Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mietin vain, että itse tulee harkittua jo kolmelapsisten kohdalla, että ei kovin usein jaksa kutsua, kun on sitten koko talo täynnä hulinaa ja kaaosta (omia lapsia kaksi). Nelilapsisia ei kyllä tule kutsuttua ollenkaan. Ehdottaa mieluummin tapaamista vaikka uimarannalla tai kauppakeskuksessa tai jossain muualla.

Kommentit (10)

suurperheitä tuttavissa (4-9 lasta). Mielummin mekin tavataan heitä ulkona, esim. pulkkamäessä, makkaranpaistossa jne.

Tuli mieleen tuosta ap:n kommentista, että kuinka silloin voi aikuiset enää keskustella. Silloin kun olin lapseton ja vierailin lapsiperheissä, minusta tuntui, ettei aikuisten kanssa voi keskustella mistään. Nyt itsellä on kaksi pientä lasta ja tunne on edelleen sama. Oli kyseessä sitten suuret tai pienet perheet, ei aikuisten kanssa voi OIKEASTI keskustella (jos on pieniä lapsia mukana). Keskustelu katkeaa kokoajan, eikä mene kovinkaan henkevälle tasolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Totta. Mielestäni kuitenkin lapsiperheillä on liian vähän mahdollisuuksia/aikaa syvällisempiin keskusteluihin. Minä kaipaan lapsettomasta elämästäni oikeastaan eniten niitä keskusteluja ystävieni/mieheni kanssa.

t: 9

Ja meille kutsutaan samoin vieraita ehkä kerran kahdessa viikossa. Joskus vieraita voi olla muutama perhe, ja lapsia melkein 20, mut eipä tuossa ole ollut ongelmaa... Vaikka meillä ei tilaa olekaan niin hirveästi.

-7 lapsen äiti-

Onneksi on omillakin kavereilla useampi lapsi. Joten meidän 5 lasta ei mikään kauhistus. Taitais ystävyys loppua pikku hiljaa jos lasten takia ei voi pitää yhteyttä.

Vaikka myönnän kyllä etten itekkään jaksa aina isoa sakiia vieraana mutta sillon pysytään hissukseen kotona. Kun taas joku päivä on ihana nähdä kavereita ja samoin on ihana että lapset saa kavereita.

Mä laitan kahvin pöytään, eka juo aikuiset ja sit lapsille mehua.. mies monesti hoitaa sen...

Ei se ihan oikeesti oo mikään hulabaloo, vaan kaikilla on hauskaa. Lapset leikkii keskenään yleensä ihan rauhassa, ehkä isommat pitää pienille koulua tai sit pienet leikkii omiaan vaikka nukeilla ja isommat suhraa omiaan.. piirtää tai muuta.

-se 7 lapsen mutsi-

joita kutsuu ihan ilokseen usein kylään. Lapset hyväkäytöksisiä, ja osaavat toimia ryhmässä. Omia lapsiakaan ei tarvitse siinä porukassa niin vahtia. Ja siivoavat hienosti jälkensä.

perheen lapset ovat yleensä vähemmän huomionkipeitä kuin pienten perheiden lapset, ja isot sisarukset ovat tottuneet huomioimaan pieniä, eli oma kokemukseni on, että 1-2 lapsen perheessä elävät lapset häiritsevät vanhempien seurustelua huomattavasti enemmän kuin ison perheen lapset.

4

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat