Kommentit (20)

Voi hitsi sentään kun tuli TOSI kova halu jo saada oma nyytti syliin vieraillessani ystäviemme luona. Heidän pikkuinen oli niiiiiin suloinen ettei ole tosikaan.... Kovasti meidän masuasukille juteltiin kyläpaikassa, että lupa olisi jo haluta maailmaan.

Peipposkan tekstiä lukiessa oikeastaan kolahti vasta se, että vaikka tässä yliajallekin menisi, niin olen itse näitä loppupään odottajia. Iiks! =) Aika on oikeastaan mennyt ihan hirmuisen nopeasti.

Leeniksen olotila kuulosti tosi, tosi lupaavalta. Toivottavasti ootte jo ehkä matkalla sairaalaan tai sinne yön aikana pääsette suuntaamaan!!

Kerkesin jo unohtamaan mitä muuta piti kommentoida. Palailen siis huomenissa. Mahassa on vähän jännä tunne, joten taidan yrittää pötköttelyä. Siis ei varsinaisesti supista mutta semmoista juilintaa kuitenkin.

t. iida-linnea

Heippa kaikille!

Kamalan kauan olen ollut poissa - tuntuu siltä! Mutta nyt tuli taas semmoinen henkireiän tarve...

Eilen olin siinä sokerirasituksessa, johon jouduin painoindeksin takia automaattisesti. Oli muuten loppujen lopuksi todella helppo toimenpide, ja se nestekin oli melkein hyvää :)

Noh tänä aamuna oli sitten neuvolalääkäri, jossa sain rasituksen tulokset. Paastoarvo oli hitusen liian korkea, joten joudun nyt sitten kotona mittailemaan verensokeriani kuuden päivän ajan. Harmittaa ihan vietävästi! Rupesin heti syyllistämään itseäni tästä asiasta, vaikka ylipainoa oli alussa vain vajaa kilo :(

Neuvolassa olivat kyllä sitä mieltä, ettei tässä vielä ole aihetta epäillä sitä raskausajan diabetesta, mutta nämä mittailuthan sitten kertovat enemmän.

Painoakin oli tullut kuukaudessa 4 kiloa! Mutta lääkäri epäili nesteeksi aika pitkälti. Kehotti välttämään samariinia ja imeskelemään mielummin rennietä. Plaah.

No jotenkin jäi kuitenkin paha mieli tämän kertaisesta. Anteeksi, kun tilittelen vain omia murheitani.

Mammanalku on saattanut ihan prinsessan maailmaan - isosti onnea koko perheelle!

Taidan lähteä lenkille vähän rauhottamaan mieltäni.

Live rv 25+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jaahas, itse kukin käynyt tänään neuvolassa...NINCALLA " vajaa" käynti - ei muuten kun vaan sitten ensi viikolla russuttamaan terkalle!

CANALLA kanssa tylsät kuulumiset - tuskinpa mitään häikkää on, hyppyyttävät vaan sinua...

I-L:lla ihan positiivinen käynti!

HOYT oli saanut äippäpakkauksen - hauskalta kuulosti tuo hakureissu;=)

BUUFFAN ultrakuulumia odotellaan!

Mites LEENIKSEN päivä on mennyt?

Kävin stockalla (taas:=) ja sitten hierojalla - on vaan nyt toi toinen puoli yläselästä ihan jumissa eikä hieronta sitä laukaissut - tais mennä viime pe, kun korkkareissa lampustin kaupungilla ihan liian pitkn matkan ja jännitin siinä sitten selkää vissiin...no, eiköhän se viikon mittaan tässä korjaannu.

Onkos jollain jo kivoja vappusuunnitelmia? (kysyinkö mä jo, lahopää muistelee...)

Mulla on huomenna synnärille tutustumiskäynti ip. Alkaiskohan tässä jo pikkuhiljaa rauhoittumaan, jospa uni tulis paremmin sitten...tänään tuli pari uutta lehteä postissa, säästin " yölukemiseksi" :). IIDA-LINNEALLE toivon kanssa makoisia yöunia...ja muille " unettomille" ...

Samperi, kun laitoit uudet harsot koneeseen ja pari valkoista nuttua siihen samaan, enkä arvannut, että harsoista lähtee semmosta kummaa nukkaa...nyt on koko kämppäkin valkoisessa nukassa, plääh!!

jaahas, hohhoijaa näitä mammalomalaisen juttuja...:=) Palaamisiin!

-m

Toivottavasti säät eivät kovin pitkäksi aikaa kylmene. Tänä aamuna en enää jaksanut ahtautua pieneksi käyvään kesätakkiini, vaan tyydyin tuulipuvun takkiin, joka sekin on aika ahdas tälle masulle. Pitänee käydä kellarikomeroa läpi, jos sieltä löytyisi jokin vanha anorakki, joka mahtuisi vielä loppukevään ajan. Plääh...

Eilen tuli käytyä miehen kanssa leffassa. Leffassa ja sitä seuranneella bussimatkalla huomasin, että selkää särkee ja hyvää asentoa ei saa millään. Kertokaapas loppupääläiset, että millä tuota selkäsärkyä saisi lievitettyä. Kun työssäkin pitäisi istuskella paikallaan, alkaa tuo jomotus ärsyttää. Olisikohan tukivyöstä apua? Kampin Bebesissä ainakin myytiin yhtä tukivyötä, mutta en tiedä onko se hyvä. Pelkään, että joko tukivyö jää pursottamaan vaatteiden alta ikävästi tai että se jää vatsan kasvaessa pieneksi, jos ostan sen niin, että se on juuri nyt sopiva. Kertokaapa käyttökokemuksia, jos teillä sellaisia on!

Yhdyn MILLASTEEN: KELAN paperit aiheuttaa tuskaa. Meikäläisellä on tulot nousseet vuodesta 2005 niin paljon, että käytän tuota 6 kuukauden palkkaa maksuperusteina. Tuo palkka valitettavasti on hieman epäselvä, kun sivutulon palkka selviää tarkasti vasta toukokuussa. Toisaalta juuri kun sain käytyä läpi nuo palkkalaskelmat äitiyslomista vastaavan ihmisen kanssa ja paperit oli valmiina (Ehkä jo lähetetty KELAAN), sain kuulla, että minulle tulee päätulosta takautuva palkankorotus tammikuusta lähtien, joka maksetaan joskun kesällä. Koska se kuitenkin ansaitaan nyt alkuvuodesta, tekee se ison korotuksen palkkaani ja vaikuttaa äitiysrahaankin niin paljon, että kaikki laskut menevät uusiksi. Toivottavasti en kuitenkaan joudu tappelemaan kamalasti tuon työnantajan kanssa, koska tosiaan tuo korotus tulee maksuun vasta myöhemmin. Onneksi ryhdyin järkkäämään näitä KELA-papereita jo tämän kuun alussa, sillä näissä taitaa kestää, ennen kuin ne saadaan oikeassa muodossa KELAAN. Miten käy muuten, jos työntantajalla viipyy paperit liian pitkään? Saanko äitiyspakkauksen ajoissa?

Toivottavasti BUUFFALLA on hyviä uutisia ultrasta!

Terveisin,

pikku-Juska, rv. 27+5

Ens alkuun Mammikselle ja miehelle Isot Onnittelut pienestä prinsessa nyytistä!!!!

Samanlaiset onnittelut myös Serenkin perheeseen.

Millastelle tervetuloa joukkoon. Suonevetoihin samoja neuvoja antaisin mitä olet jo saanutkin eli sitä magnesiumia ja lisäksi muista juoda runsaasti..

Leenis siellä saanut hankittua markiisikangasta. Vaikka itse ompelenkin mielelläni niin luulenpa, että taitoni tuohon mitä olet tekemässä eivät riittäisi.

Buuffalla tänään ultrapäivä. Käyhän kertomassa sit kuulumisia.

Mooli, kiva kuulla, että verenpaineet neuvolassa kohdillaan. Meikän neuvola ei mennyt tosiaankaan ihan niin kuin olis pitänyt, mut siitä myöhemmin.

Iida-Linnealla yöt menevät risaisiksi. Hyvä jos kuitenkin pystyt nukkumaan päikkäreitä. Vaikka eihän se paljoa lohduta, kun mieluiten nukkuisi yöllä. Mullakin terkka vaan naureskelee, ett niin se luonto jo harjoituttaa tulevaa varten, kun ei öitä saa nukuttua. Kumma juttu, mua tuo ei naurata yhtään..

Cana, jospa se vauvan asento vain aiheutti tuon sf-mitan muutoksen. Mulla tuo mitta on vaihdellut nyt 3 neuvolankäynnin aikana välillä alas ja välillä ylöspäin. Eipä ole terkka siitä huolestunut.

Hoyt saanut äippäpakkauksen. Varmaan olet ollut mielenkiintoinen näky kottikärryinesi :-)

Sit siihen omaan neuvolakäyntiin ja siis samalla viimeiseen lääkärineuvolaan. Turvotuksiinhan se lääkäri kiinnitti ekaks huomiota, mut sanoi sitten vain, ett alan ihmisenä etköhän osaa ottaa yhteyttä jos oireita raskausmyrkytykseen tulee.

Sisätutkimuksen teki, kohdunkaulaa 1cm, kiinni, pehmeä. Rimpulan asennosta sanoi, että ehkä(!) se on raivotarjonnassa. Pitkään ensin tutkiskeli ja paineli sekä tiedusteli multa missä potkut tuntuu. Lisäsi vielä, ett voidaanhan se sit lähempänä tarvittaessa tarkistaa uä:lläkin. Tässä viimeisessä lri-nla:ssa lääkärin olisi pitänyt tehdä sekä painoarviota vatsan päältä että jonkilaista synnytystapa-arvio. Näistä olen näet kysellyt ja terkan mukaan riittää, kun oma lääkäri ne tekee. Mutta mutta, eipä lääkäri tehnyt sit kumpaakaan¿Nyt sitten vain levollisin mielin synnyttämään. Varmaan.

Olisin todellakin halunnut tietää vähän tuosta lantiostani, koska äidin puolen suvussa (äitini mukaan lukien) on todettu ahdasta lantiota, joista on seurannut ettei edes 3,5kg lapsi mahdu syntymään normaalisti.. Pääsen taas kerran valittamaan ensi viikolla neuvolassa. On se hankalaa kun pitää vaatimalla vaatia asioita.

Sitten lääkäri laittoi mulle huomiseksi lähetteen labraan bakteerinäytteeseen. Tämä siitä syystä, että parina päivänä on ollut niitä kipeitä supistelujaksoja. Varmistetaan, ettei emättimessä kasva streptokokkia. Jos kasvaa niin sit synnytyksen yhteydessä tiputellaan antibioottia suoneen. Toivottavasti tulos on negatiivinen.

Ok. eiköhän tässä ole tarpeeksi sekavasti jo valitettu omasta navasta.

-Ninca ja Rimpula 35+4-

LEENIS reippaana heti aamusta ¿ JEE!! Joo, meillähän ei ole omaa mökkiä, mutta aina silloin tällöin suunnataan vuokramökkimestaan ja se on toistaiseksi riittänyt meille...ollaan kuiteskin aika cityihmisiä ja haahuillaan pääosin täällä ytimessä...

Tosin mies on enemmän luontoihminen ja tykkää sellaisista mäntykangasmaisemista ¿ mää tarttisin vettä ympärille;=) Ihan sama juttu ton tv:n kanssa ¿ joskus kun mies on reissussa, en avaa telkkua koko aikana ¿ sinkkuvuosina elin ihan ilman moista vehjettä. Mies aina ihmettelee, kun tykkää kuitenkin käydä leffassa paljon, että miksen telkkarista kato leffoja ¿ sehän on eri juttu...ja oon niin nipo, että mua ärsyttää, että tehdään tuhatta asiaa samalla kertaa ¿ esim. miehen mielestä voi tärkeistä asioista tai päätöksistä keskustella tv:n katselun lomassa, mun mielestä kaikelle tärkeälle pitää antaa oma keskittymisensä ilman häiriötekijöitä...oon muuten monesti miettinyt, että raahaako se vauvankin sitten töllön ääreen ¿seurustelemaan¿ vai malttaako antaa sille kaiken huomion...no ei ainakaan urkkaruudun aikana!!!

Hyvältä kuulostaa toi markiisikangas...ja jospa ne supparit siit yltyisivät ja ¿tuhojaan¿ tekisivät! Joo, ei kai sinne neuvolaan tarvii mennä arvuuteltavaksi...pianhan on lauantai vaikka tuskin sä sinne asti junioria kannat;=) *supsup - megasup*

CANALASSA puutumista havaittu; mutta hienoa, että unta silti riittää...täällä taas uneton yö takana...mä käytän yhtä lisätyynyä jalkojen välissä ja auttaa ainaski lonkkiin...Hyvä, että kerroit tosta ä-rahajutusta, en ollut perehtynyt!

MILLASTELLA suonenvetoja ¿ ootko magnesiumia popsinut? Musta tuntui, että auttoi muilla ¿ aamulla ja illalla otan yhden tabun ihan pelkkää magnesiumia. Sanovat, että auttaa myös ummetukseen, jos sellaista vaivaa on...Niinpä GREETAS oli jo suositellutkin...

Mites I-L:n kyläilyt eilen sujui ¿ ja tänään sitten pikkubabya katsomaan, saas nähdä, aiheuttaako mahan asukkaassa ulostulomeininkiä;=)?

BUUFFA; saitko nukuttua ja onko parempi mieli tänään?

VIIPULIN piksu on suloinen! Olenkin jo käynyt aiemmin vakoilemassa kuvia tuolla vauvapuolella;=)

Kiva, kun NIAMEY piipahti iso Ainon kanssa! Suloisenkokoinen oli Aino syntyessään!

Tänään on siis VÄSY, kun vielä puoli 5 katsoin kelloa ja pyöriskelin...uni tais tuolla puoli kuudelta ja puoli kasilta hinasin ruhoni ylös...oli taas illalla ihan samperin raskas olo, tosi vaikea relata unentuloa odottelemaan. No, olin taas eilen aivan turhan reipas koko päivän ¿ se yleensä kostautuu sitten illalla yliväsymyksenä. Kävin salilla ja sitten hakemassa stockalta miehelle vaatteita sovitukseen (on meillä paras tapa saada jotain uutta ja kunnollista kaappiin;=). Katsoin aventin käsikäyttöistä rintapumppua, mutten vielä hankkinut ¿ mahtaakohan sille varpisti olla tarvetta? Ainakin meillä on tarkoituksena tyrkyttää vauvalla pulloa ¿ mitä sinne sisälle tulee, sitä en tiedä...? Ja vielä on imetysliivit hankkimatta, kun en millään jaksaisi alkaa sovittamaan mitään ¿niin hankalaa¿...Tänään ip hierojalle, saa riittää mun päivän ohjelmaksi, jos en taas kaupungille innostu...

Voikaahan oikein hyvin!!

-mooli 36+4

---- ai niin, nlassa eilen kaikki hyvin, ei tartte mennä kun ensi viikolla uusiksi, kun paineet 130/80!

Ensin [b]MAMMIKSELLE[/b] onnittelut söpöstä pikkuprinsessasta! Ihanaa kun tulee vauvauutisia :). Kiva kun olitte päässeet perhehuoneeseen. Se on meilläkin miehen kanssa toiveena - pahoin pelkään vaan, että täällä Hämeenlinnassa ne on kuitenkin täynnä :(.

[b]Leenis[/b] on ollut rebel ja jättänyt neuvolan väliin. Mitäs ne sanoivat, kun soitit? Toivotaan, että supparijullimiset tarkoittaa juurikin sitä mitä luulet ja seuraavan kerran tulet meille viestittämään vauva sylissäsi! TSEMPPIÄ! Eli sup-sup!!!

[b]Buuffa[/b] peräänkuulutteli uusia enskoja. Samat sanat. Nyt äkkiä kaikki kirjoittamaan palstalle lisää pituutta.

[b]Moolilla[/b] uni vaikeuksia... tuntuu melkein " syyllseltä" olo, kun itse nukun tosi hyviä yöunia. Tosin tässä viimeaikoina on muutaman kerran yöllä herännyt (tosin oon nukahtanut samointein), toivottavasti enteile tulevia huonounisia öitä.

[b]Ninca[/b] tuskailee turvotusten kanssa. Uskon, että tuntuu tuskaiselta.Toivottavasti pääset vielä " kunnolliseen" tarkastukseen ennen synnytystä, niin saat varmuuden tuohon lantioasiaan. Milläs viikolla tuo tutkimus pitäisi tehdä? Itseani myös mietityttää, että pitääkö se itse pyytää, vai tuleeko se automaattisesti?

[b]Juska[/b] pohti tuota tukivyön ostamista. Itsellä ei ole vielä tullut sille tarvetta. Olen onnistunut välttämään selkäsäryt liikkumisella. Teen joka tunti työpisteeltäni kävelyreissun keittiölle, jossa vetelen vettä huiviin. Tosin joka toinen kerta jostan jännästä syystä pitää kiertää vessan kautta ;). En muuten usko, että on Kelan päätökset kiinni duunipaikkasi nopeudesta.

[b]Livelle[/b] morotus. Kiva kun kirjoittelet aina välillä! Sullakin on jo hurjan paljon viikkoja plakkarissa. Samarinia ei tosiaan käsittääkseni suositella raskaana oleville, vaan Rennie on parempi. Mulla Rennie tepsii närästykseen loistokkaasti. Toivotaan, että sokerirasituksen tulokset on hyvät, etkä joudu " piikittelyyn" .

[b]Iidalinnealla[/b] kanssa hirmuisesti supistuksia toivottelen! Toivottavasti pääset pian tositoimiin.

[b]Hippuxillakin[/b] yöunien kanssa pientä ongelmaa. Sinänsä ironista tämä raskausaika, että juuri kun pääsee aloittamaan äippäloman alkavat kaikki " inhottavimman" vaivan eikä saa edes kunnolla levättyä ennen vauvan syntymää. Toivottavasti nyt kuitenkin pääsisit vielä ennen Hipun syntymää takaisin unirytmiin. Edes jonninmoiseen sellaiseen.

[b]Cana[/b] joutui tarkempaan kontrolliin sf-mitan takia. Oliko sama mittaaja? Täällä aika moni on todennut, että sijaiset ovat mitanneet ihan eri tuloksia kuin vakituiset terveydenhoitajat. Mä muuten luulen, että joudun itsekin sokerirasitukseen huomisen neuvolan jälkeen, sillä mulla paukkuu pian 10 kiloa rikki. Toivottavasti sulla tulokset kuitenkin sokerirasituksessa ok.

[b]Hoyt oli hakenut äippäpaketin postista tänään.Heh - olet varmasti ollut näky kottareiden kera :D. Pitänee itse valjastaa mies mukaan hakumatkalle. Itselläni kun ei ole autoa.

[b](.)[/b] Tuli muuten järkyttävä paniikki, kun joku totesi, että seuraavaksi (Moolin, Hippuxin, Iida-Linnean ja Nincan) sitten onkin jo tämän hetkisten rv kolmekymppisten vuoro. Onko tosiaan näin? Argh! Mähän olen itse siinä porukassa! APUA!! Enhän mä nyt voi vielä piiiitkään aikaan lähteä synnyttämään. Vastahan tässä tämä raskaus juuri alkoi...

Aijoo, mulle tuli tänään Kelalta lappu, että äitiystukihakemuslippulappuni oli hyväksytty. Tosi nopsaan tekivät päätöksen. Lapun postitin 29.3 ja duunipaikalta se liite (Y27 tai jotain?) lähti vasta huhtikuun puolella. Pakkaus saapuu postitse sitten kahden viikon kuluessa. Voihan vitsit kun sitä jo odottelee innolla! Kerron sitten millainen se on. Tosin en tiedä onko se nyt sitten se paljon puhuttu 2007 malli. Mulle ei ole niin väliä, kun uusihan se itselleni kuitenkin on (eikä vauvan kauheasti värien päälle katsele).

Synnytysvalmenuksessa oltiin eilen miehen kanssa. Se oli ihan hyödyllinen tapahtuma. Päästiin tutustumaan synnytyssaliin ja vuodeosastoon. Huomenna on sitten neuvola, jossa varmaankin saan tuomion painonnoususta.... blaah... 10 kiloa tuli nimittäin just täyteen. blaah ja blaah. Lisäksi on lääkärin tutkimus, joten kuulee sitten samalla, onko kaikki kunnossa muuten. Palataan siis huomisen jälkeen taas astialla!

OHO, tuli vähän pitkä tarina... noh - näin siinä käy, kun kirjoittaa ensin muistioon tekstin ja vasta siitä siirtää tänne.

Peipposka ja vaavi 29+3

[color=#8B008B]Meille syntyi ihana tyttö 12.4. iltapäivällä rv 40+6. Neidillä oli syntymäpainoa 3630g ja pituutta 51cm. Tukkaa on vaikka muille jakaa ja se on ihanan punertavan ruskeaa.. :) Synnytystä käynnisteltiin (ensin tableteilla ja TO aamusta puhkaistiin kalvot + oksitosiinia) alkaen 13.4. aamusta ja päädyttiin loppujen lopuksi sectioon kohonneiden verenpaineiden + tulehdusarvojen vuoksi. Onneksi näin, sillä neidillä oli napanuorakin vähän kaulan ympärillä.

Terve potra tytteli, jolla on temperamenttia. Neiti oli yhden yön lastenosastolla tarkkailussa varmuuden vuoksi ja minä sain hänet kainalooni vasta PE klo 11. Mies kyllä pääsi hänet kylvettämään & kipitti vähän väliä perhehuoneesta ottamaan mulle kuvia hänestä.

Eilen kotiuduttiin ja nyt yritetään totuttautua kotielämään Kättärin perhehuoneen jälkeen. Valvottiin puolet yöstä, mutta nyt tyttö nukkuu isänsä kanssa ihan tyytyväisenä. Ohessa linkki muutamaan kuvaan http://s162.photobucket.com/albums/t272/Mammanalku77/

ONNITTELUT myös muille jakaantuneille, COLTSFOOT, SERE, MIAUUU!!! Ja hirmuisasti TSEMPPIÄ loppusuoralaisille, erityisesti LEENIKSELLE! Jokos KANELI on saanut Tiuhtin & Viuhtin kainaloonsa? :) Aika pitkälle ne pienokaiset ovat sun masussasi viihtyneet!

Voikaa paksusti kaikki masukkaat, mä taidan puuhastella nyt aamupalaa ja tulen kyllä vähän paremmalla ajalla sitten vielä jutustelemaan lisää!

Mammis + prinsessa :)))[/color]

Veti mielen vähän synkäksi neuvolassa.

Painoa tullut yhteensä 15 kg

Viikkopainoon muutos 1,5 kg

RR 123/86

Pissa puhdas

Hb 122

Sf 27 (sentin vähemmän kuin kaksi viikkoa sitten)

Kirpu oli raivotarjonnassa, sykkeet 145

Joudun nyt sitten viikon päästä jo kontrolliin tuon tipahtaneen kohdunpohjan korkeuden vuoksi. Samoin sokerirasitukseen koska painoa on tullut niin " rajusti" . Harmittaa ja vi***taa!

Cana & kirppu 31+1

Lämpimät onnittelut Mammiksen perheelle pienestä tytöstä!! Ihania kuvia olit jo laittanu! Vauvantuoksuista arkea teille!

Leenis oli löytäny kankaan terassille. Saapa nähdä, ehditkö saada sen markiisin valmiiksi ennen juniorin syntymää. Mäkin kyllä veikkaan, että oot Kättärillä tositoimissa jo ennen lauantaista kontrolliaikaa;) Ja voi tosiaan olla, että synnytys sujuu nopeemmin, kun oot nyt jo pitkään kärvistelly niitten alavatsakipujen kanssa! Ja mitä siihen neuvolassa käymiseen tulee, niin musta tuntu jo viime kerralla, et oli ihan turha reissu. Ja tässä ehtii vielä käydä monen monta kertaa siellä pyörähtämässä, jos mennään vielä LA:n yli.

Buuffalla tänään ultra, tuuhan kertomaan kuulumiset!

Moolilla neuvolassa kaikki hyvin, hieno juttu! Ja pääset taas tänään hierojalla, ai kun olis ihanaa!

Juskalla ollut selkäsärkyjä. Mulla ei oo omakohtaista kokemusta, mut kyllähän sitä tukivyötä usein suositellaan tuohon vaivaan.

Iida-Linnealla mennyt yö huonosti. Koitahan ottaa ne päikkärit ennen kuin lähdet katsomaan pikkuista poitsua!

Mulla yöt menee vaihtelevasti. Välillä vessareissujen jälkeen tulee heti uni ja välillä taas ei millään. Ei auta muu kuin nukkua sitten päikkäreitä jos väsyttää. Mulla huomenna lääkärineuvola, joten saas nähdä, miltä näyttää tilanne tällä hetkellä. On ollu myös pientä alavatsan ja -selän jomottelua aina sillon tällön, mut sehän on ihan normaalia tässä vaiheessa.

Hippux ja Hippu 36+3

Leenis on käynyt jo pinon ahkerana pystyttämässä ja taidat olla käsityöihmisiä kun markiisin meinaat itse vääntää. Vitsi kun mäkin jaksaisin jostain repiä aikaa käsitöille. Ostin meinaan jo pari kuukautta sitten vauvalankaa sitä varten että vois jonkinlaisen villahommelin Nuurolle syksyks kutoo, mutta eipä vaan oo tullu alotettua. Oon kyllä näissä asioissa oikee laiskias Buuffa.

Heh mä luin ton Greetaksen eilisen magneesium kommentin niin että kannattaa syödä paljon Magnumeita. Joo kummasti alko mullakin heti jalkoja särkeen ;D

Juu kerrohan Viipuli sitten ristiäisten jälkeen Piksun nimi. Meillä onneks tuntuu olevan miehen kanssa aika samanlainen maku noitten nimien suhteen joten tuskin kauheita riitoja tulee. Ainoo vaan että sen sopivimman valinta onkin sitten kinkkistä. No onneks ne on vasta edessäpäin.

Huhuu alkupään enskat, missäs luuraa vanhat tutut kumeilupuolelta hermione,maitikka, sande, repuli????

Niin ja Dajm75 jos käyt sielä taustalla kurkkimassa niin miten meni eka neuvola? Uskaltauduhan sinäkin esiin.

Tänään siis ultraan, joten tuun varmaan ilalla uudestaan.

t: Buuffa ja Nuuro 20+2 (eilen muuten kirjotin väärät viikot)

MAMMIS samaa aikaan linjoilla! Onnea kovasti pikkuprinsessasta!!! Ihkun suloinen tyttö!!!! Kyllä sua onkin täällä kaivattu ja huhuiltu - lisää kuulumisia ja tunteita odotellaan;=)

jaksuja ja aurinkoa!!!

Mammikselle tosi paljon onnea ja ihanaa kuulla susta! Söötti tytär teillä. Toivottavasti alkaa arki hyvin sujumaan teillä ja oma toipumisesi sujuu ongelmitta. =)

Juska mietiskelit tukivyön ostamista. Vinkkinä voisin kertoa, että minä sain terveyskeskuksen fysioterapiasta lainaan vyön. Neuvolassa otin puheeksi selkäkivut ja terkka laittoi lähetteen fysioterapiaan. Aikoja ei ollut kuin vasta joskus keveemmällä, mutta sain hakea tuon vyön lainaan. Ja se kyllä toi apua ainakin mulle selkäkipuihin. Sitten niistä kelan papereista. Jos sinä oot itse toimittanut ne työnantajalle ajoissa, niin ei mitään hätää. Mun päätköset kun alkoi viipymään niin soittelin kelaan asiasta. Sieltä virkailija sanoi, että jos työnantaja ei huolehdi papereita ajoissa, niin heiltä jää korvaukset saamatta mutta ei minulta.

Ninca, myötätuntoa turvotuksen tuomaan tukalaan olotilaan! Mulla on iltaisin nilkat aikamoiset ja yön jäljiltä kädet välillä ihan käyttökelvottomat kun sormet niin paksut. Yritän lohduttautua sillä, että tämä on vain väliaikaista...

Mooli, hienoa että paineet sulla ok! Mun eiliset kyläilyt oli oikein onnistuneet ja piristi mieltä kummasti. Nyt odotan ihan malttamattomana iltapäivää kun pääsen sitä pikkuista poikaa katsomaan.

Leenis, kyllä minä luulen että sinä saat nyyttisi ennen minua. Mulla kun ei niitä supistuksia ole juurikaa ollut vaikka NYT niitä saisi olla. Nyt en osaa muuta sulle sanoa, kuin jaksamista ja voimia! Niiden suppareiden lisäksi!

Mulla oli neuvola tänään ja siellä kaikki ihan ok:

-painoa tullut +800 g mutta taitaa olla turvotusta pääasiassa

-RR 119/81

-pissa puhdas

-hemoglobiini 120

-kohdunpohjan korkeus 36

-vauva raivotarjonnassa, liikkeet +

-Vauvan sykkeet kuunneltiin tänään minun istuessa ja vaihtelivat 140-160 välillä eli nekin ok.

Viime yö oli taas sellainen, että hohhoijaa. Toisen veskissä käynnin jälkeen ei uni enää tullut, joten siirryin sohvalle neljän maissa. Siinä nuokuin reilun tunnin ja päätin vielä yrittää pötkötellä sängyssä. Sellaisessa puolihorteessa olin siihen asti kun mieskin nousi ylös. Pakko koittaa kohta nukkua päikkärit, koska muuten oon tosi kiukkuinen iltapäivästä... Luulisi että näihin huonosti nukuttuihin öihin tottuisi, mutta joka aamu ärsyttää vaan entistä enemmän...

Nojoo, sori kun valitusta. Pitäisi olla tyytyväinen että vauvalla ja itsellä kaikki kunnossa.

Pilvisestä säästä huolimatta aurinkoista mieltä kaikille! Voikaa hyvin!

t. iida-linnea 38+5 (väitin jo eilen näin mutta tänään tuo rv oikein)

Olen ihan poikki, ostoksilla tullut oltua aamun ja äsken kävin hakemassa äippäpakkauksen postista. Meillä mies pääsee töistä vasta, kun tuo meidän kylän sivukonttori on mennyt kiinni, joten piti keksiä muu keino saada paketti postista, kun eihän sitä sinne voinut jättää enää hetkeksikään! Taisin leimautua jonkin sortin kylähulluksi, kävin nimittäin kottikärryjen kanssa hakemassa paketin!! Matkaa ei onneksi tule kuin n.kilsa yhteensä, mutta en kyllä ois jaksanut käsissä sitä kantaa, joten hätä keinot keksii. Naapurin ukko tuli pyörällä vastaan ja moitti, kun en ollut soittanut hänelle niin olisi voinut traktorilla vaikka hakea paketin! Hih!

Piti tietysti heti repiä laatikko auki ja järjestellä tavaroita kaappiin. Sain siis 2006 vuoden paketin, mutta se ei kyllä haittaa yhtään! Uusi se silti minulle on. Muutenkin nopeaa toimintaa oli, kun n.viikko kävi paketin tuloon lappujen viennistä. Ja siihen, että sain päätöksen äitiysavustuksen saannista, kävi vain pari päivää siitä, kun olin laput vienyt KELA:lle. Taitaa täälä pikkupitäjässä olla nopeampaa toimintaa. Mutta siis mitään päätöksiä äitiys-ja vanhempainrahoista en ole vielä saanut, taitavat tulla vasta viime tipassa, kun sen 6kk:n tulojen mukaan lasketaan ne päivärahat.

Mammanalulle perheineen ja Serelle perheineen kovasti onnea!!

Nyt täytyy mennä jo lepäileen, meinas henki ihan loppua tuossa kottikärryjä työntäessä!

Hoyt rv28+4

Pikainen pyrähdys ennen neuvolaan lähtöä. Viimeinen lääkärineuvola olisi edessä ja ei voisi yhtään vähempää kiinnostaa. Siellä, kun on tähän asti tullut tunne ettei se lääkäri oikeastaan voisi tietää asiasta yhtään enempää. Muutoinkin niin takkuista tuo homma täällä. Onneksi olen saanut käyttää vieläkin tuon työpaikkani etuja hyväkseni ja kysyä sieltä tuttavalta lääkäriltä neuvoa ja kommentia.

Muutoinkin tietää, että paino on varmaan taasen pompsahtanut, kiitos mahtavien turvotusten, jotka lisääntyivät viikonlopun aikaan hurjasti. Varsinkin toinen jalka on kuin elefantilla. Ei meinaa yö aikaakaan enää turvotus hävitä jaloista. Ja sit kädet turpoaa öisin..

Juu, mut palailen neuvolan jälkeen kommentoimaan ja kertoilemaan kuulumisia.

Ekaks RUNSAAT JA SYDÄMELLISET ONNITTELUT kaikille oman nyyttinsä noutaneille!! =)

Mä oon yrittäny saada päivät kulumaan.. On ollu niin ihanaa, ku on ollu aurinkoista ja lämmintä! =) Sormet syyhyää jo NIIN paljon, että saisin alkaa tuota pihaa laittamaan ja ostelemaan kesäkukat!! =) Pitäs laajentaa tuota yhtä terassia, onnex miehus on luvannut sen kesäloman aikana talkoo työnä tehä, sitten pääsee pitämään kunnon grillibileet!! =)

" Avasimme" eilen muuten grillikauden, kyllä oli hyvää!! On se grillaaminen sitten mahtavaa!! =)

Missä on muuten TITI-UU?? Ei oo ollu linjoilla aikoihin..

Tässä on nyt sitten ne neuvolakuulumiset:

rv 27+4

paino +800g/vko. HUH HUH!!! =(

RR 120/60

turvotus -

pissa PUHDAS

hemoglobini 131, rautalääkkeet otan nyt sitten jatkossa joka toinen päivä.

sf-mitta 28,5 cm (kasvu 1 cm/vko)

tarjonta PT

syke 145

liikkeet ++

Neuvolatäti sanoi, että ei vielä syytä huoleen, vaikka vauveli on pt:ssa.. On vielä aikaa kääntyä. Toivotaan tosiaan, että kääntyy, ettei sitten sinne äitipolille tarvi mennä " käännettäväx" . Se on kuulemma aikamoinen koettelemus sekä äidille että vauvalle.

Ens viikolla keskiviikkona on mulla neuvola ja lääkäri. Saa nähä sitten mikä on tilanne. Toivotaan parasta! =)

No joo, jospa menisin takaisin Salkkareiden pariin ja sitten saunan lämmitykseen. Tuleepa sieltä illalla vielä se Kadotettu-sarjakin! =)

KIRJOITTELEN TAAS (viimeistään ens ke:na lääkärin jälkeen)..

Rakkaudella

Lisbet ja Viivi, rv 27+4.

Onnea Mammikselle ja miehelle hirmupaljon vauvasta:)!!! Ihania kuviakin olit jo kerinnyt laittaa näytille:)!!! ONNEA ja kauniita hetkiä kera vauvelin!!!

Jänskää... Leeniksellä supistelee!!! Toivotaan peukut pystyssä, että nyt pääsisit tositoimiin ja saisit pikkuisen pian syliin! Tsemppiä!

Kiitos mukavista kommenteistanne Piksun kuviin liittyen:)! Lämmittävät mieltä:)

Nyt katsomaan Salkkareita! Pikkumies yrittää saada unenpäästä kiinni tuolla isukin sylissä!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, 2 vkoa 6 pvää ~ ♥ ~

Heti alkuun MAMMIKSELLE superpaljon onnea Tiitiäisen syntymästä!! :) Ihkua! Kiva että kaikki meni hyvin loppujen lopuksi.

...tulin vain ilmoittelemaan että ne aamuiset menkkajuilimiset on jatkuneet oikeasti nyt 10 tuntia. Toisinsanoen, mulla alkoi supistella heti aamulla ysin pintaan ja limatulppaa on tässä pyyhitty pyttyyn pitkin päivää. Suppareita tulee nyt keskimäärin n. 10 min välein ja toivotaan että jatkuu. On olleet aika kipeitä jo. Soittelin kättärille joku aika sitten ja käskivät vielä seurata jos tihenevät. Mennään varmaan myöhemmin näytille JOS nämä tästä jatkuu. Voi hitto että toivon että ei lopu!

En jaksa nyt kommenteerata juttuihin kun en pysty istumaan tuossa tuolilla...

Toivottavasti palaan tänne vasta vauvauutisten kanssa! =)

Leenis

MOOLILLA oli ollut ihkari viikonloppu miehen kanssa möksällä :) Meillä on vähän tuota samaa vikaa ukkokullalla että tv vie suuren osan iltojen vapaa-ajasta. Itse en mikään tv fanaatikko ole, ja oon pärjännyt sinkkuaikoinani pitkiäkin aikojan ilman tv:tä. Joskus ihan sapettaa että eikö se muuta osaa tehdä kun maata soffalla ja töllöttää töllöä.... grr! No, nyt on onneks ollut tuo terde-projekti niin on ollut muutakin tekemistä!

CANALLA havaittavissa kylkien puutumista. Se on kyl ikävä tunne herätä siihen. Mutta hyvä jos saat uudelleen unen päästä kiinni. Ainakin itsellä se tuntuu ihan tuskaiselta yrittää nukahtaa enää uudestaan kun yöllä herää.. Tänäänkin taas katsoin kelloa puol viis ekan kerran ja siitä asti oon ollut hereillä. No... päikkärit tiedossa sitten varmaan myöhemmin =)

VIIPULIN Piksu on kyllä aivan uskomattoman suloinen! :) Voih ja oih.... noiden ihanien vauvakuvien katseleminen tekee tuskaa kun ei malttaisi, ei niin millään enää yhtään....

IIDA-LINNEA, kuvailit niin tuttuja tunteita... Tiedän hyvin miten sitä on alkanut ajatella ties mitä kauhuskenaarioita mikä on pielessä tai mikä voi mennä pieleen. Ja musta tosissaan tuntuu, etenkin kun la meni yli, että tässä lopussa pitäisi olla useampi lääkärikäynti. Edes siksi että se rauhoittaisi mieltä vähäsen. On uskomatonta että nyt on jo puoltoista kuukautta siitä kun viimeksi on kunnalliselta puolelta ollut lääkäriaika, ja mun mielestä se on liian vähän! Sullakin on noita viikkoja aikas hyvin :) Katoppa vaan niin sä kiilaat vielä mun edelle kun täällä vaan kärvistelen....

HIPPUXKIN oli mökkeillyt =) Tuuhan kertomaan enemmänkin kuulumisia kun ennätät!

NIAMEY, kiitos kommenteista yliaikaisuudesta :) Sulla oli aika pieni vauva silti vaikka meni noin paljon yli. Mä en jaksa uskoa että meillä poika olisi alle 4 kiloinen... ei se sinänsä pelota, mutta kunhan on lähempänä neljää kuin viitta kiloa, se vähän pelottaa! Pääsen viikonloppuna kättärille kontroolliin jos niin pitkälle menee eli viikolla 41+4. Eiköhän ne siellä osaa sitten kommentoida tilannetta...

GREETAS taistelee siellä sopivien pikkareiden kanssa! ;) Itse oon käyttänyt koko raskauden sellaisia hipstereitä joissa ei ole " lahkeissa" kuminauhoja, ts. on pitsisiä ja joustavia ja ne on olleet mun mielestä tosi kätsyjä, eikä ne vieläkään purista vaikka maha roikuukin ihan simoalhaalla!

(.) Supistus päällä vissiin taas, alavatsalla jomottelee niinkuin olis pahemman luokan menkat. Mutta pöh, ihan turha luullakaan että tämä mitään olisi. Oon jo niin tottunut tähän jatkuvaan eipäs-juupas oireiluun että ei tunnu enää missään! Oliskohan siinä se hyvä puoli, että ne oikeat synnytyskivutkin kestäis vähän paremmin...?

Kankaat löyty eilen terden verhohässäkkään, ostin kunnon markiisikangasta niin pitääpä ainakin tuulen ja veden loitolla. Pitäis alkaa sitä väsäämään mutta katotaan nyt miten tämä istuminen tänään onnistuu kun tuntuu aika mojovat jomotukset alavatsalla...

Tänään olis neuvola, mutta arvatkaas mitä... mä meinaan suunnitellusti boikotoida koko jutun! Musta on kyllä tullut ihan kauhea näillä loppumetreillä... Eikun ihan totta, ei huvita mennä sinne pyörimään. Tiedän että kaikki on suht ok: verenpaineet on koko raskauden olleet tosi hyvät, hemppa on lähtenyt hyvää nousuun, lapsi liikkuu vähän liikaakin ja se nyt on ihan yks hailee paljonko enää on tullut painoa tässä vaiheessa! Se harjoittelija ei viimeksikään enää ottanut sf-mittaa niin eipä sitäkään tarvi mittailla. Eli... soitan sinne siis ja kerron että anti olla. Ne varmaan aattelee että mä oon aivan idiootti! Lauantaina on mulla kuitenkin se kättärin yliaikaiskontrolli jos niin pitkälle menee ja luotan niiden ammattitaitoon hieman enemmän.

Semmosia aamumietteitä... taidan mennä aamu-tv:tä katselemaan kun en keksi muutakaan ja nyt alkaa tämä istuminen kyllä tuntua jo tosi pahalta.

Ihanata päivää enskattarille! =)

Leenis & jr 41 tasan

(suosittelen: älkää ottako oppia em. lukemasta!!)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat