Vierailija

Sakuista ei ole muuta kuin harmia. Tulin tähän tulokseen.

Sainpas tässä ebay urani (3 vuotta) ekat ja vikat striket (3 kappaletta). Kaikki saksalaisilta myyjiltä.

1. strike.

Ostin BIN-kohteen 23.3 ja jäin odottamaan myyjän yhteydenottoa. Noh, odotan edelleenkin. Laitoin myyjälle VIISI kyselyä, missä kysyin postikuluja. Ei mitään vastausta, ei sähköpostitse eikä myöskään sinne kohteeseen ilmaantunut postikuluja. Kunnes sitten viikko sitten myyjä antoi mulle alertin ja kappas, kappas. Ne postikulut oli ilmaantunut kohteeseen, kun eilen tarkistin tuon, mutta myyjän tiedoissa oli tietenkin pelkästään hänen saksalaiset tilitietonsa, IBAN ja BIC koodeista ei ollut tietoakaan, mutta itse kohteessa ei ollut mitään mainintaa tuosta (siis niin, että " myyjä on lähettänyt invoicen tms." ). En sitten älynnyt tarkistaa tuota kohdetta joka päivä, ensimmäiset kaksi viikkoa tarkistin sen. Ja eilen myyjä oli sitten laittanut striken, vaikka vastasin heti tuohon alertiin ja pyysin niitä tilitietoja.

2. Voitin myös tämän kohteen 23.3 ja jäin odottamaan postikuluja. Ei mitään. Myös tämänkin myyjä oli laittanut ne postikulut vasta viime viikolla sinne (perjantaina). Hän laittoi mulle alertin ennen pääsiäistä ja perjantai-iltana sitten sen striken.

3. Ostin tämän kohteen BIN-kohteena 25.3. Myöskään tältä ei ole tullut mitään vastausta kyselyihini (myyjän tiedoissa oli väärä IBAN tunnus). Hän laittoi mulle viime perjantaina alertin ja eilen tuli sitten strike. Ja koska tuo oli kolmas strike, mun tunnus suljettiin.

Kysyn aina nuo postikulut ennen kuin huudan ja niin tälläkin kertaa, mutta nuo kaksi myyjää laittoivat niin ympäri pyöreän vastauksen silloin (ja lupasivat tarkistaa ne postikulut, jos voitan kohteen).

Sinne meni 150 positiivista palautetta (kaikki palautteet oli positiivisia) kuin kankkulan kaivoon. Ja mulla on 6 kohdetta vielä matkalla. Eli jos ne katoaa postissa tms. en voi tehdä asialle mitään :(

Sivut

Kommentit (30)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tein nimittäin just pari minuuttia sitten tuon Item not received valituksen ja sain ilmoituksen, että valitettavasti emme korvaa mitään, koska summa oli 23 dollaria (huutosumma + pk:t oli siis 17 dollaria), mutta voitte tehdä kuitenkin tuon valituksen ja ebay sitten katsoo pitääkö myyjälle tehdä mitään vai ei.

Eipä ne poista edes strikeja, vaikka ostajalla olisi mustaa valkoisella maksustaan. Pari kaveria sai turhaan striken, vaikka olivat maksaneet tuotteen ja lähettivät siitä todisteet ebayn yp:hen, mutta nuo eivät tehneet asialle mitään.

ap

Vierailija:

Lainaus:

aina Paypalilla, ja se on sun turva silloinkin kun tavara ei tule tai siinä on jotain vikaa, ihan sama mistä maasta ostat. Ja postikulut on aina tiedettävä ennenkuin huutaa, ja huudetaan vaan 100% positiivisen palautteen omaavilta. Ja ebayn koko sopimusteksti kannattaa ehdottomasti lukea läpi, ni tietää oikeutensa, ja sen kuka on vastuussa mistäkin, ja sitä et ole tehnyt.

Sattumoisin, en tarvitse mitään ohjeita miten ebaytä käytetään...

Ja paypal mulla on, sillä olen maksellut nuo muut huudot. Mutta harva saksalainen myyjä hyväksyy paypalin, koska tuo money transfer on A)yksinkertainen ja B) halpa.

Ja noilla myyjillä oli pelkkää positiivista, kyllä mä katon keltä huudan!

ap

pay palissa.. miehellä ei ensin meinanut kortti kelvata, mutta hiehen tili oli silloin tyjä joten siirsin mun tililtä miehelle muutaman euron ja sitten kotin liitos pay paliin onnistui... meillä molemminlla sampo-tilit

en ole koskaan saanut laitettua mun korttia tuonne, vaikka sen pitäisi käydä sinne. Eli joudun pyytäämään jotain muuta maksamaan mun paypal tilille rahaa. Ja maksan sitten tuolle ystävälliselle sielulle vaivan palkkaa muutaman euron. Pankkisiirto on puolestaan ilmainen.

ap

ilmeisesti mun onni... :) joo ja tosiaan punta on kallis, mutta kyl sieltä jotain ihan halvallakin irtoo... jenkeistä miinusta on toimituksen kesto ja mahd. tullimaksut... :( t. 2 (ei onnex viel oo mikään mennyt tulliin)

ja sitähän sä et tiennyt, kun menee yli ajan olisit voinut ottaa yhteyttä ebayhin ja ilmottaa et mitään ei oo kuulunu. Ja jos on niin hölmö et huutaa sellasilta jotka ei halua käyttää paypalia, ni ei voi ku kattoo itteensä peilistä ja todeta kenessä on vika.

Mä kyrsiinnyin noihin britteihin, kun ne ottaa niin järkyn isoja postikuluja (tai siis, Punnan takia ne tuntuu isoilta).

Ja mitä noihin myyjien postikuluihin siis tulee. Tiesin kuinka paljon ne postikulut on suunnilleen ja myyjäkin antoi sen saman summan arvioksi, mutta eivät siis olleet ihan varmoja asiasta.

ap

toi pay pal ottaa ihan suoraan tilitä sen rahan euromääräisenä... mulla visa electron... mikä kortti sulla sit on jos ei käy pay paliin? mulla isoin tilaus jenkeistä oli (kiitos postikulujen) sellanen disney cars puinen leluhylly jossa 9 muovilaatikkoa.. se maksoi postikulujen kera joku 120 dollarii.. kesti melkeen 4 viikkoo sen saapuminen mutta ei kuitenkaan tulliin mennyt... tais tulla jonain laivarahtina :) t. 2

Mulla on Sammon sekä Nordean VE, mutta kumpikaan ei kelpaa. Olen yrittänyt liittää noita ties kuinka monta kertaa ja koko ajan tulee sellainen viesti, että kyseinen kortti on jo liitetty toiseen pp tiliin ja plaa, plaa. Olen ottanut myös paypalin " asiakaspalveluun" yhteyttä, mutta mitään vastausta ei ole koskaan tullut.

ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat