Seuraa 

Jos olette viime vuosina remontoineet saunan pesutiloja, kertokaa hieman hintatasosta. Meidän pitäisi rempata saunan pesutila uusiksi kosteusvaurioiden takia ja nyt pitäisi hahmottaa minkä verran budjettiin pitäisi varata rahaa.

Kommentit (14)

etteikö siitä itse selviäisi. Meillä purettiin juuri pesuhuone aivan alkutekijöihinsä. Pesuhuoneessa oli levyseinät, joten levyt oli helppo irroittaa laattoineen päivineen, ne lähtivät irti melkeinpä kokonaisina levyinä. Lattian purkamisessa oli isompi työ, mutta ei sekään ollut mitenkään ylivoimaista. Työvälineinä mm. sorkkarauta, taltta, vasara, rautakanki sekä piikkauskone. ;o)

Budjetista en osaa vielä kertoa sen tarkemmin, uusiksi menee ainakin siis seinälevyt, vesieristeet, kaikki laatat, pesuhuoneen katto sekä saunan lauteet.

Mutta teidän kannattaa huomioida myös se, että jos pesuhuoneessanne on kosteusvaurio, sen kuivattaminen asianmukaisesti vie myös aikaa ja rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä remontoitiin sauna, pesuhuone ja kodinhoitohuone. Sauna ja pesuhuone revittiin auki aivan kokonaan ja rakennettiin uudestaan. kodinhoitohuoneesta poistettiin yksi seinä kokonaan ja tehtiin lattiat uusiksi.

Remonttiin lähdettiin kosteusepäilyn vuoksi ja onneksi niin tehtiin. Vanhaa pesuhuoneen lattiaa kuivailtiin muutama viikko. Suunniteltu remonttiaikataulu venyi yli kaksinkertaiseksi, aikaa koko remonttiin meni ammattilaisilta yli 8 viikkoa. Tosin moneen viikkoon ei tapahtunut mitään muuta kuin kuivurit huusivat yötä päivää ja remonttimies kävi välillä mittailemassa kosteusmittarilla lattiaa.

Hintaa koko hommalle tuli vähän yli 20 000 euroa + valtava sähkölasku kuivurien takia. Hinta oli kova, mutta me emme halunneet viettää vähäistä vapaa-aikaamme remonttia tehden eikä meillä ole sellaiseen ammattitaitoakaan, joten työn teettäminen oli ainoa vaihtoehto. Minä kyllä mielelläni maalaan ja tapetoin, mutta kosteat tilat ovat sen verran kalliit remontoida, että jätän sen suosiolla ammattilaiselle.

itse tehtiin purkutyöt, ei ollut mikään hirveä homma vaan mies ja appiukko nakuttelivat vanhat laatat irti jollain honkkarista ostetulla vekottimella. remonttifirma teki vedeneristyksen ja laatoituksen sekä sähkömies kävi kahdesti, ekan kerran tarkistamassa että laittalämmitys säilyi purkutöissä ehjänä ja tokan kerran asentamassa uudet valaisimet. itse tehtiin sitten viimeistelytyöt eli paneelien ja listojen ym. kiinnitykset ja maalattiin pukuhuoneen paneelit sekä vessan ja pukuhuoneen ovet.

remonttifirma otti n. 6000e ja loput rahat meni materiaaleihin. laatat oli keskihintaisia n. 30e/m2. lisäksi ostettiin kaksi uutta suihkua ja sekoittajaa, saunan lasiovi ja uudet lamput sekä pientä sälää kuten silikonia, nauloja ym.

olipa mukava kuulla teidän saunatilojen remontoinnista. meillä se kohtapuolin edessä. siis kerropa tarkemmin siitä purkuhommasta johon et olisi enää ite uudestaan alkanut... tiedätkö paljonko semmoisen ammattimiehen hommaaminen maksaa?

niin ja kui iso pesuhuone teillä?

Remontti tehtiin mahdollisimman säästöbudjetilla.

Löylyhuoneessa vain lattialaatat uusittiin (mm. seinät ja lauteet ovat vanhat). Pesuhuoneessa uusittiin lattia- ja seinälaatat, laitettiin toinen suihku ja uusi paneelikatto. Pienen pukuhuoneen lattialaatat vaihdettiin.

Teimme itse purkutyöt (ihan hirveää hommaa, ei koskaan enää) ja pientä viimeistelyä ja kiinnityshommia kuten pesuhuoneen katon panelointi, reunalistat, lauteiden kiinnitys ym.

Ammattimies teki tasoitustyöt, vedeneristykset ja laatoitti. Putkimies laittoi toisen suihkun.

Työn osuus yhteensä oli noin 2600 euroa ja materiaalit (suurin menoerä laatat ja suihku, käytimme aika edullisia materiaaleja ja paljon jäi siis vanhaa) olivat noin 700 euroa.

Tämä oli siis halvin mahdollinen tapa tehdä. Pyysimme arvion myös " avaimet käteen" -urakasta eräästä firmasta, ja saimme sieltä yli 7000 euron arvion (ei sisältänyt kaakeleita, mutta jotain muita materiaaleja kyllä). Olisivat tosin uusineet lattialämmityksenkin ja luulivat arvioidessaan seiniä kipsilevyseiniksi (pesuhuoneemme seinät olivatkin harkkoseinät ->jos on kipsilevyä, menevät aina vaihtoon..).

Aika iso on siis työn hintahaitari. Nyt jälkiviisaina emme kyllä enää ryhtyisi itse kaakeleiden irroitushommaan vaan mielummin maksaisimme purkamisesta ulkopuoliselle.

Hei, ostimme -89 omakotitalon johon oli tarkoitus tehdä itse kylpyhuoneremontti. Laatoitus onnistui sukulaisen toimesta, loput itse. Vanhat pinnat oli pesuhuoneessa seinissä ja laittiassa laatta ja saunassa laatta ja paneeli. Alla pesuhuoneessa kiviseinät.

Kaikki onnistui hienosti. Budjetti alle 2000€. Sitten rupesi haisemaan. Epäilitiin hometta. Noh, seinät olivat ottaneet nokkiinsa koska vesieristys ei tehty kunnolla. Oli pakko siis hankkia myöhemmin ammattimiehet paikalle korjaamaan asiat. Kyseessä siis sauna remontti Turku alueella. Ja paikalle ammattimiehet jotka onnistuivat korjaamaan meikäläisen jäljet. Nyt kaikki näyttää hyvälle. Kokonaisbudjetti 8000€ josta oma kahden tonnin yritys vain pahensi tilannetta. Kannattaa siis harkita tarkkaan ennen kuin lähtee itse mukaan leikkiin, laadusta kannattaa ja voi maksaa :)

http://rakennushurme.net/sauna-remontti-turku/

Samsunlu (Deleted)

Jos olette viime vuosina remontoineet saunan pesutiloja, kertokaa hieman hintatasosta. Meidän pitäisi rempata saunan pesutila uusiksi kosteusvaurioiden takia ja nyt pitäisi hahmottaa minkä verran budjettiin pitäisi varata rahaa.

Ei välttämättä. Yleensä ei korvaa

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat