Vierailija

ja fakta kuitenkin ruuhka-Suomessa on se, että jos jätät yhtään isomman välin edellä ajajaan, niin eteesi kiilaa välittömästi ainakin yksi auto, joka sitten kiilaamisen jälkeen jarruttaa hiljentääkseen jonon vauhtiin, ja sitten joutuu itsekin jarruttamaan ja ajaminen on nykivää (ja vaarallisempaa). Onko sitä oikeasti kukaan tutkinut, että kumpi on vaarallisempaa ruuhka-aikana: ajaa pienillä turvaväleillä tasaista nopeutta vai ajaa isommilla turvaväleillä nykivää nopeutta, mikä johtuu jonoon kiilaajista???



Toinen mikä raivostuttaa on se, että koko ajan vaaditaan joustavuutta, että ihmiset pitää päästää vaihtamaan kaistaa. Ihan ymmärrettävää sinällään, mutta miten nämä (usein) työmatka-ajajat, jotka valitsevat itselleen väärän kaistan täysin tarkoituksella, koska se sattuu olemaan se nopeampi kaista. Sitten 50 metriä ennen omaa risteystä vaihdetaan kaistaa kääntyvien kaistalle, ja taas kiltisti omaa kaistaansa ajavat nykivät ja kärsivät....



Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät tunne kaistoja, mutta työmatkaliikenteessä väitän, että 95 % (tarpeettomista) kaistan vaihdoista on täysin tarkoituksella tehtyjä...



Puuh, sainpa purkautua!

Kommentit (1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat