Vierailija

Olen siis lähes aina kylmissäni. En polta (tai no, poltan joskus baarissa ollessani ja seurassa, kuitenkin ehkä enintään 5-10 tupakkaa kuukaudessa), liikun säännöllisesti (pilatesta ja jazz-tanssia 2-5 kertaa viikko), olen pienikokoinen, mutta en anorektinen: syön hyvin ja riittävästi, rasvaprosenttini on normaali, kilpirauhas-kokeet otettu n. puolitoista vuotta sitten...

Mistä ihmeestä voi johtua se, että olen AINA ihan jäässä. Nenä on jääkylmä lähes aina (ei niinkään sormet ja varpaat), ja yleiskylmä olo koko ajan. Kotona oleskelen fleece-asussa, villasukissa ja villapaidassa kun mies on t-paidassa. Kesähelteillä kun muut jopa valittavat ahdistavaa kuumuutta, olen vain tyytyväinen, että kerrankaan ei palele. Joka päivä otan mahdollisuuksien mukaan pitkän kuuman suihkun tai käyn lämmittelemässä saunassa ihan vaan siksi, että suihkun/saunan aikana ja noin tunnin sen jälkeen en ole kylmissäni. Sitten taas olen.

Nytkin istun kotona fleece-housuissa, neulepaidassa ja villashaalin alla, ja olen kylmissäni! Poikani viereissesä huoneessa nukkuu ohuessa trikoo-pyjamassa, ja kun kävin kohentamassa hänen peittoaan, huomasin, että hän on ihan hiessä...

Apuja?!

Kommentit (7)

Epäilen, että syöt liian terveellisesti. Elimistö tarvitsee myös rasvaa. Lisää sitä ruokavalioosi niin johan loppuu kylmääminen. Jo repliikkisi " en ole anorektinen" paljasti asian oikean laidan, jota varmaan itsekin olet epäillyt. Oletko oikeasti alipainoinen? Mikä on BMI?

Repliikkini " en ole anorektinen" , ei kuitenkaan ilmaissut mitään tukahdettua psyykistä tilaa, vaan juuri sitä tosiasiaa, että olen aina saanut selitellä painoani. Olen 30v. äiti-ihminen, mutta kooltani pieni hippula.

Ruokailutottumukseni ovat kuitenkin ainakin omasta mielestäni sieltä terveimmästä päästä: En juuri koskaan syö ähkyä, mutta en ikinä pidä itseäni nälässäkään. Rakastan ruokaa, ja sen laittamista. Minulle se on osa kulttuuria, vapaa-aikaa ja seuraelämää. Meillä syödään sekä mausteisia ja kevyitä kasvisruokia että kermaisia kastikkeita ja rasvaisia lihoja. Rakastan suklaata ja leivonnaisia ja syön niitä hillityissä määrin päivittäin kahvin kanssa. Missään nimessä en syö " liian teveellisesti" ja ruokavaliossani on kyllä rasvaakin omiksi tarpeiksi...

Noista kilppareista sen verran, että muistan olleeni tällainen vilukissa jo useamman vuoden. Siis jo kauan ennen kuin 1,5 vuotta sitten kilpparit otettiin. Pitäisiköhän ne kuitenkin ottaa uusiksi? Mutta miksi sitten silloin ei ollut mitään häikkää kr-arvoissa, kun kuitenkin jo silloin palelin koko ajan?

Voiko palelemiseen olla jotain muita syötä kuin alipaino, kilpirauhasarvot, liikunnan puute tai tupakointi?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Etenkin nukkumaan mennessä pitää olla paksut sukat ja pitkähihainen pyjama, välillä vielä siihen päälle fleece - siis nukkuessa peiton alla... En ole laiha, bmi jotain 21-22. Tällä hetkellä harrastan lähinnä hyötyliikuntaa, mutta aikaisemmin liikuin aika paljon, ja hikoilin runsaasti jumpatessa, spinningissä tms. Kilpparikokeissa en ole koskaan ollut. Täytyy varmaan harkita.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat