Vierailija

Paljonkohan se hallituksen lupaama korotus on??

Kommentit (20)

ja meikäläinen saa 1100 euroo kätee kuussa, vuorotyö kans mut ei kyl yhtä tärkee ku sulla... Mut vakavasti sairas mies, kaks lasta, iso omakotitalo, pari autoo...maksettava on täälläki ja nii tiukil ollaa joka kuukaus, et aina tekee mieli hypätä kaivoo ku makselee laskui ku tilil ei jää mitää :(

Yhtään ylimääräiostä menoa ei saa olla. Kenkien ostoa saa pitkään miettiä saati, että jotain niinkin suurta kuin pjölynimuri menee rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ap ilmoitti veroprosentinsa olevan 24. Tämän lisäksi maksetaan työttömyys- ja eläkemaksua, monilta menee myös suoraan palkasta ayjäsenmaksu tai työttömyyskassamaksu. Eipä sitä 1700 enempää 1300 jää käteen.

Raskasta ja stressaavaa (perushoitajan työtä vastaavaa) työtä minäkin olen tehnyt, ja olen siitä huolimatta elättänyt lapseni ja maksanut vuokran...

Vierailija:

Lainaus:

Kuinka järkyttävän pienet palkat hoitoalalla on, hoitajien käsissä sentään on ihmiselämiä, ymmärrän täysin ap:n mielipahan.

Tänään ei talviloman jälkeen löytynyt yhtään sitä kuuluisaa kutsumusta työhön, ainoastaan vitutusta paskasta palkasta ja kesälomatkin saa silloin kun satutaan saamaan sijaiset eli ei kukaan silloin kun halusi, paitsi tietysti sijainen koko heinäkuun ja kaikki kesä-elokuun viikonloput vapaaksi.

TERVEYDENHUOLLON HOITOHENKILÖSTÖ

PERUSPALKAT KUNNISSA JA KUNTAYHTYMISSÄ 1.6.2006

KVTES/LIITE 3

PERUSPALKAT 1.6.2006

JOHTOTEHTÄVÄT 2 111,89 ¿

( ylihoitaja )

ESIMIESTEHTÄVÄT 1 929,97 ¿

(osastonhoitaja)

VAATIVAT HOITOALAN AMMATTITEHTÄVÄT

( terveydenhoitaja, sairaanhoitaja ) 1 744,49 ¿

HOITOALAN AMMATTITEHTÄVÄT

(lähihoitaja) 1 587,00 ¿

PERUSPALKKA on lähtökohta, jonka avulla määritellään terveydenhoitajan

tehtäväkohtainen palkka. Tehtäväkohtainen palkka perustuu kunnassa/kuntayhtymässä

tehtyyn tehtävän vaativuuden arviointiin. Tehtäväkohtaisen palkan lisäksi

voidaan maksaa henkilökohtaista lisää.

Tietoja työnantajasi noudattamasta palkkatasosta saat luottamusmieheltä.

Jossain vaiheessa olisi aika nähdä oikeasti missä hoitoalalla mennään. Kohta sielä ei todella ole yhtään hoitajaa, tyhmänä ajattelin että olen onnellinen kun sain vakituisen työn. Sijaisena voisi valita parhaat paikat ja vuorot päältä vakituiset tekee sitten ne mitkä ei sijaisille sovi.

Ymmärrän täysin valituksen. 1350 e/on TOSI vähän raskaasta ja vastuullisesta, koulutusta vaativasta työstä. Mutta jos pelkästään toimeentuloa ajattelee, niin kyllähän sillä pitäisi prjätä. Siihen saa lisäksi lapsilisät ja elatusmaksut jokaisesta lapsesta. Ja jos siis mies ei tuo talouteen ansioita, niin mies pihalle! Silloin saat ainakin ne minimielarit kunnalta...Miten ihmeessä joku antaa tuollaisilla ansioilla miehen vielä lokkeilla omista varoistaan. Keskity sinä nyt lastesi ja omaan etuusi, ja pistä mies joko tienaamaan tai pihalle...

siitä maksettava laskut, asuntolaina,auto, ruoka, hevonen ym elämisen kulut.

lapsilisää 210 e päälle tohon.

pärjään itseäasiassa loistavasti, säästöönkin jää.

mutta se miksi peruspalkka hoitajilla olla noin 1000e suurempi, on vastuullisuus työssä.

olen päivittäin vastuussa ihmishengestä, konsultoin lääkäriä, annan ohjausta ja ohjaan ihmisä hoitoon, elvytän, lääkitsen ja piikitän.

teen aamuja ja iltoja.

on ihmisarvoa alentavaa että peruspalkka on noin alhainen, emmekö me ole suomessa minkään arvosia, me ihmiset??

Itse kahdessa vuorossa ja todella raskas työ, palkkaa käteen alle tonni. Ei paljon naurata. Ei jää lomarahaa säästöön ja kirppiksellä asioidaan. Pitäis työnteosta jäädä jotain käteenkin perusasioiden jälkeen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat