Vierailija

äiti 2-vuorotyöhön? Minulla työt alkavat klo 5.30 aamussa ja loppuvat klo 22.30 illassa. Mies työkkärin kursseilla. Lapsi menossa tavalliseen päiväkotin, kun vuorohoitoonhan ei pääse elleivät molemmat vanhemmat ole vuorotyössä. Hirvittää ajatuskin. Miten arki sujuu? Käytännössä en näe 3-vuotiastani iltavuoron aikaan ollenkaan (paitsi aamulla hätäisesti). Vuoro kestää 5 päivää. Lapsi on ollut kanssani kotona tähän asti ja kerhoiltu on, mutta nyt on taas kamala riippuvuusvaihe menossa (en pääse mihinkään ilman kamalaa itkua ja laspi seuraa kuin hai laivaa kotonakin). Eli tässä pääkysymyksenä kuitenkin tuo vuorotyöasia, josta toivon kommentteja...

Sivut

Kommentit (25)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja lapsi on tasan sen mukaan hoidossa miten meidän työvuorot menee.

Esim tällä viikolla ei tullut kuin 1 hoitopäivä, keskimäärin on noin 8/kk.

Jos meistä toinen aamussa, toinen illassa, niin lapsi menee iltavuorolaisen kanssa hoitoon ja aamuvuorolainen hakee. Nämä ovat niitä tyypillisiä hoitopäiviä vielä.

Meillä on miehellä kans joka toinen viikko iltavuoro ja vie lapsen hoitoon klo 13.30 eikä koskaan ole kyllä sanottu että ei sais kesken päivin viedä hoitoon.

varsinkin jos lapsi on myös täysiä päiviä hoidossa.

Vie siis iltavuoroviikoillasi lapsi klo 10.30-11.00 lounaalle hyvällä omatunnolla. Lyhyempi päivä välillä auttaa lastakin nauttimaan hoidosta enemmän.

Nimimerkki " kokemusta on"

Kyllä kai se päivärytmi kannattaa huomioida, ettei ihan huonoon aikaan lasta vie sinne. Mutta aamulla yleensä tekevät retkiä ja jos on jotain erikoista, niin aamusta. Ainakin sellaiset päivät kannattaa varmaan viedä aamulla jo. Kiireetön aamu olis aika kiva, kun itsekin pitää jaksaa töitä paiskia myöhään iltavuorossa. ap

Viet lapen hoitoon iltapäivällä iltavuoron aikana. Sinähän sentään näet lapsen kuitenkin joka päivä. Mietippäs meitä äitejä, jotka emme näe lasta moneen päivään matkatyön vuoksi.

vaan lähden töihin klo 12 bussilla. Entäpäs jos vien lounaaksi..Miten sitten maksut, jos lapsi on aamuvuorojen aikaan koko päivän ja iltavuorojen aikaan 4,5 tuntia?

ap

että täysi maksu menee, jos lapsi yli 5 tuntia hoidossa/pv. Ehkäpä tuossa pk:ssa ei sitten ole muita lapsia samassa tilanteessa tai eivät vaan halua iltapäivällä enää tulijoita. Mutta voin siis vain ilmoittaa, että lapsi tulee klo silloin ja silloin, eli hyvä. ap

eli lapsi menee aamulla päiväkotiin ja itse menen iltavuoroon.

Isä koulutuksessa ja pääsee kotiin 16.30. En voi viedä lasta päiväkotiin vasta iltapäivällä töihin mennessä. lapsen on parempi mennä heti aamusta, näin sanottiin pk:ssa. ap

Aamupalan voi antaa kotona, niin ei tule kiire sen vuoksi. Sen jälkeen sitten rauhassa voi viedä lapsen mukaan vaikkapa ulkoiluun päiväkodin pihalle. Mutta kehottivat tulemaan aiemmin, kun kokopäiväpaikalla lapsi.

että tuot lapsen iltavuoro viikkoina pihalle. ehtisit lapsen kanssa viettää rauhallisen aamun yhdessä. Omassa ryhmässäni on yksi iltapainotteinen lapsi. Äiti opiskelee ja hänet tuodaan siksi usein vasta syömään tai pihalle. kerran viikossa hänen pienryhmällä on toimintatuokio, jolloin äiti tuo lapsen klo9.30 mennessä.

kun olen iltavuorossa. Päivävuoro-päivinäni anoppi usein hakee lapset sitten taas vastaavasti heti ip-ulkoilusta.

Mun mielestä meidän päiväkodissa tosi harva lapsi itse asiassa on ihan koko päivää. Aina tulee joku muukin keskipäivällä vastaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat