Vierailija

että olen totaalisen kypsä kotiäidin hommiin ja valmis työelämän haasteisiin?

Siskot rakkaat auttakaa!!

5v kotiäitiyttä takana ja nyt aion hakea erästä paikkaa, jota on ' haettava' ettei ainakaan myöhemmin harmita ettei tullut edes yritettyä (vaikka en työtä saisikaan). Haluaisin takaisin aikuisten ja ' ihmisten' pariin. Rakastan lapsiani yli kaiken ja olen nauttinut myös kotonaolosta. Nyt olisi kuitenkin aika tehdä jo jotain muuta...

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija:

Lainaus:

Mutta haluan työnantajan tietävän, etteivät kotivuodet ole olleet minulle mitään lusmuamista, vaan että olen ihan oikeasti oppinut niistä jotain ja itsestäni myös.

Ja toisaalta, en kuulu enää siihen ryhmään joka heti kohta jää äitiyslomalle ;)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minäkin vuoden masennuksesta toipumisen aikana opin vaikka mitä, mutta en kirjoittanut oppimaani hakemukseen.

Esim. sen, että suosta noustaa aina kuten vieteriukko ja että en anna vastoinkäymisten musertaa itseäni.

Hae työtä, mutta keskity TYÖN kannalta tärkeisiin asioihin.

Ja onhan sulla koulutus. Ja ole valmis ottamaan lisää hanttihommia näin alkuun, etenkin jos on sellainen työnantaja, jolla on etenemismahdollisuuksia. Kun pääset taloon sisään, voi vakuuttaa työnantajan eri tavalla kuin ulkopuolelta tulemalla.

En korostaisi tai perustelisi kotiäitiyttä, toteaisin sen vain nykytilanteeksi. Ja sen, että olet valmis ottamaan haasteista vastaan ja panostamaan työhösi. Ja että olet oma-aloitteinen, osaava ja yms... (kotiäitiyden vuoksi tai kotiäitiydestä huolimatta)

Googlaa työhakemusmalli - löydät hyviä versioita, joista saat vinkkejä. Jaarittelu on pahinta, mitä voit tehdä.

Ja minun ei olisi mikään pakko mennä töihin, hoitovapaalla voisin olla vielä 2 vuotta. Mutta kaipaan jo muuta :)

ap

Vierailija:

Lainaus:

Mun mielestä tuo kolmosen ehdotus on aika hyvä just sen takia, että kertoo ihmisen oikeasti haluavan töihin eikä vain " joutuvan" kun hoitovapaa loppuu.

Liirumlaarumit kotona olemisen kehittävistä vaikutuksista kiinnostavat aniharvaa työnantajaa ja vain korostavat sitä, että olet ollut vuosikausia kotona etkä työelämässä.

Keskity haettavaan tehtävään ja unohda kotiosuus. Miksi haluat tehtävän, miksi sinä olet hyvä hakija? Jos perusteena on, että kaipaat haasteita kotiäitiyden jälkeen ym. ympäripyöreää niin samalla hakemuksella voisit yhtä hyvin hakea Mäkin kassalle kuin toimitusjohtajaksi. Ei varmasti vakuuta valitsijaa. Keskity olennaiseen, mitä paikkaa olet hakemassa.

Onnea matkaan!

ja munkin mielestä kolmosen ehdotus ainakin erottuu positiivisesti joukosta. Ei kotiäitiys mikään maailman ainoa sisältö ole, mutta ei siihen pidä negatiivisesti ja vähätellenkään suhtautua. Tosiasia on, että äitiys opettaa.

Rautaiset hermot, hyvän stressin-ja paineesietokyvyn, mainion organisointikyvyn ja taidon pitää kymmenen palloa ilmassa samanaikaisesti. Ja nyt palat halusta päästä soveltamaan näitä taitoja työelämässä.

Eihän kai nyt ap mitään romaania ollutkaan kirjoittamassa kotiäitiysvuosistaan. Esim. tuossa yhdessä ehdotuksessa, olisko ollut se kolmonen, kuitataan kahdella lauseella viiden vuoden kotiäitiys! Mun mielestä siinä ei ole yhtään liikaa, jos ei hakemukseen muuta laita! Eri asia, jos joka paikassa muuten alkaa korostaa kotiäitiyttään, mutta ei kai ntässä nyt siitä ollutkaan kyse.

Minäkin opin opiskellessa pitkäjänteisyyttä ja ryhmässä työskentelyä, mutta en silti kirjoita sitä työhakemukseen. Vuoden pituisella sairaslomalla opin sisukkuutta ja hyppimän yhdellä jalalla 100m, mutta sitäkään en kirjoita hakemukseen.

Älkää sekoittako elämänvaiheita ja työelämää toisiinsa. Yhdellä lauseella voit kuitata paljon, kokonainen kappale kotiäitiydestä ei ole kovin silmiinpistävä meriitti ellei valitsija ole vankkumaton kotiäitiyden kannattaja (siis nainen, joka on ollut itse pitkään kotona). Todennäköisyys tähän on melko pieni.

Edelleen kannattaa miettiä tarkkaan, mitä ominaisuuksia ja osaamista kannattaa korostaa suhteessa haettavaan työhön. Mitä työ vaatii, miksi haluat juuri sen työn? Tarkkuutta hakemukseen, joku asia jonka nostat erityisesti esille. Kaikki kaavamaiset streesinsietokyvyt ja nopeat oppimiset pois, niillä et erotu massasta mitenkään.

Ja etten ole ihan seniili, vaikka viimeisimmät vuodet onkin kuluneet lapsetn kanssa ;)

ap

Vierailija:

Lainaus:

Työntantaja olettaa kyllä sinun olevan innokas ja kiinnostunut, jos haet paikkaa. Se on ikäänkuin perusoletus. Sitä ei tarvitse kertoa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat