Vierailija

en tiedä. Kaverini mielestä on lapsissa se ns vika (meidän lapsilla ei tämmöisiä ongelmia - tuli vain pohdittua kerran) kun taas mun mielestä ehkä vanhemmat enemmän tehnyt hieman väärin joissakin asioissa. Tai ei nyt voi väärinkään sanoa mutta jotain ehkä siinä kasvatuksessa mättänyt, tai onko? Muistan esim yhden lapsen omalla luokallani jonka vanhemmat eivät ikinä päästänyt ulos leikkimään ja siitä syystä häntä sitten muutaman vuoden päästä ei otettu mukaan leikkeihin enää. Mitä mieltä?

Kommentit (10)

Sieltä pois muutettua kuulin sitten kauan jälkeen päin että siellä oli joku emäntä ollut niin mustasukkainen ukostaan ja katsonut että minä olen uhka sillä tontilla. Oivoi.

ja paremmin toimeentulevien lapset naureskeli mulle ja niistä oli hienoa olla parempia. Nyt voisi sanoa että kuka nyt paremmin pukeutuu, mutta valitettavasti ei paljon auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eristyvät/eristävät vanhemmat vaikuttavat tietysti, ei sitä yhdessäoloa ja leikkimistä opi yksin. Ja myöhemmin on vaikea päästä porukoihin.

Joku lapsi ei vaan halua tai tarvitse ystäviä ja kavereita. Joku autisti on kai ääriesimerkki, mutta kyllä " terveistäkin" näitä löytyy.

Joku taas joutuu kiusatuksi ja hyljeksityksi, joko luonteensa takia (arka, epävarma), toinen taas jonkin sattuman kautta (muuttaa uuteen paikkaan ja sattuu esim. luokalle, jossa on kiusaajia, jotka etsivät sopivaa kohdetta). Tai muuten vaan on lihava, rillipää tai punatukkainen (syitä löytyy aina).

Joku taas on niin ikävä luonne, etteivät muut halua leikkiä pomottavat itsekkään paskiaisen kanssa.

esim meidän asuntoalueella, on yksi äiti joka niin himputin paljon muita parempi ja aina takanapäin haukkuu yhtä perhettä - jossa ei ole mitään oikeaa vikaa, mutta tälle naiselle ei sovi kun äiti kulkee tuulipuvussa pihatöissä ja isällä on vain vanha corolla ja vielä pahempaa on kai perheen sosiaalinen " luokattomuus" äiti on joku korkeakouluproffa ja mies vain putkimies - eikä anna omien lastensa leikkiä näiden kanssa. TÄmän " Muita paremman" naisen perhe sitten yllyttää muutkin syrjimään tätä yhtä perhettä ja heidän kultamurupoikansa ei suostu leikkimään missään joukossa johon tämän toisen perheen lapset otetaan mukaan, ei tulemaan synttäreille eikä mitään. Ihan kaikki eivät mene mukaan mutta tosi monet näyttävät menevän.

Siinä syrjityssä perheessä tai heidän lapsissaan ei ole mitään tavallisesta poikkeavaa vikaa, mutta eivät he tietysti niin erinomaisiakaan ole, etteikö tuosta joskus syntyisi kahnauksia ja tappeluita esim lasten kesken. Vanhemmat yrittävät viedä lapsiaan harrasteisiin muualle, mutta ei se silti ole sama asia kuinse, että olisi kavereita lähikulmilta, joiden kanssa voisi vapaasti oleilla arkisin.

Ihan turha syytellä että kiusatuissa ja syrjityissä on muka aina jotain vikaa. Kyllä se on kiusaajan ja syrjijän vika.

Tai sai, mutta olisi pitänyt ensin istua kahvipöydässä kädet sylissä äidin tentattavana, ja sitten mennä mun vaatehuoneen kokoiseen huoneeseen istuun pitämättä liikaa melua.

Sitten kun sain kaverin aika varttuneella iällä niin näin että niillä kävi koko ajan kavereita, välillä ne istuivat ruokapöydässä ja välillä iltateellä. Siellä oli tosi kiva käydä.

Piti vielä sanomani, että osaan noista on tietysti tavallaan syyllinen, joko vanhemmat (se eristyminen) tai lapsi itse (se paskamainen luonne). Osaan taas ulkoiset syyt (kiusaaminen).

5

että perhe on muualta muuttanut. Jos osallistut innokkaasti kaikkeen, niin olet ihmisten mielestä suuna pään päsmäröivä bessewisseri, tarpeeton kun kylähulluja olisi omastakin takaa. Jos taas et osallistu innokkaasti ettet olisi päsmäri, pidät varmaan itseäsi muita parempana kun ei seurakaan kelpaa.

Niin tai näin mutta aina jotenkin väärin päin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat