Seuraa 

Heippa

Tulevana äitinä tutustuin varmuuden vuoksi tuttipulloihin. Emma pulloissa näytti olevan pyöreä tuttiosa ja Ainulla oli litteä. Kumpi kannattaisi ostaa? Osaako joku auttaa vaikeassa valinnassa. Jotenkin se pyöreä näytti enemmän nänniltä, mutta toisaalta ajattelen, että kun Ainu on niin tunnettu merkki, niin täytyyhän sen olla hyvä. Miten on?

Kommentit (9)

luottanut ainuun. Meillä on useampi sen merkkinen ja sopivat ainakin kaikki osat yhteen keskenään. Litteä tutti on ihan hyvä, koska jäljittelee rinnan muotoa lapsen suussa (?) Jotkut lapset tykkäävät kuitenkin pyöreistä tuteista ja saahan niitä ostaa ainuunkin erikseen.

Meillä on ollut käytössä Ainun pullot. Niitä käytettiin jo lastenosastolla joten olivat tutut ja turvalliset kotonakin (lasta ei juurikaan ole imetetty, vaan ollut aina pulloruokinnassa). On ollut kätevää, kun tutteja on saanut joka marketista.

Meillä on ollut alusta saakka myös Aventin ja Merritotsin pulloja, mutta vauva ei koskaan pitänyt niistä vaan ruokailu sujui paremmin Ainuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

korjatkaa, jos oon väärässä.. mutta mun käsittääkseni ainu ja emma on molemmat vaan maahantuojia. eli ostavat eri firmoilta tuotteita ja myyvät sitten omalla logollaan (eli eivät itse valmista mitään ja siis samoja tuotteita saatetaan myydä muualla eri nimellä.) Näin ollen, joku merkin tuote voi olla oikeinkin hyvä ja toinen taas ei.. EI nyt ihan liittynyt asiaan.. mutta siis tarkoitukseni ei ollut edellisessä viestissä mollata kaikkia ainun tai emman tuotteita jos vaikka niiden pullot ja pumput ei mielestäni olekaan niin kummoisia ;)

Meillä oli molempia, muttei oikein toiminut.. maitoa tuli liikaa tai liian vähän jne. Emman koliikkipullo ihan hirveä.. miljoona osaa ja sitten falskasi väleistä. ostin siten Aventin pullot.. olleet tosi hyvät. Nyttemmin niihin saa liitettyä nokkamukin kahvat ja nokan ja vellitutin :) ja nämähän myös koliikkipulloja, eli ei mene suotta ilmaa vauvan vatsaan.

Ja siitä ainun hyveellisyydestä.. omalla kokemuksella ainun rintapumppu ei ainakaan toiminut täällä.. eli jos rintapumppua hankkimassa, niin siinäkin suosittelen sitä aventia :)

Minun lapsillani on ikävä taipumus pulautella paljon joten hyvän pullon hommaaminen oli melkoisen tutkimuksen tulos. Emma pullosta tuli aivan liikaa tavaraa kerralla -> hirmu pulauttelut ja jatkuva nälkä. Velli pulloina ainu on hyvä.

Mutta PARAS on minun mielestäni avent. Pulauttelut on vähentyneet huomattavasti ja vauva todella tykkää tutti osan mallista. Aika nännin oloinenhan tuo on. Myöskin ne lisäkahvat ja nokkamuki osat jotka voi myöhemmin liittää ko.tuttipulloon, mahdollistavat sen että kaapissa ei tarvitse olla miljoonaa tuttipulloa ja nokkamukia.

Minulla on AVentin rintapumppu myös. Avent isis, käsikäyttöinen. Oli kyllä todella hyvä kun sitä käyttelin.

Nämä tietenkin on vaan minun mielipiteitäni, kokeilemalla se hyvä löytyy ja aina jos joku pullo ei käy niin kyllä se varmasti jollekkin muulle sitten käy. Esim. annoin ystävälleni emman pullot pois.

Kannattaa ostaa vaiks yksi jokaista ja kokeilla. Sillä tavalla löytyy se vauvan suuhun sopivin!!!

on yhtä suuri kuin muukin lastentarvikeviidakko :) Jos ap on kuitenkin hankkimassa tulevalle vauvalle varmuuden vuoksi tuttipulloa, niin suosittelisin pysymään edullisissa marketin pulloissa. Eihän sitä vielä tiedä millainen vauva on tulossa. Ehkäpä pulloa ei tarvitakaan. Käytäntö sitten näyttää mitä tarvitaan.

Meillä on kokeiltu molempia merkkejä ja emman pullot on sopineet pojalle parhaiten. Meillä poika on pelkällä pulloruokinnalla ja välillä hotkii ruokaansa. Emman pullojen tuttiosa on kolmella eri virtauksella. En toki tiedä onko aivan paikkansa pitävä, mutta meillä syödään emman pulloista parhaiten. Ainun pulloista tulee meidän pojalle liian nopealla vauhdilla ruoka. ja sen olen emman pulloista huomannut, että jos vauva ei ime niin maitoakaan ei tule. Ja meillä päin ainakin emman pullot ovat halvempia kuin muut pullot.

-Hanna ja poika pian 2kk-

...ja samalla muutkin " perinteiset" , mukaanlukien äp:n pullon. Tilalle ostin kokeiluun eri merkkisiä venttiilipulloja.

Meillä on hotkiva vauva ja Ainulla ei ole tarjota mitän järkevää vaihtoehtoa pullon tai tutin suhteen.

Koetulokset:

Avent (Stockmann) 1-tutti on mun mielestä paras pikkuvauvan tuteista. Ilmanotto pullossa toimii hyvin. Aventeissa on myös suht vähän osia, mikä helpottaa tiskeissä. Välikansi puuttuu kokonaan, koska korkki sulkee tutin reiän. Paras vaihtoehto, koska lypsän ja haaveilen Avent Isis-pumpusta.

NUK venttiilipullo (Prisma) on muuten hyvä, mutta sen mukana tuleva tutti ei käy ainakaan vielä. Sis. 5 osaa.

MAM ultivent (Prisma) on huonoin, ilmanotto ja kierteet ei meinaa toimia. Siinä on 5 osaa pestäväksi. Tuttikin meni vaihtoon, Aventin tutti sopis muuten, mutta pullon saa hampaat irvessä vääntää kiinni, ettei vuoda. Tässä on litteä, mutta pieni tutti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat