Seuraa 

Mun täytyy pian päättää koska palaan töihin, sillä hoitovapaatahan pitää hakea 2kk ennen kuin äitiysloma loppuu. Haluaisin kuitenkin hoitaa vauvaa ainakin vielä jonkin aikaa kotona, mutta rahatilanne on aikamoisen tiukka. Olen ajatellut, että tekisin keikkatöitä 1 tai 2 päivän verran viikossa niin ettei tarvitsisi viedä vauvaa hoitoon ja saisin kotihoidontukea. Onko muut tehneet tällaisia järjestelyjä? Miten on mennyt? Ja kuinka pitkään olet tai aiot tehdä niin?

Kommentit (4)

.. ei oman kokemukseni mukaan poistu, vaikka keikkatöitä tekisikin. Itse olen tosin tehnyt vähemmän töitä kuin mitä sinä ajattelit, joten ihan 100% varma en sen vaikutuksesta ole. Mutta ainakin kotihoidontuen hoitolisään (joka on muutenkin tulosidonnainen, eli isänkin tulot vaikuttavat siihen) tulot voivat vaikuttaa. Itse sain ohjeeksi toimittaa palkkakuitit Kelaan esim. 3kk välein, ja siellä tulojen vaikutus tsekataan sitten aina takautuvasti. Kannattaa varmaan kysyä asiaa suoraan Kelasta ja paikan päällä. Itse olen monesti paikan päällä tentannut kelan tätejä niin kauan, että olen taatusti ymmärtänyt, miten mitkäkin asiat menee!

t. Ompunäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Keikkatöitä voi tehdä menettämättä kotihoidontukea, kunhan lapsi hoidetaan ilman kunnallista/yksityistä päivähoitopaikkaa. Kuntalisän puolestaan voi menettää. Näin meillä tuusulassa, eli kuntalisää ei saa jos käy töissä tai opiskelee. mutta näin ei ole kaikissa kunnissa esim nurmijärvellä voi huoletta tehdä keikkaa hoitovapaan aikana ilman että se vaikuttaa kuntalisään.

toivottavasti vastauksesta on apua

Mun äitiysloma loppui kuun alussa ja olen nyt nauttinut kotihoidontukea parisen viikkoa (rahoja kyllä ei ole näkynyt vielä =D). Töihin palaan ensi viikolla ja teen keikkaa sen verran kun rahaa tartten. Nyt alottelen hissukseen ehkä kerran viikossa ja kun tarvii enemmän rahaa niin lisään vuoroja pariin kolmeen kertaan/viikko. Silloin kun mies on kotona.

Poika kohta 10kk ja näin aion jatkaa ens jouluun saakka. Keväällä minä palaan koulunpenkille ja isä jää kotiin muksun kanssa 3kk- puoleksi vuodeksi, jotta poika olisi lähempänä 2v. ennen kun joutuu ulkopuoliselle hoitoon.

Espoossa ei ainakaan kuntalisä poistu vaikka tekisi töitä, en usko että Helsingissäkään. (en ole 100% varma)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat