Seuraa 

Kerokaapa hyvät kanssasisaret, millä noita jalkoja ja sormia saisi pidettyä kasassa:/

Muutama viikkoa sitten turvotus tulla tömähti elämään ja pysyy! Töissä kun vielä istua tapitan tietokonepäätteen edessä koko päivän, niin eipä se tee hyvää sekään. Ei vaan, alkaa tuntua siltä, että saa töistä lähtöä ajatellen ottaa paria numeroa isommat kengät kohta mukaan, kun ei aamukengät enää tunnu iltapäivällä mahtuvan.

Töitä enää onneksi kuukausi, mutta tätä turpoilua silti ainakin se kaksi kuukautta. Hyviä vinkkejä kellään?

Kommentit (4)

Mulla alkoi turvotus viikolla 34 ja sitten viikolla 38 todettiin raskausmyrkytys. Turvotus oli aivan kauhea! Siihen oloon ei auttanut mulla loppumetreillä muu kuin juominen sekä jalat ja kädet välillä ylös. Naama ei ollut " oma" ja nilkkoja ei näkynyt, mutta onneksi kaikki helpotti kun vauva saatiin pihalle. Tässä raskaudessa sovittiin, että jos turvotusta tulee, niin tarkkaillaan paremmin ettei tule ongelmia.

En halua pelotella, koska jonkin asteinen turvotus on ihan normaalia, mutta varsinkin ensiraskauksissa raskausmyrkytyksen vaara on aina olemassa. Muita oireita ovat verenpaineen nousu, näkö" harhat" ja valkuainen virtsassa. Minulla käynnistettiin tästä syystä viimeksi synnytys, mikä sinänsä ei ollut mikään kamala kokemus edes. ;-)

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jalkojen jumppausta eli nilkkojen pyöritystä ja ojennusta. ja jos mahdollista niin nosta jalat ylös. ja muista juoda paljon vettä ja välttää suolaa...

elizabet ja rv24+

ainakaan vielä ei edellisellä neukkarikäynnillä havaittu. Itelläkin tietysti heti ekana tuli mieleen, että sitä se nyt on, mutta kun kaikki muut arvot on kondiksessa, niin sitten se on vaan hyväksyttävä, että turpe kun turpea.... isosiskolla taisi olla ihan sama juttu molemmissa raskauksissa, että viimeiset kuukaudet meni tällaiseksi. No, ei kai auta muu kuin jatkaa jalat pystyssä makoilua aina kun mahdollisuus vaan tulee. Viikonloppusin huomaa kyllä heti eron, kun tulee tehtyä pitkiä kävelylenkkejä sen koneella istumisen sijaan.

Ensi maanantaina neuvolaan taas, siihen saakka jänskätään taas verenpaineita ja muita arvoja...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat