Vierailija

Itse aion niitä käyttää lapsillani :) Ja kertsejä tarpeen mukaan.

Kommentit (5)

Itsellä ollu kestositeet nyt 6kk, ja en kyllä enää ikinä käytä kertakäyttöistä sidettä! Pääsin kaikista menkkoihin liittyvistä ongelmista näinkin yksinkertaisella ratkaisulla (hajut, hautomisesta aiheutuva ihottuma, muovin rahina pöksyissä).

Kestovaippoja meinasin käyttää esikoisella siksi, että hän on mitä todennäköisimmin poika, ja en halua olla osasyyllinen hänen mahdollisiin lapsettomuusongelmiinsa myöhemmin. Oon neulonut nyt muutamat hahtuvapöksyt vauvalle, sisävaippoja ja muutaman vaippakuoren meinasin tehdä tässä kevään aikana. Sittenhän sen näkee lapsen synnyttyä, että miten vaipat toimii :) Sikäli hyvä sijoitus, että ymmärtääkseni jälleenmyyntiarvo on aika hyvä, jos ei just omalle lapselle tämä malli passaiskaan.

laitan käytetyt vaipat, kun vaihdan lapselle uuden vaipan ->> kertiksen pysty laittamaan roskiin). Tuli pissat läpi. Mä en jaksanut pestä ja kuivata niitä (tosin väsyin kai muutenkin kun yritin olla ´täydellinen´ mamma, tein itse soseita yms hörhöä). JOtenkin ne tuntuivat kamalilta laittaa ja vaivalloisilta ->> olin tottunut käyttämään esim systerin lapsille kertis-housuvaipppoja ja niiden helppouteen kestot vaikuttivat kamalan työläiltä.

Nyt olen kuitenkin päättänyt koklata kesäkuus syntyvälle lapselle kestoja. Jospa kestot olisivat hurjasti kehittyneet 6v aikana. Enää ei tule 4 lapsen kans pyörittyä koko päivää kaupungilla joka ikinen päivä. Ja meillä on nykyään 2 pyykkikonetta ja pyykkiä pestään muutenkin paljon, joten jospa sitä jaksais kestoja pyykatakin. Voihan ne taas vaihtaa kertiksiin jos homma ei toimi, mut ainakin koklaan ja toivottavasti onnistun. Mies olisi ainakin hommassa täysin mukana.

+ ekologisuus

+ edullisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yksi suuri etu oli se, että vaippaaika oli suhteellisen lyhyt.

Tuntui käsittämättömältä kun 3-vuotiskontrollissa kysyttiin vaipoista. Lapsi kun oli elänyt yli puolet elämäänsä ilman vaippoja.

Jaa,a..yksikään tuttu ei niitä käytä joten en tiedä käytännössä niistä mitään. Hankin kuitenkin tulokkaalle muutaman keston ja kokeillaan ainakin.

Sen verran ollaan liikkuvaa sorttia vauvankin kanssa

että varmaan osittain käytetään kertiksiäkin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat