Vierailija

28 vuotias, kolmen lapsen äiti.

Olen NIIN suunnattoman vittuuntunut hormonaaliseen ehkäisyyn - mikään ei minulle sovi syystä jos toisesta. Kumin kanssa en ala enää tämän ikäisenä pelaamaan. Menkat kuparikierukkaa ajatellen jo nyt tosi runsaat, eli ei sekään käy.

Mies ei halua mennä itse sterilisaatioon, joten minun kai on mentävä, että saadaan ehkäisy kuntoon.

Kysymys kuuluukin, tietääkö kukaan palstalaisista, saako sen kuinka helposti alle 30 vuotias, kun lapsia minulla kuitenkin jo tuo kolme?

Kommentit (4)

Sterilisaatio on ainoa ehkäisymenetelmä, jota säädellään lailla. Niin miehen kuin naisenkin sterilisaation saamiseksi hakijan tulee täyttää ainakin yksi seuraavista edellytyksistä:

Hakijalla on yksin tai puolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta.

Hakija on täyttänyt 30 vuotta.

Raskaus vaarantaisi hakijan henkeä tai terveyttä.

Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot.

On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika.

Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy rajoittaisi vakavasti hänen kykyään hoitaa lapsia.

Valtaosa sterilisaation valinneista pariskunnista on tyytyväisiä menetelmään. Sterilisaatiolla ei ole tiedettyjä fyysisiä vaikutuksia sukupuolielämään, mutta noin 2-7 % kertoo siitä olleen ongelmia toimenpiteen jälkeen. Noin 5 % katuu tehtyä toimenpidettä. Puolison kuolema, avioero ja lapsen vakava sairaus ovat raskaustoiveen muuttumista ennustavia riskitekijöitä. Jos sterilisaatiota harkitsevalla on parisuhdeongelmia, toimenpidettä ei tulisi tehdä. Katuminen on myös sitä todennäköisempää, mitä nuorempana sterilisaatio on tehty. Alle 30-vuotiaana steriloiduista joka kolmas on ajoittain katunut päätöstä ja joka kuudes hakeutuu sterilisaation purkuun. Purku palauttaa hedelmällisyyden kuitenkin vain noin puolelle. Tästä syystä hakijalle tuleekin korostaa, että sterilisaatio on pysyvään raskaudenehkäisyyn tähtäävä toimenpide, jonka purkaminen on poikkeustapaus. Purkaminen on myös sterilisaatiota huomattavasti vaativampi toimenpide eikä sen saatavuus varsinkaan varttuneella iällä ole taattua.

Ja vielä linkki:

h t t p : / / w w w . t o h t o r i . f i / ? p a g e = 3 6 6 9 2 9 2 & i d = 5 3 1 7 7 2 2

Harmi ettei teillä mies voi mennä toimenpiteeseen. :(

Meillä mies on menossa. Juuri siitä syystä että se on hänelle pienempi toimenpide (kuin naiselle), joten ei halua ottaa turhaa riskiä, että minä menisin.

Hei!

Minulle eivät suostuneet tekemään sterilisaatiota vaikka meillä on kolme lasta ja ehkäisyvaikeudet. Ikää on 28v. ja lääkäri pitää minua liian nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olisi kai miehenkin aika kantaa välilä vastuu ehkäisystä, vaan kun vissiin pelkää rukka miehisyytensä puolesta! ;)

No, kait se on ite sitten mentävä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat