Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Huomenna on tulossa pari ihmistä kuulemaan mun shahadan. Mies on tietysti riemuissaan. Mulle on nyt iskenyt viime hetken panic. Seuraako tästä kuitenkaan mitään hyvää? Mielipiteitä, kommentteja?

Sivut

Kommentit (200)

Mutta ei nytkään hyvä ole. Siis onko mua nyt vaan huijattu pahemman kerran. Mitä kaikkea mies voi mun osalta päättää ja käskeeä mun tehdä, jos olen muslimi, en kai mä lakkaa suomalainen olemasta. Voi kun mun tarvitsisi saada jokin kiinnekohta johonkin uskoon, niin tää olisi niin paljon helpompi kestää ja tietää, mitä pitäisi tehdä.

Mies tuli viime yönä töistä kotiin. Selkeesti on vihanen, ei oikein puhunut mitään ja nyt taas lähti ulos. Siis mitä tässä nyt pitäis tehdä, mulla muutenkin tunteet ovat raskaana menneet ihan laidasta laitaan ja nyt vielä tämä.



Mutta sen mä nyt tiedän, että muslimiksi en ala. Ja oikein sanoi tuo musliminainen, että mies voi muslimina käyttäytyä kuten haluaa. Ja niin se nyt tekeekin. Mutta mun ei tarvitse sitä hyväksyä ja katella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eivät kristityt olekaan sen parempia ihmisiä kuin muutkaan. Pahuutta löytyy kaikkialta mutta jos sitä pahuutta on jonkun uskonnon määräyksissä niin silloin ihminen voi tehdä pahaa hyvin mielin ja sitä on myös vaikeampi vastustaa.



Se pappi just sanoi, että koska kaikki tarvitsevat pelastusta, niin kaikki tarvitsevat myös kasteen ja pelastajan. Ja että jokaisen kannattaa huolehtia vain omasta suhteestaan pahaan ja Jeesukseen joka yksin pelastaa pahasta. Että ei pidä katsoa ihmisiin vaan Jumalaan ja mitä siellä näkee, niin sen perusteella päättää.



Kristinuskossa minä näen Jeesuksen joka lupaa pelastaa vaikkein oikein ymmärrä miltä ja miksi.



Islamissa minä näin ensin suuren Jumalan, mutta vähitellen aloin nähdä myös Jumalan rangaistuskäskyt ja että niitä voi antaa paitsi Jumala myös ihminen. Ja että Jumala ei ole luvannut pelastaa.



Ei liene vaikea valita näiden väliltä.

Voisiko joku krisitty selittää minulle, että miten Jumala voisi sallia ristiinnalulitsemisen ja sen näyryytyksen ja kaiken sen kärsimyksen omalle pojalleen? Islamin selitys ristiinnaulitsemisen tapahtumille on paljon loogisempi kuin kristinuskon. Islamin mukaan Jumala ei koskaan satuta henkilö joka on hänelle niin rakas kuin Jeesuskin oli, olihan hän yksi tärkeimmistä profeetoista.



Toivon sinulle AP, että tutustut vielä islamiinkin. Mitään päätöstä ei kannata tehdä " lonkalta" , tota kai pappi on puhunut sinulle vaikka mitä, samoin saisit yhtä vetoavat vastaukset muslimilta. Meitä muslimeita on moneen lähtöön aivan kuin kristittyjäkin, eivät kaikki oel tuomitsemasssa muita, kaikki eivät edes käytä huivia.



Islamin ja kristinuskon suurin ero on juuri tämä Jeesuksen rooli. Voiko Jumalalla olla poika? Koraanin mukaan Jumala ei ole syntynyt eikä hän ole synnyttänyt, kristinuskossa 1=3=1, (asia, josta en itse ota tolkkua).



Älä käänny islamiin miellyttäksesi miestäsi, olet hänen kansasan mennyt naimisiin ja hän on sinut hyväksynyt ei-muslimina. Käänny jos tunnet sen oikeaksi vaihtoehdoksi. Ei se elämä siitä kääntymisestä niin kauheesti muutu, opiskeltavaa tietenkin tulee, mutta ei sitä ROoamakaan päivässä rakennettu, miehesi opettaa sinulle varmasti pari suuraa, että opit rukoilemaan, sitten vaan pikkuhiljaa opiskelemaan lisää.



Uskossa ei ole pakkoa.



Tosiasia kuitenkin on, että ne asiat olivat kunnossa jo silloin, kun tapasimme. Minut on jo edellä leimattu tyhmäksi ja kouluttamattomaksi, mutta kumpikaan ei pidä paikkaansa. Jos minä olsii ollut portti Suomeen, niin olisin kyllä jättänyt miehen siihen paikkaan. Minä seurustelin ja avioiduin kunnollisen, työssäkäyvän ja maallistuneen laillisen oleskelijan kanssa.



Kiitos teille 70 ja 71 sanoistanne. Käsitän kyllä, että keskustelu jonkun uskovan kanssa on nyt tarpeen. Minulla vaan ei ole oikein ketään omasta takaa, eli kyllä sinne kirkolle vaan täytyy mennä. Minulla on ollut uskovainen mummu, ja häntä yritän nyt ajatella ja muistella myös paljon.



Sille joka kyseli näistä islamin tosiasioista, niin kyllä olen ollut niistä tietoinen. Jotenkin olen vaan ajatellut, etteivät ne koskisi minua. Nyt olen käsittänyt, että tällä päätökselläni olisin myötävaikuttamassa siihen, että yhteiskunta muuttuisin sellaiseksi, että ne alkaisivat koskea minua ja muitakin. Tähän en halua sekaantua. Ja tosiaankin, lapsiini ei kajota vahingoittavasti ja jo se riittää syyksi vetäytyä poispäin islamista.

Yksinhuoltajana ja työttömänä kahden lapsen äitinä pärjään. Meillä on hyvä sosiaaliturva.



Liittymisesi uskontoon tapahtuisi vääristä syistä ja se olisi synti.



Jäi kiinnostamaan tuo Jeesuksen sieppaus - mistä tuon repäisit?

Vierailija:

Lainaus:


Sitä vaan, että parin kuukauden päästä meillä on jo lapsi, joten mitään pitkiä riitasessiota ei nyt tarvitsisi tulla. Jos tämä menee näin, niin mun on pakko lähteä loppuajaksi äitin luo ja ehkä vielä vauvan syntymänkin jälkeen olla siellä vähän aikaa. Mä en kohta pysty kaikkeen ihan yksin ja tää on mun eka lapsikin, sitäpaitsi.




Mun mies muuten lähti menemään siinä vaiheessa, kun aloin odottaa esikoistamme. Emme olleet aviossa silloin, se tuli paljon myöhemmin.



Voi olla ihan hyvä mennä äidin luo viimeisten viikkojen ajaksi - toisaalta linja mieheen päin on hyvä pitää reilusti auki. Voisitkohan kysyä mieheltä asiasta, mitä mieltä hän on - sujuuko rauhallinen yhteiselo synnytyksen kynnyksellä ja kotiutumisen jälkeen?



Oman mieheni kanssa huomasin joskus, että oma kiihtymiseni oli hänelle aivan liikaa. Opettelin siis puhumaan erittäin rauhallisesti, vähän hiljaisellakin äänellä, mutta äärimmäisen napakasti. Jos minulle tuli vähänkin sellainen olo, että nyt ukko ei kuuntele tai ymmärtää ehkä tahallaankin väärin, sanon asiani uudestaan taas ja taas, ja joka välissä kysyn varmistusta, että onko ymmärretty, onko jotain epäselvää, mitä ei tajua.



Usein huomasin, että tilanne pysyy hallinnassa, jos itse istun mukavasti pehmeällä tuolilla tai sohvalla. Pyysin miehen viereeni istumaan, mahdollisimman lähelle. Jos olin seisomassa liian avoimessa tilassa (keittiö, eteinen, olohuone), aloin takoa seinää tai pöytää, heitellä tavaroita ja osoittaa ovea.



Mieti omalla kohdallasi, mitä sinä nyt toivoisit mieheltäsi. Miten haluaisit tilanteenne kehittyvän? Mllaisena sinä näet teidän yhteiselämänne tulevaisuuden, kun se olisi sinun näkemyksesi mukaan mukava ja onnellinen tulevaisuus? Jos mies ei nyt ole valmis avautumaan, voit sinä kertoa omista tunteistasi ja toiveistasi kuitenkin.

He eivät harrasta esiaviollista seksiä, ei petä, ei mene armeijaan opettelemaan tappamista jne.



AP:n kannattaisi ottaa yhteyttä Jehovan todistajiin, jos kaipaa elämäänsä kunnon uskonta, jossa ei ole mitään epäselvyksiä. He tuntevat raamatun ja noudattavat sen oppeja.

Imaami ei voi selittää olemattomiin oikeutta neljään vaimoon ja profeetan veritekoja. Eikä Jeesuksen nappausta ristiltä kesken kaiken.



Ja minä en ole kuullut mitään islamia vastaa siltä papilta. Minä sain neuvon, että Jeesukselle ei saa kääntää selkää ja se ohje on nyt ainoa selvä juttu mulle koska näin minä itsekin olen ajatellut vaikka en ihan niin ole sitä osannut sanoa. Ja islamiin kääntymällä mä sen käännän.



Ja luuletteko, että Jumala jotenkin nautti Jeesuksen ristimisestä. Senhän tappoi siinä paitsi poikansa niin myös itsensä. Ja sen se teki vapaaehtoisesti niin Jumalana kuin Jeesuksena minunkin sijasta. Ja tälle mun sitten pitäisi pyllistää teidän mukaan?

Mua alkoi taas itkettämään ihan hulluna täällä. Jos mä nyt vaan pystyisin rauhoittumaan ja selvittämään asioita.



Kun nyt ei ole yhtään rakentava olo. Ajattelin jo aamulla, että jos mies olisi vaivautunut kysymään multa että mitä mä toivoisin ja miten asia ratkaistaisiin, niin mä olisin varmaan sanonut että kääntyisi itse kristityksi ja kävisi kasteella. Jäi onneksi sanomatta, mutta se on mitä mä nyt ihan oikeasti eniten toivoisin.

Agnostismi

Wikipedia

Loikkaa: valikkoon, hakuun



Agnostismi on tietoteoreettinen ja maailmankatsomuksellinen kanta siitä, että jumalasta, jumalista tai yliluonnollisista olennoista tai niiden olemassaolosta ei voida saada tietoa.



Agnostismi voi viitata myös laajemmin uskonnollisiin väittämiin esittäen, että uskonnollisista väittämistä ei yleensäkään voida saavuttaa täysin varmaa tietoa puolesta tai vastaan. Tässä merkityksessä agnostismi on eräänlainen skeptismin muoto joka keskittyy uskonnollisiin väitteisiin. Sanaa agnostismi käytetään välillä myös muista kuin jumalaan liittyvistä asioista puhuttaessa. Sanan merkitys on tällöin sama: katsottaessa puheen aiheena olevan asian olevan sellaisen, ettei asiasta voida saada tietoa.



Termin agnostikko otti käyttöön Thomas Huxley vuonna 1869. Sitä on käytetty kuvaamaan niitä ihmisiä jotka eivät ole vakuuttuneita tai eivät halua sitoutua käsitykseen, että olisi yliluonnollisia olentoja. Agnostikko yleensä katsoo, että hän ei voi sitoutua ateismiin tai mihinkään uskontoon, koska hänellä ei ole tarpeeksi tietoa uskontoon tai uskonnon kieltämiseenkään liittyvistä asioista.



Sana agnostismi tulee kreikan kielestä a (ei) ja gnosis (tieto). Agnostismia ei tule sekoittaa tulkintaan joka nimenomaisesti kieltää gnosiksen oppijärjestelmän eikä gnostilaisuuteen. Nämä ovat uskonnollisia käsitteitä joita ei yleensä liitetä agnostismiin.

Mies on sanonut, että suhteemme ei tästä muutu, että voin tapailla ihmisiä kuten ennenkin, mutta kun olen lueskellut msn-ryhmiä, niin vähän alkaa mietityttään, että ihanko noin on. Tiukkaa väkeä tuntuvat olevan suomalaiset musliminaiset.

Vierailija:

Lainaus:


Eli jos minä olen kristitty, mun pitää oppia elämään tietoisuudessa että mies on joutumaisillaan helvettiin ja mies taas on sitä mieltä, että minä aikoinani käryän siellä.




Korinttolaiskirjeestä: " Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä."

Pikemminkin on niin, että mies haluaa kelvata Allahille ja haluaa, että minä kelpaan myös, lapsesta puhumattakaan.



Arvatkaa harmittaako, kun tämä koko uskontujuttu tuli ihan puskista, mistään tällaisesta ei ollut merkkiäkään seurustellessamme.

koska odotat lasta. Jos joudut muuttamaan saat sen helposti koska olet raskaana. Muista että kunnalla on tukimuotoja joten hae sieltä apua tarvittaessa.



Tietysti toivon että miehesi ymmärtää että sinulla on päätösvalta henkilökohtaisiin asioihisi.



Varmaan tiedät että muslimeilla on käsitys että kaikki syntyvät lapset ovat syntyessään muslimeja , järjetöntä toki mutta niin ne kuvittelevat , joten ongelmia lapsen suhteen voi olla tiedossa.



Suomessa on laki onneksi sellainen että lapsi tulee äidin uskonnon mukaan aina ellei muuta haluta. Pidä huoli että lapsesi ei tule muslimiksi , jos on tyttö joutuu käyttämään sitä alisteisuuden merkkiä siis huivia toki hunnuksi sitä kutsuvat.



MIehesi on tullut kristittyyn maahan ja maassa maan tavalla. Älä suostu muuttamaan hänen kotimaahansa sillä silloin olet todella kusessa.

Raamatusta on niin vaikea löytää sitä armollista ja rakastavaa Jumalaa. Sitä ei siellä kertakaikkiaan ole.









" kirko nyt on pelkkä vitsi jonka tehtävänä on

mielistellä jäseniään.

ap:lle sanoisin että jos et tiedä mihin ryhdyt, niin anna olla.



104.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat