Seuraa 

Huomenta kaikille! Kävin tuossa lukemassa eilisen pinon.

Turvotusta on täälläkin iltaisin ja odotan vielä milloin loppuu pahoinvointi.

Monta viikkoa ennen laskettua aikaa alkaa äippäloma? Olen tässä pohtinut sitä...

Kävin eilen ostamassa isommat housut ja samalla tuli ostettu 50senttisiä housuja ( 2kpl/pkt ) ja bodeja (3kpl/pkt). Vauvan vaatteet ovat aivan ihania!

Aurinkoista päivää kaikille!

rv 10+6 :)

Kommentit (17)

Elikkäs kävin eilen neuvolassa ja meillä tuntuu olevan mielettömän mukava neuvola täti. Esikoisen kanssa oli hiukan nuiva ja se olikin aika paljon poissa ja koskaan ei voinut tietää millainen sijainen odotti. No mutta kuitenkin nyt tuntuu ihanalta ihmiseltä tämä täti. Pienen etsinnän jälkeen kuului aivan ihanat sydämenlyönnit. Olin aivan täpinöissä koko eilisen päivän, pieni juna puksutti masussa: ) Ainut verenpaine oli aikas korkea ja menenkin kahden viikon päästä uudestaan mittauttaa verenpainetta. Mulla oli sellainen mielikuva et yleensä raskausmyrkytyksen voi saada vain kerran ja ensimäisessä odotuksessa, mutta luin tänään että raskausmyrkytys voi olla riski uuteen raskausmyrkytykseen. Ja esikoisen kanssa mulla oli tuo, saas nähdä ennakoiko paineeni tulevaa, mä kun olin ajatellut olla oikein elinvoimainen tämän raskauden aikana, kun tästä pahasta olosta pääsen: ) Täälläkin masu on varsinkin iltaisin kuin pallo ja olen koittanut vähän kuulostella liikkeitä mutta eiköhän noi hipasut ole vielä ilmavaivoja... Sain Np-ultra ajan 30.4, ihanaaa päästä moikkamaan pikkuista, voi olla jo hiukan eri näköinen kun RV7! Näin täällä väsyttää ja oksettaa... eli kaikki ennallaan!!!

Tappinen+ Nirppu RV10+5

Täällä kuvotusta kans, ja turvotusta,kuulostaa tutulta..taidan tässä miekin olla sit pieniin päin:) Ei tätä voi uskoa vieläkään..

Jotenkin tuntuu et eilisen kipukohtauksen jälkeen on tuo alamaha alkanu tuntumaan jotenkin erilaiselta, pullistuneemmalta tms. ei oikeen osaa selittää. Oiskohan se sit johtunut et kohtu kasvaa tms..

Tyttö on ollut kamalan kiukkuinen, en tiiä mikä vaivaa, onko kipeeks taas tulossa vai tuolleenko se oma tahto alkaa esiintymään. Mikään, mitä teen, ei oo hyvä..tulee aika paska fiilis itelleenkin, et enkö kuitenkaan osaa ees tuota yhtä lasta hoitaa:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli jos tähän sais nyt jotain tekstiäkin ennenkuin tuo tyttö 1 v ehtii taas sormineen paikalle. Vieläkö muita palelee?Tultiin just ulkoilemasta ja että mä oon jäässä. Lapset leikki paljain käsin ja äidillä kunnon rukkaset ja kaulaliinat ja tutisen ja palelen siitä huolimatta. Aamulla soitti neuvolan th. Eilen otetuissa kilpirauhasarvoissa häikkää, joten sekin voi toki tuota palelua selittää. Mulla siis esikoisen raskauden jälkeen puhkesi kilpirauhasen vajaatoiminta, joka oli jo edellisen raskauteni aikana melko hankala saada lääkkeillä tasapainoon. Nuo raskaushormonit taitavat jotenkin sekoittaa. No lääkitystä lisättiin ja 2 vkon kuluttua taas uudet verikokeet. Pomokin töistä soitti ja tarjosi taas kovasti viikonlopputöitä. Olen hoitoalalla ja keikkaillut viikonloppuisin nyt hoitovapaalla ollessani. Kerroinpa hänelle sitten tästä raskaudesta ja hyvin otti uutisen vastaan, vaikka meillä lähes puolet osaston porukasta tällä hetkellä äippälomilla. Harmittaa kun totesi myös että en saa töistä palkkaa noilta 3 ekalta äippäkuukaudelta ja myöskin äitiysloman ajalta lomia ei kerry, koska olen hakenut hoitovapaata tuosta tytöstä siihen 3 v asti. Työpaikka katsoo minun siis olevan hoitovapaalla eikä äippälomalla. Tuonkin kun olisi tiennyt etukäteen niin olisin hakenut hoitovapaat pätkissä enkä kaikkea kerralla. No eipä tuota auta enää harmitella. Onneksi kela edes maksaa jotain. Mukavaa päivän jatkoa! t.Rypäle ja ihme rv 8+5

Tervehdys vaan kaikille, on kiva tutustua!

Olen käynyt jo muutaman viikon lueskelemassa kirjoituksianne, mutta vasta nyt uskaltaudun esittäytymään. Meillä on takana yksi tuulimunaksi osoittautunut raskaus viime kesältä ja sen mukanaan tuoma valtava pettymys laittoi varoivaiseksi tämän uuden raskauden suhteen. Emme oikein rohjenneet edes iloita ennen kuin olisimme nähneet sydänääneet ultrassa. Itse olin lähes hermoheikko ultraa edeltävinä päivinä. Ja kyllähän siellä ultrauspöydällä itku pääsi sitä pienen sydämen pumputusta katsellessa :-) Elämää on! Viikkoja on vasta vähän, mutta nyt elämme tässä hetkessä ja iloitsemme onnestamme.

Täällä on ollut puhetta turvotuksesta ja se on kyllä tullut tutuksi itsellenikin. Viime kesänä turvotus oli valtaisaa ja nytkin housujen napit avataan heti kotona töiden jälkeen. Myös uusi tuttavuus - pahoinvointi - on " viihdyttänyt" olemassaolollaan. Tuulimunaraskaudessa pahoinvointia ei ollut lainkaan, joten nyt se on ollut ihan positiivinen oire.

Nyt takaisin Nuun ultrakuvaa ihastelemaan (Voi kuinka osaakaan olla kaunis lapsi :-)

RvaRuljanssi ja Nuu 8+0

Eka neuvola takana. " Oikea" neuvolan täti on loppuvuoden sairauslomalla ja nyt oli " leikki" täti. Eivät vielä tiedä kuka tulee paikalle ja koska. Aikasta tylsää kun viime kerralla totuin todella hyvään palveluun kun aina oli sama täti vastassa. Tämä sijainen oli oikein mukava ja asiansa osaava, ettei sillä, mutta tylsää jos täti vaihtuu kesken kaiken ja vaikkapa vielä muutamaan kertaan. **valivali**

Aikaa meni yli tunti kun mulla paikkakunta ja neuvola vaihtui ja kaikki tiedot piti laittaa uudelleen koneelle. Täyteltiin kaavakkeita ja puhuttiin edellisestä raskaudesta, synnytyksestä, imetyksestä jne. Sitten otettiin hemppa, verta, pissa-arvot ja paino. Kaikki oli ok, paitsi painoa oli tullut jo kolme kiloa.. Vauvan sydämen ääniä ei kuulunut, mutta täti sanoikin, että todella harvoin näillä viikoilla mitään kuuluu. Aika outoa muuten, että puhun tädistä kun hän oli minua nuorempi. ;-)

Rv 10 huomenna

[color=pink]Viikko vierähti flunssassa ja nyt sitten olen ilmeisesti venäyttänyt jalkani ja käveleminen tekee ihan helv.... kipeää. Ei tiedä välillä itkeäkö vai nauraa.

Tänään kävin lääkärissä.

http://groups.msn.com/Marrasmurut2007

Siinä jälleen muistutusta!!!

Ja sitten kaunis pyyntö tuonne jo rekisteröityneille,olisiko mitenkään mahdollista kirjoittamaankin tulla eikä vain roikkua listalla jäsenenä????

Muutama siellä on ainakin sellainen joka ei ole mitään kirjoittanut...

Freya ja nasu muistuu nimimerkeistä nyt ainakin mieleen..

Palsta alkaa herätä ja haluaisin hiljaisten jäsentenkin osallistuvan keskusteluun ja tietenkin uudetkin ovat lämpimästi tervetulleita!!!!!!!

Nyt pakko mennä pois koneelta jotta saan jalan ylös päin. Toivottavasti tää helpottaisi pian. Ei ole ollenkaan mukava vaiva kahden pienen lapsen äidille!

Sen vielä sanon,että kovasti jo odotan kuun viimeistä päivää sillä silloin miula on np-ultra äitipolilla =o)

Minny ja Jaska 9+5

[/color]

Muistelisin, että täällä kirjoiteltiin vähän aikaa sitten matkapahoinvointilääkkeistä. Olen lähdössä perjantaina Tukholmaan ja kärsin laivassa aina matkapahoinvoinnista, jollei ole aivan tyyntä. Nyt vilauteltiin jopa pientä myrskyn mahdollisuutta. Karmistuttaa jo etukään:)

Positiivinen puoli on se, että pääsen ilman lapsia ja miestä reissuun. Meiltä lähtee töistä 14 naista. Luvassa on mukava irtaantuminen arjesta. Kunhan ei kuluisi oksentaessa.

Jos siis joku tietää lääkkeitä, joita saa syödä, niin kerrotteko. Kiitos!

tuoksut kuvottaa. Meidän jääkaappikin kaipais varmaan puhdistusta, kun senkin haju etoo mua nykyisin tosi paljon. Hyvä kun jääkaapin ovea pystyy aukaisemaan... Hajuaisti on siis todella terävöitynyt.

Mulla oli aivan kauhea pahoinvointi kolmisen päivää, yhden päivän oksensin ja seuraavat makasin sängyssä. Nytkin on tosi usein kuvottava olo, mutta onneksi oon taas sentään toimintakykyinen. Lapsikin on sairaana kotona, joten ei voi vain keskittyä parantelemaan itseään. Tosi kumma kun mulle tuli tollainen kauhea pahoinvointipiikki. Oon miettinyt, oisko se voinut olla jokin virus, mutta kai se ihan raskauspahoinvointiakin saattoi olla. Nuo virukset vaan pelottaa, kun ne eivät ole ihan vaarattomia sikiön kannalta.

Tutkin tuossa just raskauskiekkoa ja rv 20 on jo kesäkuun puolessa välissä. Aattelin suunnilleen silloin ilmoitella töihin, ettei meikätyttöä näy siellä taas vähään (=pitkään) aikaan. Mitäköhän siellä tykätään, että oon viisi vuotta putkeen poissa...? Kaikki mun työkaverit (ja pomo) ovat nimittäin palanneet takaisin töihin, kun lapsi on ollut n. vuoden.

Kovasti odotan minäkin liikkeiden tuntemista. Toisaalta en vielä uskalla hirveästi niitä ajatella. Kunhan ensin kuultaisin sydänäänet ja sitten rv 13 on np-ultra.

tosca ja sintti rv 10+1

mitäs tytsyt? täällä kuvotellaan, mikä ei ole uutta. oon laittanu nyt teehen inkivääri jauhetta vähän ja se kyllä tuntuu hetkellisesti auttavan tohon pahoin vointiin. yritin miehelle ehdottaa että mitä jos alettais käymään aina sushilla kun mua oksettaa :D siellä kun on säilöttyä inkivääriä puhdistamassa suuta edellisen palan mausta :) hyvä tekosyy ;) ei mutta oikeasti, inhottavaa kun ei oo mikään tietty haju tai maku mikä kuvottais vaan ihan mikä milloinkin. ai! joo, paitsi liika hajuvesi ja ylipäätänsä miesten partavesi on sellanen. että on ihanaa kun hajuaisti muutenkin terävämpi ja sit toisella puolella kauppaa seisoo joku turkkilainen mies ja kilo partavettä. (ei siis rasismia vaan valitettava huomio tässä lähiaikoina että aina kun lemuaa on se ollu joku tuolta lähi-idästä päin) nii ja somalit haisee pahalle myös niin että oksettaa. niillä on se joku oma ominaishajunsa (siis joku suitsuke tai joku mille ne haisoopi). se on myös niin vahva haju että huh.

ja äänet. kovat äänet oksettaa. onks muilla niin että äänet oksettaa? mulla on varsinkin matalat kovat äänet (esim. auton tyhjäkäyttö pihalla, räjäytykset työmaalla jne.) sellasia.

LIIKKEISTÄ: ite oon miettiny kyllä että saas nähä koska nyt tunnen liikkeet kun esikoisesta tuntu jo rv 14 sen verran selkeästi että tunnistin liikkeiksi. pari kertaa on kyllä alavatsalla mullakin tuntunu sellanen perhosen lepatus, mutta toistaiseksi oon laittanu ne pierun piikkiin ;D en tiiä että kuinka aikasin on mahdollista tuntea liikkeitä. joka puolella puhutaan vaan siitä oliko se nyt että uudelleen synnyttäjä rv 16 ja ensisynnyttäjä rv 20, mutta jos ekassaki tuntenu jo rv 14 ni vedetääks nyt sit rv 10 jotta menee samassa aikataulussa ;) pitääki kysäistä tuolta jostain et mikä on aikasin...

KIINA76: puhuit niistä nalleäitiyshaalareista aikasemmin ja huvikseni oon kiinnittäny huomiota että todellakin on monella aasialaisella raskaana olevalla ollu justiisa jotain nalle tai hauva haalareita päällä :) tavallaan aika hauskaa :)

jooh, pitäis hankkia harjottelu paikka mutta kun en uskalla kysyä mistään... harjottelu alko tossa viime viikolla jo mutta vaikka oon jo kuukauden hokenu opettajalle että mä en vaan pysty sitä paikkaa hankkimaan niin mitään apua en oo saanu. opettaja vaan sanoo paikkoja joihin vois päästä. no ei mulla paikka ideoista pulaa oo vaan rohkeudesta tarjota pa*kaa. tuntuu ihan siltä että pitäis myydä rikkinäinen tuote ja sanoa sen olevan ehjä. " joo, mul on enää nää harjottelut ja sitte valmistun, mut tota, mä en osaa mitää enkä voi vartalohoitoja tehä enkä hierontoja ku mun olkapää ei kestä niitä ja sit noi erikoishoidot on vähä nii ja näin, et en oikein osaa niitäkää. perushoidot osaan... " joo tosi kiva.

nyt kuitenkin alkaa tulemaan nälkä joten jääkaappiin.

Reviisori: Kiitos tiedosta. Hirveänä houkuttelisi toi 50 päivää aikaisemmin ja varmaankin joudun aloittamaan sit, kun toi työ matka on yhteen suuntaan 87 km.

Freya: Kyllä minä uskon että sinä osaat tehdä erilaisia hoitoja. Työtä tekemällä oppii jos ei muuten. Itse opin helposti kun saan ensin itse tehdä ja kokeilla. Tsemppiä harjoittelu paikan hakuun!

Sain tänään soitettua toisen neuvola ajan. Se on 9.5 eli kolmen viikon päästä. Ihanaa huomenna taas paukkuu täydet viikot eli huomenna on tasan 11. Jospa viikon sisällä ei tapahtuisi mitään ihmeellisempää, niin sitten voi hengähtää....

Pikaisesti piti tulla kommentoimaan Milennalle....

" Kiva" kun siullekin tuli näitä mukavia oireita =)

Juu ja ihan samat kuviot täällä tuon esikoisen kanssa (03/05). Mie en omaa lehmän hermoja ja vähän väliä tulee kivahdettua likalle. Huoh. Ja sitten on hirveän huono omatunto. Oma tahto on järisyttävän voimakas tällä hetkellä mutta taitaa kuitenkin pahin uhma olla vielä tulossa.

Shatatak: (sorry, en osaa varmaan kirjoittaa oikein.....)

Tuo neuvolatädin vaihtuminen kesken kaiken on kyllä kurjaa. Miullakin se vaihtui juuri, samoiten vaihtui neuvolan sijainti ja nyt sielläkin on kuulemma hometta :/

joo ja taas töihin. Heippa ja hyviä vointeja kaikille!

Tulpalle: äitiysloma alkaa 30-50 arkipäivää ennen laskettua aikaa, saa siis itse valita jotain siltä väliltä. Itse pelkään, että joudun jäämään saikulle hieman ennen äitiysloman alkua, sillä verenpaineeni nousee yleensä n. 33-34 vkon tienoilla korkeaksi.

Nyt alkaa myös täällä tuntua siltä, että maha kasvaa. Tähän asti ollut sellaista turvotusta, mutta nyt kumpu on jotenkin kovempi. Lisäksi mullakin on sellaisia lieviä supistusten tuntuisia jomotuksia mahassa, varsinkin makuulla. Selällä nukkuminenkaan ei tunnu enää yhtään hyvältä.

Odottelen kanssa, että koska tämä hirveä väsymys helpottaa. Eilenkin töiden jälkeen silmät eivät meinanneet pysyä auki millään. Pahoinvointia on edelleen, mutta nyt on mennyt jopa kaksi päivää ilman oksentamista. Olen syönyt inkiväärikapseleita ja tuntuu, että se on vienyt pahoinvoinnista pahimman terän pois. Toki edelleen heikottaa ja ruoka kuvottaa, mutta ei enää niin voimakkaasti.

Aika menee kyllä äkkkiä, nyt viikkoja on jo 11+2. Ensi viikolla np-ultra, jossa sitten katsotaan pitääkö viikot paikkansa. Luulen, että sikiö on noin 5-6 päivää pienempi kuin tämän lasketun ajan perusteella. Vähän jännittää minkälaisia tuloksia veriseula ja np-ultra yhdessä antavat. Pelottaa, kun on jo kolme tervettä lasta, että mitäs jos nyt ei niin olekaan. Ikääkin on jo 35 v, joten riski aina kasvaa.

Piti tulla Minnylle kommentoimaan että minä tumpelo en kyllä osaa tuota msn:ää käyttää. Sen verran tajusin että rekisteröidyin jonnekin mutta ei mitään hajua miten sinne kirjoitellaan :/ Jahka tässä hiukan tämä elämä rauhoittuu niin tutustun rauhassa. Nyt on täysin mahoton ajatus että illalla tekis jotain muuta kun säntäilis tuon esikon perässä :) Anteeksi siis omasta puolestani :/

Niin ja parempia vointeja siulle!

Mukavia nämä asiattomat viestit tälläkin palstalla :/

Eipä tässä kummempia, jatkan töitäni. Mukavaa päivää kaikille!

T: Tumpeloturvokki nasulina

Täällä on juteltu mahan turvotuksesta ja sitä tuntuu tosiaan olevan mullaki. Iltasin masu näyttää siltä ku ois jo puolessa välissä raskautta :) Housut kiristää jos ei niissä oo kuminauhavyötäröö. Vielä en oo kuitenkaan ottanu mammahousuja käyttöön. Muutaman viikon kuluttuu varmaan pakko ettei masuu paina.

Meillä oli just esikoisella viikonloppuna vatsatautia joten sitä on edelleen liikkeellä. Luulin jo et ois menny ohi ku kevättalven aikana kerhossa liikku sitä sekä kavereiden lapsilla. Turha toivo siis et oltasi siltä vältytty: kerran vuodessa näköjään tulee :( Meille muille ei oo ainakaan vielä tullu ja toivotaan ettei tuukaan. Muutenki mua kuvottaa varsinki iltasin sen verran et miten heikkoon kuntoon sitä vois mennäkään jos oksennustauti iskis.

Tänään on eka neuvola eli suht aikasin tällä kertaa. Viikkoja on joko 8+ jotain tai 9+ jotain. Eiköhän sit np-ultrassa tarkalleen selvii. Vaikka oonki nähny pikkusen sydämen sykkeen ni silti pelottaa en onks kaikki kunnossa. Harmi ettei näillä viikoilla kuunnella viel sydänääniä.

Aurinkoista päivää!

Tarald

Tuntuupa tutuilta teidän tuntemukset, varsinkin mahaturvotus! Mä olen myöskin ihmetellyt, kun maha pömpöttää pikkusen aamulla, mutta iltaa kohti se turpoaa aivan mahdottomaksi! En mä muista tämmöstä edellisistä raskauksista. Kohtu tuntuu pienenä alavatsalla.

Oletteko jo tunteneet liikkeitä? Mä yritän tuntea liikkeitä, mutta ei kai niitä voi vielä tuntea. Välillä on tullut pikkuinen muksaisu alavatsalla, mutta ne nyt varmaan on kuitenkin suoliston liikkeitä. Olis vaan niin mielettömän KIVA tuntea pikku potkuja!

Mä piipahdin viikonloppulomalla Singaporessa. Kaverilla on appivanhemmat 3 viikkoa käymässä ja se halus päästä pois, niin me päätettiin yhtäkkiä viime viikolla lähteä Singaporeen! Sain vielä kätevästi miehen pisteillä mun lennot (jotain hyötyä mullekin miehen ainaisesta matkustelusta!!). Oli niin mielettömän ihanaa ja rentouttavaa! Ja ilman lapsia, teki kyllä hyvää koko perheelle. Mä löysin sieltä lyhyen äitiyshameen ja caprihousut. Täältä kun ei saa kuin aivan järkyttäviä nallehaalareita. Kyllähän ne äitiysvaatteet maksoi enemmän kuin Suomessa, mutta mun oli kyllä myös ihan pakko saada kunnollisia äitiysvaatteita. En mä enää mahdu juuri mihinkään housuihin.

Mutta nyt pitää mennä. Meillä on molemmat lapset kipeinä tänään kotona. Täällä on vähän liikkunu mahatautia, ma toivon ettei pojan kuume äidy oksennustaudiksi!! Aurinkoisisa kevätpäiviä!

kiina76 10+5

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat