Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (5)

Lopussa viimeisen kuukauden ajan, ja mahdollisena yliaikana, voi olla että hyvä jos pystyt kävelemään, mutta kukin tuntemustensa mukaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Esikoisen kanssa tein lähes kaikkea vaan siksi kun raskaus ei saanut olla este mihinkään, kuopuksen kanssa 20 vuotta myöhemmin tein taas kaikkea kun raskaus ei saanut olla este, mutta väliin mahtuu 5 raskautta kun otin hyvin rauhallisesti, enkä esim pyöräillyt enkä ratsastanut sen ihmeemmin.

Oma gyneni sanoi, että mitään rajoituksia ei ole oman järjen ja tuntemusten lisäksi jatkaa vanhoja harrastuksia. Jotkin liikkeet pitäisi raskauden puolenvälin tienoissa tai omien tuntemusten mukaan jo aiemmin jättää pois tai vaihtaa suoritustekniikkaa, jos treenaa suurilla painoilla. Tällaisia liikkeitä ovat mm. kyykyt, selänojennukset telineessä, penkkipunnerrus, jalkojennostot ja jalkaprässi. Jumpassa tehtävissä kyykyssä on harvoin kovin suuria painoja mukana, mutta liiketeknisesti voi olla miellyttävää tehdä kyykyt leveässä tai " ylileveässä" haarassa (nk. balettikyykky).



Jos sinulla on tiukat vatsalihakset, niiden treenaaminen kannattaa jättää hyvissä ajoin, koska on ollut useita tapauksia, joissa tiukat vatsalihakset ovat vaikeuttaneet alatiesynnytystä. Pari tuntemaani salitreenaajaa jätti erillisen vatsatreenin pois heti raskauden alussa, mutta he ovat silti raskauden jälkeen palautuneet hyvin entiseen " muotoonsa" .



Puolestavälistä on myös syytä tarkkailla sykettä. Sykeraja vaihtelee vähän sen mukaan, mistä lähteestä asiaa selvittää, usein mainitaan 140, joskus 130. Rajaan vaikuttaa toki ikäkin. Pacessa käsittääkseni syke nousee usein helposti yli rajan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat