Vierailija

Ja vielä sieltä mistä halusin, eipähän tarvii ainakaan työttömänä kitkutella kun on niin järkyttävä työvoimapula tällä alalla.

Sivut

Kommentit (39)

Minua sitten ottaa päähän täällä av:lla tapahtuva hoitajien mollaaminen. En ole todellisessa elämässä ikinä vastaavaan törmännyt. Kyllä ne mollaajat taitaavat oikeasti olla vaan kateellisia hyvästä ja haasteellisesta työstä, jossa kuitenkin saa oikeasti auttaa ihmisiä.

ps. itse en ole lähihoitaja, mutta kummastuttaa tämä av-palsta

Tämä on vuoden paras!!!

Vähän olisi ehkä varaa parantaa kuitenkin, sillä jokainen arvaa tämän heti provoksi. Hyvä yritys kuitenkin, kyllä se siitä lähtee. Tsemppiä!

Vierailija:

Lainaus:

samat hommat he hoitaa osastoilla kuin sairaanhoitajatkin, ja ammattitaidolla usein jopa paremmin kuin tuoreet sh:t. En jotenkin ole ymmärtänyt noita palkkaerojakaan, kun hoitavat siis täysin samat asiat siinä missä sairaanhoitajatkin!

-sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla

AIKUISopiskelijat vetää saman koulun vuotta lyhkäsemmässä ajassa kuin nuoriso-opiskelijat, joten siksi varmaan monista aikuisista tuntuu, että koulu menee aika tiiviissä tahdissa ja kun vielä perhe on hoidettava sivussa.

Kyllä minusta sh:n työ on vastuullisempaa, ja monia asioita ei lh saa tehdä sairaalan osastolla, mitä sh saa. Esim. kanylointi, i. v nestehoidon aloittaminen, lääkejako, i. m pistäminen ja niin edelleen.

lh, joka opiskelee sh:ksi

Lähihoitajan koulutus ei tod. ole mikään läpihuutojuttu! On erittäin monipuolinen ja valaiseva koulutus ja antaa AJATTELEMISEN AIHETTA, että suosittelen lämpimästi epäilijöille. Sitä paitsi: Eihän sinne kaikki pääsekään, on nimittäin alan soveltuvuuskokeet, jotka ne itsessäänkin on jo aika mittavat. T. Lähihoitaja vuosimallia 2003 valmistunut.

Ja työpaikka koulutettu lähihoitaja saa pistää i.m sekä kanyloida ja lääkkeet saa lähihoitaja joka on lääkekoulutuken saanut eli ainakin sairaanhoitoon- ja huolenpitoon suuntautunut.

Varia ja Tuusulanjärvi ovat niin lähekkäin, että olen ollut samoissa oppisopimuspaikoissa heidän kanssa ja yks on käynyt Variassa perusopinnot ja Tuusulanjärven oppilaitoksessa erikoistumisen ja sano ettei niistä voi puhuakkaan samana päivänä.

hän ei ilmeisestikkään ole koskaan ollut sairaalahoidossa, eikä myöskään kukaan hänen läheisistään, joten ei hän voi tietää minkälaista työtä hoitoalalla tehdään. Eikä tiedä myöskään minkälaista tietoa ja taitoa omaavat nuo paperinsa lohkaisseet lähihoitajatkin..

Sen verran tiedän että oppilaitoksissakin on eroja, esim Tuusulanjärven oppilaitos on tosi iisi, kun taas Vantaan Varia on tiukka.

Mutta jokainen kokee asiat niin eritavoin ja sinä olet kokenut noin ja minä näin...meidän luokalta on 4 keskeyttänyt ihan sen vuoksi ettei kykene opiskelemaan siihen tahtiin mitä meiltä vaaditaan.

Meillä on monia käytännön juttuja, jos niistä ei läpi pääse niin opinnot tyssää siihen.

sairaalaan kahdeksi viikoksi. Lääkärin näin muutaman kerran kun oli iso hätä. Muutoin olin täysin hoitajien varassa. Kiitokset vaan. Huonoa oli se, että hoitajilla oli jatkuvasti liian kiire (ei tietenkän heidän oma vika). Kiire tarkoittaa sitä, että heitä tarvittiin jatkuvasto monessa paikassa yhtä aikaa ja tarvitaan edelleen.

samat hommat he hoitaa osastoilla kuin sairaanhoitajatkin, ja ammattitaidolla usein jopa paremmin kuin tuoreet sh:t. En jotenkin ole ymmärtänyt noita palkkaerojakaan, kun hoitavat siis täysin samat asiat siinä missä sairaanhoitajatkin!

-sh

Ihmetys vain suuri, kun jostain koulutuksesta pääsee läpi aikuisia ihmisiä, jotka eivät tunne yhdyssanoja, eivätkä osaa pilkkuja sijoittaa.

Vierailija:

Lainaus:

hän ei ilmeisestikkään ole koskaan ollut sairaalahoidossa, eikä myöskään kukaan hänen läheisistään, joten ei hän voi tietää minkälaista työtä hoitoalalla tehdään. Eikä tiedä myöskään minkälaista tietoa ja taitoa omaavat nuo paperinsa lohkaisseet lähihoitajatkin..

jolla laatikollisia kirjallista matskua kouluajoilta...Oli myös paljon paljon käytännön tehtäviä ja pitkiä harjoittelujaksoja, jotka olivat tosi hyviä. T. Edelleen 24 :)

Lähihoitajan työ on sosiaali- ja terveydenhuollolle äärimmäisen arvokasta ja tärkeää, sillä ilman heitä järjestelmä tuskin toimisi ollenkaan. Heidän työnsä on terveyden edistämistä, sairauksien ennaltaehkäisyä, sairaan ihmisen kokonaisvaltaista hoitamista, tukemista tai kuntoutusta ja myös menehtyvän potilaan sekä hänen omaistensa tukemista.

Lähihoitaja valmistelee potilaan erilaisia toimenpiteitä varten (myös henkisesti) ja tekee esityön lääkärille esim. instrumenttien hankinnassa, huollossa, steriloinnissa ja esille asettelussa. Hän voi myös ottaa omatoimisesti näytteitä ja sydänfilmejä tai mitata esim. kuumeen ja verenpaineen. Toimenpiteiden jälkeen perushoitaja tarkkailee potilaan tilaa, antaa hänelle jatkohoito-ohjeita ja jakaa mahdollisia lääkkeitä. Itse hoitoprosessin aikana perushoitaja on potilaalle kaikkein läheisin henkilö. Tästä juontuu vaihtoehtoinen nimike lähihoitaja. Tavallisesti kiire - useat eri potilaat ja työt samanaikaisesti - rajoittaa kuitenkin omistautumista potilaille henkilökohtaisesti. Työ voi olla myös pitkäaikaishoitoa, mikä vaatii kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä.

Missä perushoitaja työskentelee?

Lähihoitaja työskentelee sairaaloissa ja terveyskeskuksissa eri osastoilla, työterveyshuolloissa, yksityisillä lääkäriasemilla, vanhainkodeissa, kotiterveydenhuollossa ja -hoidossa (avohoidossa) sekä eri hoitolaitoksissa. Kaiken aikaa hän toimii osana esim. sairaalan työryhmää, johon kuuluu osaajia monista eri sosiaali- ja terveydenhuollon ammateista. Sairaaloiden työ on tavallisesti kolmivuorotyötä, sillä lähihoitajien on oltava osastoilla lähellä potilaita ympäri vuorokauden.

Lääkehoito ja ihon alle ja lihakseen pistäminen, just niitä opeteltiinkin koulussa:)

Musta on tosi kummaa, miten aina vaan täällä lähihoitajien koulutusta mollataan, niinkuin joku kirjoittikin, voi mennä itse kokeilemaan. Täyttä duunia minä ainakin olen opiskelujen suhteen joutunut tekemään, enkä mielestäni ole mikään lahopää.

Vierailija:

Lainaus:

Ja työpaikka koulutettu lähihoitaja saa pistää i.m sekä kanyloida ja lääkkeet saa lähihoitaja joka on lääkekoulutuken saanut eli ainakin sairaanhoitoon- ja huolenpitoon suuntautunut.

LH työkin varmaan olisi ollut liian helppoa sinulle ja jos sydän sanoo että tykkää olla hoitoalalla, niin samahan se on onko haastetta tai ei.

Työssäni yritän haalia hyviä lähihoitajaopiskelijoita meille tuurareiksi ja kesätyöntekijöiksi, mutta kunnallisella puolella kun ei voi palkallakaan kilpailla, niin aina ei onnistu saamaan juuri sitä henkilöä jonka oikeasti haluaisi palkata.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat