heilauttaa nopeessakin aikataulussa! Vai ookko hidas?

Näin minulle on opetettu ja hyvältä se vaikuttaa. Ei jää epäselväksi mitä tekee.

Mutta jos oma napa on tärkeämpää kuin turvallisuus liikenteessä ettei katso mitä risteysalueella tehdään niin katso edes että olet itse oikealla jos ekana lähdet -jos olet vasemmalta lähtenyt niin korvaat kolarin! :D

15

Oikeelta tulevaa väistetään. Tasa-arvosessa risteyksessä jos joka suunnasta tulee joku niin ollaan pattitilanteessa ja jos tulee kolari niin se OIKEAANSA kolaroinut maksaa! Siis tämä tapahtuu JOS ei olla kohteliaita ja huomioida toisia ja päästetä sitä oikealla olevaa ensin. Tähän riittää simppeli käsipeli. Kyllä se etuoikeus jollekin sopii.. Tai sitten joku lähtee risteyksestä itsekäästi kun toiset vilkuilee toisiaan (ja ehkä kolaroidaan)??

15

Itse en yli kymmenen autoiluvuoden aikana ole ollut kertaakaan tuollaisessa tilanteessa. Tasa-arvoisia neljän tien risteyksiä ei ihan hirveästi ole.

paitsi, jos jonkun auto jo ehti nytkähtää ensin. Se päätös tapahtuu nopeaan ja kun eka auto menee, purkautuu tilannekin nopaan.

Asun juuri tuollaisen risteyksen lähellä (kaupungin vilkkainta aluetta) ja noita tilanteita tulee päivittäin.

Fletch:

Lainaus:

Itse en yli kymmenen autoiluvuoden aikana ole ollut kertaakaan tuollaisessa tilanteessa. Tasa-arvoisia neljän tien risteyksiä ei ihan hirveästi ole.

Vierailija:

Lainaus:

Pattitilanteessa jonkun on vain lähdettävä ja se joka lähtee ensin, ei ole hemmetti soikoon itsekäs tai liikenteen vaarantaja!

Kun eka on lähtenyt, ei enää pädekään sääntö että on väistettävä oikealta tulevaa, jos siis on jo kerinnyt itse risteykseen, silloin risteyksessä olijaa väistetään.

kun siinä on muutaman kymmenen sekunttia odottanut, että se oikealla oleva auto lähtee, onhan sitä mentävä.

Huomasitko nyt varmasti sen, että sen minusta oikealla olevan auton on myös annettava oikealta tulevalleen tilaa. Siis jokaisella on se oikea, jota pitää väistää. Ja monet autoilijat eivät oikeasti uskalla tuollaiseen risteykseen mennä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat