Seuraa 

meillä siis 5 kk tyttö joka on alkanut puremaan tissiä...eli ensin syö ihan normaalisti mutta sitten alkaa (varmaan sitten kun jo täynnä) puremaan ja venyttämään tissiä ja nauraa vaa, välillä murisee ihan kun tekis kiusallaan, olen ottanut tissin pois suusta ja vähän ajan päästä tarjonnut uudestaan ja joko tekee samaa tai sit jatkaa hyvin pelkäl syömisel. miten tän ikästä voisi ei varmaan mitenkään opettaa ettei tissillä leikitä/purra? olen alkanut jo jännittää imetystä koska aina alkaa syömää hyvin ja sit yhtäkkiä sattuu vietävästi kun ikenien väliin oikein puristaa,,hampaita ei vielä ole. monta kertaa olen lopettanu koko touhun koska syönyt on ettei nälkä ole jäänyt ja tyytyävinen on siis ollut.

ennen lopetti imeminen kun oli kylläinen nyt alkaa vaan leiikimään ja nauraa ja puree,ihan ku ois hauskakin juttu et äitiä sattuu... voikohan asialle tehdä mitään?

Kommentit (3)

Meidän neiti hieman yli 4kk ja hänellä on jo kaksi hammasta alhalla. Arvatkaa sattuukko ja imettäminen pelottaa. Nänneissä on jo pari haavaumaa jotka on tosi kipeitä. Lopetan imettämisen heti, kun hän puree, mutta nyt pelkään, ettei hän saa tarpeeksi maitoa. Tuttipullo ei oo ikinä kelvannu, joten pumppaaminen ja pullosta antaminen ei onnistu. Kaikki neuvot ovat tervetulleita!!!

meillä auttoi vain aika, kun alkoi järki hiukan kai kasvamaan ja alkoi uskomaan kieltoja. Aina, kun puri niin otin rinnan suusta ja kielsin, enkä heti antanut takaisin, pidin pienen tauon ja sitten jatkettiin. Nyt ei imettäessä enään pure.

Oletteko kokeilleet rintakumeja, jos vaikka syöminen onnistuis sen avulla, ainakin ne haavaumat sai rauhassa parantua. Voi toki olla ettei pienet huoli rintaa ollenkaa kumin kanssa, mene ja tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä poika nyt 8 kk ja suussa 6 hammasta. Ja aika ajoin kokeili tissiin myös hampaitaan. Juuri näin kun oli jo masu täynnä, eikä oikein enää syönyt vaan hänen teki mieli vain pitää tissiä suussa. JA nykyäänkin kyllä välillä hampaat nipistävät tissiä lujastikin...

Yleensä kiellän tiukasti, otan tissin pois ja useimmiten näykkäisy on sen verran tujakkakin, että ihan luonnostaan tulee joku " Auts!" suusta. Kyllä poika selvästi huomaa äänensävystänikin, että ei ollut hyvä juttu tämä. Kun sanon tiukasti, ilme vakavana, että " ei saa purra ja äitiä sattuu" , niin poika katsoo itsekin vakavana minua ja sellainen hieman varovainen hymy huulillaan ja on vähän hämillään. Ja jatkaakin sitten ihan kiltisti loppuun.

En siis ole sen pidempiä taukoja pitänyt tissillä sen jälkeen. Poika on kyllä oppinut tällaisesta lyhyestäkin reaktiosta, että nyt teki jotain mikä ei kuulu asiaan.

Sitten olen jatkanut normaalisti ja hymyillyt ja silittänyt päätä kun syö kiltisti, ettei hän muuten ala yhdistämään että tissin syönti on jotain kiellettyä tai kurjaa. :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat