Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä rakentaminen yli puolenvälin. Asutaan nyt vuokralla ja maksetaan lainan korkoa. Rakennetaan itse.

Nyt olen ajatellut, että ottaisimme työmiehen esim. lattioita laatoittamaan ja myös pesuhuoneen seiniä yms. Että pääsisimme muuttamaan nopeampaa. Mies taas sitä mieltä, että hän tekee ne hommat itse kun kuulemma osaa (ei oo laatoittanut elämässään ku pienen eteisen ja keittiön kaappien välin). Ja työmies on kuulemma liian kallis. Ei siis ole kysellyt edes hintoja.

Mun mielestä olis järkevämpää maksaa työmiehelle, että pääsisimme nopeampaa muuttamaan ja ei tarvitsisi maksaa enää vuokraa ja lainaa, jotka tekevät yhdessä melkoisen summan rahaa. Kun pääsisimme muuttamaan ok-taloon, niin lainanlyhennys olisi puolet vähemmän kuin nyt tuo nyk. laina+vuokra.

Kumman ajatus järkevämpi?

Kommentit (11)

Laske, paha sanoa, kun ei yhtään tiedetä lukuja.

Laskelmista huolimatta ottaisin teinä kuitenkin ammattimiehen. On tullut nähtyä tee-se-itse-tyyppien laatoituksia ja on ne sen näköisiäkin. Sitäpaitsi jos miehesi kämmää jotain, on ihan hyvä todennäköisyys, että siitäkin tulee jo kustannusta sen verran, että olisitte helposti maksaneet sillä ammattimiehen palkan. Ottakaa ainakin joku ammattilainen katsomaan vesieristeet kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En välttämättä usko että esittämilläsi perusteilla tulisi halvemmaksi, työn jälki sen sijaan voi olla parempi...

Esimerkki:

Mieheltäsi menee aikaa laatoittamiseen 4 viikkoa

Työmieheltä menee aikaa 2 viikkoa.

=> jos kaikki muu menee kohdalleen pääsette muuttamaan sisään 2 viikoa aikaisemmin.

Nykyvuokra 1000 euroa => säästö 500 euroa , tuolla rahalla tuskin saa laatoittajaa hommaa tekemään...

meillä sukulainen(joka tekee samaa hommaa työkseen) teki saunan ja kylppärin vedeneristykset ja me laatoitimme itse, mutta hän neuvoi meitä kädestä pitäen (ja kuulemma tuli hyvää jälkeä), mutta kun puhuimme hänen kanssaan arvioilta laatoitukseen menevästä ajasta, hän sanoi, että ammattilaiselta olisi mennyt meidän kylppäriin päivä, meiltä viikko. ja useampi viikko meillä meni, kun aikaa remppaan oli vain illat, yöt ja viikonloput kuten ilmeisesti miehelläsikin.

eli ottakaa selvää niistä hinnoista, mutta uskon että kannattaa palkata ammattilainen!

laatoitettavaa olisi aika paljon. Pesuhuone kokonaan, saunan lattia, khh kokonaan, 2 vessaa kokonaan, keittiön lattia ja eteinen. Tarkkaa neliömäärää en tiedä, mutta ihan mukavasti kyllä. ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat