Kommentit (8)

En lukenut ko. juttua, mutta olen täysin samaa mieltä. Holmlundin aikana 20 ihmistä kuollut kouluammuskeluissa eikä rouva sisäministeri saa mitään aikaiseksi. Missä tahansa muussa maassa ministeri olisi tässä tilanteessa tajunnut jo itse erota tehtävistään. Vaan ei Suomessa, täällä kukaan ei ota vastuuta mistään eikä saavutetuista eduista luovuta vaikka mikä olisi.

niin kyllä silloin poliisihallinnosta vastaavan ministerin tulee harkita asemaansa. Mutta onko poliisi tahallisesti töpännyt, sitä ei kai voida vielä sanoa. Olihan poliisi ollut aktiivinen ja puhuttanut ampujaa. Johtopäätös oli virheellinen näin jälkiviisaasti sanottuna, mutta virhearviointeja tekevät kaikki kaikilla aloilla toisinaan, ammatista/alasta sitten riippuu, mitkä ovat seuraukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä en ymmärrä mitä se hyödyttää ministerin eroa vaatia, ei se yksi ihminen tätä yhteiskuntaa muuta. Jokaisen meistä on mentävä itseensä.

Silläkö tämän on sitten kuitattu kun saadaan ministeri eroamaan ja kuulusteleva poliisi myös.. just.

Pelkuri eroaisi paikaltaan, kun tulee ensimmäinen tiukka paikka. Erikseen ovat tietysti ne, jotka ovat itse konkreettisesti töllöilleet.

mutta johan siinä menee poliitikoilta viimeinenkin uskottavuus, jos maassamme saa tapahtua ihan mitä tahansa, eivätkä asioista vastaavat päättäjät tee mitään tai joudu mistään vastuuseen. Ministereillä on tietyt vastuunsa ja eilinen tapaus on osoitus siitä, että tehtäviä ei ole hoidettu eli on vastuunkannon aika. Siinä tapauksessa taidan tähdätä ministeriksi itsekin; hyvä palkka, ei tarvitse tehdä mitään eikä vastuuta mistään. Missä muualla tällaista työtä olisi tarjolla, ei missään. Kyllä firmasta kuin firmasta tulee kenkää, jos pahasti mokaa.

Ja ei Holmlund täällä yksin mistään aselaeista ym. päätä.

Eroaako Holmlund esimerkiksi silloinkin kun joku poliisi sekoaa ja tappaa perheensä jos hän on kerta polisiviranomaisista vastuussa?

Kyllähän Suomessa on ministerit eronneet töpäilyidensä takia. Vaikkapa Linden, Jäätteenmäki ja Kanerva.

Ei tuo ammuskelu ole Holmlundin vika, sen juuret on paljon syvemmällä eikä noita pysty mitenkään äkillisesti estämään. Kyllä se lähtee ihan lapsuudesta, koulusysteemistä, terveydenhuollon taloudesta ja toteutuksesta jne. ja vie vuosia tai vuosikymmeniä saada tilannetta paremmaksi. Tosin en tiedä miten paljon sitä on edes aloitettu korjaamaan, eipä ollut terapiassa tuokaan ammuskelija, vaikka mielialalääkkeitä oli määrätty...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat