Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen oikeustieteen opiskelija ja kuulemma pulaa fiksuista ja pätevistä alaluokkien opettajista.

Kommentit (16)

rehtoreihin, mutta tämän vinkinhän saitkin jo.

He ylläpitävät koulun sijaislistaa ja soittelevat sijaisille aina kun äkillinen tarve on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eli et saa itse valita. Tuntipalkka kattaa vain opetustunnit, eli jos olet pidempään ja joudut suunnittelemaankin itse, et saa siitä erikseen korvausta.

muodollisesti epäpätevät ovat alalla suosittuja, koska niille ei tartte maksaa yhtä paljon kuin meille päteville.

T: työtön luokanopettaja

siellä on lappu pöydällä mitä pitää tehdä. Opettajan oppaissa on paljon vinkkejä, joita pitää noudattaa. Pidemmissä sijaisuukissa olisi parempi olla vähintään alan opiskelija tai esim. pidempään kouluavustajan töitä tehnyt.

Työttömälle: päivän tai parin sairaslomasijaisuuksiin lyhyellä varoitusajalla on useimmissa paikoissa vaikea saada yhtään ketään, saati sitten pätevää sijaista! Mieluummin kuitenkin hankitaan joku vaikka epäpätevä, ettei toisten opettajien tarvitse sijaistaa luokkaa OTO:na jolloin kärsii sekä oman että sijaistettavan luokan opetus. Oletko ilmoittautunut koulujen sijaislistoille, itse olin jatkuvasti menossa päivä siellä toinen täällä -menetelmällä vaikka kaupunki, jossa sijaistin, oli tosi hankala työnsaannin kannalta noin muuten. Niiden lyhyiden sijaisuuksien tekeminen oli konsti saada niitä ns. " suhteita" ja sitä myötä pidempiä sijaisuuksia ja lopulta virka.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat