Vierailija

kolmaskin etunimi. Varmaan 97 % nyt kastetuilla pitää olla kolme etunimeä?

Osaako kukaan selittää??

Sivut

Kommentit (32)

on kolme nimeä.

Mäkin ihmettelen, että mitä se jotakuta haittaa. Nimi on tärkeä juttu, ja se välittää myös perinteitä. Minä ja mies olemme erimaalaisia ja halusimme lapsillemme yhden kutsumanimen, joka käy kaikissa maissa ja sitten yhden nimen molempien sukujen puolelta. Siksi kolme nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kysyivät aikoinaan vanhemmiltaan, että miksi, kun muillakin on ainakin kaksi. Isä oli vastannut, että kun ei ollut varaa antaa enempää.. ;D

ettei vaan tulisi siskolle kateutta tässä asiassa joskus?

Itselläni on kaksi nimeä, veljelläni kolme. Koko lapsuuden ajan olin asiasta katkera vanhemmilleni.

Vierailija:

Lainaus:

jostain syystä pojalle tuli kolme nimeä ja tytölle kaksi. se pojan nimi vain tarvitsi sen kolmannen, ei kuulostanut hyvältä ne kaksi pelkästään. lisäksi saatiin siihen vielä yksi ihana nimi suvusta:) tytölle taas ei sellaista kolmatta nimeä löytynyt, mikä olisi sopinut, ne kaksi kuulostivat yhdessä hyviltä. vaikka olisimmekin miehen suvusta yhden nimen sinne sekaan laittaakin. mutta se ei vaan sopinut minkään nimien kanssa, eikä etunimen kanssa kaksinkaan, joten jää laittamatta. että meillä ei ainakaan mitään sen kummempaa syytä kuin se miltä ne kuulostaa:)

halusimme ehdottomasti lapsillemme kolme etunimeä, sillä maailmassa on niin paljon kauniita nimiä, että haluamme käyttää niistä mahdollisimman monta. olemme myös halunneet lasten saavan suvun perintönimiä " omien" nimiensä lisäksi. meistä kolmen nimen yhdistelmä myös kuulosti luontevammalta, kai siihen on korva tottunut.

minusta paljon ihmeellisempää kuin se, montako nimeä kenenkin lapsella on, on se, että joku jaksaa ääneen ihmetellä jonkun lasten nimien määrää.

Kun laki sallii kolme, niin laitetaan sitten oikein viimisen päälle, mitäpä sitä säästelemäänkään.

Yhden tutun lapsilla on kaikilla kolme moniosaista nimeä, ja kommentoivat muille vain huumorilla, että " Ollaan niin köyhiä, että pitää hyödyntää kaikki ilmaishuvit!" .

Meidän lapsilla on nimiä jokaisella eri määrä. Esikoisella kaksi (suomi+arab.), keskimmäisellä yksi (arab.) ja kuopuksella kolme (arab. + suomi + arab.). Kaksikulttuurisuus antaa oman värinsä lasten nimeämisiin, kun noita isovanhempia ja esikuvia on vähän joka lähtöön.

siskolla ja minulla on kolme nimeä (70-luku), vanhemmillani on kolme nimeä (40-luku) ja isovanhemmistakin (10- ja 20-luku) vain yhdellä oli vain kaksi nimeä?

Sisko sitten antoi vain kaksi nimeä lapsilleen koska miehen mielestä kolme oli pröystäilyä. Go figure.

jostain syystä pojalle tuli kolme nimeä ja tytölle kaksi. se pojan nimi vain tarvitsi sen kolmannen, ei kuulostanut hyvältä ne kaksi pelkästään. lisäksi saatiin siihen vielä yksi ihana nimi suvusta:) tytölle taas ei sellaista kolmatta nimeä löytynyt, mikä olisi sopinut, ne kaksi kuulostivat yhdessä hyviltä. vaikka olisimmekin miehen suvusta yhden nimen sinne sekaan laittaakin. mutta se ei vaan sopinut minkään nimien kanssa, eikä etunimen kanssa kaksinkaan, joten jää laittamatta. että meillä ei ainakaan mitään sen kummempaa syytä kuin se miltä ne kuulostaa:)

Vierailija:

Lainaus:

vanhemmillakin on 3 nimeä, joten lapsikin sai 3 nimeä.

Kaikilla viidellä lapsella kolme nimeä ja ensimmäinen kutsumanimenä.

Lapsilla ikähaitari 34-12v. Mika, Marko, Lasse , Outi ja Tommi!

Kuninkaallisillahan on perinteisesti monta nimeä. Kaipa ääliövanhemmat haluavat prinssilleen ja prinsessalleen oikein kuninkaallisen nimen.

Joskus olemme porukalla miettineet, että kuin se muori jaksoikin keksiä kymmenelle lapselle 3 etunimeä 40-50-luvulla ja ilmeisen pitkälle ilman miehensä apua. Siihen aikaan nimiä ei ehkä pohdittu niin syvällisesti kuin nykyisin. Meille aiheutti kyllä jonkin verran päänvaivaa keksiä ne kolme nimeä vain kahdelle lapselle. Kuitenkin oli alusta asti selvää, että kolme nimeä tulee. Luulen, että kolmeen nimeen olisimme päätyneet ilman tätä suku" rasitettakin" .

Aikaisemmissa vastauksissa oli puhetta siitä, että saman perheen lapsilla yhdellä 2 ja toisella 3 nimeä. Olen törmännyt samaan muuallakin. Olen kai tosi outo tai jotain, mutta minusta saman perheen lapsilla kaikilla tulisi olla sama määrä etunimiä. Asia ei minua mitenkään vaivaa eikä minulle kuulu, enkä yöunia tms. menetä sen takia, mutta olenpahan aina ohimennen ihmetellyt tätä.

Tulevaisuudessa annetaan yhä enemmän vain yksi nimi lapselle.

Me olimme erittäin taviksia, ja lapsillamme on 2 nimeä. En nähnyt yhtään syytä antaa kolmea nimeä. Hiukan harmittaa että annettiin edes ne toiset.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat