Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mieheni kertoi mulle, itse en paikalla ollut. Ensin ajattelin että, johan on idiootti, jopa mieheksi! Mutta sit mä rupesin ajattelemaan että, kyllähän täälläkin saa lukea, miten joillekin äideille on niin tärkeä saada se tytär, ehkä mieskin sitten kaipaa sitä poikalasta ihan samalla tavalla!?

Jotenkin nyt ihan säälittää tää mies-rukka!

Meillä on poika ja tyttö.

Sivut

Kommentit (51)

ja tytön äitinä olemista ikinä saa.

Jos kuopus olisi ollut tyttö, niin olen silti varma, että hän ei olisi voinut yhtään sen rakkaampi silti olla, kuin tuo nuorin poikakaan. Kyse ei ole siitä, vaan yhden oman unelman hautaamisesta. Ja missäpä sitä isänkään parempi tuollaista surra, kuin ystäviensä kanssa ennen kuin arki lapsen kanssa koittaa. Ei varmasti juuri synnyttäneelle äidille halua pettymystään näyttää ja onpa asia sitten surtu pois päiväjärjestyksestä, kun pääsee todenteolla tutustumaan nuorimpaan tyttäreensä.

Meillä on kaksi poikaa ja valehtelisin jos väittäisin, että toivon tästä tulevasta kolmannestakin poikaa. Totta ihmeessä haluaisin tytön. Enkä silti hetkeäkään epäile, etteikö kolmatta poikaa rakastettaisi ihan yhtä paljon kuin kahta ensimmäistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oma isäni kertoi häissäni pitämässään puheessa, kuinka kolmen tyttären isä joutui vastaamaan kyselijöille aina, että saahan tytöillä poikia. Niin, ensin tuli vävyt ja sitten jokaiselle tyttärelle poikalapsia. Miheni kertoi tavanneensa pitkästä aikaa entisen kollegansa joka oli avoimesti kertonut, miten ihanaa oli saada iltatähtenä poika kolmen tyttären jälkeen.

Itselleni kaksi tervettä poikaa riittää, ja uskon vielä saavani heillä niitä tyttöjäkin taloon...

Olen kotonani saanut kasvatuksen että poikalapset ovat jotenkin hienoja. Se oli aina rivien välistä luettavissa. Ja se että on kauheaa jos on vaan tyttöjä. Huh huh ja huomaan että käsitys elää sitkeästi edelleen minussa.

Meillä on poika ja tyttö, enkä ole koskaan ollut niin onnellinen, kuin hetkellä jolloin kuulin kuopuksen olevan tyttö. Unelmani täyttyi kun sain sekä pojan, että tytön.

MInäkin olen itkenyt pettymyksestä kun sain kuulla toisen lapseni olevan poika, lapsiluku piti jäädä kahteen ja surin sitä etten ikinä saisi tyttöä. Ei se tarkoita sitä ettenkö tuota pientä poikaa rakastaisi ja olisi halunnut, minusta ajatus kahdesta pojasta oli ihana mutta samalla se tarkoitti luopumista tytöstä.

Nyt työn alla on kolmas lapsi, ja yhä edelleen toivon tyttöä. Siitä huolimatta että tässä välillä synnytin yhden kuolleen lapsen, kolmannen pojan. Mieluummin toki olisin sen elävänä ottanut mutta kun se vietiin pois niin toivon että tästä neljännestä tulisi se tyttö. Jos ei tule niin sen kanssa on elettävä, sitten on hyvä niin. Jonkinlainen pettymys se tulee taas olemaan jos poika tulee, ei siksi että olisin pettynyt lapseen vaan sitten en todellakaan saanut sitä tyttöä, koska nyt lapsiluku alkaa olla ihan oikeasti täysi.

Olen aina toivonut tyttöjä ja kaksi olen saanut :) MUTTA, olen varma että olisin rakastanut kahtaa poikaakin, jos taas sellaisia olisi tullut...

Ja mitä mitä, minkälaisia tossukoita te olette kun sanotte että: -onneksi tuli poika, jotta mieheni on nyt tyytyväinen -tyyliin! Teettekö siis lapsia vain miehellenne? Jessus, ei ihme että suomalaiset naiset kärsivät itsetunto-ongelmista!

ja toista lasta tehdään. Tyttöä toivon kauheasti. ihanaa että ensimmäinen oli poika, isällekkin oli varmasti helpompi luoda side lapseen kun kyseessä oli poika. Tutumpaa, kun pystyi heijastamaan vauvan/lapsen elämää omaansa. Jos toinen ei ole tyttö, niin se ei haittaa yhtään, sillä kolme lasta olisi haaveissa. Jospa se kolmas olisi sitten tyttö. Mutta pakko myöntää että harmittaisi kyllä jos en koskaan tyttöä saisi...harmittanut olisi jos en olisi koskaan myöskään poikaa saanut. Kyllä sitä haluaa molemmat! Pitäkää peukkuja.

Itse itkin vuorokauden kun saimme tietää kolmannenkin lapsemme olevan tyttö. Itkin menetettyä unelmaa, haaveeni tyttö- ja poikalapsesta musertui ja se sattui. Olin aina halunnut saada molempia sukupuolia. Nyt pystyn jo elämään asian kanssa, mutta kyllä se vieläkin harmittaa että asiaa ei voinut suunnittelemalla mieleisekseen saada.

Itse olen perheestä, jossa tyttö ja poika, ja minusta ei olut mikään ideaali perhe, mutta tottakai sellainenkin vastaan otetaan, kunhan nyt niitä lapsia nyt ylipäätään saisi.

Meillä 4 poikaa ja 1 tyttö. Seuraava syntyy kk päästä ja on poika. Kyllä minäkin mieluummin sen tytön olisin ottanut mutta eipä auta valittaa. Ihana se vauva kuitenkin on kun sen syliin saa!

pikkusormen ympärille. Ovathan Mika Häkkinen ja Mika Myllylä sanoneet, että tyttölasta kohtaan on enemmän suojeleva, kuin poikalasta kohtaan.

Mies ei varmaan ole itkenyt sitä että sai tytön, vaan sitä, että ei koskaan saa poikaa. Ymmärrätekö eron? Kyllä minäkin olisin pettynyt jos noin monta lasta ja kaikki samaa sukupuolta. Ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että yhtään vähemmä rakastaisin lasta.

Kauheaa kuunneltavaa toi mulle-kaikki-heti-mä haluuuuuun!

Vai onko vika sittenkin mussa? Tuli sitten meillekin se tyttö kolmen pojan perään ja kaikki kysyy onko perhe nyt ihan sekaisin ja ollaanko suunnilleen hylätty kaikki kolme ensimmäistä, mutta

meistä tuo tyttö tuntuu tosi luonnolliselta tuohon jonon jatkoksi, ei siitä sen suurempaa melua. Mieskin pamauttaa vieläkin esim. että katso ettei tuo poika putoo tuosta tuolilta ym. korjaa kyllä äkkiä että tyttö:)

Sukulaiset ne vissiin sekos, kun kantavat vaahtosammuttimen kokoiselle lapselle nukkeja, vaunuja, keittiöitä ja rimpsumekkoja, niitä sitten kaivetaan kaapin perältä kun lähdetään asianomaisille kylään.

että jos on useita tyttäriä, niin kyseessä on heti " akkalauma" , josta mies ilman muuta kärsii.

Mikä teitä naisia vaivaa, kun ette osaa omaa sukupuoltanne vähääkään arvostaa?

Hienoa on vain, jos on paljon poikia, silloin saa kaikki olla ylpeitä, useampi tyttö on jonkinlainen säälin aihe.

Mä en tajua näitä asenteita, koittakaa nyt naiset vähän viisastua! Te olette pahempia kun miehet konsanaan noissa käsityksissänne!

Vierailija:

Lainaus:

pikkusormen ympärille. Ovathan Mika Häkkinen ja Mika Myllylä sanoneet, että tyttölasta kohtaan on enemmän suojeleva, kuin poikalasta kohtaan.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat