Seuraa 

Eihän tästä tuu mittään, pinoutumisistamme nimittäin :O

Viime viikko: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10035467&p=3&tmode=1&smode=1

-piias-

Kommentit (19)

huhhuh mikä vauhtiveikko teillä!! Oma poikani oli samanlainen, aika kauheeta kun ei ole piiruakaan itsesuojeluvaistoa vielä! Ihmeen vähillä kuhmuilla kuitenkin selvittin!

Oliskohans e voinu olla vauvarokkoa? sehän nostaa korkean kuumeen ja meillä ainakin eswikoisella kävi just niin että oli kahtenä päivänä korkea kuume, sit ei mitään, kunnes neljäntenä pamahti sit se ihottuma, eli piti kuumeettoman päivän välissä. Ja sairasti vauvarokon tosi vauvana eli 3,5vuotiaana ;)

Nyt Iinaa nukuttaa, äänestä päätellen kovastikin, on mentävä.

Minjuska

Kyllä ihan itseä hävettää kun ei saa aikaiseksi kirjoitella tänne sen enempää. Mutta kiva on lukea teidän kaikkien kuulumisia ja saada mukaan uusiakin syyskeijuja!

Ajatelkaa, meidän vauvat on jo kaikki tässä kuussa 7 kk, se on paljon se! Meidän Pyry tuntuu jo tosi isolta pojalta, kuukausi sitten mitat oli jo 8945 g ja 61,5 cm, nyt siis varmaan jo pari senttiä lisää ja reippaasti päälle 9 kilon. Meillä on seuraavaksi se 8 kk neuvolalääkäri. Pitää ottaa puheeksi Pyryn silmä, joka on rähminyt alusta alkaen. Täytyy ehkä tehdä se kyynelkanavan laajennus niin päästään siitäkin vaivasta.

Olikohan se Mayella, joka kyseli isäkuukauden pitämisestä. Meidän mies pitää sen, aloittaa 6.6. ja on kesäkuun loppuun, ja minä ilmoittaudun siksi aikaa työttömyyskassaan kun en muutakaan rahaa siltä ajalta saa. Sit heinäkuun alusta mä aloitan hoitovapaan, olen ainakin vuoden loppuun ellei jotain unelmaduunia sitä ennen osu kohdalle. Mutta vuodenvaihteessa voisin ilmoittautua taas työttömäksi ja alkaa etsiä oikeasti työpaikkaa. Tietääkö muuten kukaan miten päiväkotien kanssa tuolloin toimitaan? Voiko päiväkotia varata siltä varalta, että sitten yhtäkkiä aloittaakin työt. Luultavasti ei...

Päivät menee kyllä tosi nopsaan, kun on kehittynyt oma mammaporukka, jonka kanssa tulee säännöllisesti käytyä muskareissa, äiti-lapsi-jumpissa ja ihan vain kahveilla, mikä on kyllä mukavaa, yksin olisi mulla jo hajonnut pää!

Pyryllä on tällä hetkellä ollut jo jonkin aikaa 2 alahammasta, ja kovasti odotellaan niitä ylähampaita. Pääsiäisenä oli pari huutoyötä ja mä ajattelin, että nyt ne tulee, vaan ei. Tällä hetkellä on nukkumisen kanssa se ongelma, että sängyssä pyöritään kuin hyrrä. Poika haluaisi koko ajan kääntyä mahalleen, ja sit kun ei osata vielä kääntyä mahalta selälleen, niin huutohan siitä tulee. Vaikka nyt on mennyt pari yötä niin, että poika luultavasti on sitten nukkunut mahallaan monta tuntia. Yleensä klo 4 pitää jotain huudella sängystä ja yleensä se auttaa kun kääntää pojan selälleen. Sit aamulla hänet löytää taas nukkumasta mahaltaan, huoh. Mutta eiköhän se siitä rauhoitu kun oppii kääntymään molempiin suuntiin. Sängyn pohjaa pitäis varmaan laskea, sillä pian sitä ponnistetaan laitoja vasten istumaan, luulen mä.

No nyt menen etsimään hieman välipalaa, nälkä hiukoo.

Kevätpörriäisterveisin

Rizzu & Pyry

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän pikkujätkä se kehittyy hurjalla vauhdilla. Nyt on pian kuukauden noussut seisomaan. On näemmä vielä vaudikkaampi kuin mitä esikoinen aikoinaan. Unikoulun jälkeen nukkuttin 2vkoa ok, ja sitten alkoi seisomisharjoittelut yöllä - kolme tuntia parhaimmillaan valvottiin öisin. Nyt on onneksi vähän rauhoittunut.

Allergioista ei ole ilmennyt uusia, porkkana on pahin+eläimet. Pupulle ollaan todennäköisesti löydetty uusi koti. Ikävä luopua tuosta 4v karvakorvasta, joka todella lutunen. Esikoisellekin kova paikka. Yösyömiset siis taaksejäänyttä elämää, kovasti poika kähjää edelleen öisin, mutta ei vaadi ruokaa tai sylittelyä.

Nyt sitten alkoi itsellä kuukautiset, ja voi järkky!!!! En enää edes muistanut miten inohttavaa onkaan. Viime yönä piti kahdesti käydä vaihtamassa sidettä, kun kaikki paikat oli veressä. Äklöä! Pitäisiköhän sitä hankkia kierukka? Kokemuksia?

Esikoisen synttäreitä vietettin, ja tyttö sairastui niiden juhlien jälkeen 40asteen kuumeeseen. Ihme tauti, kun ei mitään esim. nuhaa tullut, vaan kuumetta parina päivänä - ja sitten tauti oli jo ohi. Onneksi! Mikäköhän lie?!

Kesää odotellessa OonaMaria

Aattelin jos nyt kerkeisin hieman enemmän kirjoitella.

Kyllähän täällä missä asun niin on niitä ikäisiäni äitejä mutta kun asun aika pienellä paikkakunnalla niin täällä jo tuntee melkein jo ne " kelvolliset" kaverit. Myös suurin osa kavereista muuttanu pois kun ei täällä oikein noita töitä ole tarjolla.

Vauvamuskariinkin oltiin menossa tossa jokin aika sitten ilmoittautumaan mutta sitä ei enää pidetä täällä ja seuraavan muskarin ikäraja alkaa 9kk.Mutta sitä sitten odotellessa.

Virikkeitä sais olla täällä paljon enemmä ku mitä nyt on tarjolla. Ainut mikä melkein on niin on seurakunnan perhekerho jossa ei pienempiä ole.

Uusia ystäviä olisi kiva saada joille vois kertoa asioita pelkäämättä että joku niitä taas levittää selän takana.

Mutta... Meillä on mahatauti kestäny niinsanotusti kaksi viikkoa ja ku alkaa näyttää jo paremmalta niin sitten oksennusta tulee taas. Ei meillä kuitenkaan oksenneta ku kerran pari päivässä ja ei joka päivä. Kuitenkin poika syö ja juo normaalisti ja on kaikin puolin hyvä tuulinen. Mutta nyt jo kuitenkin alkaa pikkasen huolestuttaa ku näin kaun on jo kestäny.

Odotan vain että poika olisi jo terve että vois alkaa suunitella unikoulua vaikka ei se mua niin haittaakaan vaikka 1-2 kertaa yössä syö. Mutta jotenkin sitä salaa haaveilee kunnon yöunista :)

Mut lähen " aamu" kahvinkeittoon.

Peppi ja Matias

Olen jo pitkään lueskellu syyskeijujen juttuja mutta en ole saanu vielä ite kirjoiteltua tänne. Joten taidanpa esittäytyä :)

Olen naimisissa oleva nainen 86 syntyinen (Aika nuori toisten mielestä) ja perheeseen kuuluu poika joka syntyi 9.9.06 ja kissa ja koira. Niin ja ei pidä unohtaa miestä :)

Juttu kavereita kaipaan koska kaikki kaverit niin sanotusti " jätti" ku vauva syntyi. Mikä oli kyllä odotettavissa.

Tossa lueskelin että teillä jo lapset nousevat pystyyn seisomaan ja itse odottelen että koska poika oppisi istumaan ilman tukea.

Sylissä ja syöttötuolissä hyvin istuu mutta ei muuten.Ja eipä meillä vieläkään ryömitä tai kontata vaan mennään eteen päin kierimällä. Mutta onhan sekin yksi liikkumis tapa :)

Mut nyt en kerkee enempää kirjoitella kun poika meinaa heräillä ekoilta päikkäreiltä.

Peppi86

Pikaiset terveiset vanhan konkarit&uudet tulokkaat!

Vaikka kovasti tuo sängyn pohja kutsuisi... Meillä yöt olleet viikon päivät taasen aivan älyttömiä! Ikenet kutiavat varmaankin, pientä lämpöilyä ja sitten meillä myöskin tuota sängyssä seisoskelua! Viime yönä mielenkiinnosta laskin heräilyt ja omien laskujen mukaan 9 krt:aan pääsin ja klo 6 pompattiin ylös. Päivällä nukkuu 3 päikkärit(yhdet n. 1,5t ja kahdet 30 min), vaikka mielellään yrittäisin rytmiä " siirrättää" kaksiin uniin, mutta kun aamumme alkavat aina 5.30-6 maissa ei varmaan lähiaikoina vielä päästä siirtymään. Jos vaikka se toisi levollisuutta yöuniin

Yösyöminen loppui kylläkin 3 viikkoa sitten, mutta erittäin levottomia yöt ovat. Tekisi mieli siirtää eri huoneeseenkin, mutta viime viikon pää edellä sängynpäätyyn tempun jälkeen mieli muuttui. Lievä aivotärähdys varmaankin tuli, koska oksensi vähän ajan kuluttua. Muuten on erittäin liikkuvainen tyttö ja ikää tuli 7 kk täyteen juuri. Istuu, konttaa vauhdilla ja nousee pystyyn välillä irrottaen kädet. Ulkona tykkää tutkiskella nurmikkoa, heiniä, kiviä ym.

Ruokahalu ollut ihan ok, kiinteät maistuu eikä suurempia allergioita. Suunpielet punoittavat joskus. Että voimia teille allergioiden kanssa painiskelevilla vaan!

Kesän suunnitelmista sen verran, että remontin parissa varmaankin menee ja esikoisen kanssa yritän päästä kahdestaan käymään. Muumimaassa.

- Siskoli, poika05/04 ja tyttö09/06

Kyllä nämä päivät kolmen lapsen kanssa hurahtavat joutuin! Ja vielä kun joka viikolle on tässä kuussa ollut/on jotain pakollista menoa (hammaslääk., neuvola-lääkäri jne.) ja lisäksi perinteiset kerhot, niin johan aika menee sukkelaan.. =) Esikoisella alkaa ens viikolla uimakoulukin, josta poika on ihan onnessaan!

Yhdelle ystävälleni syntyi pari päivää sitten vauva, ja nyt mie odotan täällä ihan innoissaa, että pääsee lähtemään henkkamaukkaan vauvanvaate ostoksille, siis vastasyntyneelle.. onhan se meilläkin vielä vauva, mutta jotenkin tämä meidän keiju tuntuu jo niin isolta, nyt kun vielä kaikkea uutta oppii ja on kiinnostunut oppimaan..=) Meillä Riina on nyt alkanut ääntelemään lal-lal, läl-läl, on aivan ihanan kuulloista!! Mamman sydän ihan pakahtuu, hih!

Ja sit galluppiin.. KESÄSUUNNITELMAT.. Autotallin/varaston rakennusprojekti on tulossa, joten varmaan tässä kotosalla ollaan, mutta toivottavasti myös jossain reissussa sukuloimassa päästäis käymään..

Mutta nyt neitin kylvetys kutsuu..

kevät terkuin snoopy ja Riina

Huomenta vaan :) Ilona alkanut " temppuilla" öisin eli hyvästi vaan ne ihanat yöt, kun neiti nukkui tissin vieressä suurempia veuhtomatta.

Kahvin tuoksu leijuu ihanasti nenään. Pannaans galluppia:

Mitä teidän perhe tekee kesällä? Matkailee? Mökkeilee? Viihtyy kotona?

Mie palaan vähän myöhemmin. -piias-

Mukavata, että uusia keijukaisiakin on löytynyt taasen!

Mistäs sitä olikaan puhetta...? Niin, ISÄKUUKAUDESTA ja OMASTA TÖIHINPALUUSTA: Meillä mies tuskin pitää sitä, vaikka ajatuksena onkin oikein hyvä. TYökuviot nyt menee vaan niin. Onneksi sillä on talviloma vielä pitämättä ja sitten kesälomat, niin on yhteistä aikaa tiedossa.

Minä olen ilmoittanut palaavani töihin tammikuun alussa, joten loppuvuosi tässä vielä aikaa olla pienten kanssa kotona. Hoitokuviot mietityttävät nyt jo...Töihinpaluu ei niinkään ahdista, vaan juuri se että saisi takuuvarmasti hyvän hoitopaikan molemmille. Ja siis saman paikan.

RIZZULLE piti mainita, että meillä pikkuhepun silmän rähmiminen lakkasi ihan äkisti n. 5,5 kk:n iässä, vaikka lääkäri veikkaili jo että avata täytyy sitten vuoden vanhana. Eli niinkin voi käydä. Toivottavasti Pyryllä olisi samanmoinen tuuri.

Jaaha, lyhyeksi jäi tällä(kin) kertaa. Karjunta sitä luokkaa...Se on moro!

t. kuonokas

Hui vaan, mitä vauhtia aika menee! Siitä taitaa olla jo yli kuukausi, kun edellisen kerran pinouduin. Ihania uutisia on sillä välin ollut Minjuskalla, ONNEA!! Ja tervetuloa mukaan kaikki uudet keijut! Eipä meitä tosiaan liikaa ole, joten mukaan mahtuu paremmin kuin hyvin :)

Aloitellaan gallupeista: KESÄLOMASUUNNITELMISTA ei olla vielä puhuttu miehen kanssa mitään. Varmaan ainakin mökkeillään vähän siellä täällä. Kotimaassa joka tapauksessa koko kesä menee, lyhyt, eteläiseen Ranskaan suuntautuva ulkomaanreissu on sitä vastoin edessä jo parin viikon kuluttua. Hiemanko jänskättää, kuinka lennot Rasmuksen kanssa sujuu... Toivottavasti poika ei ole perinyt äitinsä herkkiä korvia, mulla kun korviin sattuu kovasti aina koneen laskeutuessa :(

ISÄKUUKAUSI: Mies ei ole pitämässä isäkuukautta. Kyllä mä sille sitä puolitosissani ehdotin, mutta homma jäi ajatuksen tasolle. Mun taas pitäisi ensi viikolla ilmoittaa töihin hoitovapaalle jäämisestä. En vaan saa millään pähkäiltyä, miten pitkästä vapaasta nyt ilmoittaisin (joulu-, tammi- vai helmikuun loppuun). Mä haluaisin toisen lapsen aika pian enkä panisi pahitteeksi, jos ei tarvitsisi palata töihin välissä, mutta mies (taas) jarruttelee... Kovin pitkään hoitovapaaseen meillä ei taas ole varaa.

Rasmuksen kuulumisia: Rasmus on reipastunut ihan silmin nähden sen jälkeen, kun puoli vuotta ikää kilahti täyteen. Pojallahan alkoi paha vierastuskausi jo kolmikuisena ja sitä kesti n. 5,5-kuiseksi. Nyt kun vierastamisesta on suurin piirtein päästy, niin Rasmus on kuin toinen poika; flirttailee vieraiden aikuisten kanssa, tykkää kovasti muista vauvoista ja lapsista ja aiemmin niin totinen mies on melkein pelkkää hymyä. Ihania oli ekatkin kuukaudet, mutta kuten joku keijuista totesikin, niin nyt on kyllä tosi ihana vaihe menossa.

Isoin uusi juttu on se, että Rasmus oppi maanantaina ryömimään. Eka hammaskin puhkesi pääsiäisenä ja tällä viikolla on tullut toinen. Onneksi ollaan päästy hampaiden tulosta melko vähällä kiukkuamisella eikä sillä ole ollut vaikutusta yöuniin, ehkä ruokahaluun ja päiväuniin kuitenkin. Rasmus herää nykyään päikkäreiltä tosi helposti siinä vaiheessa, kun uni ekan kerran kevenee. Esim. tänään R nukkui 3 x 30 min, kun yleensä yhdet päikkärit on selkeästi pidemmät. Ruoista kiinteät uppoaa hyvin, mutta maito ei maistu niin hyvin kuin pitäisi, ei rintamaito eikä korvike, ja siksi Rasmus on kasvanut melko hitaasti.

Muuten poitsu on pysynyt terveenä, mutta nyt on nuhaa ja yskää. Pääsiäisenä huomattiin lisäksi, että Rasmus pitää yhtä sormea koko ajan koukussa ja nyt odotetaan kutsua Lastenklinikalle ortopedin tutkittavaksi. Aiemmin käytiin pariin otteeseen silmäpoliklinikalla erikokoisten mustuaisten takia, mutta mitään sairautta tms. sen taustalta ei onneksi löytynyt.

Tässäpä tämä tällä kertaa. Kivaa loppuviikkoa!

R & R (tänään tasan 7 kk!)

täällä mekin.

Pihla täytti 7 kk viime viikolla, mihin tämä aika katoaa??? =) Eilen typykkä nousi isoveljen tuolia vasten polvilleen. Hirmu kovaa ryömii, katoaa silmistä tosi nopsaan, saa etsiä mistä milloinkin. Kauhea ukaasi isommille lapsille noista pienistä tavaroista on esitetty, mutta mitäs se auttaa kun muisti on lyhyt. Konttausasentoa on treenannut jo pari viikkoa ja odotetaan että ihan hetkenäminä hyvänsä hoksaa miten konttiminen tapahtuu.

Meillä ei vaunuissa ole kiinteinä valjaita ja olenkin nyt ihan liemessä unien kanssa kun koitan noilla toisilla valjailla pärjätä. mutta sen verran löysiksi jäävät että eilenkin oli kääntynyt konttimaan kesken unien ja ei sitä uudestaan enää saanut nukahtamaan. nyt pidän silmät ja korvat auki koko ajan jos jostain saisi hyvällä hinnalla hyvät käytetyt rattaat valjailla. saksastakin kuulemma saa edullisemmin kuin täältä, mutta onko kellään tietoa nettiosoitteista?? tänään onneksi oli sen verran viileämpi että sain tytön makuupussiin, silloin pysyy paikallaan ja nukkuu nätisti.

la minun äiti ja sisko vie minut päiväksi tallinnaan hoitoihin ja shoppaamaan! Tai no ei juuri ole rahaa mitä tuhlata, mutta seurana voin olla. ahistaa jo valmiiksi se että äitiyspäivärahat loppuu parin kk sisällä ja sitten tipahtaa mitättömälle kotihoidontuelle, millä ihmeellä me sitten eletään???????? =´( mutta töihin en ole valmis ja pihlaa en pysty hoitoon vielä viemään, minun viimoinen vauvani.

nyt alan valmistautumaan spinningtunnille, nämä kilot ne on tiukassa ja herkkuhammasta kolottaa ihan jatkuvasti =) ilman suklaata päivä on pilalla, tosi tervettä ja kummasti auttaa hoikistumaan =DD

kuulumisiin taas

tuisku ja pihlapiiperö

Asiaa puituani omassa fiksussa päässäni, nukkukoon päikkärit, mutta rajoitan ajan tuntiin. Kuitenkin aikaiset aamut ovat tytöllä ja myös minä taidan tarvita niitä hänen päikkäreitään ;D Katsotaan näin jonkun aikaa.

Ilona taasen alkaa osoittamaan jonkin sorttista rytmiä, ainakin aamutorkut on havaittavissa, jipii!

Missä te muut ootte? -p-

nyt on syyskeijut nukashtaneet tai kiiresiä, oltiinpas pudottu alas!!

GAllupeja

KESÄLOMA ei vielä mitään hajua mistään suunnitelmista eli tuskin ainakaan minnekään etemmäs tulee suunnattua. Mökillä ollaan perinteisesti oltu yli kuukausi kesä aikaan ja mitä ilmeisimmin jatkamme samaa perinnettä.

ISÄKUUKAUSI no ei todellakaan, isyylomakin oli niiin tiukassa ja jäi ihan muutamiin päiviin. Siis miehen työn vuoksi, kun on yksityisessä firmassa eikä sijaisia tunneta. Ja luulenpa ettei mies edes olis sen oloinen että pitäis sen muutenkaan, vaikka lapsia paljon hoitaakin niin tuskin kuukautta kuitenkaan, paitsi jos ois pakko.

Jaha, täytyy mennä syömään, lähdemme uimahalliin isompien kanssa, jätetään isi ja Iina kotiin.

Täytyy vielä kertoa tuosta viisivuotiaasta herttaisesta ja hellästä isoveöjestä; heräsin toissa aamuna puoli viideltä katkeraan itkuun, toinen oli nähnyt unta että hänellä oli oma, konttaava suloinen poikavauva ja oli niiiiin suruissaan kun se olikin vaan unta. KAtkerana kertoi kuinka se olikin niin suloinen ja että kyllä se on pakko olla olemassa jossakin " kyllä mie sen vielä löydän, vaikka aikuisena" . MInä toisen suloisuudesta ihan itkun partaalla <3. Pakko oli lapsuuden kultaiseen kirjaankin kirjata, jotenkin kertoo niin toisen luonteen herkästä puolesta, että kaikesta vauhdista ja rämäpäisyydestä, suuresta egosta ja pullistelusta huolimatta siellä sisällä asuu herkkä pieni poika.

Nyt sömään

Minjuska ja Iina 7kk

Tervehdys,

mekin ollaan Mimmin kanssa lueskeltu syyskeijujen kuulumisia jo pitkät tovit, nyt uskallamme mukaan!

Perheeseemme kuuluu minun lisäkseni neiti 7kk ja mieheni. 26-vuotiaita ollaan ja asustelemme Keski-Pohjanmaalla. Niistä kesän tekemisestä sen verran, että meillä kesä kuluu rakentaessa omaa taloa. Aikasta jännää!

Mimmi on todella iloinen ja reipas neiti. Etenee osittaisella ryöminnällä, lisänä pyöriminen. Meillä on yöt olleet aina rauhallisia, mitä nyt viime viikolla oppikääntymään unissaan mahalleen ja sitä ihmetellessä tulee itku. Onneksi pariin yöhön ei ole tuota kikkaa muistanut. Istuminen ei onnistu ilman tukea, ei edes yritystä. Konttausasento on vähän sinnepäin... Mimmi syö monipuolisesti lihaa, viljaa, kasviksia ja hedelmiä. Allergioita ei ole ilmennyt. Tissiltä vieroitin neidin kk sitten, korvike ei taida olla sen veroista... Taistelun kanssa pullo-opetus ja korvikkeen syönti, nyt kuitenkin menee jo tosi hyvin. Päätin kuitenkin, että koska aloitan työt jo ennen äippäloman loppua, en uskalla jättää vieroitusta kovin myöhään. Yöllä oltiin jo syömättä viikonverran ja nukuttiin ihan aamuun asti, mutta nyt ollaan palattu yhden syötön öihin. Päivisin nukkuu kahdet tai kolmet unet yht. ehkä 3-4h.

Nyt kuuluu jo kiljahtelua sängystä... ekat päikkärit on ohi.

Nöf-Nöf (vetää henkeä ja poistuu) ja Mimmi 7kk

Hienoa saada uusia Syyskeijuja :)

Ja Peppi86, hyvin ymmärrän tuon kavereiden " puuttumisen" . Itse sain esikoisen vajaa 19-vuotiaana, toki vanhojakin kavereita oli, mutta ihan aktiivisesti sain etsiä itselleni uusia äitikavereita. Ja hyviä ystäviä on löytynytkin :)

Nyt ruokailemaan, lasten kanssa oltiin puoltoista tuntia pihalla.

Terkuin -piias- ja poika 5v2kk, tyttö piakkoin 2v10kk ja Ilona s. 24.9.06

Ihan on päivistä sekaisin. Viikonloputkaan ei tunnu viikonlopuilta, kun mies useasti lauantaina töissä. Välillä pitää vapaata arkena, ja siinä nuo viikonpäivät sitten sekoituukin. Nopeeta on tosiaan aika mennyt tässä kotona tai siis isovanhempien nurkissa majaillessa. Vaikea uskoa, että heinäkuun alussa loppuu jo äitiysloma. Sitten pitäisi kait pitää rästiin jääneet lomat ja jatkaa vielä loppuvuosi hoitovapaalla - ainakin näin suunnittelin. Jotain töitä voisi kyllä tehdä satunnaisesti jo hoitovapaalla. Mälsää ajatella töitä, ja niitä on tullut pähkäiltyä koko äitiysloma. Ihan kysymysmerkki on vielä mitä työtä tulen tekemään, saanko jatkaa samassa firmassa toisessa tehtävässä vai vaihtuuko työnantaja.

Tervetuloa mukaan Peppi ja Nöf-Nöf! Kiva saada uusia mukaan, ja yritän itsekin aktivoitua kirjoittelemaan useammin kuin kerran kuussa. Tämäkin jo toinen sepustus tämän viikon pinoon ;).

Tuiskulle noista saksalaisista nettikaupoista. Me tilattiin muinoin vaunut www.pingpong-online.com osoitteesta, ja toimi silloin hienosti. Hartaneissa säästettiin n.200¿. Nyt on tainnut olla joillain ongelmia tämän firman kanssa, mutta rohkenin silti tilata heiltä kaksosten PegPeregot ja autoistuimen (eivät ole siis vielä tulleet). Oikein ystävällistä palvelua olen heiltä saanut. Katsotaan miten tämän kanssa käy. Sitten voi tietty etsiä eBaysta...itse olen hurahtanut täysin, aika menee siivillä siellä selaillessa.

Minjuskalle: Vähän on hätäinen tämä meidän nuorimmainen. Ihan on isänsä poika. Mies kun ei paikallaan viihdy, koko ajan pitäisi olla menossa johonkin. =). Nyt on onneksi yöt rauhoittuneet, jo parina yönä on seisomisharjoittelut olleet tauolla. Nyt on oppinut laskeutumaankin itse, ihmeen vähän kolhuja kuitenkin tullut - vielä. Ja toivottavasti ei lähde ihan heti kävelemään, sitten on varmaan taas unet sekaisin.

Niin ja tuo esikoisen kuume. Odottelin vähän kanssa että olisko vauvarokkoa, mutta ei ole vieläkään tullut näppyjä joten oli sitten jotain muuta kait. Pääasia, että nyt ollaan terveinä.

Piias:n galluppiin: Kesälle meillä ei ole vielä mitään suunnitelmia. Kotiympyröissä ollaan ja tietty koitetaan saada taloa rakennettua. Mökkiä meillä ei valitettavasti ole, mutta kavereiden mökeillä käydään varmaan jossain vaiheessa kesää. Ulkomaille tekisi mieli lähteä, mutta eipä taida olla mahdolista. Jospa sitten ensi vuoden puolella. Enää vajaa kaksi kuukautta ja on kesäkuu ja miehellä koittaa kesäloma + talopaketti saapuu. Mukavaa!

Nopeasti mennyt tämä viikko, enää kaksi päivää ja ollaan taas viikonlopussa! Lasten kanssa touhuillessa aika menee ihan siivillä.

Onnilla ryöminen sujuu hitaasti, mutta varmasti. Nyt oppi nousemaan konttausasentoon, mutta kellahtaa nokilleen kun yrittää eteenpäin- Pienet kädet vaan tutisee paikoillaan vaikka jalat jo tekee reipasti eteenpäin menoa... suloista katsella, pian taitaa poika lähteä kontaten eteenpäin :)

PEPPI ja NÖF-NÖF tervetuloa mukaan, kiva saada uusia syyskeijuja kun meidän pino tuntuu aina välillä lyhenevän liiaksikin. Mainostanpa samalla, että syyskeijujen kasvulista löytyy täältä http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9973079&p=1&tmode=1&smode=1 ilmoittautukaa mukaan vaan!

PEPPI tuttua tuo, että kaverit kaikkoaa kun vauva syntyy... itselleni niin kävi esikoisen syntyessä 8v sitten. Uusia ytsäviä löytyi mm perhekerhosta ja leikkipuistosta sekä netin välityksellä. Nyt sitten ne " aijemmat ystävät" saa esikoisia samaan aikaan kun minä sain kolmannen, ollaan sitten taas enemmän yhteyksissä ja ihan kiva näinkin.

KESÄSUUNNITELMAT ihan nollassa, todennäköisesti lähdetään ainakin pohjoissuomessa käymään ja ehkä Pärnussa/Eestissä pidempi reissu. Mies korjailee sukukesämökkiä jonkin verran, mutta minua sinne mökille ei saa kun ei ole juoksevaa vettä jne. Mökkeily anopin kanssa ei muutenkaan nappaa, mutta mies+lapset siellä käy useamman viikonlopun, mies lupasi loppukesästä Onninkin reissuun mukaan.

Pitääkö teidän miehet sitä ns. ISYYSKUUKAUTTA? Sehän menee kivasti kesän syyskeijuilla, olen yrittänyt miestä puhua että ottaa sen 2 viikkoa hoitovapaasta ja saa 2 viikkoa ylimääräistä, säästää sitten vaikka vuosilomat syksymmälle ja talveen. Miehen työpaikalla on vaan sellaiset merkit ilmassa, että jatkuuko ne työt ja kuinka kauan, silloin ei viitsi kauheasti ylimääräisiä lomia pitää.

RATTAAT SAKSASTA on meilläkin ollut ajatuksena, katselin matkarattaita mm täältä kidscomfort.eu Tulisi halvemmaksi kuin Suomesta, mutta olen aika arka tilaamaan kun ei ole luottokorttia. Jos tulee jotain ongelmaa ja sitä sitten pitäisi vielä vieraalla kielellä selvittää.

Mayella ja Onni 6kk 3vkoa

ai juukelis puukelis mitä migreeniä yrittää pukata :( aamu4ltä otin panadolia ja kohta taitas olla tarvetta taas..ihana päivä siis tulossa.

Sen lisäksi meillä ollaan koko perhe kurkkukipuisia ja nuhatuhveroisia. Iinaa myöten on äänet käheänä. Sen siitä sai, heti kun pääs yks pöpö (mahatauti) jylläämään niin se teki tilaa sitten toisellekin.

Piias: meillä oli esikoisella samassa iässä (tai itseasiassa jo vähän nuorempanakin) samanlainen vaihe. Jätettiin päikkärit kokonaan pois(tosin meillä oli kyllä hirvee tappelu kun ei ois tahtonu nukkua,siks poistettiin) sillä seurauksella että rupes saamaan ylivsymyksessään yöllisiä kauhukohtausksia ;( ihan kamalia öitä sinne saakka, kunnes tajuttiin ottaa päiväunet joka toinen päivä taas kuvioihin! Eli jospa kokeilet että nukutte vaan joka toinen päivä päikkärit? Meillä mentiin tuolla systeemillä vielä reipas vuosi sitten eteenpäin, kunnes jäivät kokonaan pois. LApsissahan on tietenkin eroja sehän on selvää, mutta esikoisesta oppineena en uskaltas kerralla jättää omaltani päikkäreitä kokonaan pois.

Iina on alkanut päästä jo huoneesta toiseen ryömimällä, voi sitä tutkimisen riemua! on jo löydetty isoveljen huone ja vessa. Kiva vaan koko ajan tolkuttaa isommille että lattiat siistiksi tai ovet kiinni, on nimittäin sen verran pientä tavaraa jo isommilla.

Jaha, aamupalalle on mentävä.

MInjuska ja Iina 7kk

Jumprahuitti, kevät koitti ainakin pariksi päivää tänne itärajallekin. Minua ei kyllä kauheasti haittaa, jos kelit vielä kostuvat/viilenevät/pakastuvat.. Siirtävät vähän koivun kukintaa. Pian se alkaa: armoton aivastelu ja silmien kutina. Mur.

Viikonloppuna havaittiin Ilonalla uusi kuje. Vain isin syöttämä eväs kelpasi! Kokeiltiin eri tavoin, aina pysyi äitille suu kiinni ja isille aukesi naps vain :D Mokoma. Eilen maistui miun syöttämä vasta iltapäivästä.

Meijän neiti 2v9kk väsyttää minua nykyään enemmän kuin Ilona. Hyvin puhelias ja aktiivinen nuori neiti menee joka paikkaan nykyään, tosiaan ei ole kuin muutama hassu viikko, kun totteli minua lähes kuin pieni enkeli. Myös nukkuminen on temppuilua (esikko ei ikuna pitänyt tuollaista iltarallia), kun sänkyyn mennään alkaa sieltä hirveä vippasu. Pakko kokeilla päiväunettomuutta, selvästi mielellään ne nukkuisi, mutta itse tulen hulluksi, jos illalla ei neiti nuku viim. klo 21. Huokaus.

Nyt pelastamaan Ilona pinniksestä. Virittäävät jotain majaa ympärille ;)

-piias- ja Ilona 6,5kk

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat