Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ongelmana on siis, että juhlat olisivat 6-8 vuotiaille, ja kotona ei voida tällä hetkellä pitää remppahommien takia.mukana siis eskarilaisia, ekaluokkailaisia ja tokaluokkalaisia. Lisäksi sekä tyttöjä että poikia :)

6-vuotiaat varmasti tykkäävät, mutta entä kouluikäiset...? HopLop:ia ei siis omalla paikkakunnalla ole vaihtoehtona.

Kommentit (6)

Minä kun ihmettelin tyttärelle tullutta HopLop-synttärikutsua eskarilaisena. Luulin, että isommat vasta lähtevät kodin ulkopuolelle syntäreiden viettoon. Lapset pian 7 ja reilun 5 v eivät ole olleet vielä yksilläkään McDonalds- tai Hesburger-(onko sellaisiakin?)synttäreillä. Luulen, että ekaluokkalainen talven kynnyksellä haluaisi ulkoistaa synttärinsä, mutta minusta kotisynttärit peleineen ja leikkeineen ovat ihan riittävät...

Itse keksisin jotain muuta. synttärit hevostallilla, kotieläinpuistossa, jossain kerho tms tilassa, nuotiolla metsässä... Itselleni ei tulisi hetikään mieleen järjestää synttäreitä pikaruokapaikassa.

En tiedä, millainen "ruokalista" hampurilaispaikoissa on, ei ole juurikaan tullut käytyä. Oma lapseni ei juo mitään kuplivaa (limppari, hiilihapotetut juomat), ei pidä hampurilaisista jne. Ehkä sieltä löytyisi hodari ja ranskalaisia, jotka saattaisivat upota.. Näitä pikaruuan boikotoijia lienee muitakin. (Hampurilaista on muutaman kerran tarjottu huonolla menestyksellä; ei kelpaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta toisaalta olen kyllä sitäkin mieltä, että niin ikään täällä pk-seudulla on juhlien järjestäminen mennyt kyllä älyttömyyksiinkin... :-(

Samoin olen sitäkin mieltä, että ei kaada maailmaa, jos joutuu yhdet synttärit viettämään vaikka nyt vähän vähemmän ihanteellisissa merkeissä! Teillä nyt on kotona remppa ja sillä siisti. Siellä niitä ei voida järjestää, joten vaihtoehdot varmaan ovat vähissä. Mitä päivänsankari itse asiasta tuumaa?? Jos hänelle hese-synttärit ovat ok, niin viis veisaisin sitten siitä, viihtyvätkö vieraat vai eivät. ;o) Okei, tottahan vieraiden haluaa viihtyvän, mutta joka tapauksessa on niin, ettei kaikkia voi aina miellyttää...

Vaihtoehtoina mietin sellaista, että onko teillä kenties taloyhtiön tms. omaa kerhotilaa käytettävissänne? Entä ovatko synttärit miten pian? Jos lähiaikoina, niin vielä voisi hyvin pitää synttärit myös ulkona - jossain urheilukentällä tms. voisi saada oikein kivat kemut aikaiseksi! Teettää toki kyllä vähän työtä, ja aika varmaan rempan kanssa kortilla...? Ja onhan siinä sitten aina se säävaraus... :-/ Jälleen pk-sudulla on myös kaupunkien asukaspuistoissa monesti vuokrattavia tai jopa ilmaisia (tai puoli-ilmaisia) avointen päiväkotien ja puistojen tiloja, joita saa käyttää lastenkutsutarkoitukseen. Kyselepä paikalliselta MLL:n yhdistykseltä ja/tai päiväkodilta, koululta, urheiluseuroilta... Jos saat hyvää vinkkiä. Mutta Hesekin varmaan ihan hyvä!!!

(Ai niin, kun oma keskimmäiseni täytti muistaakseni 8v ja meillä oli kotona sellainen tilanne, etten kyennyt kotiin juhlia järjestämään, niin vein hänet ja muutaman parhaan kavrin elokuviin. Tietty porukka ei voi silloin olla kovin iso (ja pitää olla leffateatteri lähellä!), mutta sekin yksi vaihtis.

Mukavia synttäreitä kumminkin!

Meillä ei enää koululainen halunnut pitää Mäkkäri- tai muitakaan ulkoistettuja synttäreitä, mutta jos olis ollut remppa tms niin pakkohan ne olis ollut jossain muualla pitää. Kyllähän päivänsankari sen varmasti ymmärtää että kotona ei voi järjestää.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat