Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (30)

Meillä taitaa muksulle alkaa jo muodostumaan pienoista rytmiä. Tänään on jo neljäs päivä kun heräillään siinä seiskan kasin aikaan ja sen jälkeen käydään unille vasta näihin aikoihin. No ainakin hyvä, ettei tämä useamman tunnin kukkuminen sijoitu yöaikaan. Viime yönä oltiin hereillä yhdestä kolmeen, imettelin makuultaan tuossa sohvalla ja sippasin itse siihen hetkeksi! Muksu oli hereillä ennen kuin nukahdin ja sanoin kun heräsin. Eikan moinen nyt kovin vaarallista ollut, mutta olisihan tuo pikkanen saattanut pudota sohvalta tai jotain :( Täytyy muuten kovasti ihmetellä että kuinka sitä jaksaa nykyisin näillä unilla. Yössä tulee nukuttua noin neljä tuntia miljoonassa pätkässä. Ennen vauvaa olin sellainen tyyppi, jolle kymmenenkään tunnin yöunet eivät monesti olleet riittäviä! Kai ne on nämä äitihormonit :D

Tänään olisi meikäläisen tarkoitus suunnata kaupungille kunhan tuo siippa tulee illalla kotiin töistä.Toistaiseksi olen ollut pisimmillään poissa kotoa n. 40 min yhdistetyllä koiran ulkoilutus ja siskon vierailu ¿reissulla (muksu koisi sen ajan). Pitääkin varulta lypsää maitoa jääkaappiin. Hieman kyllä mietityttää tuo siipan ja vauvan pärjääminen täällä. Siipalle kun tuottaa useimpien vauvanvaatteiden käyttö suurta ongelmaa. Ja nyt meillä on kestovaipat päiväkäytössä (mahtavasti falskaa...), joten saattaa sekin tuottaa ongelmia. Mutta meikän on kyllä pakko päästä kauppoja kiertelemään. Ehdottomasti pitää ostaa toiset imetysliivit. Ja ehkä jokunen paita, hame (kyllästyttää nämä iänikuiset verkkarit, farkkuja kun ei vielä pysty tuon epparin takia pitämään) ja kenkiä ja kaikkea :D

Laitoin muuten jokusen kuvan muksusta alla olevaan linkkiin: http://s164.photobucket.com/albums/u27/coltsfoot2007/

Juu, ja kone taas junnailee, joten taidankin jättää suosiolla eilisen pinon väliin...

[color=purple] Hanin [/color] Sampo on taas reippaasti nukkunut. Minä en muuten ole vielä ollenkaan ilmakylvettänyt meidän muksua... Toinen kun ei juurikaan ole tyytyväisenä kun sylissä ja tällöin on turhan suuri riski saada pissat tai kakat päälle. Pitää kyllä koittaa ottaa tänään ainakin yksi vaipaton hetki vaippa vauvan peppu onkin toistaiseksi pysynyt hyvässä kunnossa...

Hurjasti onnea [color=purple] Mammikselle [/color] ja poppoolle!! Komia tukka tytöllä! Onneksi kaikki sujui hyvin!

[color=purple] Iiriksellä [/color] oli jäänyt koulupaikka pisteen päähän! Vitsi, varmasti harmittaa kun tosissaan noin lähellä!

[color=purple]Queen [/color] on tosissaan saanut heräillä yöllä! Huhhuh! Kovasti jaksamisia sinne. Ei kyllä auta kitistä noita omia unia...

Höh, jäipäs taas tekstit lyhyiksi... Mäpä lähen lukemaan Kalevaa ja pumppailemaan :D

Coltsfoot ja Pikkuneiti 12 vrk

Mammikselle ONNEA sulosen vauvan syntymän johdosta!

Han & Poppis: Me kun ollaan käyty mun porukoilla ja sinne on n.2-2,5 tunnin ajomatka, ni ollaan posotettu sinne suoraan jos neiti on vaan nukkunu. Usein se kyllä on heränny puolta tuntia ennen määränpäätä ja sit on täytyny pysähtyä hetkeks.

AA: Kiva kun punttisali reissu oli menny hyvin!! Oon niin ilonen sun puolesta.. ja varsinki ku pääsette sinne uimaankin.

En jaksa nyt muuta... Eilisaamuisten uutisten jälkeen mun energiat ja ilosuus on katosi pikku hiljaa päivän mittaan. Illalla oli jo aika apeat fiilikset. Univelkaakin on kun en oo saanu moneen yöhön nukuttua kunnolla, kipeeksikin oon kai tulossa kun on koko ajan hiki ja kurkku tuhottoman kipee.. Jotenki tuntuu, että toi tädin kuolema oli vähän liikaa. Ensin tosiaan kuoli simba ja sit ku siitä oli selvinny, ni kuoli pappa ja nyt kun papasta oli palautunu, ni kuoli täti. Joka muuten on tänään haudattu sinne Italiaan. 3.5. on sit hankiksella meidän oma muistotilaisuus...

Taidan mennä lepäämään. Pitäis pakatakin ku perjantaina saadaan ne avaimet, mut jos huomenna vaik sitte... ku Heidi menee miehen tädille hoitoon, ni saadaan rauhassa pakata oikeen urakalla.

Burde ja Heidi kohta 7kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onnea paljon Mammis ja perhe!

tervetuloa tälle puolelle ja vauva-arkeen! :)

Ihanat kuvat prinsessasta ja hänen huoneestaan!

(niin olen siis entinen iisa, vaihdoin nikkiä...) Mehän ollaan jo tavattukin....

AA on taas saanut jutuista kiinni, ihmettelin jo mihin olit joutunut...

Salille vaan! :)

hanin ja sampon aamupuuhat kuulostaa ihanilta!

meitä taitaa olla muuten aika paljon siellä torstain jumbotreffeillä... kiva juttu! Ajattelin kuitenkin varustautua pelkällä turvakaukalolla kun autolla tullaan, koska sadat vaunut voi olla liikaa jopa jumbolle... jos joku muukin tulee autolla niin vois ehkä harkita samaa?

Mun pitää kohta silmäillä vähän tarkemmin eilistä pinoa, kun unohdin jo kaiken...

Paitsi että osselle jaksuja väsyyn, ehkä Typy tosiaan on vaihtamassa päiväunirytmiään ja siksi on hankalaa... Toivottavasti olette taas pian takaisin kuosissa!

Niin ja poppiksen ja burden ikävyyden osui silmään, jaksamista teillekin! Poppis, oon varma että oot kunnossa mutta hyvä että tilanne tarkistetaan.

Meilläkin Elli taitaa lyhentää päikkäreitään... ennen on tosiaan nukkunut nakin tavoin lähes aina ja paljon, mutta nyt selkeesti lyhentelee päikkäreitä. Ihan kiva juttu, jos se vaikka tarkoittaisi nukkumisen keskittymistä yöajalle pidempinä pätkinä. Mutta kyllä sitä on ihmeissään kun tuo pienen kehitys on niin huimaa että aina kun luulee tietävänsä miten se käyttäytyy ja mitkä sen rytmit on, niin se keksii vaihtaa niitä...

Mutta E on kyllä ihana hymytyttö, hereillä ollessaan naureskelee ja katselee kiinnostuneena kaikkea ihmeellistä ympärillään. Ihana.

Tänään vähän harmittaa kun kävin katsomassa opiskelijavalinnat netistä kun hain yhteen jatkokoulutukseen niin en päässy, jäin pisteen päähän... harmittaa tuo vaikka vähän arvelinkin sitä, kun sinne on niin vaikea päästä. Nyt menee uusiksi suunnitelmat kaikesta äippäloman pituudesta yms... hmmmm... ehtiihän täsä miettiä mitä tekis isona.

jepulis, alan hoitelemaan vähän asioita niin päästään sit lounastreffeille keskustaan yhden kaverin kanssa.

:) iiris (ennen iisa) ja elli 3 kk

AA, aah, jotkut ne jaksaa salillakin käydä. Mulla ei kyllä riittäis into siihen, oon laiskapaska :D Mutta hienoa että muut jaksaa ja liikunnasta tulee niin hyvä mieli itselle (sentään lenkkeilen minäkin)! :)

IIRIS, voi harmi, että jäi noin pienestä kiinni jatkokoulutuspaikka. Saanko kysyä, millä alalla olet ja mitä hait?

POPPIS, minoon kans miettinyt, että saakohan pientä noin kauaa istuttaa turvakaukalossa, vai pitääköhän välillä pysähtyä pidemmäksi aikaa ja antaa pojan olla vapaasti hetki... Voi voi sentään, pitäisköhän sittenkin mennä junalla...

QUEEN, voi kauhia paikka, teillä on ollut tosi levoton yö! :/ Kyllä taas äitiä koetellaan siellä. Ei voi muuta kuin toivoa, että Liiankin yöunet alkavat jossain välissä parantua. Jaksuja! ♥

COLTSFOOT, onpa kiva kun pääset vähän itsekseenkin liikenteeseen. Vaan varoitus; voi tulla äkkiä ikävä pienokaisen luo! :) Mulla ainakin tulee heti ikävä kun lähden johonkin, vaikka kuinka paljon olisin odottanut, että pääsisin tuulettumaan hetkeksi itsekseni.

NAPERO, meillä aletaan yöunille 21.30-22.00 välillä. Joskus menee myöhempäänkin. Ja aamulla noustaan yleensä viimeistään kasilta, joskin muutamia tällaisia aamuja ollut, kun Sampo nukkunut ysiin asti.

Nyt Sampo on päikyillä, ei kai tässä muuten olis aikaa juoruilla :) Ja sain aamulla tiskattua (Sampo kantoliinassa) sellaisen puolen kilmoterin korkuisen tiskivuoren! Whoaa, hyvä minä \o/

Ja nyt teevettä keitteleen :)

Han ja Sampo +2kk

Mä en eilen kerennyt kuin pikaisesti lukemaan viestinne, mulla oli ne ekat tupperit illalla, ja se täti joka tänne tuli piti niin kovaa meteliä ettei Eetu nukkunut kuin puoltoista tuntia päikkäreitä ja oli illalla TOSI kiukkuinen! Mä yritin vähän vihjaista tuolle tädille, että oltais hiljempaa kun ei Eetu oo tottunut kovaan meteliin, vaikkei kyllä olla sitä hiljaisuuteenkaan opetettu, mutta ei ymmärtänyt, vaikka ittellään on 13 lasta... mutta siis... Hyvin meni päivä ja kutsutkin, tosin en ite päässyt vielä esittelemään, mutta nyt saan ite alkaa pitämään kutsuja, ja tienaamaan vähän rahaa... Jee!

Veronpalautuksista. Mä olin varma etten saa juuri mitään, kun viime vuoden juoksin tuolla verotoimistossa hakemassa muutosverokorttia, mutta ihan mukavasti on tulossa, vajaa 500e, saa sitten ostaa joululahjoja! Miehelle tuli vasta tänään, ja arvatkaa vaan tekiskö mieli kattoo mitä se saa, mutten ¿uskalla¿ ettei tuu sanomista...

Burdelle voimia, kylläpä teitä koitellaan!

Poppis oli saanut ¿ikäviä¿ uutisia lääkäriltä, mutta toivotaan ettei ole vakavaa!

Ope pääsi ¿lomailemaan¿. Toivottavasti matka sujui hyvin, ja miksei olisi sujunut?

Kandille vaatekoista (on toi vaan outo sana!) meillä oli viime kesänä käytössä 62-68 vaatteita, Eetu siis tuolloin 4-6kk, ja mä huomasin käteväksi sellaiset haalarivaatteet, siis sellatteet mikä on ns kokopuku, ainoostaan hihat ja puntit on lyhyet! Oli tosi hyviä!

Larsku oli saanut uuden asunnon, ONNITTELUT! Ja tuosta vispipuurosta... Mä kokeilin Eetulle tehä vispipuuroo, ittestäni se oli tosi hyvää, mutta Eetupa ei siitä tykännyt! Ja kyllä mun mielestä voit tehä, jos oot jo muutenkin kaikkia viljoja antanut.

Pikku-milli on aloittanut opiskelut! Ja hienoa että Aksu on tajunnut että yöt ovat nukkumista varten, ei ruokailua!

Napnap, joutuu kanssa kestämään kaikenlaisia ikävyyksiä :( Mutta pitäkäähän nyt kuitenkin omat häänne!

Ossella on kanssa vaikeuksia! Koitahan nyt viikonloppuna nukkua. Mä muistan sillon kun Eetu oli pieni (vaikkei kovin suuri ole vieläkään) että mä vaan aattelin niinä öinä kun Eetu ei nukkunut kunnolla taikka heräs syömään tunnin välein, että tää on vaan tän hetken, kuukauden päästä on toinen. Vaikkei toi varmaan paljon lohduta, mutta kyllä sä selviit!

Sampo se jaksaa nukkua! Hienoa! Minkäs aikaan Sampo menee yöunille? Oot varmaan sen jo sanonut, mutta hatarapää kun on...

Uusia mammojakin oli saapunut! Ainakin Mammis ja C olivat saaneet tyttöset! Onnittelut teille molemmille! Ihania kuvia olitte laittaneet suloisista prinsessoista!

Nyt taidan jättää muillekin tilaa kirjoitteluuun. Ja mennä sohvalle kattomaan nauhoituksia...

Napero ja Eetu 1v2kk

Larskulle onnittelut asunnon löytymisen johdosta, tosi kiva että pääsette isompaan !

Vispipuurosta en kyllä osaa sanoa mitään.

Poppikselta on löytynyt jotain kummallista, toivottavasti ei mitään kamalaa !!!!!!

Milli pääsee järkkäämään ekoja lastenkutsuja, vähänkö hienoa, tässä vaiheessa ihmettelen taas että mihin ihmeeseen se aika oikein kulkee ja menee.......

Karssulille toivotan jaksamista, kurjaa ettei Aino nuku öisin, taitaa tuo nimi olla enne päikkäreitten suhteen, meillä Aino nukkuu sen noin puolituntia kerrallaan 3-4 kertaa päivässä, yöt onneksi menee lähestulkoon aina omassa sängyssä ja putkeen.

Amy on päässyt uimaan, meille ei paikkaa auennut uinnista, harmittaa ihan valtavasti kun oltais niin mielellään menty.

Kait jossain helsingissä ois vapaata mutta ei viittis lähteä kamalan kauas ajelemaan.

Osse raukka on ihan väsy, kaikki liikenevät voimani laitan sulle täältä, usko tai älä niin kyllä me täällä ymmärretään että joskus äitiys on tosi rankkaa ja vaikka lapsi on kuinka rakas niin se olisi mukava välillä kipata pariksi tunniksi johonkin.

Mua aika-ajoin riipii etten oikein pääse mihinkään ilman likkaa, olen siis ollut tämän 4 kk lähes taukoamatta ainon seurana, silloin alussa kävin salilla mutta nyt ei pääse enää sinnekkään, harmittaa kun on maksettu koko vuosi jo.

MiaMik, me ollaan Ainon kanssa luettu sitä kirjaa joka tuli äitiyspakkauksessa ja sitten paria muuta, innoissaan tuntuu olevan ja sivuja pitäisi saada ite kääntää ja vääntää.

Mykis: mua nauratti ihan kamalasti sun kirjoitukset, tuntui ihan siltä että joku muukin olisi aidosti innoissaan lapseni kehityksestä.

Kaima: tulen tietysti teille perjantaina, ajattelin lähteä heti aamusta kun on herätty ja syöty, onko sulla mitään sitä vastaan jos tullaan joskus 10 maissa?? jos en pääse sinne jumboon niin soittelen sulle sitten torstaina.

Torstaina olisi 4kk neuvola lääkäri, pääsen kehumaan Ainon taidoilla ja hukuttamaan sen kysymyksiin.

Me ollaan kanssa maisteltu vähän soseita, valitettavasti mun tekemät peruna soseet ei likalle kelvanneet, joten piti ottaa kaupan kasvissoseet käyttöön.

Mitähän niille kaikille sadoille purkeille sitten tekee kun ne on tyhjiä, tarttis varmaan keksiä jotain askarreltavaa paskarreltavaa!!

Nyt pakkaamaan kamoja sillä MÄ HALUAN SINNE SALILLE !!! tulikohan nyt varpilla kaikille selväksi, toivotaan että Aino on yhtä hienosti kun viime kerralla ja leikkii vaan kovasti.

AA ja AE 4 kk ja 1 pv

unohdin tyystin onnitella Mammista...

[color=red]♥ONNEA MAMMIKSELLE TYTTÖVAUVASTA♥[/color] ja tervetuloa tälle puolelle :) Johan se oli aikakin ;)

Onnitelut Mammis ja C tytöntylleröistä ja tervetuloa!=)

Osselle jaksuja sinne! Mä oli ihan väsy ja hajalla silloin ekana kuukautena vaikkei poika valvottanut eikä mitään. Luulen että joka äitiyteen kuuluu pieniä väsymyskausia, eihän me mitään yli-ihmisiä kuitenkaan olla!

Kaima, mä ehkä joudun perumaan Jumbon, kun meille tulossa kaivinkone torstaina pihaa laittamaan ja mun täytyy olla sitä opastamassa ja neuvomassa mihin mikäkin kivi siirretään ja minne tulee nurmikkoa ym ym... Huomenna varmistuu pääsenkö torstaina, eli tuleeko kuski silloin vai ei. Jos pääsen niin nappaan Mykiksen kyytiin, mut jos en niin tosiaan sit mä ja Mykis ehkä molemmat skipataan treffit=( Huomenna selviää!! Harmittaa kun olis niin moni sinne tulossa...

Niin Kaimani, jos tulette siinä 10:30 niin ollaan varmasti herätty ja puettu kun aamu-unisia ollaan koko sakki (Koiruus,Minä ja Oliver)=) Pistä lenkkivermeet päälle niin lähdetään vaik ulos JOS on hyvä ilma!

Kiitti Hermione vinkistä, mä olen nyt kaksi iltaa laittanut sitä (toisen merkkistä kylläkin ja tää vahvempaa " kamaa" joten tarttee laittaa vain teelusikallisen verran eli ei sotke). Pitää testailla viikon kuluttua onko toiminut;)

Lähdettiin tänään 10:30 Oliverin kans kaupungille. Käytiin mun työpaikalla moikkaamassa, postissa, intersportissa mulle kotiasu ostamassa ja sit olin kulmat värjäämässä ja säärikarvat poistamassa kosmetologilla. Oliver nukkui koko reilun 4 tunin ajan eikä edes tiennyt että ollaan jossain käyty:)) Mukavaa oli taas vähän " tuulettua" !

ps. Lasketteko muuten lapsen iän viikoissa tälleen alussa, eli tuleeko kuukausi täyteen tasan 4viikon kuluttua vai päivämäärän mukaan? Meillä siis syntyi 13.2, niin 13.3 olisi vasta kk vai?!?

Aurora & Oliver 9viikkoa TASAN

No heti unohtui jotain...

Iiris, tosiaan tiukille meni kouluun pääsyn kanssa. Oletko varasijalla?

Aurora, minäkin lasken samalla tavalla kuin Han!

Osse. Ota ihmeessä aamupuuro kehiin. Minä olen sitä mieltä että se mitä illalla P:lle syöttää, ei auta kauheasti yöllä vaan se mitä koko päivän aikana on mennyt!!! Eli myös aamulla ja päivällä syödyt soseet voivat auttaa parempiin yöuniin. Osaatko sanoa, onko se neidin lutkuttaminen yöllä nälkää vai esim. eroahdistusta?

Kesikselle piti vielä sanoa, että Ida söi kans ekan kuukauden 5-7 kertaa yössä, mutta onneksi nukahti aina heti syömisen jälkeen. Näin ollen minä en tuntenut itseäni niin väsyneeksi. Mutta ne ekat 2,5 kk oli kyllä välillä sellaista kakkarumbaakin yöllä. Veihän se äipän voimia!

Unohdin varmaan vieläkin jotain...

Heissan vaan!

Täytyy ihan nopeasti hehkuttaa, kun me oltiin tänään omalla vuorolla vauvauinnissa ja koko reissu meni tosi hienosti ilman itkuja. Emmi pääsi sukeltamaan isinkin kanssa. =) Tällä kertaa neiti ei nukahtanutkaan kotimatkalla autoon, vaan jaksoi valvoa ja syödä iltapuurot heti kotona. Sitten vaan pariin kertaan tissiteltiin ja ajattelin kokeilla, saisinko neidin nukahtamaan omaan sänkyyn. No, siihen tarvittiin parikymmentä minuuttia tauotonta tassuttelua ja äidin koko kehtolauluvarasto moneen kertaan läpilaulettuna, mutta sinne tuo simahti. Siis toinen kerta alle viikon sisällä. Mä olen niin tyytyväinen! =) Kuten sanottua, ne pienet erävoitot piristää kummasti... Saa nähdä, kuinka loppuilta ja yö menee... Nyt kuitenkin itsekin reippaasti unten maille, niin ei haittaa, vaikka eka herätys olisi piankin.

-Amy ja nukkuva Emmi, 5kk+++

Mun kommentointi aina typistyy viimeistään siihen, kun viestejä on lähemmäs 30 ja mulla on viisi minuuttia aikaa...

Eli ihan nopeasti:

Lukemisesta: mä olen lukenut Noelille noin 1kk ikäisestä saakka. Alkuun luin vain ja ainoastaan Rymyretkeä, eli sitä äitiyspakkauksen kirjaa. Sitten laajensin sellaisen kuin " Vauvan lelut" , ja nyt ostin Lapsimessuilta sellaisen pahvisen Nalle-kirjan, jonka eka painos on vuodleta 1984. Sitä on siis mullekin luettu pienenä, ja muistankin sen hämärästi päiväkodista tai jostain. TOOOSI isot kuvat, niin että vauva varmasti hahmottaa :) Ja yleensä luetaan selällään lattialla, mutta myös välillä Noel mun sylissä istuen. Ja Noel selkeästi hahmottaa kirjojen funktion, koska se ei yritäkään niitä syödä - toisin kuin pehmokirjoja, joita se rupeaa heti rutistelemaan ja rapistelemaan ja tunkemaan suuhunsa.

Tärinästä: Noel tärisee kanssa silloin, kun se näkee jotain mahtavan kiinnostavaa, jonka lähelle pitäisi päästä. Ja se myös tärisee silloin jos haluaa syliin vaikkapa sitteristä, ja sitten kun mä kumarrun nostamaan sitä.

Burdelle jaksuja ikävien tapahtumien johdosta! Aika usein taitaa mennä noin, että tulee kerralla paljon lokaa niskaan. Mutta kuten moni jo sanoi, onneksi sulla on niin suloinen ilopilleri kotona, että tulee pakosta hymyiltyä ainakin lapsen kanssa ollessa. Vähän erilaista vauvaterapiaa siis :)

Mitäs vielä... Niin en mäkään teidä missä Jumbossa on Fasu - ja onhan nyt puhe Fazerin kahvilasta?! Jokos Jenni olet selvillä monen aikaan tulet/menet? Mä vaan mietin että satutaankohan samaan kuusykköseen...

Kiitos kaikille vaatekommenteista kesää ajatellen! Mulla on nyt pari lyhythihaista 68-senttistä, koska meidän etelään antavat ikkunat takaavat vähintään +23-asteisen sisäilman. Ja sitten ostelen varastoon niitä 74-senttisiä, niin menevät koko kesän.

Omaa napaa: Noel on kahtena yönä syönyt vain kerran! Tosin molemmat yöt olivat surkean lyhyitä, viime yönäkin poika nukkui vain 24-08. Toivottavasti palaisi siihen 10-11h yöuniin ja 2-3 yösyöttöön. Tuollaista rytmiä oli jo parin viikon ajan, siten että useimpina öinä söi vaan kaksi kertaa. Tai jos söi kolme, niin eka syöttö oli niin aikaisin etten mä ollut vielä mennyt nukkumaan.

Ja mun täytyy vielä hehkuttaa, että meillä sujui petipuuhat heti oikein hyvin, kun vihdoin niitä päästiin kokeilemaan. (Siitä on noin kuukausi aikaa.) Jotain hyötyä sektiosta, ja siitä että menkat alkoi Noelin ollessa 2kk! Mun hormonitoiminta on siltä osin ilmeisen ennallaan, koska nyt on ihan normaali olo siltä osin.

Nyt taitavat mies ja poika tulla kaupasta, menenpäs siis odottamaan kieli pitkällä suklaanougatjäätelöä..!

Kandi & Noel lähes 4kk

Han, vai lirutellaan siellä ilmakylvyissä, mikäs mukavampaa puuhaa =)) on se muuten kumma kun ei sitä malttaisi hetkeksikään vauvaa jättää itsekseen, vaikka välillä viihtyykin =)

AA, niistä pilttipurkeista voi tehdä vaikka kynttilälle tuikun. Sitoo rautalankan sillai siihen suulle ja eiköhän jostain kaupasta löydy pieniä kynttilöitä sinne sisälle =) lisäksi sitä lasia voi vaikka värjätä eri väreillä ja sit vaan ripustelee ulos tai sisälle antamaan illalla tunnelmaa =))) oikein kivaa treeeniä ja kunnon hikeä sinne salille.

Mammanalku, ONNEA hurjasti pienestä tytöstä ja kyllä on suloinen pakkaus =))

Iiris, meillä poika selkeesti nukkuu lyhyempiä pätkiä varsinkin päivisin. Kait sillä on niin paljon uutta ja ihmeellistä, ettei millään malttaisi hukata kallista aikaa nukkuessa =)

eihän siinä muuta, mut illalla on sit vaan niin yliväsynyt, ettei mikään viihdytys kelpaa =))

Harmi kun olit vain pisteen päässä päästä koulunpenkille¿.saako taas udella, mihin tarkoitus jatkokouluttaa?

Queen, johan teillä oli levoton yö, voimia sinnekin!! Toivotaan että kukkujan suu siitä paranee, jos on sitä sammasta =)

Viipero, mulla on sellainen puuvilla/hampun sekoitus ja se taitaa olla nimeltään Mam eko trikooliina. Musta toi trikooliina on ainakin näin alkuun helpompi sitoa, sillä se joustaa hiukan ja antaa enemmän anteeksi tökeröjä sidontoja =) se vaan täytyy uskaltaa sitoa aika tiukalle juuri tuon joustavuuden takia. Mut olen kyl ollut tohon liinaan tyytyväinen =))

Coltsfoot, kummasti sitä vaan jaksaa vähillä unilla, jaksuja sinnekin =) ja tervetuloa vielä munkin puolesta tänne puolelle =) kyl on suloinen tyttö!

Jaahas, tämä mamma mamoilee, kun jos en saakaan kyytiä sinne Jumboon, niin en tiiä tullaanko¿saattaa mennä noi bussin vaihdot jopa 3:lla eri bussilla =(

Mykis ja S

Heippatirallaa...

Mammanalku77 (ääks, oliko tää se nikki??): Onnea vaavista! Olikin oikein temperamenttipakkaus, mut niin sen pitää ollakin, että tuommoisesta synnytys" rääkistä" selviää ;).

Tulee niin mieleen meidänkin Viljo, kun se niin kovaan ääneen piti puoliaan silloin ihan pikkuruisena parin päivän ikäisenä. Eihän niistä raukoista muuten huolta pidettäisi, jos eivät kovaan ääneen karjuisi palvelunsa perään! :)

Queenille tsempit öihin! Meillä kun on ollut viimeiset 5 kk heräilyä öisin (21-8 välillä) aina 4-10 kertaa (näin nopsaan arvioituna), niin kässään kyllä, mistä kirjoitat. Nyt tuntuis poika aina joinakin öinä nukkuvan vähän paremmin, vaikka onkin tämä hektinen 8 kk ikä meneilllään. Iso osa hampaistakin on jo tehty. Yks yö se nukkui ennätykselliset 4 h 40 minuuttia yhdessä pötkössä! Olisinpa ollut nukkumassa jo silloin kymmeneltä, kun omaan sänkyynsä Viljon laitoin, niin olisin kerrankin saanut nukuttua aivan taivaallisen ihanan unijakson! :D Hohhoijaa.. mä yhä vaan toivon, että tää tilanne korjautuisi itsestään, mutta miksipäs se tästä, jos poitsu on tottunut kiskomaan tissiä kaikki aamuyöt...

Kevät tulee vauhdilla, kunpa vielä jatkuisi noita lämpimiä ilmoja. Asensin Viljon vaunuihin jo valjaat ja turvakaaren, vaikka vielä semmoisina " makuuvaunuina" niitä käytetäänkin. Nyt voi kuitenkin lennossa vaihtaa istumarattaiksi ja pistää ihan jopa valjaat kiinni, niin pysyy ehkä paremmassa asennossakin. Ei se kyllä vielä niin iso ole, että niissä istuen kovin tukevasti matkaisi, mutta ehkä jossain kauppareissulla tms. vähän aikaa.

Viljon viimeisimmästä neuvolakäynnistä (5.4.) voisin kertoa kuulumisina, että paino oli 11,85 kg ja pituus 73,4 cm. Päänympärys oli kai jo jotain 48 cm. Että semmoinen jötikkä meillä asustaa :D. Lääkäri rustasi siihen neuvolakorttiin jotakin, josta ei saa mitään selvää... jeps. Painoa on tullut reippaasti mutta eipä siinä mitään. Ja seuraava neuvolakäynti on sitten koska? Vuoden vanhana vai 10 kk? Pitäis varmaan varmistaa vielä...

Juu-u, nyt hyvää yötä!

Mii- ja Vili 8 kk 10 pvää

Täällä taas pitkästä aikaa. Meillä on vähän kiirettä pitänyt kun mun sisko oli kyläilemässä meillä pitkästä aikaa ja sitten meillä oli taas joku parin päivän omitiunen nettipimento.

Ensiksi paljon onnea ainakin Coltsfootille ja Mammikselle vauvoista ja tervetuloa tälle puolelle!

Onneksi meillä on taas sujunut paljon paremmin. Rintaraivareita tulee enää vaan harvoin. Huoh! Ja imetys sujuu taas paljon paremmin. Kiitos kaikille ketkä on jaksanut mua tsempata!

Milon ihottuma ei oo vieläkään parantunut ja aloitin nyt aika rankan dieetin. Mulla kun tuo hiiva pirulainen jyllää edelleenkin, niin vyöhyketerapeutti suositteli mulle että syön aamulla vain marjoja (happamia) ja siihen sekoitan pellavan siemeniä ja päivällä täysjyväriisiä ja jotain lihaa. Illaksi ajattelin keittää hirssipuuroa. Kuukauden pitäisi syödä tuollaista pöperöä. Mutta mitäpä en tekisi oman pienen poikaseni vuoksi.

Me oltiin mun siskon kanssa sunnuntaina kaksin Nokian Edenissä rentoutumassa ja join jopa yhden drinksun. Siitä tuli niin uninen ja rentoutunut olo että nukuin seuraavana yönä tosi sikeästi. Mies oli pärjännyt Milon kanssa tosi hienosti sillä aikaa. Heh, olin jopa kaksi tuntia poissa. Tuli sillä välin ihan jo ihan hirveä ikävä Miloa. Mutta taidanpa lähteä vähän useamminkin jatkossa rentoutumaan.

Burdelle osanotot ja jaksamisia kaiken surun keskelle. Toivottavasti teillekin alkaisi se aurinko pian paistamaan.

Aurora. Sitä Pausanolia voi käyttää ihan huoletta sen ohjeen mukaan. Mulla riitti se viikon kuuri tosi hyvin. Vähän se on suttusta hommaa ja joutuu siteen kanssa nukkumaan. Mutta vaivansa arvoista kun saa seksielämän takas.

Napero. Sullako sitä hiiva vaivaa on kanssa ollu? Jouduitko imetys aikana pitämään diettiä? Mietin vaan että mitä mun pitää huomioida tossa mun ruokailussa kun imetän.

Osselle toivotan parempia yöunia ja jaksamista väsymyksen kanssa. Toivottavasti teillä tuo vaihe ei kestäisi enää pitkään.

Poppis. Toivottavsti se on vaan joku ihan harmiton juttu. Jännittää sun puolesta.

Larskulle onnitteluja uuteen kotiin.

Kesis. Mulla on kanssa ollu nännit välillä tosi rikki ja itkua vääntänyt kun oon Miloa syöttänyt. Pumppuamalla ja rasvaamalla ne on kanssa hoitunut. Kyllä ne siitä pian alkaa kestämään.

Iiris. Voi harmi kun et saanut opiskelupaikkaa. En mäkään vielä oikein tiedä mikä musta isona tulee. Tarjoilu hommiin en kyllä enää mene. Se on ihan selvä.

Milo on muutaman kerran nauranut. Vahingossa kai, mutta sillähän sitä oppii. Nyt Milo nostaa jo hartiatkin sujuvasti ylös. Etevä pieni mies. Huomenna on neuvola. Jännittää miten tuo ukkeli on oikein kasvanut kun vaatteet jää kokoajan pieneksi.

Nyt täytyy kyllä lopetella. Hyvää päivän jatkoa kaikille.

Hermione ja Milo 2,5 kk

Monta ihanaa asiaa siis

Mammikselle onnittelut, vauva-arki on ihanaa mutta raskasta !

Ihanaa että mä jaksoin lähteä sinne salille, Aino nauratti kaikkia pappoja siellä kun kiljui ja kaiveli varpaitansa.

Ihanaa on myöskin se että juuri kun mä kirosin ettei varmaan päästä sinne uimaan niin päästiin sittenkin, olin just menossa salin ovesta sisään kun luuri huusi ja sain ilmon että me mahdutaan nyt ryhmään, oltais päästy jo nyt lauantaina mutta ei päästä kun mies pitää hakea reissusta just samaan aikaan.

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä uimareissua varten, ne tulee vihdoin tarpeeseen.

AA

Kiitos kaikille " osanotosta" koulupaikatta täpärästi jämiseen... :) Mutta olen jo toipunut tiedosta: pthyi, ja uutta matoa koukkuun! <Niin siis olen vaatetusalan immeisiä ja hain opettajan jatkokoulutukseen.... Tuo olisi muodoltaan ollut sopiva yhdistettynä kotiäitiyteen, niin olisi ainakin voinut antaa työn odottaa pidempään hyvällä omallatunnolla, mutta en oikeastaan tiedä vaikuttaako se sittenkään kotonaoloaikaan... Mun vakkarityö jäi siis tampereelle mutta sama firma on kyllä päkaupunkiseudullakin, mutta koitan keksiä muuta ettei tarttis palata sinne ;) katsotaan katsotaan....

Anteeksi Kesis jos loin paniikkia treffeille mahtuvuudesta!!!! ei ollut siis tarkoitus! tietenkin ihan pieni tarvitsee vaunut! Ja isoa vauvaa ei niinkään roudaa missään kaukalossa, lähinnä itse mietin että me voitais tehdä niin kun Elli on siihen sopivan kokoinen /ikäinen ja tullaan autolla... Ei siis hätää! kaikki varmasti mahtuu! vaikka siis mäkään en tiedä mistään fasusta mitään... :)

Eipä muuta, sori omat jutut...

:) iiris

[color=hotpink]

Ihan ekana isot osanotot [b]Burdelle[/b] ja voimia koko perheelle!

[b]Mammikselle[/b] paljon onnea pikku-tiitiäisestä! Kyllä se vaan maailman mullistaa! :-)

[b]Osse ja Queen[/b] joutuu valvoskelemaan yöt läpeensä! Jaksamista! Mulle tuli ihan huono omatunto, kun tuntuu että väsyttää rutosti kun vauva heräilee 5-6 kertaa yössä. Ja niin se vaan on, että väsyneenä ainakin musta tuntuu kaikki asiat paljon pahemmilta ja tulee ahdistusoloja. Niin rakas kuin tuo pieni onkin, välillä haluaisi vaan hetken rauhaa. Ja mä olen ollut äiti vasta pari viikkoa.... Toivottavasti alkaa pian löytyä unenlahjoja teidän pikkuisille!

[b]Coltsfoot[/b], mäkin palan halusta päästä vaateostoksille! Kun en nyt sitten ihan enää mahdukkaan noihin 29-tuumaisiin farkkuihin, jotka kävin kaivamassa varastosta... Ja vanhat paidatkaan ei kaikki enää mahdu rintojen kohdalta :-( No, onpahan hyvä syy saada uusia kivoja vaatteita, minähän en jää märehtimään muutamaa lisäkiloa (muutamaa... 7 raskauskiloa on edelleen jäljellä). Suloinen vauveli teillä!

Osaiskohan joku asiantunteva neuvoa mua kantoliina-solmussa? Mulla on sellainen hug-a-bub, ja hyväksi olen havainnut. Oon vaan alkanut miettiä, teenkö liian tiukan sidonnan/liian ylös, kun vauva on ihan mun rintojen päällä (sellaisessa kehtoasennossa)? Jotenkin tuo sidonnan tiukkuus on hankala arvioida, ehkä siinä vielä kokemus karttuu.

[b]Iiris[/b] jäi vaille opiskelupaikkaa, voi miten kurjaa! Mua alkoi ahdistaa, mahdutaanko me ollenkaan sinne Jumboon, kun rattaiden kanssa on pakko tulla... Enkä mä ole käynyt sillä kuin kerran eikä ole hajuakaan, missä se Fasu on. No, eiköhän me pojan kanssa selvitä, äiti-ihmiset pystyy mihin tahansa ;-)

Meidän poika muuten on alkanut valvoa päivisin tosi paljon. Mä luulin, että vauvat tarvii paljon unta, mutta eilenkin heräsi puoli seiskalta silmät apposen auki (yöllä nukahtaa syömisen jälkeen kiltisti omaan sänkyyn) ja nukahti vasta kolmen jälkeen iltapäivällä. Siinä välissä veti syömisen jälkeen vaan 10-15 min torkkuja. Nukkuukohan toi lapsi ollenkaan tarpeeksi?

Mulla alkaa onneksi toi toinen rinta jo vähän parantua, tänään jo sain siitä pumpattua maitoa (eilen oli vielä pakko lypsää käsin). Hyväksi havaitsin maidonkerääjän: vaikkei maitoa pahemmin valukaan, niin saa ilmahoitoa vaikkei koko ajan hilluisi ilman paitaa. [b]MiaMikille[/b] kiitoksia kommenteista, tota lampaanvillarasvaa oonkin aika tiuhaan sivellyt molempiin rintoihin.

Nyt pitää alkaa saada itseään kuosiin, kohta on poitsulla 2-viikkoisneuvola.

[quote]

Kesis ja poika 2 vko

Mihin ihmeeseen nää päivät menee, kun joka ilta muistaa ettei taaskaan ole ehtinyt kirjoittamaan..

Ekana onnea Mammis ja muut joita en ole onnitellut!

Tänään ollut taas kiireinen päivä, aamulla Eve taas tosissaan muisti miten pyöritään selältä massulle. Aina kun käänsin takaisin selälleen, oli taas massullaan kohta. Ja sama homma taas menossa.. :)

Sit lähdettiin kärrykerhoon moikkaa Emmiä ja muita kavereita ja sieltä sit nukkuvana neuvolaan ja lääkäriin. Hienosti oli neiti kasvanut, 6370g ja 62,5cm. :D Lääkäri totesi neidin terveeksi ja se siitä..

Mut nyt pitää mennä viihdyttämään tuota pyörijäistä!

bejpi ja Eve 11pv vajaa 4kk

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat