Vierailija

En ole koskaan nähnyt lapsien hymyilevän. Jos lapsia tervehtii ja hymyilee samalla, kukaan ei vastaa eikä hymyile. Ihan normaaliako? Mielestäni hoitopaikassa pidetään liian tiukkaa kuria, kaikki kiellettyä ja lapsille sanotaan sellaisestakin mistä ei mielestäni pitäisi edes sanoa. Olenko liian lepsu vai mättääkö hoitopaikassa oikeasti jokin?

Kommentit (9)

tutuille ihmisille. Toisten lasten vanhemmat eivät välttämättä kuulu tähän joukkoon. Tiukkis saatan jonkun mielestä välillä olla mutta hoidappa itse 4:jää 2-4v lasta niin huomaat,että on välttämätöntä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että muuta lapset jännittävät teitä ja uutta lasta, jonka tietävät tulevan heidän seurakseen. Muutama päivä on aika lyhyt aika tehdä päätelmiä lasten henkisestä tilasta, etenkään jos ette ole oleet paikalla kokonaista päivää. Hoitajaakin voi jännittää vieraan aikuisen olo paikalla tarkkailemassa. Minusta kannattaa miettiä, miten lapset suhtautuvat hoitajaan, miten hän käyttäytyy kun joku vaikkapa satuttaa tai tarvitsee apua. Myös se miten rehellisesti hoitaja kertoo päivän aikatauluista ja vaikkapa ruokailusta on tärkeää. Toki omaakin vaistoa kannattaa kuunnella, mutta ensimmäistä lasta ensimmäiseen hoitopaikkaan vievällä äidillä on yleensä taipumus aikamoiseen epäluuloon vierasta hoitajaa kohtaan, ja se voi pikkuisen sekoittaa vaistoa :-)

Jos haluat oikeasti nähä, miten lapset viihtyy hoidossa, käy kurkkimassa heitä puistossa tai pihalla niin ettei kukaan näe sinua, tai mene paikalle yllättäen vaikkapa kesken aamupäiväleikkien tai ruokailun.

edes keskenään. sen ymmärtää että ujostelee alkuun mutta jos kaikki kivikasvoja niin kyllä minullakin hälytyskellot pirahtaisi soimaan.

Minun mielestäni kannattaa luottaa vaistoonsa. Ja kaikesta voi aina keskustella... eli kannattaa ottaa puheeksi asiat, jotka mietityttävät. Mielestäni selkeät toimintatavat ja arjen sujumisen kannalta välttämättömät rutiinit eivät ole ristiriidassa ilon ja hauskuuden kanssa. Päivähoitopaikkoja kun on olemassa aika monenlaisia...

lapseni ja mieheni samanlaisia. Jotenkin sellainen, että kaikki ovat koko ajan hillittyjä ja kurinalaisia tuntuu vieraalta. En tiedä, itseäni varmaan jännittää enemmän kuin lastani.

Jos nyt jo epäilyttää, niin miten käy sitten, kun joudut oikeasti jättämään lapsen sinne?

Minä pyysin aikoinaan perhepäivähoidonohjaajaa etsimään lapselleni toisen hoitopaikan ja aivan samasta syystä. Hoitopaikassa lapset olivat apaattisia ja hoitotäti huumorintajuton, siis tuntui ihan vieraalta. Sain lapseni toiselle hoitajalle, jonka kanssa synkkasi heti ja lapsi viihtyi todella hyvin.

Olet jättämässä kalleinta aarrettasi hoitoon, joten tässä asiassa voi vähän leikkiäkin hysteeristä äitiä.

Mä kyllä tutkisin asiaa enemmän! Soita kaupungin lastentarhavastaavalle (en muista oikeaa termiä) ja kerro huolestasi. Mun lapsen tarhassa suurin osa lapsista vaikuttaa ihan onnellisilta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat