Vierailija

Äänestäminen kannatti!!!

Sivut

Kommentit (35)

Juuri yh:t, isot perheet ja opiskelijat ovat kipeimmin toimeentulotuen tarpeessa. Tulot parikymppiä korkeammalle -> toimeentulotuki pienenee samalla summalla.. Huijausta sanon vaan. Kaikki raha päätyy lopultakin taas rikkaille.

Lapsilisiin ja kansaneläkkeisiin korotuksia, sosiaaliturva uudistuu

Julkaistu: 15.4.2007 22:46

HELSINGIN SANOMAT

Lapsilisiä korotetaan kolmannesta lapsesta alkaen 10 euroa 2009 alkaen.

Hallitusohjelma lupaa muun muassa 10 euron korotuksen lapsilisän yksinhuoltajakorotukseen ensi vuodesta.

Äitiys-, isyys- ja vanhempainpäivärahojen sekä sairauspäivärahojen vähimmäistasoa kaavaillaan korotettavaksi työmarkkinatuen tasolle 2009.

Isyysvapaata harkitaan pidennettäväksi kahdella viikolla vuonna 2010. Kansaneläkkeitä korotetaan 20 eurolla ensi tammikuusta.

Vanhustenhoitoon hallitus lupaa muun muassa kotihoidon lisäämistä ja koko maahan kattavan ikääntyneiden neuvonta- ja palveluverkoston.

Yksityisen hoidon tukea nostetaan 160 euroon ja lasten kotihoidon tukea 20 euroa kuukaudessa 2009.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meille ei tule mitään näistä edellämainituista korotuksista.

Keskituloisille jää palkasta käteen 40¿, sen saa mies, mutta pienituloisena mulle ei siitä paljon iloa ole.

Että enpä paljon hehkuttaisi.

Meillä on kolme lasta, joten lapsilisä nousee 10 euroa, muuten emme uudistuksista hyödy itse, koska lapset on jo tehty.

Silti minusta on hyvä, että uudistuksia tulee. Alimpien päivärahojen nosto työttömyysturvan tasolle on tosi hyvä juttu, samoin isyysvapaan pidennys. Opintotuki ja tulorajat nousevat vihdoin (ja tähän lisähuomautuksena, ei vaikuta enää meidän perheeseen). Veroalet otan ilolla vastaan. Tuloverotusta edelleen kevennetään. Eläkkeiden verotusta kevennetään. Perintöverotusta vihdoin uudistetaan.

Rahat ovat valtiollakin rajalliset, joten ei yksi hallitus pysty mahdottomia tekemään. Mielestäni hallitusohjelmassa on otettu hyvin ja laajasti huomioon eri tilanteissa olevat kansalaiset. Pitää vaan ymmärtää, ettei kerralla voida yhdelle ryhmälle antaa satasia kuukaudessa lisää - muut eivät saisi mitään!

Kaikkea ei voi kerralla saada. Tällä kertaa hallitusohjelma vaikuttaa hyvältä. Pitää pystyä ajattelemaan laajemmin, kuin vain sitä omaa napaa juuri sillä tietyllä hetkellä. Eiköhän tulevaisuudessa ole kiva, jos eläke ei mene kokonaan veromaksuihin, ja jos vanhemmilta saa pienen perinnön, verottaja ei iske siihen heti kynsiään...

Siellä on kuitenkin kolme muutakin puoluetta, joten tuskin tuo pelkästään kokoomuksen ansiota on. Entäpä jos tilanne on jopa sellainen, että nuo kolme muuta puoluetta ovat ajaneet nämä asiat hallitusohjelmaan?

sillä lapsemme saavat osinkoa noin 300 ¿/ vuodessa. Tuloverotus alenee, joskin aika vähän. Kolmas lapsemme saa ruhtinaalliset 10 ¿ lisää lapsilisää. (tämän 10 ¿ olisin kyllä suonut kaikille!!)

Lisäksi perintöverotus alenee, mikä valitettavasti koskettaa lapsiperheitäkin, ainakin osaa heistä...

sillä välin, kun varkaat tekevät työnsä. Se ruuan alvin alennus ei tule näkymään kuluttajille, eivätkä viljelijät tule saamaan yhtään enempää rahaa. Se menee KESKOn ja vastaavien optioihin sekin raha. Voi olla, että päästömaksut tekevät joistain työttömiä, koska rekat vievät paljon polttoainetta. Rikkaat hykertelevät, koska uudet vähän saastuttavat autonsa välttyvät ajoneuvoverolta, mutta matti meikäläinen maksaa autoilustaan yhä enemmän, koska vanha auto aiheuttaa enemmän päästöjä, mutta uuteenkaan ei ole varaa. Tontteja vapautetaan hyväveli-kerhon kamuja varten, jotta saavat itselleen hienot linnat.

Mistä sellaista olet kuullut?

Ja lasketaanko työttömyystukea? Mun mielestä siitä saisikin irroitaa lapsiperheiden hyväksi. Työttömyystuki on kohtuuttoman paljon suurempi kuin esim. hoitovapaalla olevan tuet.

Eipä nuo näy sellaisen ihmisen arjessa, joka asuu ydinperheessä parin lapsen kanssa, ja jotka kunnallisessa päivähoidossa. Eli siis tavisten arjessa. Jos lapsi on yksityisessä päiväkodissa tai on juuri jäämässä äitiyslomalle, niin sitten suurin vaikutus. Mulla ei tunnu missään, tavikset on unohdettu.

Lainaus:

Mistä ap päättelee, että hallituksen kaavailemat parannukset lapsiperheiden asemaan ovat kiinni juuri siitä, että kokoomus on hallituksessa? Siellä on kuitenkin kolme muutakin puoluetta, joten tuskin tuo pelkästään kokoomuksen ansiota on. Entäpä jos tilanne on jopa sellainen, että nuo kolme muuta puoluetta ovat ajaneet nämä asiat hallitusohjelmaan?

Noista kolmesta muusta puolueesta kun keskusta ja rkp olivat hallituksessa jo viime kaudella... Ja vihreät nyt ovat ajaneet lähinnä perustulomalliaan, joka onneksi ei näyttäisi menevän läpi.

saisi alinta työttömyyskorvausta nauttiva 32e päivässä ilman lapsikorotusta. Eikös se kotihoidontukikin ollut ennen jossain 500-600e kieppeillä ennen? Palautettaisiin nyt edes siihen vanhaan 1990 -luvun tasoonsa.

Vierailija:

Lainaus:

Ja lasketaanko työttömyystukea? Mun mielestä siitä saisikin irroitaa lapsiperheiden hyväksi. Työttömyystuki on kohtuuttoman paljon suurempi kuin esim. hoitovapaalla olevan tuet.

Kun MULLE ei tule mitään uutta ja MÄ en hyödy tästä mitään, ei MEILLE ainakaan ole tulossa mitään rahaa.

Voi jeesus sentään. Musta on hyvä, että jotkut oikeasti lisätukea tarvitsevat sitä saavat, esim. kansaneläkkeitä ja opintotukea nostetaan. Itse en varmaan ole saamassa mitään helpotuksia, jos sitten ruoan alvin lasku ei tunnu ruokalaskussa. Mutta ei haittaa, mun maailmassa on muitakin kuin minä itse ja mun perhe.

Taisitte äänestää sosialisteja, juttunne kuulostavat just siltä.

Ei sitä hyvää hyvyyttä poistettu 7% omavastuutakaan asumiskuluista toimeentulotuessa ihan vain sattumalta viime syyskuussa. Kai se oli epätoivoinen yritys saada joku köyhäkin äänestämään.

Meille ei ainakaan tuo yhtään mitään! Lapsilisän korotus koskee vasta kolmatta lasta - meillä on kaksi. Isyysvapaan pidennystä emme tule enää tarvitsemaan, kun lapset on jo tehty. Ruoan arvonlisäveron alennus menee kauppiaiden pussiin. Pöh!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat