Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten ihmeessä jo jotku tietää paljonko saa palautuksia/mätkyjä?

Vai onko tää sama homma kuin " uih, miten ihana uusi 2007 ä-pakkaus on, se on nyt Kelan sivuilla..." -lukenut täällä tammikuusta lähtien.

Kommentit (19)

Veroilmoitukset lähetetään sitä mukaa kuin ko. henkilöiden verotus saadaan alustavasti toimitettua. Jos ei mitään " outoa" , niin ilmot tulee alkuvaiheessa ja todellakin aviopuolisot ja avopuolisot joilla lapsia tulee miehen mukaan (siis aakkosjärjestyksessä). Verotusta käydään läpi valmisteluryhmittäin ja niissä aakkosjärjestyksessä miehen nimen mukaan. Valmistuminen riippuu oman tilanteen lisäksi myös ko. toimiston henkilökunnan tahdista/lomista/riittävyydestä/asiakkaiden määrästä. Eli jossain tehdään nopeampaa, jossain hitaampaa eri syistä johtuen. On siis alueellisia eroja, mutta alueiden sisälläkin eroja juuri sitten tietyn henkilön oman tilanteen takia.

Huolestua voi vasta jos omaa esitäytettyä ilmoitusta ei ole huhtikuun loppuun mennessä tullut, se on takaraja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meille.

Tiedän aina tuleeko palautuksia vai mätkyjä, koska seuraan tosi tarkasti verotustani. Pyrin siihen ettei tulisi kumpiakaan, usein tulee palautuksia koska joku työnantajista (teen silpputyötä) on ottanut verot lisäveroprosentilla kun olisi pitänyt käyttää perusprosenttia.

Itse olen välillä saanut viikkoja ennen oman veroehdotukseni kuin mies. Lapsien veroehdotukset tulevat myös miten sattuu, joskus samaan aikaan mun tai mieheni veroilmoituksen kanssa.

tonttu tulee takaisin.

en muista kuka kertoi seuraavansa tarkkaan verotustansa ettei tulisi mätkyjä eikä palautuksia. mikä vika niissä palautuksissa on? meillä ainakin mieluummin vedetään liian isolla prosentilla koko vuosi jotta saadaan jouluksi kiva " bonus" eli ne vuoden aikana kertyneet verot. se on vähän kuin säästäisi joka kuukausi pikkuisen talteen joulua varten :)

siskoni joka asuu samalla paikkakunnalla on saanut jo omansa samoin vanhempani 80km päässä. kovasti ootan jo (tai sitten en jos mätkyjä tulee... =( )

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat