Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Toki pitää huolehtia omista lapsista mutta miksi ei uskalleta puuttua naapurin lapsien tekemisiin, puheisiin jne.?

Kun muutin nykyiselle paikkakunnalle aloin heti pyytämään lähellä asuvia lapsen koulukavereita kylään ja sanoin että otappa äiti mukaan niin keitän kahvit. Kahvikupillisen jälkeen on paljon läheisemmät välit ja varmasti uskallan sanoa jos kuulen että hänen lapsensa on sanonut tai tehnyt jotain mikä on kuulostanut erikoiselta. Välillä olen kahvitellut neljänkin äidin kanssa yhtäaikaa ja kaikki sanoneet että tosi kiva nähdä ja jutella niin saa omastakin lapsesta uusia näkökulmia kun kerromme mitä kaikkea lapset on puuhanneet kenenkin luona.

Kommentit (3)

Taidamme asia samalla pikkupaikkakunnalla, nro 2.

Täällä näennäesesti kyllä koko kylä kasvattaa. Papat ja mammat puuttuu ja kaupan tädit huutaviin lapsiin, vaikka tilanne olisi hallinnassa, äidillä hermotkin, mutta täällä ei saa lapset kiukutella, ainakaan julkisestyi.

Päiväkodista pitää lähteä vastaan vinkumatta: äiti tulee portille ja sanoo, nyt mennään, ja lapsi lähtee saman tien: heippa tädit! Aina näin.

Ja sitten se todellisuus, miten naapurit jättävät yksin, ja kun naapurien lapset ei huoli joukkoon, niin ..

Täällä on yleinen harha, että naapurukset samalla kadulla ja aidan takana ovat kavereita. Meillä aitanaapuri ei edes tervehdi. Kun kävin kysymässä yhtä pientä asiaa - menin heidän pihalleen - naapurin rouva ei edes puhunut minulle. Seisoi oven takana, puhui siskolleen, joka taas puhui minulle. En tiedä miksi hän inhoaa minua näin, kun emme ole olleet tekemisissä, Lapset ovat olleet ihan vähän keskenään tekemisissä, mutta sitten heitä on kielletty olemasta minun lapseni kanssa. Alkuun niin, etteivät saa tulle meille sisälle, sitten niin, ettei meille pihalle ja nyt niin, että jos meidän lapsi menee heidän pihalle, lapset lähtee sisälle eivätkä päästä meidän lasta sisään perässään. Ovi kiinni.

Meidän lapsi on juuri 5 v täyttänyt, episodit tapahtui kesällä. Syytä en tiedä.

Toisen naapurin luona omani olisi tykännyt käydä leikkimässä. Kun mummot oli hoitamassa, ottivat lapseni mielellään. Kerran oven avasi äiti itse, naamasta näin, ettei halua meidän lasta sinne, muttei ilennyt kieltääkään. Meille ei saa tämä lapsi tulla, syytä en tiedä.

Ja tämä on siis pienen kaupungin, todela piene kaupungin tapa "koko kylä kasvattaa", "täällä on niin ihanat ja toisistaan välittävät ja lämpimät ihmiset"

Terv. äiti ja itkuinen 1-vuotias, jolta vietiin puistossa taaperokärryt ja kun ojensin tästä vierasta lasta, sain huutavan leijonaemon kimppuuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat