Vierailija

Ja siinä keskutelussa moni sanoi, että no en varmana nouse aamulla väsyneenä herättämään teiniä, kyllä pitää itse huolehtia jne.. Olisiko ehkä tarpeelista, viettää edes pieni hetki aamulla sen teinin kanssa ja kysellä samalla kuulumisia jne.. Tuntuu että nykyään pitää aikuistua liian varhain, vanhemmat ei enää välitä. On vaan minä,minä...

Kommentit (8)

Jos teini sanoo ettei kiinnosta niin onko se sen merkki, että on aika lopettaa vanhemmuus?

Onko teini se joka määrää kaapin paikan?

Lainaus:

vanhempien löpinät...

Haluan pitää huolta näistä lapsista niin kauan kun asutaan saman katon alla. Huoltaja sanan merkitys on monilta unohtunut, ja kaikilla alaikäisillä on aikuinen huoltajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta tytön kanssa on oltava varovaisempi joten herättämiseksi on pelkän karjumisen riitettävä. Samalla vaimo laittaa muksuille aamupalat. Sitten vain huutamisen avulla yritetään saada muksut koulutielle. Tänä syksynä on jopa myöhästymiset on saatu minimoiduksi vaikka se vaatii koko perheen kestokyvyltä tähtitielteellistä suoritusta sekä tuhoaa isän äänihuulet.

Joskus katan pöydän valmiiksi. Juttelemme iltaisin päivän tapahtumista.

Poikani kertoo jos on jotain ongelmaa tai asioita joille haluaa minun mielipiteen.

Joskus iltaisin hieron poikaani ja hän taas minua, jos jotain paikkaa särkee. Välimme ovat hyvät ja pystymme puhumaan ihan mistä vaan. Viimeksi tänä aamuna Kauhajoen tapahtumista.

Ai niin, poikani osaa olla myös olla itsenäinen. Osaa tehdä asioita ilman minuakin, esim ruokaa päivisin.

mutta äiti herätti mut silti aamuisin, ja teki usein aamupalat ja ruoat valmiiksi. Asettivat isäni kanssa mulle rajat ja ehdot mm. viikkorahan saamiselle. Sain sopivassa suhteessa vapautta ja vastuuta, minuun luotettiin eikä minua liikaa paapottu, mutten todellakaan kasvanut ihan itsekseni, vaan minusta välitettiin.

Samaan pyrin omien lasteni kanssa.

Mutta mä ainakin puhun kuitenkin. Uskon että jotain ne kuitenkin kuuntelee, ei kaikki mene toisesta korvasta ulos.

Oma teini on aika pahassa iässä ja meillä on taisteltu ja rajoja koeteltu urakalla. Silti me puhutaan ja jankataan asioita ihan niin kuin silloin kun lapsi oli ihan pieni. Sillä verukkella että ei sitä kiinnosta kuitenkaan, ei kannata jättää asioita sanomatta.

Hyvä vaan että teini ei ole häiriöksi ja viihtyy omissa oloissaan: saa äippä ja iskä harrastaa ja tehdä duunia... nyt alkaa olla jo selvillä mitä ne yksin kyhää koneen ääressä. Ajatukset menee aivan sekaisin ..

joko meillä nyt on esimerkkejä tarpeeks?? Gerdt, Auvinen, Saari, ja vielä se puukottaja Keravalta..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat