Vierailija

Kun asia tuntuu olevan tapetilla ja kaikki kertovat, että " minä olin aikoinaan kamalalla pph:lla hoidossa" . Tämä on jotain 70- tai 80-lukua otaksun? Mutta kertokaapa ihan oikeasti omalle kohdalle sattuneet tapaukset, jossa pph on kohdellut OMIA lapsianne huonosti?

Kommentit (26)

Joskus jään kahville hakiessani lasta (ollaan myös kavereita). Niin hoitotäti sanoo aina, että " ihmeellistä, kun meidän lapsi kiusaa teidän lasta aina, ku sä tuut hakeen lastasi. Ei se koskaan muullon kiusaa" Ja paskanmarjat. Tuntuu, et hoitajien penskat on kaikista pahimpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

(Eikä tajuttu, että kiellettyä tietenkin sekin). Eräänä aamuna mieheni vei alle 2-vuotiasta lastamme hoitajalle. Oven avasi vieras mies (hoitaja oli yh) ja sanoi, että NN ei ole kotona, lapsi pitää viedä varahoitoon. Mieheni vei. Varahoidossa eivät tienneet mitään, Soitin pph-ohjaajalle samantien. Hoitaja otti yhteyttä minuun samana päivänä ja kertoi, että miesystävänsä oli pahoinpidellyt häntä niin, ettei hän kehdannut tulla ovelle. Pyyteli kovasti anteeksi. Onneksi olimme juuri muuttamassa, joten vaihdoimme muutenkin hoitopaikkaa, mutta oli kyllä todella järkyttävää.

Se oli tosi usein kankkusessa tai sit se vei penskat varahoitoon läheiseen päiväkotiin eikä ilmoittanut perheille. Joskus se oli aamutakissa iltapäivällä keittiössä syömässä kylmää hk:n sinistä ku lasta haettiin. Muksut oli keskenään pihalla. Ja ne oli tosi pieniä lapsia ja siinä lähellä oli joki. Aamulla se usein oli nukkumassa ku lapsia vietiin. Sen ukko oli työttömänä himassa ja ne röökas sisällä. Sit se eukko sai kauheita kilareita lapsille, nipisteli, tukisteli ja paistoi dino-lelut paistinpannulla... Ihan pimee. Se oli ollu vuosikaudet kunnallisena pph:na, sai kyllä sitten loparit viimein. Huhuh.

mutta samalla tädillä oli hoidossa saman ikäinen kuin omamme, ja sitä toista lasta mollasi meille jatkuvasti, kertoo hakiessamme lastamme, aina ensin mitä pahaa ja outoa tämä toinen lapsi on tänään tehnyt ja sitten lähes yltiökehui omamme...(josta päättelin että meidät ja meidän " hellantelttu" on vastaavasti haukuttu muille)

meidän lapsemme oli jo oppinut saman asenteen, eli kertoi myös aina hänet haettuamme mitä pahaa X tänään teki (esim laittoi tarrat väärinpäin kirjaan tms vähäpätöistä), sanoimme aina hänelle että täti ehkä vaan luulee Xn olevan tuhma, kyllä sinä voit hänen kanssaan leikkiä jne,

kerran täti kysyi kun haimme lastamme, että " no, kerropas kuka oli tänään taas tuhma" ja omamme vastasi heti " X oli" ...

tämä toinen lapsi on ulkomaalainen ja epäilen että tädin asenne johtuu osin siitäkin,

omaa lasta täti kehui aina ja yllytti meidän lastamme leikkimään vaan omansa kanssa _kahdestaan_ ja laittoi tämän " hylkiön" puuhailemaan jotain yksin tai jäähylle, jotta " kiltit lapset saisivat leikkiä rauhassa" , meidän kuullemme sanoi lelupäivänä " älä sitten anna X:n katsoa leluasi ettei se riko sitä kun on niin kova näpeltämään tavaroita" , siihen vastasin että jos hajoaa niin ei voi minkään mutta kyllä sitä saa muutkin katsoa.

Tämä X asuu aika lähellä meitä ja mitä olen tuolla puistoissa tms häntä nähnyt, niin ihan normaali leikkivä lapsi taitaa olla, huonommin vaan puhuu suomea kuin ikätoverinsa...

pph on mollannut myös tämän lapsen vanhemmat, koska puhuvat niin huonosti suomea ettei heille viitsi/voi antaa palautetta päivänkulusta...

Lapsemme oli vain väliaikaisesti ko tädin hoidossa, ja jätimme hänen esimiehelleen palautteen/kantelun tästä eriarvoisesta kohtelusta ja vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta...

Ja vielä negaa antaisin siitä että videoita taidettiin katsoa aikalailla (vaikka kiisti) ja täti ei tykkää ulkoilusta (sanoi itse suoraan) eli oli päiviä jolloin ei käytykään ulkona.

Hoitajan mies oli kotona koska heillä oli vammainen poika jota he molemmat hoisivat (minun ja veljeni lisäksi). Hoitaja kun teki kauppareissun niin mies lupasi laittaa veljeni ja minut päikkäreille...eri huoneisiin. Karkasimme monesti hoidosta ja huusimme ettemme tahtoneet mennä sinne. Äitini jäi kotiin kolmen kk kuluttua.

Nyt minulla on kaksi ihanaa poikaa jotka aloittavat päiväkodin kesäkuun alussa.

Tuollaisia paskoja pph:ta on kaikkialla....niillä kun ei ole mitään alan koulutusta eikä kukaan heitä " vahdi" millään lailla!

Veljeni lapsi (2v) joutui seisomaan nurkassa 2 h kun oli ottanut rasvapurkin, eikä saanut koko päivänä ruokaa. Onnekis hänen isosiskonsa (6v) osasi kertoa tämän veljelleni.

Antavat heidän leikkiä keskenään ojassa (jonka syvyys keskellä n.40cm) ja itse juoruvat selät lapsiin päin n.50m päässä.

Lapset olivat hieman reilu 2-vuotiata. :(

Minä jouduin komentamaan lapset sieltä ojasta pois. Hoitajat eivät edes korvaansa lotkauttaneet.

Pitäisi taas tehdä heistä ilmoitus.

(Aikaisemminkin tehty yhdestä; nyt hänellä ei hoidokkeja).

Kunnallisista voi ilmoittaa päivähoitikeskukseen, taikka vaikka lähimpään päiväkotiin --> sieltä opastavat.

Ja yksityisestä sossuun, heidän vastuuhenkilö/yhteyshenkilö siellä.

Hän oli siellä kaksi kuukautta. Mikään ei sujunut, hoitopäivät olivat yhtä kaaosta ja lapsi huusi aina suoraa huutoa kun hain häntä hoidosta. Tästä pph veti sellaiset johtopäätökset että lapsi on hänellä mieluummin kuin kotonaan. Pph rikkoi jatkuvasti vaitiolovelvollisuuttaan, puhui siis muiden lasten asioista minulle jatkuvasti, voin vain kuvitella mitä kulmakunta " tiesi" meidän surkeista kotioloistamme - lapsihan ei halunnut lähteä illalla kotiin... (Ei tullut ollenkaan mieleen että lapsi reagoi ja protestoi vanhemmilleen jos päivän aikana on tapahtunut ikäviä asioista.) Yhtenä päivänä kun olin hakenut lapsen hoidosta hän kertoi hoitajan läpsineen häntä. Tämän jälkeen en enää lasta vienyt hoitoon vaan hänelle järjestyi " kriisipaikka" päiväkodista. Päiväkotiin siirtymisen jälkeen raivarin yms. loppuivat heti, oli ihanaa kun hoidosta hakiessani hän huusi " äiti" ja juoksi iloisena portille vastaan. :' )

Jälkeenpäin kuulin ettei lapseni ollut ensimmäinen joka oli otettu kesken kauden tältä hoitajalta pois - mutta oli viimeinen. Muut ryhmässä olleet kai jatkoivat aikansa ja seuraavana syksynä tällä hoitajalla ei ollut enää yhtään lasta hoidossa.

Tein aloituksen asiasta, kun luin niitä parjauksia ketjusta " älkää olko sinisilmäisiä perhepäivähoitajien suhteen" . Haukkumisia kyllä tuli ja kerrattiin omia lapsuudenaikaisia pph-kokemuksia. Mutta aika vähiin taisivat jäädä nämä tämän päivän huonot kokemukset. Mistä te sitten keksitte syyn parjata juuri pph:a? Odottelen lisää käytännön kokemuksia 2000-luvulta!!!!

Vanhemmat väittävät polttavansa vain parvekkeella. En oikein usko, koska niin vahva tupakanhaju on. Lapsi vielä tosi pieni. Onneksi meillä ei kukaan polta, joten ainakin 8 tunnin ajan hän on jotain muuta kuin passiivinen tupakoitsija :(

nyt en kysellyt mitään 70-luvun tapahtumia vaan teidän omien lastenne huonoja hoitokokemuksia pph:lla. Niitä ei tunnu oikein löytyvän????

Missä tämä ko. pph oli? Kuulostaa nimittäin varsin tutulta. Omat lapset eivät ole hänellä olleet, mutta miedän taloyhtiössä asuu juuri kuvailemasi työhistorian omaava pph. On myös koko taloyhtiön tietotoimisto ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat