Kommentit (20)

Eli tuttu olotila saavutettu. Kuten aikaisemmissakin raskauksissa, tiesin tämän vaiheen tulevan. Nyt en enää odota, tulee sitten kuin tulee.

Neuvolatäti on viim. kuukauden jauhanut, että ei mene kyllä laskettuun aikaan. Vauva kun laskeutui ja kiinnittyi jo rv 36. Itse en kyllä noista puheista välittänyt, mutta mitä jos kuitenkin...

Pari viikkoa sitten oli koviakin supistuksia useamman tunnin ajan ja ajattelin, että lähtö tulee, mitä vielä. Nyt on ollut reilun viikon täysin oireetonta. Ei supistuksia, ei liitoskipuja, raskaudesta muistuttaa aavistuksen kömpelö olo, ei muuta.

Vanhemmille lapsille ollaan puhuttu, että vauva syntyy viimeistään vappuna. Eilen oltiin kaupassa ja siellä oli laitettu vapputavaroita myyntiin. 5v kysyi, että missä se vauva on, kun vappu on jo täällä? Just joo, äiti tarkoitti varmaan juhannusta.

Jotain plussia kuitenkin:

+ perheen teinitytöt ovat olleet aivan ihania, auttaneet pyytämättä. Vieneet jopa pikkuveikkaa ulos, kun äiti ei vaan jaksa

+ mies lähti lisätöihin vaikka olisi vapaapäivä, ei siis usko hänkään vauvan syntyvän ainakaan tänään (onkohan se edes plussa), ei ole ainakaan jaloissa pyörimässä

+ nähtiin meidän entinen pph puistossa, tarjoutui ottamaan kaksi nuorinta hoitoon, jos alkaa synnytys iltasella tai viikonloppuna. Ihana ihminen, mies ei pääsisi muuten mukaan synnytykseen.

5vekaraa ja lisänumero rv 39+6

Jaahas... Maanantai taas tuli ja meni. Oli kyllä harvinaisen kettumainen olo koko päivän. Mikään ei kiinnostanut ja teki vaan mieli maata sohvalla ja käpertyä omaan surkeuteen... (niin teinkin). Onneksi on koira, jonka kanssa oli pakko lähteä kävelylle, muuten olisin ollut sisätiloissa koko kauniin päivän. Lantion seutu tosi kipeä. Inhottavia vihlovia kipuja liikkuessa.

Tänään herätessä selkeästi parempi olo. Vieläkin vihloo, mutta jotenkin energisempi olo. Suunnittelin imurointia ja työhuoneen siivousta. Saa nähdä jääkö suunnittelun asteelle...

Vauva on jotenkin vaihtanut asentoa. Aiemmin selkä oli vasemmalla kyljelläni, mutta nyt potkut tuntuvat vasemmalla! Peppu ei tunnu kuitenkaan olevan oikealla puolella. Onkohan ihan normaalia näillä viikoilla? Onko jollakin muulla tapahtunut moista? Pitänee kysyä tänään neuvolassa (toivottavasti viimeinen neuvola, mutta tuskin...)

Tulipas valitusta, nyt sitten väkinäisesti muutama plussa!

+Vettä sataa (tai ainakin satoi muutaman tipan). Alkaa luonto heräämään!

+Reippaampi olo kuin eilen

+40 vko täynnä --> synnytys taas päivää lähempänä (saisi kuitenkin tulla jo pian)!

Tiikki 40+0 (POKS)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin, tuli mieleen tuosta Finemon lorahtelusta, että kylläpä eri neuvoloissa suhtaudutaan erilailla asioihin. Minä kun mainitsin omasta lorahtelustani ;), niin sillä ei kuulemma ole mitään merkitystä. On kuulemma ihan normaalia näillä viikoilla, että lapsivettäkin voi lorahdella ja se siitä. Ja sitten toisaalla lähetetään polille vastaavasta. Tuntuu muutenkin, että täällä Jyväskylässä on täysin normaalia, vaikka vauva roikkuisi aamulla jalkojen välissä napanuorasta. Eikä missään asioissa oo muutenkaan mitään riskiä eikä vaaraa. Jos jostain pitää olla tyytyväinen, niin ei täällä ainakaan paniikkia lietsota odottajille. Mutta ei kyllä paljon muutakaan...

Nimim. Kerttu, jonka yksi seitsemästä neuvolan tädistä ei ollut koskaan kuullutkaan " jostain ihmeen" napanuoran esiinluiskahtamisen vaarasta, jos vauva ei ole kiinnittynyt lapsiveden tullessa.

aamulla en taaskaan saanut silmii auki kun ne oli ihan rähmän peitossa ja silmätipat ei taida nyt tehoo muhun..

mulla jatkuu supparit ja kova alavatsakivut ja ne kivut on sellasii menkkamaisii kipuja ja joudun menee tosi kippurraan ja painaa siitä kohasta mihin sattuu niin se helpottaa hekeksi ja sih taas jatkuu..ei oo helppoo tää mun olo tila..

pääkin on nyt kipee ja flunssa on iskenyt..

näin meillä on alkanut tää päivä!!

huomenna on neuvola ja siitä tuun huomen kertoo lisää jos nyt ei synnytys käynnisty!!

pakko mennä siivoomaan kun esikoinen on ulkona ja kuopus kattoo titi nallee!!

veytä ja mupu rv 38+5

14.4.näki päivänvalon pieni prinsessamme. 3400g, 50cm ja pipo 33.5. jouduin perjantaina sairaalaan myrkytysepäilyn vuoksi, mutta tämä päättikin tulla itsestään pe-la välisenä yönä, niin käynnistystä ei tarvittu. Synnytys kesti 7h limatulpan irtoamisesta (josta alkoi välittömästi supistukset 3min. välein. ) sitten olikin menoa (aukesin 4cm 20min!) rukoilin kivunlievitystä ja sainkin epiduraalin, josta aukesi taivas 2 tunniksi. sittempä alkoikin ponnistuttamaan ja siinä piti kärvistellä tunti, ennen kuin sain luvan ponnistaa. Yhtäkkiä sali oli täynnä väkeä ja imukupilla autettiin tyttöä ulos, oli tullu (kuulema..) sydänäänien romahdus. Tyttö syntyi käsi poskella klo 10.25. Pisteet 7-8-9. Tänään päästiin kotiin harjoittelemaan uutta arkea!

kirjoittelen myöhemmin lisää!

Miksu ja tyttönen 3vrk.

Elämä täällä samaa rataa. JOKA PÄIVÄINEN VIRTENI ALKAKOON:Suomeksi sanottuna vituttaa kun supistelee (kipeästikkin)jo kolmatta päivää. Välillä on tunteja jolloin säännöllisesti tulee 8-10 min välein ja sitten häviävät kuin pieru saharaan. Jospa nuo ennakois vaan lähipäivinä alkavaa synnytystä. Mä varmaan revin hiukseni päästä jos tämä menee yliaikaiseksi!!

Ei mitään hajua, mitä tänään tekis.

+arska paistaa

Lullu83 38+6

Näin aamulla unta:

jossa synnytin vauvan unissani ja unessa heräsin, kokeilin oliko vauva todella syntynyt ja se oli! Se oli vaan parilla työnnöllä tullut ulos ja mietin sitten että olipas helppoa! Nostin sen jaloista ylösalaisin ja tönin vähän selkään ja sen suusta tuli veristä limaa, jonka jälkeen alkoi vähän kitistä, joten päättelin että no nyt se hengittää, ei mitään hätää. Sitten vaan rinnalle, mutta jostain syystä imettämiseen tarvittiin kukkia (???) ja meillä oli vaan vähän sellaisia lakastuneita, joten laitoin miehen niitä hakemaan pojan kanssa ulkoa. Luonnonkukkia siis piti olla. Mietin vielä, että tarviiko siihen muuten niitä kukkia? (olenko tosiaan noin unohtanut vauvanhoidon?!)

Että toivottavasti tämä oli synnytyksen kannalta sellainen ennakoiva uni =D

Poika on jättänyt nyt kahtena viime päivänä päikkärit väliin, ei nukahda sitten millään. On ihan hyperaktiivinen eli superarsyttävä illalla! Hermot menee. Onneksi olen saanut hänet nukkumaan tosi aikaisin yöunille ja nukkuukin 12 tuntia putkeen. Kerrankin on siis rauhallista illalla yhdeksän jälkeen, joten sikäli ihan kiva. En tiedä mikä ihme on nyt iskenyt kun normaalisti aina nukkuu noi päikkärit? Taitaa kevät piristää.

Oma olo on väsynyt. Tyhmä menin syömään eilen kaksi makkaraa... Teidän syytä kun puhuitte kaikki grillaamisesta. ;) Vettä kului yöllä, jalkakrampit vaivasivat ja vessassa sai juosta ainakin 4 kertaa. Aamulla vessassa vihlas ikävästi silleen kuin joku puukolla vääntäis. Eilen huomasin niitä edes jotenkin tuntuvia supistuksia jo aika monta, mutta ei ne vielä edes sattuneet. Jos tänään tapahtuisi jotain. Pliis...

Mäkin muuten hermostun pienistäkin epäkohdista, kuten indyliini tossa aiemmin kuvaili. Hermot loppuu heti ja pillahtelen itkuun ihan mitättömistä jutuista. Hienoa.

+ Koitan vielä tänään raahautua avoimeen päiväkerhoon pojan kanssa niin on jotain tekemistä

+ Illalla muskarikin, ei siis tule tylsää

+ Hmm, no olo on ihan ok ja taas ollaan päivää lähempänä synnytystä...

Päivänjatkoa!

crisantemo rv39+5

Edelleen vauva mahassa ja maha mukana. Täytyy kyllä todeta, että vaikka tässä on itse aika rauhallisena pysynyt ja ajattelen, että tulee kun tulee, niin lähipiirin kanssa meinaa välillä mennä kärsivällisyys. Parin viikon aikana olen kuullut varmaan monta kertaa kertaa päivässä aina joltain taholta kysymyksen: " No, onkos minkäänlaisia merkkejä näkynyt, eikö ole mitään merkkejä?" . Mielelläni kuulisin, mitä ne sellaiset merkit ovat. Mun tietääkseni ainoat melko selkeät merkit on vesien meno tai sitten ihan helkkarin kipeät ja pidempään jatkuvat supistukset, ja tuskin näiden merkkien ilmaantuessa olisin enää jonkun kanssa pohtimassa niitä merkkejä. Kaikki muut merkit taitaa olla sellaisia, että ne voivat tarkoittaa jotain tai olla tarkoittamatta. Huh, huh, tulipas paasattua :).

Samaa rataa on odotus jatkunut. Tuntuu, että maha käy jo hyvin ahtaaksi vauvalle. Se potkii ihan älyttömän lujaa ja tuntuu yrittävän oikean kyljen läpi pihalle. Toivon mukaan joku muu paikka pehmenee ennen kuin se toteuttaa aikeensa. En edes tiedä, onko vauva vielä laskeutunut. Hurjan korkealla maha vieläkin on mun mielestä.

Meillä on muutto edessä ensi viikon viikonloppuna ja miehellä alkaa työt 2.5. uudella paikkakunnalla, saa nähdä missä olen silloin :). Äitikin päivitteli eilen meidän kaaoottista tilannetta, kun mun miehellä on nää seuraavat kaksi viikkoa ihan älytöntä kiirettä töiden ja opintojen päättämisen kanssa ja samalla pitäis suunnitella muuttoa ja käydä synnyttämässä vielä tämä vauva. Itse asiassa mun mies on mun äitiysloman sijaisena, ja koska se ei ehdi millään tehdä kaikkia niitä hommia opinnoiltaan, niin olen sitten tässä sivussa tehnyt osan hommista, koska mullahan tätä aikaa on :). Tämä vain on niin tyypillistä meille, ettei voi kuin huvittua. Onneksi tullaan hyvin toimeen keskenämme, muuten olisi piru merrassa!

Onnea, supistuksia ja " niitä merkkejä" kaikille odottajille! Tsemppiä erityisesti lasketun päivän ohittaneille kohtalotovereille.

Kerttu 40+5

Niin se on laskettu aika ylitetty. Eilen alkoi jo vähän tuntua vihlontaa ja kun kävelin kaupalle tuli pari kunnon selkää vihlovaa suppistustakin, samoin illalla. Mutta siihen jäivät. Vauva varmaan hieman laskeutunut nyt alemmas, niin ainakin toivon. tuskin ainakaan kiinnittynyt.

Mulla vauva alkannut nyt enemmän potkimaan ylös ja käsillä viuhtoo nivusiin. Viime viikolla vaihtoi kylkeä monesti päivässä.

Huomenna pojan tarhakuvaus ja neuvola. Tänään koko perhe kaupungille shoppaamaan.

Päivän plussat:

+ taas yks hyvä yö takana

+ koko perheen yhteinen vapaa

+ aurinko paistaa, vaikka paljon viileempää ku eilen

+ jotakin kehitystä ehkä synnytyksen lähestymiseen ?

Tikanpoika 40+1

Ei vieläkään MITÄÄN ! Nyt tosiaan tiedän mitä neuvolassa tarkoitettiin rv 39 sillä, että on tuskastuttavaa jos raskaus menee yliaikaiseksi. Sanotaanko, että eka päivä meni ihan ok kun jaksoi miettiä, että kyllä se tästä pian.

Toisena päivänä mietin jo että oliko se edellispäivä kun se neuvola oli? Tuntuu kuin siitä olisi jo viikko ja sitä rataa. Nyt kun siitä on jo melkein viikko niin olo tuntuu ihan kummaltakin jo.

Tuntuu kuin lasketusta ajasta olisi kuukausi ainakin ja sit toisaalta tuntuu myös ihan siltä kuin laskettuaika olisi edessä päin vielä.

Silti en jaksais enää!

Hermostun koko ajan pienimmästäkin " epäkohdasta" ihan vain siksi koska olen niin kyllästynyt jo tähän tilaan! Eilen sain hirveen itkunpuuskan kun yritin kaapista ottaa veistä ja samalla sieltä tippui muovipurkki ja se meni tietenkin rikki.

No eipä se kallis ollut eikä sillä tunnearvoakaan ollut, mutta tuli vaan taas niin kömpelö olo! Ihan kun ei olis tän mahan ja muutenkin yliaikaisuuden kanssa jo tarpeeksi tekemistä.

Tämä koko homma väsyttää jo ihan hirveesti. Nyt uskon että tämä väsymys hyvin nukutun yön jälkeen johtuu ihan täysin tästä tilasta. Enkä ihmettele! Eilen olin jo valmis menemään neuvolaan ja rukoilemaan polvillani terveydenhoitajaa varaamaan minulle käynnistysajan.

Oon ehkä vähän tyhmä? Mutta pakko myöntää, että toivon että torstaina ä-polilla ne toteaa, että on liian vähän lapsivettä tai jotain jonka vuoksi ne tosiaan lähettäis mut käynnistykseen sieltä. Jos ei niin alan varmaan itkemään tai sitten käyn jonkun kurkkuun kiinni!

Onneksi tämä paha mieli purkaantuu muuhun kuin mieheen. Musta tuntuu, että hän ei edes ymmärrä kuinka raskasta tämä on ja kuinka voisikaan ymmärtää kun ei hänellä tälläistä mahaa ole! Mutta hän kyllä tuntuu tietävän tasan tarkkaan mistä tämä johtuu...

Ei tuu plussia ei ennen kuin vauva on ulkona!

Niiiiiiiiin kyllästynyt odottamiseen;

Indy rv 40+6 (ULOS JO!!!!)

eli paksusti voidaan ja odotellaan kovasti, että masuasukki irtisanoisi vuokrasopimuksen... Olo alkaa olemaan aika valasmainen... Plääh.

Sunnuntaina kokeiltiin täällä mainittua rintojen hierontaa ja sen seurauksena sitä yhtä ässääkin ja ensimmäistä kertaa heräsin seuraavana yönä supisteluihin. Noh, en tiedä oliko hieronnalla mitään vaikutusta, mutta viime yönä ei sitten mitään tuntemuksia ollutkaan enää. Muuten vaan alkaa olemaan hankalaa nukkua, kun ei voi nukkua kuin oikealla kyljellä ja heräileekin aika usein tukalaan olotilaan / vessahätään. Lohduttaudun sillä, että ei tätä onneksi enää voi yli kuukautta jatkua. On muuten järkyttävän pitkä aika!!!! :-(

Toisaalta haluaisi jatkaa tätä olotilaa ettei tarvitsisi mennä synnyttämään. Mutta ei taida olla muuta keinoa saada tuota vaavia pois, kun kauhea tuska&pungerrus...

Tänään oli äitini katsomassa taaperoa, kun kävin kampaajalla. Ihanaa oli saada vähän jotain muotoa näihin hiuksiin varsinkin kun tietää että vähään aikaan ei sitten pääsekkään. Vielä haluaisin käydä intialaisessa päähieronnassa/hartiahieronnassa nautiskelemassa.

Ihanaa kun niin moni on jo saanut nyyttinsä kotiin! Näin kuun loppupuolella kun on laskettu aika, niin varmasti ehtii myös monta muuta vielä saada. Toivottavasti ei mene " jatkoajalle" . Varmasti siinä vaiheessa alkaa tosiaan hermo olemaan jo kireellä ja olotilakin tukala, että useamman mainitsemat itkukohtaukset yms. ovat väistämättömiä. Tsemppiä meille kaikille ja varsinkin teille jo yliajalla oleville! Ja yritetään kärvistellä, koska kohta meillä kaikilla on hieno palkinto sylissä :-)

bebe-07 38+3

Meille syntyi poika 14.4 klo 22.13 ja pojun huikeat mitat olivat 4280g ja 52cm!! Arvioitiin 3,5kg ei ihan pitäny paikkaansa. Synnytys kesti 2vrk ja oli todella tuskainen ja traumaattinen kokemus muutenkin, mutta laitan kertomuksen synnytysasiaa puolelle. Nyt kuitenkin kaikki hyvin ja kotona ollaan. Poika nukkuu ja syö hyvin ja maitoa mulla riittää.

Tsemppiä kaikille jotka vielä kärvistelevät ja onnea kaikille nyyttinsä saaneille!!

Helinä+poitsu 3vrk

Yhtenä kappaleena vielä pyllerrän..... HUOH HUOH!!! Päivät lähenee kohti laskettuaaikaa.

Vähän sellaisia satunnaisia kivuliaampia supistuksia tulee, mutta vain satunnaisia eli ei mitään hyötyä. Kohdun tilanne on ollut mulla sama jo viikosta 36 eli sentin auki ja kaula hieman lyhentynyt. No tois synnyttäjällä ei kuulemma mitenkään outoa. Kaikki minulle toitotti että tämä tulee etuajassa niin kuin esikoinen joten olen odotellut jo viikosta 36 uutta tulokasta heheheh. joka aamu mietin onko tämä se päivä/aamu mutta ei niin ei..

plussat

+ystävä tulee kakrujen kanssa kylään hieman actionia

+esikoinen ei ole NIIN paljon uhmannut

+vielä ihan nätti ilma

t.39+1

Pieni onnen poikamme syntyi 13.4.2007 klo. 6.24. auringon noustessa. Painoa oli kertynyt 3770 g ja pituutta 51cm. Hän valitsi syntymäpäiväkseen iskän ja äidin vuosipäivän. Poika on aivan valloittava! Synnytys oli nopea, helppo ja positiivinen kokemus. Onnea muillekin vauvan saaneille ja niille joilla synnytys vielä edessä!

t. Masumme ja poika 4 päivää

Muistan myös näiltä palstoilta lukeneeni ettei haittaa jos lapsivettä tihkuu loppuvaiheessa pieniä määriä, koska sitä tulee koko ajan lisää. Siksi tuntuikin tosi tyhmältä lähteä polille. Sielläkin alapään tutkivat sekä kätilö että lääkäri. Että on nyt ainakin tilanne tarkastettu perusteellisesti. Hyvä tietysti että neuvolan täti ottaa asiat varman päälle.

Miehellä on vielä pari päivää töitä ennen pienen loman alkua. Sitten tämä stressi (ehkä) helpottaa, kun tietää että mies on ainakin lähettyvillä jos tulee nopea lähtö synnyttämään. Voi ainakin jäädä esikoisen kanssa ja hommata jonkun tänne ja tulla synnärille perässä. Pelottaa kun esikoisen synnytys oli aika nopea ja jos tämä tulee nopeammin, miten osaan lähteä oikeaan aikaan? Hermot ei kyllä kestäis ollenkaan ainakaan useampia lähtöjä ja käännytyksiä takaisin kotiin.

finemo ja viikot vasta 39+1

P.S. Nostan kyllä hattua kaikille jotka ovat jo yliajalla kun itse ei malttaisi odottaa millään edes sinne laskettuun aikaan saakka. Olen varmaan suljetulla osastolla jos menee yli la:n.

Elikkäs tulipahan käytyä sitten sielläkin..

RR 108/74

Turvotus +

painoa 1kg/vko

Hb 129 ja lisäraudalla jatketaan kun muuten tippuu liian alas

Sf-mitta 36 cm

Lapsivettä kuulemma reilusti

RT

Sydän äänet 140

Ja vauva edelleen laskeutumatta..laskeutuu sitten kun tulee ulos, niinkuin esikkokin. Nyt oli neuvola täti sitä mieltä että vauva voisi painaa jo 3.8kg ja pariviikkoa sitten lääkäri sanoi äitipolilla että kyllä tulee esikoista pienempi (3640g) että rupes vähän pelottamaan jos tädin veikkaus menee lähellekään..sanoi että katsotaan ens tiistaina tilannetta uudelleen ja tarvittaessa uudestaan äitipolille painoarvioon. Toivotaan että vaan niin paljon lapsivettä hämäämässä..ei huvittais mitään yli 4 kilosta ruveta työntämään ulos.

Neuvolatäti suositteli siivoamista, saunaa ja seksiä..mutta keskustelun jälkeen tultiin siihen tulokseen että jos vain nyt nauttis näistä viimeisistä päivistä ja lepäis mahd. paljon. Joten nyt päätin ottaa sellaisen asenteen että tulee kun on tullakseen en jaksa nyt murehtia joka päivä että onkohan tänään se päivä!Kyllä se kesäkuuhun mennessä on masusta ulkona.

Meen vähäksi aikaa lepäämään ja sitten kyläilemään.

+ ihanaa kun satoi vähän vettä sais nyt tulla vähän vielä enemmänkin

Sanna 39

Ei vieläkään mitään merkkejä synnytyksestä. Eilen oli neuvola ja neuvolan täti lähetti äitipolille käymään, kun mainitsin että supistuksen yhteydessä lorahtelee vähän jotain, enkä tiedä onko pissaa vai lapsivettä. Itse en olisi lähtenyt, sillä määrä on niin pieni että ajattelin ettei sillä ole merkitystä oli kumpaa hyvänsä. No käytävähän siellä oli, eikä ollut lapsivettä. Edellisen kerran kävin polilla parisen viikkoa sitten vauvan vähien liikkeiden vuoksi. Silloin kyllä ihan omasta halusta. Nyt lekuri sanoikin että seuraavan kerran tulet sitten synnyttämään. Argh! Meinaa että ramppaan siellä paremman tekemisen puutteessa. Joten jurppii taas!

Tänään olisi tiedossa perhekerhoa aamupäivään ja iltapäiväksi ja illaksi täytyisi keksiä jotain tekemistä esikoisen kanssa.

päivän plussat:

päivän lähempänä synnytystä (tämä ei kyllä synny ikinä)

perhekerho tänään

esikoinen kotona

finemo 39+1

En jaksanut eilen enään koneelle mutta paskamainen aamu vaihtuikin oikein mukavaan päivään..mies tulikin takaisin pyytämään anteeksi ja sitten lähettiin yhdessä kaupoille, löytyipä oikeanlainen grillikin mutta vielä mietitään.

Viime yö meni hyvin, sain nukuttua ihmeellisen hyvin mutta poitsu herättikin jo sitten 5.45 :( jo toinen aamu peräkkäin noin aikaisin. Noh nyt kyllä väsyttää. Onneks mies lähti töihin ja pojan vein hoitoon joten saa tänään levätä.

Kiva että joku jaksaa olla positiivisella tuulella, luin nimittäin tota eilistä pinoa ja paksunavalla oli ilmeisen hvyä viikonalku..sais tännekin antaa sitä positiivista mieltä, meinaan aika vähissä on...mistäköhän lie ;)

Täälä edelleen supistelee ja alapäätä vihloo kävellessä ihan älyttömästi, en tiedä onko sitä että rupeaa laskeutumaan vaiko vain muuten painaa joten kummallisesti, noh kohtahan sen tietää kun neuvola reilun tunnin päästä. Kävin muuten aamulla vaa' alla ja en ollut uskoa silmiä että paino olis noussu melkein 2kg viime tiistaista!!!!eikä turvotuskaan ole mitenkään ihmeemmin lisääntynyt..tiedä sitten mistä moinen johtuu.

Päivän plussat:

+neuvola

+saan olla edes hetken yksin kun muut poissa jaloista :)

+mennään iltapäivällä pojan kanssa moikkaamaan 3 kaveria ja niiden muksuja...pääsee aikuisten kanssa jutustelemaan

+ruoka valmista eikä tarvitse mitään kotitöitä tehdä tänään

Taidan mennä teen keittoon ennen kuin hilpasen neuvolaan..palailen sen jälkeen kertomaan kuulumiset.

Sanna 39 POKS POKS POKS

(hui enään 7päivää laskettuun ja pahimmillaan 3vkoa vauvan syntymään..kunhan ei menisi sitä 2 viikkoa yli...)

Rupesi naurattamaan oikein tosissaan tuo KerttuK:n kommentti siitä, ettei välitettäisi, vaikka vauva roikkuisi napanuoran päässä jalkojen välissä;-D Tuntuu kyllä, että paikkakuntien ja saman paikkakunnan neuvoloiden/terveydenhoitajien asennoitumisessa on huomattavia eroja. Toki on niin, ettei ole tarpeen pelotella odottajaa turhaan, mutta hälläväliä-asennekin tympäisee. Meidän neuvolantäti vaihtui esikoisen 1,5-vuotisneuvolan ja 2-vuotisneuvolan välillä ja muutos on kyllä huima - ja positiiviseen suuntaan. Entinen oli tällainen hälläväliä-tyyppi.

Mutta " parhaan" kommentin, jonka olen kuullut neuvolalääkärin (meidänkin neuvolalääkäri on varsinainen puoskari) sanoneen, kertoi tuttavani, joka oli ollut viimeisessä lääkärintarkastuksessa rv36:lla ja lääkäri oli todennut, ettei löydä täältä kyllä lainkaan kohdunsuuta;-)

Oma olo on aika tympääntynyt - supisteluita tulee ja menee, muttei mitään sellaisia, jotka tuntuisivat johtavan tositoimiin. Huomenna on tiedossa onneksi neuvola, niin on jotain ohjelmaa. Toivoisin hartaasti, että tämä vaavi tajuaisi syntyä viimeistään eräpäivänään, sillä esikoisen perusteella tiedän, että yli menevät päivät kuluvat tooosi hitaasti (esikoinen syntyi 40+5). Toisaalta hieman lohduttaa tieto siitä, että esikoisen synnytys käynnistyi ilman mitään ennakkovaroituksia suoraan tuntuvilla supisteluilla, limatulppakin irtosi vasta synnytyssalin ammeessa ja samoin vedet meni ammeeseen.

Plussia on vaikea keksiä...no, esikoinen on siinä kunnossa sairastelun jälkeen, että saattoi mennä hoitoon ja sitä myöten olen tänään vain ollut

-aurora 38+6

Heissan taas!

Aamuinen sateinen ilma vaihtui ihanaksi auringonpaisteeksi! Ei taida siivoilusta tulla siis mitään. Joskus toiste...

Neuvolassa taas kaikki ok. Neuvolan täti ilmoitteli, että lapsi voi syntyä milloin vain, on kuulemma valmis tulemaan. Sama virsi kuin viime viikolla. Verenpaine koholla 140/85, on kuulemma tämäkin ihan normaalia, mutta mittasi kuitenkin kolmeen kertaan, eli ei kai kuitenkaan ihan hyvä. Valittelin vihlontaa, mutta täti vain voivotteli. Ei siis mitään selkoa koko hommasta. Kai tämän loppuraskauden sitten kuuluu olla kivuliasta. Sydänäänet 150. Painoa tullut 200 g viikossa. Nyt kun laskettu aika on ohi, niin neuvolakäyntejä 2 krt/vko, eli seuraavaksi perjantaina jos ei vauva sitä ennen synny (ei kyllä synny koskaan).

Kaikesta huolimatta pirteällä mielellä,

Tiikki

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat