Seuraa 

hei

monella suunniteltu sektio ollut jo RV 38 tai kuitenkin ennen RV 40. onko tähän ollut jotain erityisiä syitä vai vaan se että vauva jo valmis syntymään?

itsellä rv 37+6 nyt ja yli huomenna synnytystapa arvioon...

Kommentit (6)

Ehkä sillä yritetään ettei synnytys lähtisi käyntiin ennen sovittua sektiopäivää ja jouduttaisiin leikkaamaan kiireellisenä.

Omat kaksi lastani ovat syntyneet sektiolla, ensimmäinen käynnistetyn synnytyksen jälkeen kiireellisenä 41+4 ja toinen suunniteltuna 41+2 kun en suostunut käynnistykseen. Lokakuussa olisi taas edessä sektio, ja aion kyllä toivoa että annetaan mennä vaikka pari päivä lasketun ajan yli, tuskinpa se sieltä itsestään lähtee syntymään kun aiemmatkaan eivät ole mitään merkkejä siitä osoittaneet. Onhan se vauvalle parempi että saa olla tarpeeksi kauan kohdussa. Saa nähdä mitä synnytyksen suunnittelussa TAYSissa tästä sanotaan.

Toinen lapseni syntyi sovitulla sektiolla 40+1 ja kolmas lapseni olisi leikattu sovitusti rv 39+5 mutta vauva päätti lähteä syntymään jo rv 38+6.

Eli Naikkarilla ainakaan ei ole annettu sektioaikoja kovin varhain. Mutta olen myös kuullut että monet on leikattu tosiaan jo rv38 nurkilla? Naikkarilla ovat mulle perustelleet että vauvan on hyvä pysyä mahdollisimman lopuun saakka masussa ja jos synnytys alkaa ennen sovittua sektiota tehdään kiireellinen sektio kuten mulle tuo kolmas sitten tehtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta sektion syystä ensisijaisesti riippuu koska tehdään. Jos syynä on lantion ahtaus, perätila tai lapsen koko, ajoitus on siellä LA:n tietämissä. Jos syynä on esim. etinen istukka, tehdään sektio n. rv 37, koska vudot ja istukan irtoamisen riksi lisääntyy viimeisten viikkojen aikana. Myös raskaushepatoosin vuoksi synnytys kojo käynnistetään tai tehdään sektio jo ennen rv 37, koska jostain syystä hepatoosissa sikiökuoleman riski moninkartaistuu rv 37 jälkeen.

Tämä on ensimmäinen suunniteltu sektio kaksi aiempaa ovat olleet kiireellisiä. Vielä ei leikkauspäivää ole tiedossa, mutta kätilö äitipolilla sanoi, että sektio tehdään n. viikko ennen la:ta.

Eilen kävin neuvolassa, siellä juttelin sektiosta terveydenhoitajan kanssa. Olin aika yllättynyt kun terkka sanoi, että jos synnytys käynnistyy itsestään enne sektio aikaa olisi sektio jopa helpompi tehdä! Silloin verenvuoto on monesti vähäisempää kun kohtulihas on pinkeämpi. Ihan järkeen käypää, mutta kun minäkin luulin, että sektio aika on juuri siksi ennen La:ta, että synnytys ei käynnistyisi itsestään!

Mammuutti 31+6

sektioaika pyritään antamaa mahdollisimman lähelle laskettua aikaa, että vaavi on varmasti kypsä syntymään, mutta kuitenkin hieman aiemmin ettei synnytys ehdi käynnistyä, näin minulle sanottiin KAKS:issa

itselläni on juuri takana suunniteltu sektio rv36+6. Syynä tähän ajankohtaan oli etinen istukka, joka vuoteli parisen viikkoa säännöllisen epäsäännöllisesti. Lisäksi asiaan vaikutti lapsen perätila.

Tämä oli tays:ssa. Kaikki meni oikein hyvin ja kotona ollaan oltu nyt viikon päivät!

T jepuli ja poika 14vrk

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat