Vierailija

Kahdelta lapselta olen luovuttanut: eka kerralla 122 l ja toisella kerralla 170 l. Lasten ikäero on alle 2 v.

Jos meille vielä lapsia suodaan, niin varmaan jatkan urakointia. Tosin edetään tilanteen mukaan.

Sivut

Kommentit (53)

Miksi ihmeessä valehtelisin? Mikä ilo minule siitä olisi, että täällä anonyyminä valehtelisin mokomasta.

Mutta en kyllä ole kehdannut kenellekään kertoa kuinka paljon olen oikeasti maitoa luovuttanut - siis naamat vastakkain. Olen kyllä kertonut että luovutin maitoa ja esim. anopille sanonut että yhden kuukauden maitotili oli 500 e, mutta todellista luovuttamani maidon määrää en ole kehdannut keroa kuin äidilleni, sisarelleni, miehelleni ja tyttärelleni.

Tahdon vaan kertoa, että tälläinen voi olla mahdollista jollekin muullekin. Ihan oikeasti.

Ja kiitos kiitoksista, kyllä ne lämmittävät - vaikka toisaalta enhän minä ole mitään itselleni tai lapselleni korvaamatonta luovuttanut. Sain vain maitoa tulemaan niin paljon, kun päätin ottaa työn työnä.

ap.

Minulla heruu nyt jo niin paljon päivittäin(vaikka raskaus puolessavälissä), että jos tätä tahtia jatkuu niin varmasti luovutan! :D Tähän päädyin tosin jo ennenkuin tiesin että maidosta maksetaan...lisäraha ei olisi pahitteeksi meidänkään opiskelijaperheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Rintani eivät kuitenkaan kestäneet pumppua vaan olivat vähän väliä ruvella. Ilmeisesti myös vauvan imuote oli vähän väärä, joten olin jatkuvassa rikkinäisten rinnanpäiden kierteessä. Olisin kovasti halunnut luovuttaa, mutta aina kun sain maitomäärän kasvatettua sopivaksi, menivät rinnanpäät rikki. Jos meille vielä kolmas lapsi tulee, niin ehdottomasti haluan taas yrittää.

Hatunnosto sinulle, ap! Pumppujen steriloinnissa yms. oli tosiaan oma hommansa, mutta saa siitä onneksi ihan kivasti rahaa ja hyvää mieltäkin. :)

eli on täysin verotonta tuloa. Samaa kuin poimisit puolukoita tai käpyjä :D

Ja tosiaan, mä lypsin joka päivä n. litran verran ylimääräistä ja omat lapset imetin täysin. Eka lapsi oli täysin rinnalla käytännössä 7 kk, toiselle alettiin maistattelemaan 5 kk:n jälkeen, mut 6 kk:n iässä alkoi syödä ihan mainittavia määriä.

Ainakin minulla tuo kysyntä loi tarjontaa äidinmaidossa. Toki söin kuin hevonen, että se pikkuisen pienentää nettoansiota...

ap

Minä en kyllä steriloinut omalle lapselleni osia. Pesin vain, eikä mitään tullut. Luovutusmaito on tosin eri asia.

Olisin mieluusti luovuttanut, mutta masennukseni ja lääkkeet estivät. Oma lapseni sai kyllä rintamaitoa 8kk. Ensimmäiset 3 kk lypsettyä, sen jälkeen alkoi imemään.

Itselläni oli rinnat jo iltaisinkin niin tyhjät, että hyvä kun oma lapsi sai siitä riittävästi. Usein joutuikin antamaan vielä vastiketta päälle.

Join vettä ja tankkasin, mutta silti maitoa ei tullut enempää. Pumppaamallakin sain korkeintaan sen desin tai pari ja sitten kun aikaa kului nekin määrät alkoi vähetä.

Raja on yleensä se 3 kk. Mutta nykyään luovuttajia on aika vähän ja kun homma toimi hyvin, maitoa tuli paljon eikä laadussa ollut moitteen sijaa, niin eka kerralla luovutin reilu 5 kk ja toka kerralla tasan 6 kk.

Eli riippuu sairaalan luovuttajatilanteesta! Joillain paikkakunnilla luovuttajia saattaa olla hyvinkin, siksi ei tarvetta antaa kenenkään luovuttaa yli 3 kk:a.

Maksetaan yeisesti 17 e/l, sairaalakohtaisia eroja on jonkin verran.

Vierailija:

Lainaus:

Sitä voi luovuttaa heti! Itse aikoinaan sain sairaalasta pumpun lainaan ja luovutin vain tuon 3kk! Muutimme silloin paikkakuntaa ja ilmeisesti muuttohässäkkä aiheutti että enää riitti vain omalle vauvalle!

Testit tehdään, nykyään HIV, tupakka ja lääkkeet, liekö jo muutakin.

Hyvät rahat ja hyvän mielen siitä saa. Omakin keskoseni saanut luovuyeyyua maitoa ja olen todella kiitollinen kuka vaivan näkee!

Me aikoinaan asuimme niin lähellä sairaalaa että vein itse!

että ilman korvausta ei viitsisi. Totuushan se on.

Kiitos sinulle ja kaikille muille luovuttajille. Olen synnyttänyt kolme yli 4,5kg poikaa ja ensipäivät pojat ovat huutaneet ruokaa muualtakin kuin äidin tisseistä. Sitten kun äiti on päässyt poikien vauhtiin mukaan, niin maitoa olisi kyllä riittänyt, mutta asumme 100 km sairaalasta ja olisi pitänyt linja-autoasemalla toimittaa maidot kylmälaukuissa. Viime kesänä siinä helteessä... Ei kuulostanut kovin varmalta ja oli hankalan oloista muutenkin.

20 ihmettelinkin että kuka kysyi ja mistä ihmeen varotuksesta :)

Markka-aikaan hinta on kuulemma ollut jo 100 mk, joten ei ole juuri h noussut. 20 e/l on kyllä mukava summa.

kirjoittelen tästä juuri siksi, että joku muukin saattaisi löytää saman keinon hankkia lisätuloja äitiyslomalla. Meillä mies oli ISO apu. Ilman miehen henkistä ja käytännön apua (lypsykoneen steriloinnit, lasten hoito sillä aikaa kun lypsin) en olisi tähän pystynyt. Yhdessä on rahat " törsätty" .

ap

Jos ap lypsää jatkuvasti, maidontuotanto kasvaa samassa suhteessa. Ei sitä maitoa ole mitään tiettyä määrää rinnoissa, vaan sitä valmistetaan koko ajan kysyntää vastaava määrä.

ja ei se lypsäminen vienyt kun 5-10 minuuttia ja litra maitoa pullossa.

Välineet, kädet ja rinnat piti tietysti pitää puhtaana, mutta niin tekisin muutenkin.

Oma lapseni sai ensimmäiset elinpäivänsä luovutettua maitoa, ja kitos siitä luovuttajille, sillä uskon sillä olleen suuri merkitys lapselleni. Itselläni kun maito nousi viikon päästä synnytyksestä rintoihin, ja todellakin vain nousi. :( Ei jäänyt. Eli vaikka kuinka imetin ja imetin, lypsin ja imetin. Yritettiin nostaa uudestaan lääkkeillä jne. Niin tipan tippaa ei tullut 2kk jatkuvan yrittämisen jälkeen.

(Tottahan toki lapseni sai tuona aikanajokaisen imetyksen päätteeksi sitten korviketta.)

Kun meillä kaikilla ei tule, vaikka kuinka imettäisimme taikka lypsisimme. :(

Onneksi meitä ei taida olla kuin n.5%.

Jos joskus vielä saan lapsen, ja minulta tuleekin maitoa, niin varmasti sitä luovutan jos vain mahdollista.

peruin luovutus sopimukset ja sitten maidon tulo lisääntyi, kun paranin.

En kyllä enää edes hakeutunut luovuttajaksi. Vaikka siitä " helposti" rahaa saikin.

mutta kun omakin lapsi on luovutettua äidinmaitoa ensipäivinään saanut, niin sen arvon ymmärtää ihan eri lailla.

Eikä tosiaan ole ihan mitätön tuo rahasumma, on sillä saatu hommattua kivaa jos toistakin meidän perheelle!

ap

Itse en ymmärrä, että miksi maitoa suorastaan tyrkytetään täysiaikaisen ja terveen vauvan synnyttäneille. Minulla maito nousi molempien lapsieni kanssa neljäntenä päivänä synnytyksen jälkeen. Sitä ennen vauvoilla ehti olla kiljuva nälkä toista vuorokautta. Saivat molemmat korviketta (eli sairaalassa se oli peptidi-tuttelia) nälkäänsä. Ilmoitin, että lapsilleni ei saa antaa luovutettua maitoa. Uskoin, että lapseni saivat tarvittavat vasta-aineet minulta heruneista terni-tipoista ja korvikehan vie nälän ihan ok. Jos en olisi vahtinut jokaista pullollista, niin olisivat monesti VAHINGOSSA antaneet luovutettua maitoa. Ärsyttävää, kun ammatti-ihmiset tunaroivat noin. Tuntui, että eivät ymmärtäneet, että tämä oli tärkeä juttu minulle ja lapselleni, ettei luovutettua maitoa anneta. Ojensin sitten nuo valmiiksi lämmitetyt pullolliset pois ja tolkutin ettekö usko, muista vai mitä kun yritätte näitä pulloja antaa LUKEEHAN TAHTONI PAPEREISSAKIN. Lääkemääräystenkin kanssa ollaan huolellisia, mutta tämän luovutetun maidon kanssa ollaan tekemässä hoitovirheitä... Luovutettu maito on pastoroitua, tiedän. Pastorointi vähentää taudinaiheuttajia, mutta ei tuhoa niitä tyystin. EN TAHDO siirtää luovuttajan tautihistoriaa vasta-aineiden muodossa omalle terveelle vauvalleni. En ottaisi vertakaan itselleni vastaan, jos esim synnytyksessä tulisi veren hukkaa, paitsi henkeä pelastavassa tarkoituksessa. Anemiasta ja väsymyksestä haluaisin toipua ihan ilman luovutettua verta. Luovutettu maito on siis nesteenä paljon muutakin kuin ravintoa ja siksi en sitä varauksetta annakaan lapselleni antaa. Monet äidit vaan ovat niin ihastuneita siitä, että heidän täysi-aikaiset vauvansa saavat luovutettua maitoa. Mistä jäisitte paitsi, jos antaisitte korviketta?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat