Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

kaikki pitkäaikaistyöttömät, karseet luuska ämmät, tupakoitsijat niin lähihoitajiksi. Luoja mua varjelkoon kun tulen vanhaksi.

Kommentit (8)

Ja ne " pilipali" tyypit jotka pääsivät seulan läpi jollain keinoin, niin ovat keskeyttäneet jo opintonsa, ei ne joita ei kiinnosta ala, niin käy tuota koulua tai saatikka hakeudu alan töihin.

Mikä tahansa onkin syy työttömyyteen, niin lähäriksi saa jokainen ruveta. Pakkokin on.

Se nyt kuitenkaan ei ole ammatti, joka sopii jokaiselle, päin vastoin. Mitä silläkin voitetaan, että meillä on muutaman vuoden kuluttua kasassa tuhansia lähihoitajia, jotka ovat täysin työhönsä sopimattomia, ja vastahakoisia sitä edes tekemään. Se jos joku on työ, jossa tarvitaan sitä kuuluisaa kutsumusta!

Mutta hei, mitä sillä loppujen lopuksi on väliä? Lähäriluuserithan hoitaa vaan vanhuksia ja pyyhkii niiden perseitä, sama se on kuka sitä tekee, tärkeät asiat ovat muualla.

T: Katkera lähihoitaja, joka itse valitsi ammattinsa aikanaan vapaaehtoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli ei niihin koulutuksiin kuitenkaan ihan kaikki " luuskat" pääse.

Ja sinä kun olet niin fiksu, niin sinulla taitaa olla myös korkeakoulutustausta takana, eli voit kustantaa sit vanhana itsellesi omahoitajan tai yksityisestä hienostopaikasta hoitopaikan.

niin heidän työtään ajetaan myös alas koko ajan. Siihen suuntaan ollaan menossa, että lähihoitajat eivät enää kelpaa edes sairaaloiden vuodeosastoille, ja heidän tehtävänsä rajoittuvat entisestään.

Rumasti sanottuna heille jää se takapuolien pyyhintä, kaikki muu kuuluu sairaanhoitajille. Näin kai pakko ollakkin, kun lh-" aines" koko ajan huononee ja huononee.

Päiväkodeissa saa kanssa työskennellä käytännössä kuka vaan, pph:ksi kelpaa ihan kuka tahansa, jos lähäri, niin se on jo suurta plussaa!

Minusta hyvä ja tarpeellinen koulutus on menossa alas kovaa vauhtia, ja jotakin olisi tehtävä ja pian.

Tuo " vanhusten pyllyjen pyyhkiminen" on halventavaa- sekä lähihoitajien ammattikunnalla että vanhuksille itselleen.

Muuten olen itsekin sitä mieltä, että on todella typerää " pakottaa" pitkäaikaistyöttömiä tuohon ammattiin, se _on_ pelottavaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat